Vplyv pneu na spotrebu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:46 Zdieľať na Facebook
Vplyv pneu na spotrebu
Zdravím Vás,
včera som sa konečne aj ja dostal k prezutiu zimných pneu na letné. Jedná sa konkrétne o pneumatiky Pirelli P7 Cinturato o rozmeroch 225/45 R17. Kupoval som ich pred pár dňami ako používané, zjazdené rovnomerne, s dezénom cca 5 mm. Hneď po prezutí som s nimi následne absolvoval zhruba 300 kilometrovú diaľničnú trasu. Po návrate domov na trochu zarazilo zistenie o priemernej spotrebe.
Na doterajších zimných R15 som mal dlhodobú priemernú spotrebu 5,5 l/100km, po včerajšom prezutí na letné R17 som mal na uvedenej 300 kilometrovej trase priemernú spotrebu 6,5 l/100km (jedná sa o vozidlo Škoda Octavia II 1.6 FSI).
Chcem sa spýtať, je to podľa Vás normálne? Aby sa zmenou rozmeru pneumatík takto enormne zvýšila spotreba? Aké máte Vy skúsenosti s vplyvom pneumatík na spotrebu?
Moje doterajšie každoročné skúsenosti boli také, že po prezutí zo zimných na letné mi spotreba väčšinou o pár deci ešte klesla...
P.S.: Auto má teraz po prezutí pocitovo trochu slabšiu pružnú akceleráciu, avšak s tým som pri zmene z R15 na R17 vopred rátal. Na druhej strane, lepšie drží na ceste, je stabilnejšie a koniec-koncov na 17-tkach vyzerá krajšie. Rátal som možno s trošku vyššou spotrebou, ale až o 1 liter??
včera som sa konečne aj ja dostal k prezutiu zimných pneu na letné. Jedná sa konkrétne o pneumatiky Pirelli P7 Cinturato o rozmeroch 225/45 R17. Kupoval som ich pred pár dňami ako používané, zjazdené rovnomerne, s dezénom cca 5 mm. Hneď po prezutí som s nimi následne absolvoval zhruba 300 kilometrovú diaľničnú trasu. Po návrate domov na trochu zarazilo zistenie o priemernej spotrebe.
Na doterajších zimných R15 som mal dlhodobú priemernú spotrebu 5,5 l/100km, po včerajšom prezutí na letné R17 som mal na uvedenej 300 kilometrovej trase priemernú spotrebu 6,5 l/100km (jedná sa o vozidlo Škoda Octavia II 1.6 FSI).
Chcem sa spýtať, je to podľa Vás normálne? Aby sa zmenou rozmeru pneumatík takto enormne zvýšila spotreba? Aké máte Vy skúsenosti s vplyvom pneumatík na spotrebu?
Moje doterajšie každoročné skúsenosti boli také, že po prezutí zo zimných na letné mi spotreba väčšinou o pár deci ešte klesla...
P.S.: Auto má teraz po prezutí pocitovo trochu slabšiu pružnú akceleráciu, avšak s tým som pri zmene z R15 na R17 vopred rátal. Na druhej strane, lepšie drží na ceste, je stabilnejšie a koniec-koncov na 17-tkach vyzerá krajšie. Rátal som možno s trošku vyššou spotrebou, ale až o 1 liter??
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Zhod si jedno 17" koleso z auta, hod ho na váhu a potom z garáže vytiahni tú zimnú 15" a uvidíš že tá 15" je o dosť lahšia.
Teraz ti napíšem taký názorný príklad. predstav si obyčajnú trubku , na ktorú by si akože pripevnil "kotúč" ktorý by mal podobné rozmery ako to koleso. V jednom prípade ho vyrobíš z polystirénu a v druhom prípade ho odleješ z betonu.
Čo myslíš ktorú tyč by si lahšie roztočil ? Tú na ktorej bude závažie z polystirénu o hmotnosti 1kg, alebo tú na ktorej bude závažie z betónu o hmotnosti 30kg ?
Na to aby tá Octavia šla rovnako rýchlo, musí kvôli ťažším závažiam viac pracovať. ten liter naviac je na dlhej trase, v kombinovanom cykle to bude ešte viac
Teraz ti napíšem taký názorný príklad. predstav si obyčajnú trubku , na ktorú by si akože pripevnil "kotúč" ktorý by mal podobné rozmery ako to koleso. V jednom prípade ho vyrobíš z polystirénu a v druhom prípade ho odleješ z betonu.
Čo myslíš ktorú tyč by si lahšie roztočil ? Tú na ktorej bude závažie z polystirénu o hmotnosti 1kg, alebo tú na ktorej bude závažie z betónu o hmotnosti 30kg ?
Na to aby tá Octavia šla rovnako rýchlo, musí kvôli ťažším závažiam viac pracovať. ten liter naviac je na dlhej trase, v kombinovanom cykle to bude ešte viac
-
- Alfík
- Príspevky: 1997
- Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41 Zdieľať na Facebook
ja mam letne 205/50 R17, zimne 195/65 R15.
spotreba zostava rovnaka pri oboch obutiach, ale ako pises, mas o 2 cm sirsie pneu... ja rozmyslam, ze 17ky predam a dam tam nejake 16ky a mozno ostanem aj pri 15kach... nie kvoli spotrebe ale kvoli komfortu
ivko tiez dobre pise, vahovy rozdiel je podstatny a moje 17ky su tazke ako svina..
spotreba zostava rovnaka pri oboch obutiach, ale ako pises, mas o 2 cm sirsie pneu... ja rozmyslam, ze 17ky predam a dam tam nejake 16ky a mozno ostanem aj pri 15kach... nie kvoli spotrebe ale kvoli komfortu
ivko tiez dobre pise, vahovy rozdiel je podstatny a moje 17ky su tazke ako svina..
-
- Príspevky: 3413
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
pri tak slabom vykone auta musi byt ten rozdiel v zrychleni strasny. Cim slabsi motor, tym je rozdiel v spotrebe pri vacsich gumach vacsi, lebo sa ten zvyseny odpor (sirka gum) a hmotnost kolies tak lahko neskryju ako ked ma motor aspon nejakych 200 koni.
To mas dan za zivot s frajerinou.
Fyzikalne okienko - samotna vyssia hmotnost kolies nema vplyv na vyssiu spotrebu. Ak su kolesa tazsie, tak sa uklada viac energie do ich rotacie. Tato energia je jalova z pohladu dynamiky auta, teoreticky by malo mat auto vacsiu zotrvacnost, cize napr. pri vyradeni rychlosti by malo prejst o nieco vacsiu vzdialenost. Ale vo vacsine pripadov sa tato energia utopi pri brzdeni. Cize vsetku energiu, ktoru sme navyse vlozili do rotujucich kolies, stratime pri brzdeni.
To mas dan za zivot s frajerinou.
Fyzikalne okienko - samotna vyssia hmotnost kolies nema vplyv na vyssiu spotrebu. Ak su kolesa tazsie, tak sa uklada viac energie do ich rotacie. Tato energia je jalova z pohladu dynamiky auta, teoreticky by malo mat auto vacsiu zotrvacnost, cize napr. pri vyradeni rychlosti by malo prejst o nieco vacsiu vzdialenost. Ale vo vacsine pripadov sa tato energia utopi pri brzdeni. Cize vsetku energiu, ktoru sme navyse vlozili do rotujucich kolies, stratime pri brzdeni.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
V tomto prípade je hmotnosť irelevantná aj keď nejaký podiel na tom má. Hlavný problém spočíva vo väčšom priemere = ťažšom koncovom prevode. Motor sa viac namáha a to stojí viac peňazí. Síce ide pri rovnakej GPS rýchlosti na nižšie otáčky no stojí to viac energie. Aj keď neviem aké mal zimné tak to môže byť aj tými 17kamiivko1 napísal:Zhod si jedno 17" koleso z auta, hod ho na váhu a potom z garáže vytiahni tú zimnú 15" a uvidíš že tá 15" je o dosť lahšia.
......
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
principialne mal, uz pre meranie vzdialenosti a rychlosti..., ALE uz tu bola tema o aveu, co ma zapisane kolesa od buka do buka 10% obvodovych rozdielu, tak isto oco13 ma na pole 19" v technicaku , takze vylucit sa neda vazne nic... potom plati co si napisal o prevode atd. len dufam, ze tieto 2 pripady su okrajove...
suhlasim , VSETCI co kupuju barzjake hlinikace, keby ostali na plechoch spravia vlastne lepsie , alebo potom poriadne kovane alu, resp. este lepsie horcikove OZ trebars
suhlasim , VSETCI co kupuju barzjake hlinikace, keby ostali na plechoch spravia vlastne lepsie , alebo potom poriadne kovane alu, resp. este lepsie horcikove OZ trebars
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Treba uviesť na pravú mieru informáciu, že značkové disky sú ľahšie ako tie menej značkové. To naozaj nie je pravda.
Sám mám teraz na leto obuté OZ disky, lebo sa mi páčia, ale čo mám zimné PLW, tak tie sú o 1,5 kg ľahšie a to sú ešte o pol palca širšie.
Z tých bežne sa vyskytujúcich diskov sú pevné a zároveň jedny z najľahších Ronal, ktoré používa Audi ako prvovýbavu.
Ale obecne nie je žiadne rovnítko medzi značkou a hmotnosťou disku, u všetkých značiek treba pozerať kus od kusu, že ako sú urobené a aká je ich hmotnosť.
Lebo zase aj niektoré čínske a neviem akej výroby disky nie sú ťažké, ale je to na úkor ich pevnosti.
Sám mám teraz na leto obuté OZ disky, lebo sa mi páčia, ale čo mám zimné PLW, tak tie sú o 1,5 kg ľahšie a to sú ešte o pol palca širšie.
Z tých bežne sa vyskytujúcich diskov sú pevné a zároveň jedny z najľahších Ronal, ktoré používa Audi ako prvovýbavu.
Ale obecne nie je žiadne rovnítko medzi značkou a hmotnosťou disku, u všetkých značiek treba pozerať kus od kusu, že ako sú urobené a aká je ich hmotnosť.
Lebo zase aj niektoré čínske a neviem akej výroby disky nie sú ťažké, ale je to na úkor ich pevnosti.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných