VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Dobrý deň, prosím skúsených o radu, nasmerovanie. Kamarát má VW Cross Caddy 2013, 81kW, 2.0 TDI CR (motor CFHF), cca 335 tis.km, vzorne servisované a udržiavané auto.
Má takýto problém: po pojazdení autom (t.j. nie po ránu studené) niekedy (aj opakovane) nenaštartuje. Už som ho bol odtiahnuť z neďalekého mestečka domov.
Chová sa to takto: pri štartovaní (držaní kľúča v polohe II - štartovanie) štartér chvíľu točí a po chvíli prestane (ako keby ho RJ motora vypla, že nie sú splnené podmienky pre štart motora) - žiadna kotrolka, žiadny výpis na displeji, a čo je najzáhadnejšie - žiadny zápis v pamäti závad RJ motora (máme VCDS).
[Vymenené-nové (niektoré veci nie z tohto dôvodu): autobatéria, elektrická časť spínacej skrinky (originál), relé štartovania (originál), štartér.
Nami podozrievaný imobilizér (čítacia cievka) overený používaním druhého kľúčika, obalením kľúča do alobalu - už po zapnutí zapaľovania výpis na displeji "Klíč nenalezen". Pri pokuse o štart s obaleným kľúčom štartér pretáča ("nevypne sa"), ale motor nenaskočí a rozbliká sa oranžová kontrolka žhavenia (asi štandardné chovanie zablokovania štartu imobilizérom).]
Nestretli ste sa niekto na TDI CR s niečím takým? Nemáte radu akým smerom pátrať?
Inými slovami - aké sú možné príčíny toho, že štartér po niekoľkých sekundách pretáčania (nový akumulátor, nová elektrická časť spínačky a nový štartér) prestane točiť napriek tomu, že kľúč stále držíte v štartovacej polohe?
Problém je aj v tom, že to robí sporadicky. Inokedy (najmä, ale nielen studené) auto naštartuje na brnk a funguje ako má.
Má takýto problém: po pojazdení autom (t.j. nie po ránu studené) niekedy (aj opakovane) nenaštartuje. Už som ho bol odtiahnuť z neďalekého mestečka domov.
Chová sa to takto: pri štartovaní (držaní kľúča v polohe II - štartovanie) štartér chvíľu točí a po chvíli prestane (ako keby ho RJ motora vypla, že nie sú splnené podmienky pre štart motora) - žiadna kotrolka, žiadny výpis na displeji, a čo je najzáhadnejšie - žiadny zápis v pamäti závad RJ motora (máme VCDS).
[Vymenené-nové (niektoré veci nie z tohto dôvodu): autobatéria, elektrická časť spínacej skrinky (originál), relé štartovania (originál), štartér.
Nami podozrievaný imobilizér (čítacia cievka) overený používaním druhého kľúčika, obalením kľúča do alobalu - už po zapnutí zapaľovania výpis na displeji "Klíč nenalezen". Pri pokuse o štart s obaleným kľúčom štartér pretáča ("nevypne sa"), ale motor nenaskočí a rozbliká sa oranžová kontrolka žhavenia (asi štandardné chovanie zablokovania štartu imobilizérom).]
Nestretli ste sa niekto na TDI CR s niečím takým? Nemáte radu akým smerom pátrať?
Inými slovami - aké sú možné príčíny toho, že štartér po niekoľkých sekundách pretáčania (nový akumulátor, nová elektrická časť spínačky a nový štartér) prestane točiť napriek tomu, že kľúč stále držíte v štartovacej polohe?
Problém je aj v tom, že to robí sporadicky. Inokedy (najmä, ale nielen studené) auto naštartuje na brnk a funguje ako má.
Naposledy upravil/-a Pilotek v 04.03.2025 15:11, upravené celkom 2 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25893
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Riešil som to isté,alebo veľmi podobné,žiadna zapísaná vada v motorovej jednotke.Tak som požiadal o asistovanie superdiagnostika a dopadlo to takto.Trebalo stiahnuť obsah všetkých jednotiek a dostal som navigáciu na základe ktorej sa skontrolovalo či rj vidí (a rozpozná) klúč (e),či nie je zablokované to a hento, a kopec tu choď,pozri,urob.Nedokážem to ani opísať lebo som to prakticky nestihol ani sledovať len robil podľa požiadavky.Auto dnes behá,z celého mi ostalo len toľko že bol problém komunikácie.... Myslím že aj toto bude prípad pre absolventa "vyžší dívčí školy" diagnostiky ak to nemá byť bezprízorné blúdenie od truhlíka k truhlíkovi že nakoniec na dobrého nezostanú bubáčiky.Ak to nie je prípad pre náhodné štastie,tak radšej niekoho kto ide krok za krokom systematicky a dokonale vie čo a kde má ako byť
-
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Dobrý deň p. Hlavatý, ďakujem za reakciu. Obávam sa, že nikoho takého nepoznáme. Podozrievame aj dodávku paliva do VT čerpadla. Zisťujeme, či okrem palivového čerpadielka hore vľavo v motorovom priestore (to naležato za naftovým filtrom) je ešte vo VW Caddy 2013 2.0 TDI CR 81kW (CFHF) tretie naftové čerpadlo v nádrži. Napadá nás, či náhodou vypnutie štartéra nie je nejaká ochranná funkcia VT čerpadla, keď na vstupe nemá dostatočný tlak nafty (proti jeho chodu nasucho). Ale nezdá sa nám, že by tento problém RJ motora nezaznamenala/nezapísala do pamäti závad (jedine že by išlo o priamu ochrannú funkciu (bez zapojenia cez RJ motora)). Akúkoľvek chybu komunikácie medzi RJ/inteligentnými modulmi príslušné RJ do svojej pamäti závad zapisujú. Uvidíme po dlhšom čase opatrného používania auta (neďaleko bydliska), či sa nezapíše nejaká závada.
Inak sme si vedomí že ešte môže ísť o hlodavce (kuna a pod., nakúsnutý káblový zväzok), alebo nejaký "studený spoj" (presnejšie "utrhnutý cínový "ostrovček") na ktoromsi plošnom spoji ktorejsi RJ/modulu - čo je snáď najčastejší problém [nielen] automobilovej elektroniky. Tomu by zodpovedal výskyt poruchy ("vypnutia" štartéra) len na zohriatom aute a NEzapísanie žiadnej chyby do pamäti závad.
Inak sme si vedomí že ešte môže ísť o hlodavce (kuna a pod., nakúsnutý káblový zväzok), alebo nejaký "studený spoj" (presnejšie "utrhnutý cínový "ostrovček") na ktoromsi plošnom spoji ktorejsi RJ/modulu - čo je snáď najčastejší problém [nielen] automobilovej elektroniky. Tomu by zodpovedal výskyt poruchy ("vypnutia" štartéra) len na zohriatom aute a NEzapísanie žiadnej chyby do pamäti závad.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25893
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Pán Pilotek,pokiaľ ma neklame pamäť,tak pokiaľ je čerpadielko nad rozvodmi tak je aj v nádrži.Čiže idú prvé 0,5 barov,druhé 5 barov a tak do vysokotlaku.
Tieto riešenia som zopár raz riešil a vidím ich ako zákerné pretože či pošle pilinu prvé druhé alebo tretie čerpadielko,problém je to rovnaký.Kým to ide všetko fajn,ako začne problém je to na slučku pre gazdu lebo problém si podá jedno druhému tretiemu až kým sa okruh neuzavrie a neodpíše všetko.Pokiaľ je za tým zvieratko,ste vlastne dieťa šťasteny.
Tieto riešenia som zopár raz riešil a vidím ich ako zákerné pretože či pošle pilinu prvé druhé alebo tretie čerpadielko,problém je to rovnaký.Kým to ide všetko fajn,ako začne problém je to na slučku pre gazdu lebo problém si podá jedno druhému tretiemu až kým sa okruh neuzavrie a neodpíše všetko.Pokiaľ je za tým zvieratko,ste vlastne dieťa šťasteny.
-
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Áno, potvrdzujem dve podávacie palivové (naftove) čerpadlá - aj v nádrži je. Obe sme odskúšali (aspoň sluchom, či bežia) cez test akčných členov VCDS.
Ešte mi napadá, či škrtiaca klapka (neviem akú má funkciu na TDI CR, či len zatvoriť pri vypínaní motora) nemôže byť tým problémom - ak by občas zostávala visieť [takmer] zatvorená - nebol by [dostatočný] prietok vzduchu na saní (MAF) a možno preto motor nechytá a po čase "ktosi" vypne štartér?
Pri teste akčných členov ŠK bolo počuť a chodila medzi polohami cca 20% a cca 83%). Otázne zostáva, či niekedy (po zahriatí motora, možno zmäknutí úsad) nezostane visieť takmer zatvorená.
Ešte mi napadá, či škrtiaca klapka (neviem akú má funkciu na TDI CR, či len zatvoriť pri vypínaní motora) nemôže byť tým problémom - ak by občas zostávala visieť [takmer] zatvorená - nebol by [dostatočný] prietok vzduchu na saní (MAF) a možno preto motor nechytá a po čase "ktosi" vypne štartér?
Pri teste akčných členov ŠK bolo počuť a chodila medzi polohami cca 20% a cca 83%). Otázne zostáva, či niekedy (po zahriatí motora, možno zmäknutí úsad) nezostane visieť takmer zatvorená.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25893
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Pán Pilotek,nech vás neklame zvuk že niečo ide.Dôležitá je jediná vec a to tlakový výstup z druhého podávacieho čerpadielka. Škrtiacu pokojne vyškrtnite,zabudnite ju.Ona síce zavrie pri zhasínaní motora,ale inak pracuje iba v čase regenerácie. EGR je podrazák,ale...neznemožní štart ani keby bol naplno otvorený....motor by chytil a zdochol zaplnený spalinami.Po chvíly by zase chytil a po sekunde zhasol ako minul kyslík.
Všetky tieto PWM motorčeky (napr klapka) sú veľmi dobre čitateľné pre rj,tá má sakra dobrý prehlad čo robia aleže úplne detailne
Všetky tieto PWM motorčeky (napr klapka) sú veľmi dobre čitateľné pre rj,tá má sakra dobrý prehlad čo robia aleže úplne detailne
-
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Jasné, uvedomujem si, že "zavrčanie" ešte nemusí znamenať dobrú funkčnosť čerpadielok. Ale tá ŠK ("zdochýnacia"?) ma znervózňuje preto, že pri (poslednom) vypnutí motora sa zatvorí a ak sa občas zasekáva (a zostane [takmer] zatvorená), možno by to mohlo spôsobiť uvedené chovanie. Či myslíte, že s [takmer] zatvorenou ŠK by auto na sekundu chytilo a až následne zdochlo?
Nám sa to v tom zlom stave (ktorý náhodne nastáva až keď sa s autom pojazdí, zohreje) chová tak, že pár sekúnd točí (neodpáli) a potom zrazu "ktosi štartér vypne" (hoci kľúč stále držíme).
Pamätám si, že raz na Octavii I. 1,9 TDI 66kW sa pri zaseknutej zdochýnacej klapke auto chovalo tak, že na sekundu chytilo a následne ho zatvorené sanie "zadusilo". Nie je to celkom náš prípad, ale nejaká stopa by to mohla byť.
Nám sa to v tom zlom stave (ktorý náhodne nastáva až keď sa s autom pojazdí, zohreje) chová tak, že pár sekúnd točí (neodpáli) a potom zrazu "ktosi štartér vypne" (hoci kľúč stále držíme).
Pamätám si, že raz na Octavii I. 1,9 TDI 66kW sa pri zaseknutej zdochýnacej klapke auto chovalo tak, že na sekundu chytilo a následne ho zatvorené sanie "zadusilo". Nie je to celkom náš prípad, ale nejaká stopa by to mohla byť.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25893
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Ano,ale tam bola podtlaková klapka,nemala kontrolu nad sebou.Tu má kontrolu setsakramenskú,to nepripadá do úvahy aby sa neotvorila a nevyznačila by sa chyba.Ona má kontrolér uhla otočenia,rj si ňou nastavuje (pri regenerácii) procesy ,mimo toho len zhasnutie
Inak ju pokojne odpojte z konektora,vyznačí chybu ale motor bude bez problémov štartovať,neblokuje štartovanie.
Inak ju pokojne odpojte z konektora,vyznačí chybu ale motor bude bez problémov štartovať,neblokuje štartovanie.
-
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Máte pravdu, na teste akčných členov sme polohu klapky videli (chodila od cca 20% do cca 83%) a kamarát medzičasom auto naštartoval aj s odpojenou.
Stále nevieme chytiť stopu. Myslíte, že VT čerpadlo nejako "vie", keby malo na vstupe nedostatočný tlak nafty a mohlo by (buď napriamo alebo cez RJ motora) mať ochrannú funkciu pred pretáčaním nasucho (že by vyplo štartér - pretáčanie)?
Stále nevieme chytiť stopu. Myslíte, že VT čerpadlo nejako "vie", keby malo na vstupe nedostatočný tlak nafty a mohlo by (buď napriamo alebo cez RJ motora) mať ochrannú funkciu pred pretáčaním nasucho (že by vyplo štartér - pretáčanie)?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25893
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Pokiaľ je takto položená otázka tak čiste na základe už riešených problémov by som to nevedel povedať jednoznačne.Samotné čerpadlo si nevie tlak skontrolovať.Malý tlak na vstupe čerpadla asi pri väčšom úbytku,tj takom kde klesne množstvo nafty privádzanej pod množstvo ktorú by malo čerpadlo trasportovať pod tlakom do rampy to vyrobí sakra problém. Malé úbytky tlaku na vstupe to zrejme pôjde všetko v pohode pre jednoduchú vec.Do čerpadla sa privádza násobok paliva aký je potreba,čerpadlo sa takto chladí aj maže,prebytok sa vráti do nádrže.Čiže je z čoho čerpať,navyše tá množstevná regulácia ešte nezasahuje vid režim ako na tlaku spolupracuje regulátor tlaku a regulátor množstva. Osobne si myslím že...ak prebehne štart a rj prejde do režimu regulácie chodu,od toho momentu začne sledovať rozpor medzi požadovaným tlakom a reálnym.Tu by odchylku nad tolerovaný rozdiel vyznačil ako chybový kód.Kým je v režime štartu,nevyznačí nič.

Pre vysvetlenie obrázka... volnobeh kým neprejde do režimu čiastočného zaťaženia je regulovaný tlak výlučne regulátorom tlaku,ďalej si už úlohy delia a na tlaku spolupracujú

Pre vysvetlenie obrázka... volnobeh kým neprejde do režimu čiastočného zaťaženia je regulovaný tlak výlučne regulátorom tlaku,ďalej si už úlohy delia a na tlaku spolupracujú
-
- Príspevky: 701
- Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
- Bydlisko: Gbely
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Startovanie jednak Wv , Audi , Skoda sa da krasne diagnostikovat . Stretavam sa stým casto a moznosti je viacero ...od spinacky , poistky , rele , kabelaž , konektor....atd.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
-
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Len museli by sme vedieť cielene navodiť ten "zlý stav" - len vtedy by na diagnostike bolo možno niečo odhaliteľné. Ale keďže sa nič nezapíše do pamäti závad RJ motora, možno náš problém diagnostika (kontrolné algoritmy v RJ motora) "nevidí"/nevie vyhodnotiť ako chybu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25893
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Sú veci ktoré rj jednoducho nevidí,neregistruje napriek tomu že niečo zásadné sa deje a je jasné že máme problém.Tu začína alebo nastupuje faktor vedomosti a ešte viac skúsenosti,pretože aj "ticho" od rj niečo hovorí.Min sa tu láme znalosť roztriedenia dejov,ktorý čo vie a zároveň čo nevie.Nespočet krát som niekomu dlho vysvetloval že toto to robiť vie a môže,a toto nie a nikdy.Dá sa to najjednoduchšie pochopiť na čidle kluky,prečo mo veľa menežmentov nevyznačí do chyby vôbec.Keby neprítomnosť rj vyznačovala hneď ako je neprítomný,chyba by nabehla hneď po otočení kľúča kedy ešte motor stojí.Ale vždy existuje dobrý dôvod pre nevyznačovanie chyby presne tak,ako pre vyznačovanie. No len toto umelá inteligencia nikdy riešiť nedokáže,min nikdy nebude disponovať tým čo sa volá intuícia
Správa že niet chyby je taká istá správa ako o chybe konkrétne udanej
Správa že niet chyby je taká istá správa ako o chybe konkrétne udanej
-
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Myslíte, že občasné/náhodné zahaprovanie snímača polohy kľukového hriadeľa (práve keď štartér točí) by nemohlo mať za následok takéto chovanie auta (že štartér pár sekúnd pretáča, motor nechytá a "niekto/niečo" pretáčanie štartéra vypne, bez zápisu chyby)?
A to je tam ešte snímač polohy vačkového hriadeľa a "dvojstupňový" snímač spojkového pedála (ťažko povedať, ako má RJ ošetrené stratu signálu o stlačenej spojke až POČAS pretáčania štartérom)...
A to je tam ešte snímač polohy vačkového hriadeľa a "dvojstupňový" snímač spojkového pedála (ťažko povedať, ako má RJ ošetrené stratu signálu o stlačenej spojke až POČAS pretáčania štartérom)...
Naposledy upravil/-a Pilotek v 10.03.2025 13:52, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25893
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Caddy 2013 , 2.0 TDI , CR - občas nenaštartuje, vypne štartér
Na toto dá (vie dať) presnú odpoveď jedine oscilo.Nebol by to prvý prípad keď dobrý snímač bol iba zarušený tak že rj nie je schopná jeho signál vyhodnotiť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní