VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa Moonshine »

mhlavaty napísal: 22.12.2021 08:49 No ale potom prečo je to Tdi na rebríčku tam kde je ? A že tam je to nezmaže ani armáda slovenských truhlíkov a hĺbkomysliteľov ktorý síce poznajú tisíc lepších,ale pochváliť to je pod ich úroveň.je v poriadku vo všetkom a v každom hladať niečo negatívne a skritizovať to,hladať spolubojovníkov pre boj proti všetkému.
p. Hlavatý, ja som celý život negatívny a ako je na mňa svet prísny, snažím sa tomu priblížiť.
Je to tu o autách. Nehaním motor. Ale všetko to okolo a tých majitelov, že tej značke vedia odpustiť diletantsvo a postavenie sa k veci a po výmene si budú ešte krochkať, že ako dobre kúpili. To nepochopím fakt

Tú fábiu sme vybavili horko-ťažko a áno, bol to až tretí autorizák. Lebo dva menili čidlá hlava nehlava a až jeden chlapec to vybavil na výmenu a indikoval to správne.
Toto fórum a iné sledujem také desaťročie a aký pomer tém na tie značky vidím, podla toho auto vyberiem.
Beriem do úvahy aj predaje samozrejme.
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

"Za šesť rokov 750000km, ale iný typ motora, v inom type vozidla".

Trucker, a pritom sa nanho da aplikovat ta ista logika ako na ktorykolvek iny diesel/motor. 12 litrovy kamionovy motor o vykone 450 koni ma podstatne vacsi potencial vydrzat miliony km ako 2.0 tdi nachipovany na 300 koni.

To, ze milion dokaze vydrzat aj 1.9 tdi je samozrejme dokaz, ze ten motor len take orezavatko asi nebude. A ked tu dvaja uzivatelia realne ten milion na odo videli a dalej to jazdi tak respekt :2f93:
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

Na to, aby bolo jasne, ktore motory za to stoja a treba ich pozitivne pochvalit staci do vyhladavaca zadat pocet km od 450 000 do 1000 000.

Suverenne vedu motory v dodavkach ako 2.3 DCi, 2.5 DCi, 2,2 CDI, 3.0 CDI, 3.0 VM v Iveco, 2.9 TDI.

1.9 Tdi je tam par tiez
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa oco13 »

Dodavky jazdia v celkom inom režime ako osobáky, a je značný rozdiel aj medzi sukromnými a flotilovými osobákmi. Niekto tu tiež správne pripomenul, že auto nie je len motor a ja zase pripomínam, že na ceste a v doprave nie ste sami. :3dcline:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

Oco, hej s tym rezimom suhlas, az potom som sa zamyslel, ze sa to uplne porovnavat neda.

Kedze tato tema je o motoroch, filozoficke uvahy o tom s kym si a nie si na cestach je trochu mimo :d :D
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa a566 »

Mateusz737 napísal: 21.12.2021 20:54 pozor pletiete už jablka s hruškami , povesť nesmrtelných motorov mali tie staršie 1.9TDI s rotačným čerpadlom ,nasledovník 1.9TDI PD je už úplne iný motor a nebol ani zdaľeka taký spolahlivý a aj spotreba bola vyššia, som si všimnol že slovač to moc nerozlišuje :40bd:
dobre ze si to spomenul, nuz ludia su taki.
p-d bol vystrel do tmy, ked uz c-r bol davno etablovany svetovo. prisne emisne normy na popol v oleji boli nezlucitelne s vysokym narokom na oter vaciek.
jedna z nevyhod, ze nedalo sa viackrat streknut pocas cyklu ako c-r, lebo profil zdvihu bol odvodeny z vacky tlaciacej na p-d... z toho vyplyvajuca "kultura chodu" a hluk.
lubos zimovcak napísal: 22.12.2021 14:18 Koľko ľudí tu na fóre ma REALNU skúsenosť s najazdenim 1 mil km na JEDNOM aute??

Tipujem, že až 0.00.... :40bd:
prirovnam k matelkovi a jeho mega-fabiu, ktora musela nabehat denne >600km.... :3dcline:
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa oco13 »

prirovnam k matelkovi a jeho mega-fabiu, ktora musela nabehat denne >600km...
V ZM je firma ktorá platí vodičom lepšiu sadzbu za km ak najazdia za deň viac ako 1000km :4012: Preprava dodavkami a rozvoz opatrovateliek. lol Jazdí sa 6 dní v týždni.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa trucker694 »

Je rozdiel najazdiť milion km a milion km. Taká dodávka, za mesiac urobí 25000km, na jeden štart prejde 1000km, a tá druhá na 1000km štartuje 200 krát. Ktorý motor prežije milión. Taký motor 1,9 tdi v octavia l, majiteľ bežný človek, denne najazdil 40 km, mesačný nájazd práca, rodina,zábava, povinnosti 1000 km,za rok 12000 km. Milión kedy? Druhá 1,9 tdi octavia l, majiteľ podnikateľ, obchodný zástupca denne 1000 km, za mesiac 20000 km, za rok 240000 km. Tu začína vypovedná hodnota, za štyri päť rokov má motor milión, ale otázka znie, bude ešte auto zaujímavé po roku dvoch pre spoľahlivosť pre podnikateľské aktivity. Záruka mobility, strata kreditu,.... a ten motor sa nemontoval do A8....ale max po A6,super b
vlado10
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 22.01.2007 20:32
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa vlado10 »

a566. Môžeš prosím vysvetliť ten popol ? p-d bol vystrel do tmy, ked uz c-r bol davno etablovany svetovo. prisne emisne normy na popol v oleji boli nezlucitelne s vysokym narokom na oter vaciek.
Avensis 4AFE ex
Corolla VVTI ex
Corolla Valvematic 270 000
Rav 4 vvti 137 000
Honda XL,CBF
Ricardinho83
Príspevky: 922
Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa Ricardinho83 »

Trucker, suhlas, porovnavat dodavky s osobakmi sa stylom jazdy a vyuzitia porovnavat fakt neda.

Inac, 1.9 TDI v A6 nikdy nebola, bola iba v Audi 100.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ibaže v A6 bola do r.2004 1,9 Tdi AVF
mato0850
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 03.01.2017 12:48
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa mato0850 »

V A6 bol aj 81kw, nie len PD.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mhlavaty napísal: 23.12.2021 08:16 Ibaže v A6 bola do r.2004 1,9 Tdi AVF

Zase je tu popísané kopec nezmyslov.PD je to najlepšie čo mohlo rotačku nahradiť a asi nie je náhoda že sa PD nachádza v ohromných motoroch náklaďákov zvučných značiek.A ani to nie je pravda že vie nastreknúť len raz.Tam kde treba urobiť dostrek urobí ho aj druhý raz.Ukončenie PD ktoré bolo tak 10% zložitosti následného CR spôsobil tlak na emisné normy.Ale do vysokej miery aj tlak zfajnovelých majiteľov na zvýšenie kultúry chodu motora,mal proste taký traktorový zvuk.Motor má minimum elektroniky,žiadne vysokotlaké čerpadlo z regulátorom množstva,žiadny rail z reguláciou tlaku a snímaním tlaku,žiadne kódovania vstrekovačov,žiadne kovové špóny pre ktoré sa mení všetko od nádrže cez čerpadlá a čerpadielka až po vstreky,občas ešte raz ak sa nevymenio alebo nevyčistilo všetko.Nič z toho PD nepozná,dokonca pokiaľ mu odíde to 0,5barové podávacie čerpadielko v nádrži majiteľ ani nevie,až keď začne auto hnať do výkonu. Nič jednoduchšie a vlastne aj spolahlivejšie sa vymyslieť nedalo. Motor za tú trivialitu platí daň vo forme mimoriadnej námahy niektorých dielov ktoré treba v časovom intervale 200 tis pravidelne obmeniť.Žiadna katastrofa sa nedeje,náklad materiálový je zhruba okolo stovky.Ak sa práca časovo zladí z výmenou rozvodu je čosi ušetrené na práci.Rozvod tak či tak robiť treba.Ten je zase cenove svojou tiež zhruba stovkou až smiešne nízky proti "nesmrtelným" reťaziam kde hravo presiahne desaťnásobok.Katastrofálna úroveň servisu sa stala hrobárom týchto motorov,pretože nahradila musí za netreba.Len pre nevedomosť až tupotu.PD je tu hodne cez desať rokov,dodnes ho truhlíci nevedia robiť a každú chvílu odpovedám nejakému neštastnému majiteľovi že nie som spiderman a neviem záchrániť všetko a každého čo ide bezvýsledne z dielne do dielne.Kto nechce pochopiť tak logicky ani nepochopí že treba robiť údržbu a nie opravy.Údržbu si riadim sám,oprava sa nepýta či časove vyhovuje.Je to malý rozdiel ale v spoločnosti toľkej tupoty a hluku idiotov,zanikne aj slovo zo zlata.
A ešte predtým že sa niekomu bude zdať že si nevie urobiť porovnanie z nasledujúcou generáciou CR a technike nerozumie ani za mak tak mu stačí pochopiť zrovnanie.

PD je primitívna elektronika ,a technicky motor označme ako jednoposchodový.Prejav motora hlavne na volnobeh traktorový,rýchlostou postupne zaniká.Servis lacný pre super prístup hlavne priečne uložených motorov.Spolahlivosť pri dodržaní údržby absolutná.

CR je vysoko zložitá elektronika niekoľko násobne.Prejav je kultivovaný.Technicky je motor sedemposchodový.Veci sú doslova v poschodiach,prakticky pre demontáž ktorejkoľvek veci ich musíte demontovať ďalšiu a pre jej demontáž zase ďalšiu.Časový nárok neporovnateľný,nebezpečie poškodenia pri demontáži mimoriadne vysoký takže sa často mení diel predtým ok.O lacnosti servisu nemôže byť reč,nepustí to množstvo času a rozsah nutných nutného.OBD diagnostika mimoriadne náročná,výrobca prechádza do on line priestoru takže diagnostika po garážach a truhlíkoch končí,čo je vlastne zároveň dobrá aj zlá správa.Aj tak nekopnú do lopty a auto sa vie pokaziť aj bez ich pričinenia. Spoľahlivosť je vzhľadom na kvantum techniky a zložitosti menežmentu mimoriadne prekvapivo vysoká.Všetko sa zosype zväčša naraz,ale pri pomerne vysokom nábehu km.V tomtoje aj ten zásadný rozdiel voči PD,ktoré každých 200 tis vyžaduje opakujúce sa vymeny našťastie lacných vecí.Tu u CR bežne príde auto blížiace sa 400 tis ktoré okrem dvojhmoty prípadne čistenia DPF a rozvodov nemalo opravu.Logicky ak spomenuté veci samé nevyrobili problém,čo zase je ale dosť bežné že jedna oprava odštartuje problémy ďalšie.stále sú to mechanici ktorý nevedia ani rotačku a PD,nečakajte ako super zvládnu sedem poschodí techniky.Preto...autorizák,preto on line.Oni síce tiež občas vedia natropiť,ale aspoň musia chodiť po školeniach a majú vybavenie a v online samozrejme doma najviac.
Takže kto sa rozhoduje medzi jedným a druhým,nech približne vie čo ho čaká z pribúdajúcimi km,alebo...čo ho čaká ak kupuje auto z x km. Logicky do všetkého treba pridať,že dve autá s tými istými km ale z inými históriami môžu byť ozaj značne rozdielne.
Priebežne servisované autá (to bývajú práve autá v podnikaní z obrovskými najazdami) môžu a praktickyaj bývajú tie lepšie,pretože to nie je autiak dovezený a kúpený od kšeftára pred predajom zosoplený,ale auto na ktorom visí živnosť a ktoré dostane čo potrebuje.
Takže k tej druhej variante kultúrnych CR-iek nutne musíte mať šťastie na predchádzajúceho majiteľa a bez nejasnej dokumentácie histórie ste vyslovene dobrodruh.Ak navyše si nevybavíte prítomnosť technicky zdatnejšieho,koledujete si o problém ktorý si vyžiada dosť aby pokazil Vianoce dokonale.Preto,kľud,predýchať,premyslieť,aut je ako sračiek (by povedal poručík Hamáček)
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: VW 1.9 TDi motory - spolahlivost

Príspevok od používateľa a566 »

vlado10 napísal: 23.12.2021 06:29 a566. Môžeš prosím vysvetliť ten popol ?
kvoli dpf/katalyzatoru je treba aby olej mal malo popola. lebo to upcha/zablokuje aktivnu vrstvu.
malo popola je v protiklade napr ked je vacsi tlak kov na kov. chemia v oleji vykonava vacsinu prace.
popol je vlastne nespalitelny zvysok ked olej zhori. chemicke aditiva.

napr stare modely ostrych porsche, mali znacny pritlak vaciek, oter kovov bol citelny.
majitelia tychto veteranov riesia problem special olejmi pripadne aj dodatocnymi aditivami s vysokym obsahom zinku.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných