VW Golf IV 1.9 TDI 85kw - strata vykonu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ale "ide aj viac", len musis zrychlovat velmi plynulo, netlacit plyn ani do polovicky... zabudni na doterajsi styl jazdy ze pri 1500rpm pritlacim plyn. Nie.
Kazdy prevod pekne toc cez 2500rpm a takto mozes pridavat. Dvojka, 2000rpm, lahko pritlac, 2200rpm, este lahko pritlac, 2400rpm, preradis, trojka 1700rpm a zacinas znovu. Trochu pritlacis ALE LEN TOLKO ABY TI OTACKOMER vyliezol na 2000rpm, este zlahka pritlacis na 2300rpm, 2500rpm, preradenie, stvorka to iste.
Cim viacej pritlacas plyn "s poziadavkou na zrychlenie" tym vacsi tlak musi turbo vyvinut. Nevadi ze ides na 3000rpm a chces z motoru 3300rpm, to je MENSIA NAMAHA ako ked ides 1800rpm a pritlacis plyn o podlahu ze "teraz rychlo chcem 2400rpm lebo predbieham kamion". Mohol by som ti to ukazat na diagnostike, tam su presne cisla lebo viem ze to co teraz hovorim znie pre 5/6naroda absolutne neuveritelne...
ale je to tak. Pri pozvolnej jazde 3000rpm mas DALEKO MENSI tlak turba ako ked ides 2000rpm a tlacis na plyn. Toto nepridavanie a netlacenie na plyn plati specialne v stupaniach, tam sa musis naucit autu rozumiet, pred kopcom co najviac zrychlit ako ti situacia dovoluje a hore kopcom s co najlahsou nohou na pedaloch aj za cenu nadmerneho spomalenia (nech bezne kopec vyletia auta 90km/h, ty musis ratat s tym ze nemas tolko pary a preto 75km/h alebo 70km/h nie je ziadna hanba). Preradovat, drzat motor v otackach ale bez tlacenia plynu o podlahu, radsej na trojke 2500rpm a 65km/h s lahuckym lahkanim plynu ako na stvorke 1700rpm a plynom cez polovicku lebo ajtak nic neziskas akurat ti auto capne do nudzaku.
Ked sa naucis jazdit, mozes veselo palit aj 150km/h. Ja som zivy dokaz, rok a pol som na galaxicku jazdil s pridretou regulaciou v turbe a namiesto maxima 1.2baru som hrubo presahoval 2 bary KED SOM TO PRIBIL O PODLAHU. Pri pozvolnom jazdeni, kludnom pridavani som nemal najmensi problem jazdit cele Vysoke Tatry a Donovaly, autiak nikdy nepadol do "nudzoveho rezimu" - odjazdil som takto 25.000km a pritom by auto caplo do nudzaku hocikedy po styroch sekundach keby som ho pritlacil.
Len proste musis vediet ako na neho... to mas ako s tvojou starou - tiez na nu nemozes skocit ze davaj idem ta drat do kakacu ale musis vytvorit atmosku, kahanceky, pekne pomalicky a hlavne poriadne vsade namazat a az potom sssuuuuuup mohutne prekvapenie
Kazdy prevod pekne toc cez 2500rpm a takto mozes pridavat. Dvojka, 2000rpm, lahko pritlac, 2200rpm, este lahko pritlac, 2400rpm, preradis, trojka 1700rpm a zacinas znovu. Trochu pritlacis ALE LEN TOLKO ABY TI OTACKOMER vyliezol na 2000rpm, este zlahka pritlacis na 2300rpm, 2500rpm, preradenie, stvorka to iste.
Cim viacej pritlacas plyn "s poziadavkou na zrychlenie" tym vacsi tlak musi turbo vyvinut. Nevadi ze ides na 3000rpm a chces z motoru 3300rpm, to je MENSIA NAMAHA ako ked ides 1800rpm a pritlacis plyn o podlahu ze "teraz rychlo chcem 2400rpm lebo predbieham kamion". Mohol by som ti to ukazat na diagnostike, tam su presne cisla lebo viem ze to co teraz hovorim znie pre 5/6naroda absolutne neuveritelne...
ale je to tak. Pri pozvolnej jazde 3000rpm mas DALEKO MENSI tlak turba ako ked ides 2000rpm a tlacis na plyn. Toto nepridavanie a netlacenie na plyn plati specialne v stupaniach, tam sa musis naucit autu rozumiet, pred kopcom co najviac zrychlit ako ti situacia dovoluje a hore kopcom s co najlahsou nohou na pedaloch aj za cenu nadmerneho spomalenia (nech bezne kopec vyletia auta 90km/h, ty musis ratat s tym ze nemas tolko pary a preto 75km/h alebo 70km/h nie je ziadna hanba). Preradovat, drzat motor v otackach ale bez tlacenia plynu o podlahu, radsej na trojke 2500rpm a 65km/h s lahuckym lahkanim plynu ako na stvorke 1700rpm a plynom cez polovicku lebo ajtak nic neziskas akurat ti auto capne do nudzaku.
Ked sa naucis jazdit, mozes veselo palit aj 150km/h. Ja som zivy dokaz, rok a pol som na galaxicku jazdil s pridretou regulaciou v turbe a namiesto maxima 1.2baru som hrubo presahoval 2 bary KED SOM TO PRIBIL O PODLAHU. Pri pozvolnom jazdeni, kludnom pridavani som nemal najmensi problem jazdit cele Vysoke Tatry a Donovaly, autiak nikdy nepadol do "nudzoveho rezimu" - odjazdil som takto 25.000km a pritom by auto caplo do nudzaku hocikedy po styroch sekundach keby som ho pritlacil.
Len proste musis vediet ako na neho... to mas ako s tvojou starou - tiez na nu nemozes skocit ze davaj idem ta drat do kakacu ale musis vytvorit atmosku, kahanceky, pekne pomalicky a hlavne poriadne vsade namazat a az potom sssuuuuuup mohutne prekvapenie
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
Pre istotu som vymenil všetky hadičky, ktoré vedú nejaký vzduch...ani neviem čo všetko,ale čo sa dá vydieť, som vymenil...Auto ide ok, ale odkedy som odpojil a zapojil váhu vzduchu. Tlak je furt 1850,miesto 2200. Dnes som ho vytiahol na 4-ke 140km/h a v normálnom čase....Turbo normalne ide, pekne ho počuť....prečistil som aj Váhu vzduchu....zatiaľ je to v podstate ok, ale prečo ten tlak a čo ked sa to stane pri predbiehani... Ešte skúsim ten sací koš...
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 31.10.2011 10:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ale vykazuje, vahu vzduchu rozhodne ano.
Pozri, riadiaca jednotka zvrhne normalny prevadzkovy rezim vozu do tohoto specialneho "rezimu ochrany turboduchadla" ako sa oficialne vola podla automobilky, respektive "nudzoveho rezimu" ako tomu nadavame my, obycajni hlupi ludia, na zaklade asi siestich prevadzkovych parametrov z ktorych najcastejsie nastavaju tieto:
- presiahnuty pozadovany plniaci tlak turba, chyba 17965 na tvojom tragaci
- nedosiahnuty pozadovany plniaci tlak turba, chyba 17964 na tvojom tragaci
- nedosiahnute ukazovatele z vahy vzduchu
- vadna vaha vzduchu
- nezmyselny signal z nejakeho cidla
- ziadny signal z nejakeho cidla, rozpojeny elektricky okruh
kazda jedna z tychto veci sa da na diagnostike pozriet, turbo v kanali 011, cidla merajuce vzduch kanale 003 a 010.
Povedane inak, riadiaca jednotka velmi dobre vie preco ta zhodila do nudzoveho rezimu a pokial je diagnostik trosicku sikovny, musi to najst. Diagnostika to proste ukaze len sa v tom treba vyznat.
Pozri, riadiaca jednotka zvrhne normalny prevadzkovy rezim vozu do tohoto specialneho "rezimu ochrany turboduchadla" ako sa oficialne vola podla automobilky, respektive "nudzoveho rezimu" ako tomu nadavame my, obycajni hlupi ludia, na zaklade asi siestich prevadzkovych parametrov z ktorych najcastejsie nastavaju tieto:
- presiahnuty pozadovany plniaci tlak turba, chyba 17965 na tvojom tragaci
- nedosiahnuty pozadovany plniaci tlak turba, chyba 17964 na tvojom tragaci
- nedosiahnute ukazovatele z vahy vzduchu
- vadna vaha vzduchu
- nezmyselny signal z nejakeho cidla
- ziadny signal z nejakeho cidla, rozpojeny elektricky okruh
kazda jedna z tychto veci sa da na diagnostike pozriet, turbo v kanali 011, cidla merajuce vzduch kanale 003 a 010.
Povedane inak, riadiaca jednotka velmi dobre vie preco ta zhodila do nudzoveho rezimu a pokial je diagnostik trosicku sikovny, musi to najst. Diagnostika to proste ukaze len sa v tom treba vyznat.
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nie, ak je vaha vzduchu odpojena, riadiaca jednotka pouziva "take nejake nahradne hodnoty" ktore nicomu prilis neposkodia aj keby si bol 200 metrov pod morom alebo hore na kopci v Alpach a keby si isiel ci uz s malym plynom alebo s pedalom ohnutym do podlahy.
proste ten motor sa musi nejako vysomarit aj bez nej. To iste nudzovy rezim, ak napriklad turbo presiahne povoleny tlak o viac ako priblizne 15% na priblizne 6 sekund, riadiaca jednotka prestane davkovat normalne kvanta paliva cez vstrekovace, prestane ziadat od turba aby tlacilo standartne kvanta vzduchu do motora a ide proste v takom nahradnom "blbuvzdornom" rezime. Malo paliva, vypocitany vzduch k tomu, aby voz nadmerne nedymil. Nema vykon, maximalna rychlost niekde okolo 105 az 110km/h ale proste ide. Do najblizsieho autorizaku kde ta osklbu z koze lebo budu chciet menit turbo a pritom to moze byt kludne aj derava hadicka za tri eura.
proste ten motor sa musi nejako vysomarit aj bez nej. To iste nudzovy rezim, ak napriklad turbo presiahne povoleny tlak o viac ako priblizne 15% na priblizne 6 sekund, riadiaca jednotka prestane davkovat normalne kvanta paliva cez vstrekovace, prestane ziadat od turba aby tlacilo standartne kvanta vzduchu do motora a ide proste v takom nahradnom "blbuvzdornom" rezime. Malo paliva, vypocitany vzduch k tomu, aby voz nadmerne nedymil. Nema vykon, maximalna rychlost niekde okolo 105 az 110km/h ale proste ide. Do najblizsieho autorizaku kde ta osklbu z koze lebo budu chciet menit turbo a pritom to moze byt kludne aj derava hadicka za tri eura.
-
- Príspevky: 293
- Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných