Všimate si hlučnosť zatvárania dverí u auta?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ano
30
77%
Nie
3
8%
Je mi to jedno
6
15%
 
Celkom hlasov: 39

Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Všimate si hlučnosť zatvárania dverí u auta?

Príspevok od používateľa Sliedic »

Bol som na autosalóne v Nitre a všimol som si tam, po sliedení, nastupovaní, vystupovaní, skúšaní (v rámci možnosti) aj jednu zaujímavú vec. A tou je to, že na drvivej väčšine áut (aj strednej triedy, t.j. cenovo vyššie), bol buchot zatvorenia dverí skoro až nehorázne hlučný. Na LC, Avensise, či na C5 tiež nie je buchot zatvorenia dverí príkladný, ale preboha, veď po toľkých km už to je ospravedlňujúce. Ale na NOVOM VW Passat za 45.000 eur? Na Subaru Forester so 185km? Na Honde CRV? Na Škode Fabia bol hluk zatvorenia dvier tak hlučný, že mi pripomínal Škodu 100. U Fabie ma to však tak nesklamalo, ako na VW Passate, s maximálnou výbavou, či na Subaru, inak kvalitne spracovanom aute.

A viete, ktorá nie automobilka, ale ktorý model automobilky mal najtichšie dvere? Bola to Kia Ceed ! Kia Ceed mala tak krásne tlmené dvere, že predčila aj VW Passat, Aj Citroen C5 (nový), aj Subaru Forester, aj všetky iné, v ktorých som sedel.

Kia Ceed mala najtichšie dvere - klobúk dole. Ale keď som presadol do Sorenta... Tam boli dvere hlučné :-) 2x drahšie auto, ale takúto vec si nevedeli ustrážiť. Kia Ceed ma mimoriadne prekvapila - viac, ako Honda Civic, či Opel Astra - síce aj tá bola k nej subjektívnym okom čo sa týka kvality veľmi blízko. Honda Civic ma sklamala :-( Ten prehnane hrubý veniec volantu by som nechcel držať na 1000km dlhej trase.

Ako je to u Vás s hlukom zatvárania dverí? Všímate si aj takýto detail, alebo je Vám to jedno?
Naposledy upravil/-a Sliedic v 04.10.2013 19:46, upravené celkom 1 krát.
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

mal si vyskusat Mercedes G za 150-tisic ;-)
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...V automobilke Rolls Royce vraj pracujú dvaja ľudia na pozícii "Ladič zvuku zavierajúcich sa dverí"...Vraj v týchto autách je za jazdy najviac počuť tikot hodín na palubovke a to preto,lebo ich vyrába a dodáva iná firma...
...Ale to si asi iná automobilka nedovolí...
tihi222
Príspevky: 813
Dátum registrácie: 30.03.2008 11:30
Bydlisko: KN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tihi222 »

vytlmis dvere s stp goldom,alebo dynamatom za 50 euro premazes panty,a budes len cudovat ze ako zatvaraju.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Pridal som aj anketu.

V rodine je aj jedna Honda Accord a tá má asi najpríkladnejšie klasické (bez všelijakých elektronických pomocníkov) zatváranie dvier, aké som kedy počul. Čítal som o nej, že pri výrobe tohto modelu si na tom výrobca dal špeciálne záležať. A veru - podarilo sa mu to. Na autosalóne som však Accord nevidel. Mali tam len Jazz, Civic a CRV.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

tihi222 napísal:vytlmis dvere s stp goldom,alebo dynamatom za 50 euro premazes panty,a budes len cudovat ze ako zatvaraju.
Čo sa týka tejto témy, si vedľa jak tá jedľa.
Samozrejme, pánty aj zámky by mali byť namazané, resp. nemali by mať tuhší chod, ako bolo u nového auta.
A vytlmenie dverí hocičím im takmer isto len pomôže, hlavne pri reprodukcii hudby z reprákov, ktoré= sú vo dverách.

Ale tu je reč o návrhu dverí v konštrukcii u výrobcu auta, pretože to je základ, aby sa ľahko chodiace dvere aj ticho zatvárali.
Mňa osobne sklamal pred 5 rokmi Ford C-max, lebo som vážne uvažoval o jeho kúpe.
Neviem ako teraz posledná verzia, ale ten prvý model mal také hračkárske dvere, že na Tourane, ktorý som nakoniec kúpil, aj kapota motora má lepší zvuk pri zatváraní ako u toho fordu dvere.
Nehovorím že to bol jediný dôvod, prečo som ho nekúpil, ale tiež ma to prekvapilo.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Si myslím že pri kúpe auta je xy dôležitejších vecí na rozhodovanie alebo posudzovanie ako to že či idú tichšie alebo hlučnejšie...šak ich nezatváram každých 5 min...Auto je na vozenie a viac mne osobne vadí hluk pri jazde či už motora alebo aerodynamický hluk alebo podvozku pri prechádzaní nerovností .
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

U môjho Legacy by dvere môhli búchať tiež menej, ak stiahnem okno tak až to je potom taká pravá plechová šupa, asi dan za bezrámové dvere...
Ale tak dôvod vlastníctva auta je úplne inde ako vo dverách
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

VLADY napísal:Si myslím že pri kúpe auta je xy dôležitejších vecí na rozhodovanie alebo posudzovanie ako to že či idú tichšie alebo hlučnejšie...šak ich nezatváram každých 5 min...Auto je na vozenie a viac mne osobne vadí hluk pri jazde či už motora alebo aerodynamický hluk alebo podvozku pri prechádzaní nerovností .
Každý to vidí inak. Ja som si to všimol, lebo to bolo doslova do uší bijúce :-)
Tá Fabia, ten tresk dverí mám ešte teraz v hlave. Prisahám, že to na 30 ročnom Žiguli je podobné.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ked si moj tato kupoval nove auto v roku 2010 tak si vyberal medzi fluencom cruzom a megánom a lancerom a najtichšie z nich zatvaral dvere cruze ale ja tak chcel lancra ale ked sme zistilli že je tam 2.0 tdi pd a on benzin nechcel tak kupil cruza.A ten passat neviemminule som sa vozil v nom a zatvral dvere uplne tichučko.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Skrátka buchnutie a nebuchnutie má konštruktér asi na poslednom mieste v zadaní, ak vôbec má....Tak jak opraviteľnosť, respektíve dobrý prístup ku komponentom pri ich servise alebo výmene...Alebo len čo sa týka výmeny blbých žiaroviek v reflektoroch to býva dakedy na mašlu. A skrátka prvoradé je asi vždy vyrobiť čo najlacnejšie a použiť čo najmenej materiálu a aby sa dalo čo najrýchlejšie a najjednoduchšie auto poskladať...A ako to už dopadne s hlučnosťou pri zatváraní dverí je potom lotéria. Najhoršie ale je že to nie vždy odráža cenu auta.
Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

Podľa mňa to dosť záleží aj od konštrukcie dverí. Keď raz sú malé a ľahké, treba na nich vyvynúť viac sily tým pádom väčší hluk ( napr. Suzuki Ignis, to je celé auto zlé urobené ). Ale určite je to detail, ktorý niektorých ľudí zaujme iných možno nie. Osobne ja si tieto veci dosť všímam.
lauryl
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Zatvorenie dverí a jeho priebeh nezáleží len od konštrukcie dverí, to je len jedna časť problému.

Treba si uvedomiť, že pri zatváraní dverí sa prebytočný vzduch musí z kabíny veľmi rýchlomdostať von, inak ich budeš schopný zavrieť len veľmi ťažko. Preto idú dvere vždy zatvárať citelne ľahšie keď sú otvorené iné dvere alebo okno.

Toto isté platí aj o samotnom dverevom/obvodovom tesnení okolo dverí. To tesnenie resp jeho bublina musí byť na niekoľkých miestach rozvŕtaná, aby z nej mohol rýchlo uniknúť vzduch. Kvalita tesnenia, hrúbka steny bublín a rýchlosť odvetrania hrajú tiež veľkú úlohu pri kvalite zatvárania.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Moj spolužiak je veducim prevadzky kde sa vyrabaju dvere

na auta (plecharina)

rozprával mi,že dvere sa vyrábajú tak aby vydržali istý počet otvaracich-zatvaracich cyklov

ak ubehne tato predpokladaná životnosť ,predpokladá sa,že auto pojde do šrotu

o tesnení dveri sme sa nebavili....

ale zo skusenosti z Esperom viem,že hlavne vodičové dvere "padali" a potom sa ťažko zatvarali,aj ked auto stalo uplne vodorovne

riešil som to podvihnutím dveri dohora pri uplne otvorených dverach, potom to držalo asi 2 mesiace...

tiež pri nadvihnutí ata na zdviháku sa dvere dali normálne otvoriť, kým na žigulaku nie

teraz mam Orlando a tam sa dvere zatváraju uplne tichučko, dvere majú 2 tesnenia

a ani pri minusovych teplotách fĺaša s vodou tak rýchlo cez noc nezamrzne, ako pri predchádzajucich vehykloch..
teda na Orlande dvere tesnia a zatvárajú sa dobre.
kuras
Alfík
Príspevky: 1997
Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuras »

dnes som v avione videl novy P308 a tam tie dvere len tak zaklapli.. moja C4 bucha ako na mastali, uz oproti Xsare sa moze hanbit
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných