807 212
inzerátov
Pridať inzerát

VW Golf IV - chiptuning a dnešny sposob merania EK

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
Abdometer
Založený: 11 jún 2019
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 35 min
Predmet: VW Golf IV - chiptuning a dnešny sposob merania EK PríspevokZaslal: 12.01.2020 20:21   
Zdravim mam VW Golf 4 1.9 TDI 66, Agr, 240 000 km. Na aute je prevedeny chiptuning na cca tych 85 kw bez nejakej inej mechanickej upravy + EGR ventil vypnuty. Na jazdu a opotrebenie ziadne vyhrady. Super jazda, super tah, ani znamka ze by nieco malo odist olej vobec nemizne ani nic motor ma superchod super hodnoty vstrekov ,turba atd ale o to teraz nejde. Ide mi o to ako bude toto posudene pri merani na STK auto dymi len ked sa mu šlapne pri nizkych otackach ale nic strasne klasicky ten chip dym. Moja otazka znie. Ma to sancu prejst emisnou kontrolou len tak? Ci treba podmaznut niekoho? A da sa to este na tej "novej" STK nejako objist? Dakujem
Citovať
Bumbo221
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 28 september 2010
Príspevky: 167
Nabehané: 2 dní 18 hod 53 min
PríspevokZaslal: 12.01.2020 21:59   
Pri EK veľmi nemáš šancu niekoho "podmaznut"...
Treba ísť, vyskúšať a sám uvidíš či to prejde, alebo neprejde...
Aj keď osobne by som to s "vypnutým" EGR docasne pozbavil TEČ...

Zo srandy otazka: z ktorej časti Slovenska si?
Citovať
Abdometer
Založený: 11 jún 2019
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 35 min
PríspevokZaslal: 12.01.2020 22:11   
Preco ? Sanie je uplne ciste po 30 000 km
Citovať
Bumbo221
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 28 september 2010
Príspevky: 167
Nabehané: 2 dní 18 hod 53 min
PríspevokZaslal: 12.01.2020 22:17   
Samozrejme, že je sanie čisté, keď máš "vypnute" EGR, a tie spaliny, ktore by mali ísť naspäť do motora cez sanie, idú priamo do vyfuku...
Ale veď EGR je predsa len nejaký emisný systém, ktorý si výrobcovia vymysleli a začali do áut dávať len tak, z rozkoše a z dlhej chvíle aby sa nenudili, no nie???
V Dojčlande by ti to hneď vysvetlili...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2471)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20984
Nabehané: 4 mes 3 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.01.2020 22:19   
Dosť to záleží na technikovi a jeho všímavosti.Teoreticky ak je čip robený rozumne,tak prejde.Samotné EGR do emisnej skúšky nezasiahne,v daných otáčkách je vypnuté (nefunkčné) aj keby bolo on, teda do dymenia nerozpráva.Všetko závisí od prepracovania máp v čipe
Citovať
hjundai
VIP člen - Veyron (271)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 2128
Nabehané: 8 dní 11 hod 25 min
PríspevokZaslal: 13.01.2020 09:12   
dávaš správnu otázku ale kto má vedieť čo ti lezie z výfuku?
Je to zložitá vec na ktorú majiteľ Golf štyrky s čipom čo jazdí tak parádne a zadarmo nestačí.
Buď ideš na isto po nejakej dohode, alebo ideš na neisto a ak prejde si šťastný ako blcha v šiltovke alebo kapucni od mikiny.... alebo skúsiš podmáznuť na mieste.
Ja preferujem prvý postup, zaplatím plus 10E a na STK idem kedy chcem, nečakám, prejdem.
Ale skúsil som aj druhú možnosť, niekde sa dalo, inde nie.
Že či sa oplatí - mne určite, mal som prasknuté sklo na fiatke, prešla tak zopár stk, sklo som nemusel kupovať ani meniť. O drobnostiach ako preexpirovaná lekárnička, vypálené led v späťáku čo som si nevšimol ani nehovorím....
jasné bude tu debata ako máte všetko tiptop a prechádzate bez všimného fajn, to je pekné, ja som tiež spokojný aj technik je... takže pekný deň... a nezabudni si nalepiť dozadu nálepku I love diesel smoke.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2471)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20984
Nabehané: 4 mes 3 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 13.01.2020 10:13   
V žiadnom prípade nech sa nič nechápe ako schvalovanie dymovníc.Určite každého občas naštve jazda za takým čo dymí smrdí.Žiaľ toto nie je rakúsko kde si policajt v kruháči okamžite všíma že zadymil a výsledok je odmena blížiaca sa trom tisíckám. Troch takých tu máme čo takto dopadli.
Ale otázka čiste technická či sa dá...znie dá sa.Čipnutý môže prejsť EK bez problémov a známostí. Samozrejme treba písať ďalej - vtedy ak je splnené toto a toto.Tu treba rozpravu doslova nasilu ukončiť,pretože nie je verejný záujem aby sa to podporovalo čo ide na úkor slušných a nič neporušujúcich účastníkov premávky.
Citovať
kozmert
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 29 november 2008
Príspevky: 65
Nabehané: 9 hod 26 min
PríspevokZaslal: 13.01.2020 20:50   
Plne súhlasím, ak niekoho zaujíma, že čo mu ide z výfuku len kvôli STK tak ho v tom netreba podporovať. Tak to proste nie je v poriadku, že sa mi z auta valí kúdol čierneho dymu pri každej akcelerácii! Odporúčam majiteľovi nech si ten ,, klasický chip dym " dýcha sám! Najlepšie nejakou hadicou a dobre z hlboka nech sa míňa!
Citovať
braga
Obľúbený člen - Bawo (96)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1921
Nabehané: 10 dní 14 hod 58 min
PríspevokZaslal: 14.01.2020 09:24   
tento motor nacipovany ale v oktavii , auto ide slusne po prudsom pridani dost vyditelne zadymi , co sa tyka EK normalne neprejde
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2471)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20984
Nabehané: 4 mes 3 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.01.2020 10:24   
U diesla má emisná skúška svoj charakteristický spôsob.Môže a aj je bežné že zadymenie pri akcelerácii v otáčkách skúšky ustane úplne.Treba pochopiť úplne obyčajnú vec.Diesel pracuje z otvoreným saním,to je tak isto otvorené na volnobehu ako v plných otáčkách. Pre dosiahnutie vyžších otáčok (výkonu) je teda nutné viac paliva než v ustálenom chode.Ten prechodový stav velkého obohatenia nutný pre vzrast výkonu je dôvod zadymenia.Z toho dôvodu má RJ mapu tzv. limiter zadymenia ktorý stráži aby sa určitý stav pomeru nepresiahol,ak výpoček paliva matematicky dáva taký predpoklad.
Tento limiter sa nachádza v kanáli 008 4 poz. Celkove sa tam nachádzajú tri limitery,a ich dopad je taký,že RJ všetky sleduje a riadi sa najnižším,tj ten rozhoduje koľko paliva do vstrekov pustí.Samozrejme pri čipe sa posúvajú aj limiteri,inak by to celé nešlo,hodnoty sa prepisujú. Ale konečná (meraná) dymivosť môže na EK vyzerať výborne aj keď vo volnej akcelerácii viditeľne zadymí.
Dám dva príklady dvoch identických motorov.
1 - Voyager 2,5 CRD 280 tis km viditeľné zadymenie po pridaní plynu,na emisnej prešiel neuveritelne z hodnotou tuším 0,15

2 - Voyager 2,5 CRD 230 tis km (môj) nikdy viditeľne nezadymil,po rozvodoch idem na EK ...katastrofa,tak zdymil v plných otáčkách že bol nezmerateľný a kamera nedovidela na auto !!! V zrkadle,ani v noci vo svetlách som pritom nikdy nevidel problém.Preto som úplne bezstarostný na EK išiel. Pred opakovačkou išlo turbo aj Egr do ultrazvuku (nebol tam pritom žiaden problém),vstrekovače som si repasol sám. Až po tomto už opakovačka bola v poriadku.Aby som nezabudol,je to dôležité.Musel som vyčistiť oxi kat pretože bol už takmer neprechodný,tak bol naložený,ten by sa sám už vyčistiť nedokázal.Príčina dymenia ? Kdesi v minulosti nejaký magor dal pod jeden vstrekovač dve medené podložky čím sa zmenila pozícia špičky vstreku.Kedže začal produkovať sadze sa začal nabíjať oxi kat a to sa zhoršovalo.Dymenie rástlo z odporom výfuku
Takže samotný dojem vie velmi klamať
Citovať
Bumbo221
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 28 september 2010
Príspevky: 167
Nabehané: 2 dní 18 hod 53 min
PríspevokZaslal: 14.01.2020 21:10   
Ako uz bolo vyssie spomenute, hadicu na vyfuk a supnut ju dnuka do auta, nech si sam zadavatel posudi, ci to prejde alebo neprejde EK, ked je to "ten klasicky chip dym"...

Vedome si odstavil, EGR ventil, jeden z emisnych komponentov auta, svojmu autu si sice ulahcil nasavanie cistejsieho vzduchu, avsak nic to nemeni na fakte, ze si ho vedome odstavil... To je to iste, ako ked majitelia "vyrezavaju" a "odstavuju" DPF filtre, katalizatory, obchadzaju pouzivanie AdBlue atd, atd...

Taktiez nechapem kupu 66kw, a nasledneho chipovania ( co nasa Slovenska legislativa dovoluje az po schvaleni typovej prestavby vozidla) ked do G4 sa daval 1.9TDI od 66-110 kw...

V tvojom pripade ale plati skratka Ten Dym Ignoruj a chod na EK...

Ak nemas na udrzbu auta, jazdi bicyklom, avsak nezabudni si raz za cas namastit retiazku...
Citovať
jergusko
Vážený člen - Gallardo (158)
Založený: 13 júl 2009
Príspevky: 1853
Nabehané: 6 dní 6 hod 47 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 15.01.2020 20:29   
Bumbo221 napísal:
Pri EK veľmi nemáš šancu niekoho "podmaznut"...
Treba ísť, vyskúšať a sám uvidíš či to prejde, alebo neprejde...
Aj keď osobne by som to s "vypnutým" EGR docasne pozbavil TEČ...

Zo srandy otazka: z ktorej časti Slovenska si?


EGR je zbytočná kravina o ktorej funkcii asi nič nevieš, keď too napíšeš.
Predstav si, že z toho, čo na WC spláchneš, by sa časť dostávala spätnou trubkou do kuchynského drezu.
Asi takú funkciu a logiku má EGR. Vracať časť výfukových plynov zo sadzami späť do sania aby to tam nanášalo bordel, to musel vymyslieť jedine kompletný idiot.
Citovať
jergusko
Vážený člen - Gallardo (158)
Založený: 13 júl 2009
Príspevky: 1853
Nabehané: 6 dní 6 hod 47 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 15.01.2020 20:32   
Ak ti ten chip urobili dobre, tak prejdeš. Mám chipnutý diesel a poriadne, a cez EK som prešiel bez problémov a viac krát. Na rozdiel od 4 ročných folcagenov v sérii, ktoré neprechádzajú...

Niekedy mám podľa príspevkov dojem, že sem píšu deti z Pokecu, ktoré vedia o autách len toľko, že to sú tie veci vonku na ulici čo vyzerajú ako Transformeri.
Citovať
Bumbo221
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 28 september 2010
Príspevky: 167
Nabehané: 2 dní 18 hod 53 min
PríspevokZaslal: 15.01.2020 21:43   
Jergusko, predstav si že viem čo je EGR, ako funguje EGR, a predstav si, že ho mám (dokonca funkcny) aj na TDIcku aj na benzínovom motore z roku 1997... Akurát to sanie treba občas vyčistiť, ale to beriem v rámci pravidelnej údržby vozového parku...

A Jergusko, ešte dotaz, koľko ľudí na SVK má "riadne" spravený chip? Zažil som začiatky "chipovania", keď si chalani stelovali vstrekovacie dávky na cerpadle... Dlho trvalo, kým našli tú správnu polohu... Potom si pamätám, keď začali robiť TDI, to už nekrutili srubky na cerpadle, ale robili to cez "diagnostiku".. pridať dávku, posunúť limiter, tamto hento a je to... dymu ako z fabriky, ale ten zátahh vodspoda... To je vole důležité...
Ale koľko ľudí má ten čip spravený naozaj poriadne?

Moje rozhorčenie sa však netýka len a iba odstavenia EGR... Moje rozhorčenie sa týka permanentného oje.avania, obchadzania, oje.avania a ešte raz oje.avania... radšej človek vygrcia 1000+€ aj tovar neistým vysledkom na odstavenie a zaslepenie EGR/FAP/DPF, ako zhruba takú istú sumu (v niektorých prípadoch omnoho nižšiu ale aj vyššiu) za zachovanie ich normálnej a správnej funkcie...

Nie som zelený ekoterorista, ale čo je veľa, to je veľa... Buď ostaňte pri jednoduchej technike čo opravíte kladivom, srubovakom a ockovou desinou, alebo ak máte potrebu mať "modernú techniku" pod kapotou tak sa o ňu aj náležite starajte...

Pekný a príjemný deň a hlavne klud a mier
Citovať
Abdometer
Založený: 11 jún 2019
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 35 min
PríspevokZaslal: 15.01.2020 22:09   
Tak kupa 66 kw a nasledne cipovanie....tak zeby bol.nacipovany este predchadzajucim majitelom aj egr vypaty uz predtym? A nie nebudem predsa davat seriove nastavenie a zapinat egr len kvoli emisiam , hadicu do vnutra? Kludne neni to vobec strasny dym mierne zadymi od spodku ked sa mu slapne vsak ale to aj diesel bez chipu, motor mi slape niekolko tisicok kilometrov bez problemov hlavne ze motoru je dobre . Su aj vacsie dymovnice ako napriklad Tatrovky
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum