VW Crafter 2,5 Tdi - dunenie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2008 16:49 Zdieľať na Facebook
VW Crafter 2,5 Tdi - dunenie
Zdravim pani,
Nemate nahodou niekto skusenosti, alebo nejake rady ohladne mojich problemov:
Jedna sa o 2,5 Tdi 120 kw 5 valec kod motora BJM.
Motor ide v pohode, pekne taha, ale ked napr. idem na 6.st dam dole nohu z plynu od cca 1900 otacok motor vydava taky dunivy zvuk ako ked zapnete motorovu brzdu na kamione, podradim pred dedinou do 5.st a zacnem pomaly pridavat plyn a nic sa nedeje, iba prestane dunit, ale netaha, ako keby sa turbo vyplo a zrazu trhne s celym autom a zacne tahat. Toto my robi iba pod 2000 ot. a niekedy citim aj vibracie ked my tak duni jaj a blika my aj zhavenie.
Neviem to bohuzial lepsie opisat
Auto ma 400 000 km, Turbo 320 000 km VW mal zvolavacku, Egr zaslepeny, Dpf vykuchany, vstreky na Vag sa pohybovali od 0 do 1,7 pred 2 mesiacmi
Dneska som bol na diagnostike a vag hlasi chybu zhavic na 3 valci.
Neviem, ci my turbo do blizkeho buducna neskape, ale pred cca 7 mesiacmi my menili vyfuk a vtedy kontrolovali turbo zo strany vyfuku a zevraj ziadna vola a pred cca 2 mesiacmi my menili rozvody a kontrolovali turbo zo strany intercoolera a taktiez ziadna vola ani viditelne poskodenie.
Nemate nahodou nejake rady, alebo skusenosti, alebo ste nemali nahodou dakto takyto problem?
Dakujem
Nemate nahodou niekto skusenosti, alebo nejake rady ohladne mojich problemov:
Jedna sa o 2,5 Tdi 120 kw 5 valec kod motora BJM.
Motor ide v pohode, pekne taha, ale ked napr. idem na 6.st dam dole nohu z plynu od cca 1900 otacok motor vydava taky dunivy zvuk ako ked zapnete motorovu brzdu na kamione, podradim pred dedinou do 5.st a zacnem pomaly pridavat plyn a nic sa nedeje, iba prestane dunit, ale netaha, ako keby sa turbo vyplo a zrazu trhne s celym autom a zacne tahat. Toto my robi iba pod 2000 ot. a niekedy citim aj vibracie ked my tak duni jaj a blika my aj zhavenie.
Neviem to bohuzial lepsie opisat
Auto ma 400 000 km, Turbo 320 000 km VW mal zvolavacku, Egr zaslepeny, Dpf vykuchany, vstreky na Vag sa pohybovali od 0 do 1,7 pred 2 mesiacmi
Dneska som bol na diagnostike a vag hlasi chybu zhavic na 3 valci.
Neviem, ci my turbo do blizkeho buducna neskape, ale pred cca 7 mesiacmi my menili vyfuk a vtedy kontrolovali turbo zo strany vyfuku a zevraj ziadna vola a pred cca 2 mesiacmi my menili rozvody a kontrolovali turbo zo strany intercoolera a taktiez ziadna vola ani viditelne poskodenie.
Nemate nahodou nejake rady, alebo skusenosti, alebo ste nemali nahodou dakto takyto problem?
Dakujem
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2008 16:49 Zdieľať na Facebook
Dakujem za snahu pomoct lakinooo
Viete ked Vam auto jazdi dlhe trasy a kvoli takymto veciam ako je ten filter pevnych castic kazdy tyzden riesite odtah vozidla z dialnice, kvoli vseliakym snimacom tak zvazite ze co stym tak isto aj egr. Neviem ci ste uz mali odtah a servis v zahranici, ked ano urcite viete, ze to nie je lacna zalezitost a nehovorim o spedickach a firmach, ktorym treba vysletit, ze Vase auto zas nepride na vykladu v cas.
Bohuzial tie dnesne dizlaky su vyrabane pre servisov.
Viete ked Vam auto jazdi dlhe trasy a kvoli takymto veciam ako je ten filter pevnych castic kazdy tyzden riesite odtah vozidla z dialnice, kvoli vseliakym snimacom tak zvazite ze co stym tak isto aj egr. Neviem ci ste uz mali odtah a servis v zahranici, ked ano urcite viete, ze to nie je lacna zalezitost a nehovorim o spedickach a firmach, ktorym treba vysletit, ze Vase auto zas nepride na vykladu v cas.
Bohuzial tie dnesne dizlaky su vyrabane pre servisov.
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2008 16:49 Zdieľať na Facebook
Ano samozrejme, to my robili cez RJ, ale uz pred 2 r. .
Co sa tyka toho filtra, som nevedel ze takto budete reagovat, len som chcel, aby sa neriesili zbytocne.
Inak 2x bolo menene raz v Spanielsku 1700€ + 250€ odtah a po pol roku v Nemecku 1550€ a 150€ odtah a samozrejme plus snimace co odchadzali a auto jazdilo viac v nudzaku v tych cias ako normalne. Bohuzial na Egr sme nemali cas opravovat, praskla tam ta medena rura a muselo sa to rychlo spravit, ruru mam kupenu len to treba cele rozbrat, ako ventil je funkcny.
Takze ak by mal dakto taketo problemy co som opisal vyssie a plus zistite ze vam ubuda olej a zacne nieco cingotat tak to mate problem s turbom. Cim skor do servisu necakajte kym v spatnom zrkadle uvidite sivo modry dym.
Co sa tyka toho filtra, som nevedel ze takto budete reagovat, len som chcel, aby sa neriesili zbytocne.
Inak 2x bolo menene raz v Spanielsku 1700€ + 250€ odtah a po pol roku v Nemecku 1550€ a 150€ odtah a samozrejme plus snimace co odchadzali a auto jazdilo viac v nudzaku v tych cias ako normalne. Bohuzial na Egr sme nemali cas opravovat, praskla tam ta medena rura a muselo sa to rychlo spravit, ruru mam kupenu len to treba cele rozbrat, ako ventil je funkcny.
Takze ak by mal dakto taketo problemy co som opisal vyssie a plus zistite ze vam ubuda olej a zacne nieco cingotat tak to mate problem s turbom. Cim skor do servisu necakajte kym v spatnom zrkadle uvidite sivo modry dym.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2008 16:49 Zdieľať na Facebook
Ano samozrejme, to my robili cez RJ, ale uz pred 2 r. .
Co sa tyka toho filtra, som nevedel ze takto budete reagovat, len som chcel, aby sa neriesili zbytocne.
Inak 2x bolo menene raz v Spanielsku 1700€ + 250€ odtah a po pol roku v Nemecku 1550€ a 150€ odtah a samozrejme plus snimace co odchadzali a auto jazdilo viac v nudzaku v tych cias ako normalne. Bohuzial na Egr sme nemali cas opravovat, praskla tam ta medena rura a muselo sa to rychlo spravit, ruru mam kupenu len to treba cele rozbrat, ako ventil je funkcny.
Takze ak by mal dakto taketo problemy co som opisal vyssie a plus zistite ze vam ubuda olej a zacne nieco cingotat tak to mate problem s turbom. Cim skor do servisu necakajte kym v spatnom zrkadle uvidite sivo modry dym.
Co sa tyka toho filtra, som nevedel ze takto budete reagovat, len som chcel, aby sa neriesili zbytocne.
Inak 2x bolo menene raz v Spanielsku 1700€ + 250€ odtah a po pol roku v Nemecku 1550€ a 150€ odtah a samozrejme plus snimace co odchadzali a auto jazdilo viac v nudzaku v tych cias ako normalne. Bohuzial na Egr sme nemali cas opravovat, praskla tam ta medena rura a muselo sa to rychlo spravit, ruru mam kupenu len to treba cele rozbrat, ako ventil je funkcny.
Takze ak by mal dakto taketo problemy co som opisal vyssie a plus zistite ze vam ubuda olej a zacne nieco cingotat tak to mate problem s turbom. Cim skor do servisu necakajte kym v spatnom zrkadle uvidite sivo modry dym.
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
- Bydlisko: H.O. Zdieľať na Facebook
ahoj,mám crafter,odišiel mi DPF pred dvomi mesiacmi,pri 270tis.
kúpil som ho v nemecku na výmenu za 350é,ak ho nemáš stojí 550é.tiež mi radili ho vyhodiť,pred ,,zdochnutím ,,filtra tiež to auto robilo čo chcelo,otáčky kolísali a tiež počas jazdy to sekalo a teraz je to ok.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=&_s ... sacat=9884
http://www.ebay.de/itm/VW-Crafter-2E013 ... SwPcVVhAjv
kúpil som ho v nemecku na výmenu za 350é,ak ho nemáš stojí 550é.tiež mi radili ho vyhodiť,pred ,,zdochnutím ,,filtra tiež to auto robilo čo chcelo,otáčky kolísali a tiež počas jazdy to sekalo a teraz je to ok.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=&_s ... sacat=9884
http://www.ebay.de/itm/VW-Crafter-2E013 ... SwPcVVhAjv
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2008 16:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
- Bydlisko: H.O. Zdieľať na Facebook
je to 2,5 5cilinder 80kw,2008.jazdí to po stavbách.min.rok pri 270tis začal spotrebúvať súčiastky,menil som remen komplet. kardanové ložisko,baterku,partikel,výfuk,remenicu,tlmiče a teraz vidím že by to chcelo aj pretesniť motor,ale musí počkať do zimy.chcel som ho koncom roka vymeniť za nové,požičali mi peugeot,citroen,ale po vyskúšaní som si po vedal že ,,tudy,, cesta nevedie,môj crafter mal 270 a pocit pri jazde som mal lepší ako na novom citrone a lebo peugeote a kedže som mal skoro všetko vymenené,tak som to nové neriešil a hlavne mi ide o nosnosť,môj má 1,5tony a ked mu naložím aj dve nemá problém a ešte ťahá aj bager.skúšal som aj new mercedes,ale je drahý a tiež nič moc nosnosť.neviem sice koľko žerie,ale po autobanh ide 140-150 a nemá problém.novší nechcem,nemá dobrý motor a lepší motor je drahý.takže spokojnosť
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 04.02.2008 16:49 Zdieľať na Facebook
Presne ako pises, tieto suciastky som uz menil aj ja, co sa tyka tesnosti motora, som mal problemy taktiez, ale vymenil som tesnenie na chladici oleja a mam svaty pokoj stalo to 3€.
Dalej ked ti zacne vrzgat prevodovka na 6st, nieze vymenis celu prevodovku, lebo mechanikom sa nechce rozoberat prevodovka, bude to na 99% posledne lozisko v prevodovke pri kardane. Som obvolal vsetky firmy ktore sa zaoberaju s prevodovkami, vacsina firiem ti zrepasuje prevodovku okolo 1200€, ale zohnal som to lozisko a cela oprava ma vysla na 100€.
Odporucam ti menit olej aj v diferenciali, ja menim kazdych 80 000km, a aj v prevodovke.
Vzdy skontroluj aj diferencial ci tesni bo aj tam som menil lozisko,lebo zacalo my tiect olej. Taktiez ziadna velka oprava za 30€ origo lozisko.
Poznam to, skusal som Ducato, ale to sa neda porovnat, celkovy pocit z jazdy, kabina, odpruzenie, motor je sice hlucnejsi, ale zaroven ma obrovsku silu, ale v meste je trocha nemotorny, prevody su dost kratke, ale na to si zvyknes . Neplanujem ani ja vymenu, ako pises tie novsie motory su na figu, a zas od biturba sa bojim. Ducato, Jumper, Boxer maximalne vtedy ak sa my raz zastavi toto auto a oprava sa uz neoplati .
Skoda ze na forach sa nedocitas viac o tychto autach.
Dalej ked ti zacne vrzgat prevodovka na 6st, nieze vymenis celu prevodovku, lebo mechanikom sa nechce rozoberat prevodovka, bude to na 99% posledne lozisko v prevodovke pri kardane. Som obvolal vsetky firmy ktore sa zaoberaju s prevodovkami, vacsina firiem ti zrepasuje prevodovku okolo 1200€, ale zohnal som to lozisko a cela oprava ma vysla na 100€.
Odporucam ti menit olej aj v diferenciali, ja menim kazdych 80 000km, a aj v prevodovke.
Vzdy skontroluj aj diferencial ci tesni bo aj tam som menil lozisko,lebo zacalo my tiect olej. Taktiez ziadna velka oprava za 30€ origo lozisko.
Poznam to, skusal som Ducato, ale to sa neda porovnat, celkovy pocit z jazdy, kabina, odpruzenie, motor je sice hlucnejsi, ale zaroven ma obrovsku silu, ale v meste je trocha nemotorny, prevody su dost kratke, ale na to si zvyknes . Neplanujem ani ja vymenu, ako pises tie novsie motory su na figu, a zas od biturba sa bojim. Ducato, Jumper, Boxer maximalne vtedy ak sa my raz zastavi toto auto a oprava sa uz neoplati .
Skoda ze na forach sa nedocitas viac o tychto autach.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0905590395 a 32 neregistrovaných