Vplyv pneu na spotrebu

Vaše skúsenosti, rady ktorým sa vyhnúť, odporúčania ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dennype
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:46
Zdieľať na Facebook

Vplyv pneu na spotrebu

Príspevok od používateľa dennype »

Zdravím Vás,
včera som sa konečne aj ja dostal k prezutiu zimných pneu na letné. Jedná sa konkrétne o pneumatiky Pirelli P7 Cinturato o rozmeroch 225/45 R17. Kupoval som ich pred pár dňami ako používané, zjazdené rovnomerne, s dezénom cca 5 mm. Hneď po prezutí som s nimi následne absolvoval zhruba 300 kilometrovú diaľničnú trasu. Po návrate domov na trochu zarazilo zistenie o priemernej spotrebe.
Na doterajších zimných R15 som mal dlhodobú priemernú spotrebu 5,5 l/100km, po včerajšom prezutí na letné R17 som mal na uvedenej 300 kilometrovej trase priemernú spotrebu 6,5 l/100km (jedná sa o vozidlo Škoda Octavia II 1.6 FSI).
Chcem sa spýtať, je to podľa Vás normálne? Aby sa zmenou rozmeru pneumatík takto enormne zvýšila spotreba? Aké máte Vy skúsenosti s vplyvom pneumatík na spotrebu?
Moje doterajšie každoročné skúsenosti boli také, že po prezutí zo zimných na letné mi spotreba väčšinou o pár deci ešte klesla...

P.S.: Auto má teraz po prezutí pocitovo trochu slabšiu pružnú akceleráciu, avšak s tým som pri zmene z R15 na R17 vopred rátal. Na druhej strane, lepšie drží na ceste, je stabilnejšie a koniec-koncov na 17-tkach vyzerá krajšie. Rátal som možno s trošku vyššou spotrebou, ale až o 1 liter??
lol
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Zhod si jedno 17" koleso z auta, hod ho na váhu a potom z garáže vytiahni tú zimnú 15" a uvidíš že tá 15" je o dosť lahšia.

Teraz ti napíšem taký názorný príklad. predstav si obyčajnú trubku , na ktorú by si akože pripevnil "kotúč" ktorý by mal podobné rozmery ako to koleso. V jednom prípade ho vyrobíš z polystirénu a v druhom prípade ho odleješ z betonu.

Čo myslíš ktorú tyč by si lahšie roztočil ? Tú na ktorej bude závažie z polystirénu o hmotnosti 1kg, alebo tú na ktorej bude závažie z betónu o hmotnosti 30kg ?

Na to aby tá Octavia šla rovnako rýchlo, musí kvôli ťažším závažiam viac pracovať. ten liter naviac je na dlhej trase, v kombinovanom cykle to bude ešte viac
kuras
Alfík
Príspevky: 1997
Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuras »

ja mam letne 205/50 R17, zimne 195/65 R15.
spotreba zostava rovnaka pri oboch obutiach, ale ako pises, mas o 2 cm sirsie pneu... ja rozmyslam, ze 17ky predam a dam tam nejake 16ky a mozno ostanem aj pri 15kach... nie kvoli spotrebe ale kvoli komfortu

ivko tiez dobre pise, vahovy rozdiel je podstatny a moje 17ky su tazke ako svina..
pidizvi
Príspevky: 3413
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

pri tak slabom vykone auta musi byt ten rozdiel v zrychleni strasny. Cim slabsi motor, tym je rozdiel v spotrebe pri vacsich gumach vacsi, lebo sa ten zvyseny odpor (sirka gum) a hmotnost kolies tak lahko neskryju ako ked ma motor aspon nejakych 200 koni.
To mas dan za zivot s frajerinou.

Fyzikalne okienko - samotna vyssia hmotnost kolies nema vplyv na vyssiu spotrebu. Ak su kolesa tazsie, tak sa uklada viac energie do ich rotacie. Tato energia je jalova z pohladu dynamiky auta, teoreticky by malo mat auto vacsiu zotrvacnost, cize napr. pri vyradeni rychlosti by malo prejst o nieco vacsiu vzdialenost. Ale vo vacsine pripadov sa tato energia utopi pri brzdeni. Cize vsetku energiu, ktoru sme navyse vlozili do rotujucich kolies, stratime pri brzdeni.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ale tú hmotu treba aj roztáčať a preto je cítiť že to stratilo na dynamike, teda aj ked sa viac tlačí na pedál stále je cítiť že to tak nejde. Tak že na hmotnosti kolies sakra záleží, k tomu širšia pneu, väčší valivý odpor a je liter spotreby hore
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ivko1 napísal:Zhod si jedno 17" koleso z auta, hod ho na váhu a potom z garáže vytiahni tú zimnú 15" a uvidíš že tá 15" je o dosť lahšia.

......
V tomto prípade je hmotnosť irelevantná aj keď nejaký podiel na tom má. Hlavný problém spočíva vo väčšom priemere = ťažšom koncovom prevode. Motor sa viac namáha a to stojí viac peňazí. Síce ide pri rovnakej GPS rýchlosti na nižšie otáčky no stojí to viac energie. Aj keď neviem aké mal zimné tak to môže byť aj tými 17kami
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

acon nesranduj :-\, priemer kolesa by mal ostat rovnaky....
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Podla tabulky to vezerá že ten vonkajší obvod je presne na chpl zhodný.

Ono sa to nezdá že hmotnosť kolesa urobí takú šarapatu, ale v motoršporte sa ide vyslovene za ultralahkými diskami a verím že vedia prečo
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kamarat mi pisal, ze na jeho fabii ma zimne obutie na 14" fabrickych diskoch - hlinikoch /Hayes Lemmerz/, letne 15" OZ WRC disky, ktore su o 1kg lahsie pri o palec vacsom rozmere... :41c2: vazene doma na vahe...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

bajo777 napísal:acon nesranduj :-\, priemer kolesa by mal ostat rovnaky....
Mal. No či ostal... Vieme?
Ale jasné ak má nejaké noname ťažké disky tak to poznať bude. Je pravdou, že ľudia si dnes kupujú čo stojí málo miesto toho čo je dobré.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

principialne mal, uz pre meranie vzdialenosti a rychlosti..., ALE uz tu bola tema o aveu, co ma zapisane kolesa od buka do buka 10% obvodovych rozdielu, tak isto oco13 ma na pole 19" v technicaku lol, takze vylucit sa neda vazne nic... potom plati co si napisal o prevode atd. len dufam, ze tieto 2 pripady su okrajove...

suhlasim :), VSETCI co kupuju barzjake hlinikace, keby ostali na plechoch spravia vlastne lepsie :), alebo potom poriadne kovane alu, resp. este lepsie horcikove OZ trebars :3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Treba uviesť na pravú mieru informáciu, že značkové disky sú ľahšie ako tie menej značkové. To naozaj nie je pravda.

Sám mám teraz na leto obuté OZ disky, lebo sa mi páčia, ale čo mám zimné PLW, tak tie sú o 1,5 kg ľahšie a to sú ešte o pol palca širšie.
Z tých bežne sa vyskytujúcich diskov sú pevné a zároveň jedny z najľahších Ronal, ktoré používa Audi ako prvovýbavu.

Ale obecne nie je žiadne rovnítko medzi značkou a hmotnosťou disku, u všetkých značiek treba pozerať kus od kusu, že ako sú urobené a aká je ich hmotnosť.
Lebo zase aj niektoré čínske a neviem akej výroby disky nie sú ťažké, ale je to na úkor ich pevnosti.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Oni ťažše môžu byť o to by nešlo, ide o to kde sú ťažké. Či na obvode alebo v strede. Ak je hmotnosť sústredená v strede tak to až tak nevadí. No ak je veľká hmotnosť na obvode, to už je cítiť. Do toho ak sa nedodrží priemer pneu, tak je vymalované ;-)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

no a to sa prave vola moment zotrvacnosti, velmi spravne :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Acon prosím Teba, ktoré disky sú ťažké v strede ?

Návrat na "Pneumatiky - disky"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných