Vozidlá s motorom V6 - nepriame vstrekovanie + LPG od 2009

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Vozidlá s motorom V6 - nepriame vstrekovanie + LPG od 2009

Príspevok od používateľa tritonsf »

Dobrý deň, prosím Vás o radu. Chcem kúpiť auto r.v. od 2009 a vyššie. Chcem 6 valec + prerobiť na LPG, nepriame vsrekovanie, bez turba, bez dvojhmotového zotrvačníka, bez Vanos a podobných vecí. prosím Vás poradte mi vhodný motor(ak sa vôbec taký ešte robí). Ďakujem za pomoc


DOPLNENIE : nie SUV, rodinne auto.
Naposledy upravil/-a tritonsf v 03.01.2017 12:12, upravené celkom 1 krát.
EX:Passat B4 1Z, Passat B5.5 AVF, Audi A4 AHF, Golf 4 ALH, Fabia combi LPG
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pajero 3,0 V6
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

freemont s 3,6 pentastarom, aj ked tam asi zalezi na rocniku :-\ , tie novsie maju variabilitu, chladene egr ...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

s tvojimi poziadavkami toho bude ako safranu... tak hladaj motory mercedes, bmw, citroen, aj ostatne PSA, fiat - to by bolo zaklad , nebral by som ford, alebo opel... alebo by som ich velmi zvazoval..
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Kludne by som šiel do posledných ročníkov 2008 Subaru Outback/Legacy 2.5i
Postačia aj 4 valce, akurát v prípade MT tam je dvojhmota, a v prípade automatu len 4°AT.
Akurát u Legacy je problém nájsť 2.5i, väčšinou 2.0i

Je síce v ponuke aj 3.0i ale na LPG je vhodnejšia 2.5i aj ked 3.0i behajú aj na LPG (sem tam si vypýtajú nové tesnenia pod hlavy)
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Kolega mal Outback s LPG. Žralo to olej, riešil podpálené ventily, tesnenia...
Proste lahoda v alobale.
Ja som názoru, že do JPY auta lpg nie.
Áno - majú to viacerí, funguje im to, chodia takmer zadarmo.
To je jedna strana mince.
Druhú stranu ale nikto neukáže - s problémami sa málokto pochváli...
Keď už, tak máš tu Dodge Grand Caravan, Chrysler Grand Voyager, všetko v LPG za celkom slušnú cenu a s motormi, ktoré si s plynom budú rozumieť.
V tom ročníku nájsť iný vhodný priamovstrek, bez bižutérie okolo, v rodinnom aute, bude dosť fuška...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nebude to absolutne najmensia fuska. Ved si to aj povedal.

Ktorych rodinnych aut sa predalo najviac na svete ? Chrysler Voyager. Aky maju motor ? Trojnasobok najlepsej Fabie (teda trikrat jedna-dva co mame... 3.6 litra). Aky je to motor ? Bez priamovstreku, bez turba. Kolko ma megawattov ? 0,211MW teda pre slabsich v matematike 211kW co je nejakych 288 koni alebo tak nejak.

Kolko ma valcov ? Sest. Da sa na plyn ? Isteze, s prstom v riti kedze to NIE JE priamovstrek.

Avsak Tritonova otazka vo mne vyvolava pocit ze on NECHCE rodinne auto. Ta posledna veta v prvom prispevku je cudna :


"DOPLNENIE : nie SUV, rodinne auto."

tak neviem - nechce SUV, to je jasne. Ale ci nahodou NECHCE aj rodinne auto cize NECHCE Sharan, Voyager, to uz je v tej vete mensia zahada. Keby bolo napisane "NIE rodinne auto" pripadne "NEMA to byt SUV ani rodinne auto" bolo by to jasnejsie.

No ale ved co uz by som chcel od modernej generacie schopnej vyjadrovat sa tak na Fejsbuuku alebo Twajtteri :)
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ak Ti postačí radový päťvalec, tak pozeraj ešte posledné volvá s60 s motorom 2,4. Má to však dvojhmotu, ale treba si uvedomiť, že je to benzín, takže dvojhmota nedostáva tak zabrať a je veľmi odolná. volvo má celkovo veľmi odolné dvojhmoty a nie sú problémy. ja som predal svoju v70 s najazdenými 300 tis km a spojka bola vo výbornom stave.

čo sa týka európskej a japonskej produkcie, tak vzhľadom na emisnú normu euro 4 - 5, tak nejakú vychytávku typu egr / variabilné časovanie už nájdeš asi všade.

ostáva asi len americká produkcia, alebo prezlečená amerika za európu.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

MP3
Myslel som to tak, že keď nechce SUV, alebo Galaxy/Sharan/Alhambru - autobus, proste veľké auto. Niektorí totiž berú za rodinné auto Fabiu Combi, tak preto. Otázka nie je jasne sformulovaná, tak hádam. Ak s uvedenými autami nie je problém, tak problém zadávateľa je vyriešený - stačí naťukať do vyhľadávača 3000ccm, r.v.2010, nájsť uvedené vergle a ísť si po ne do ZA na obhliadku.
Alebo je všetko ináč a sme obaja vedľa, ako tá jedľa.
Ak odpovie zadávateľ, tak sa dozvieme.
BTW: Ten Chrysler je fajn - natrepeš tam 5 chlapov, do kufra 3 mrtvoly, krížom ďalšie 3 a hajde kopať jamu.
Priestoru veľmi veľa. Však tam musia vojsť 2 kočíky vedľa seba nezložené...
Ako vravím - veľké jak autobus - originálne rodinné auto...:)
slavoSV
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 08.10.2011 12:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slavoSV »

co napr. Lexus IS250, alebo GS300
odbornikos
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 10.11.2016 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa odbornikos »

Lancia Thema 3.6 V6 Pentastar 24v
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

Ja dám teda vlastnú skúsenosť, ziadne rozprávky....
Mám Japonca rok 2006 motor V6 295koní, prerobený na lpg pri cca 190 000km....montovaný kvalitný systém BRC, samozrejme ze firmou ktorá sa tomu rozumie, cize vôbec som nešetril pri prerabke!

Momentálne auto má najazdené cez 275 000km, cize na plyne to ma nabehane cca 80 000km! Za tu dobu maximálna spokojnosť s lpg...jediné co ma mrzí, že som si nedal väčšiu nádrž na lpg :)

Čiže mne to úplne splnilo čo malo... Ak niekto potrebuje najazdit na lpg 200 000km tak to už by som pochyboval či to toľko vydrží na lpg toto auto ale tých 100 000km to určite dá....

Ešte spomeniem lexusa gs ktorý máme v rodine... Motor V8 na lpg systém Elpigaz, najazdené zatiaľ len cca 40 000km na lpg ale tiež bez problémov...

Proste sú aj japonské V6 čo znesú lpg aspoň 100 000 km ak sa vyslovene nešetrí na prerabke a dá sa to robiť odborníkom...
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Zaujímavý názor na efektivitu prestavby na LPG.
Ja považujem za neúspech, keď je výdrž po prestavbe na LPG len 100 tis. km.
Môjmu synovi sa teraz také stalo, na Zafire po necelých 100 tis. km od prestavby dal robiť hlavu, aj to nie som presvedčený že to bolo potrebné.
Ja som predtým na plynových autách čo som mal, predával som ich po absolvovaní viac ako 100 tis.km a nevykazovali žiadne známky že by na nich niečo končilo.
A k tomu šetreniu na prestavbe. Vtedy keď som to robil, tak som šetril aj na momtáži LPG, išiel som k tým najlacnejším, to by som už dnes neurobil, napriek tomu som zásadné technické problémy s plynom nemal.
Naposledy upravil/-a wilz v 03.01.2017 23:52, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Witz - počítaj to takto - návratnosť prestavby 30t km , zarábame 70t km a potom nech ide do prdele.
Ja mám Feliciu 650t km a teraz keď som pátral po jej minulosti tak sú všetky na plyne lol Ďakujem chlapci zo Štúrova lol čo iné napísať. Pôvodný motor , pôvodná reťaz a za 8 rokov čo ju mám sa na motor šahalo len minimalne -(výmeny olejov +1ks termostat) :4090:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

Tak možno to vydrží aj raz toľko, keďže ale nemám zatiaľ reálne a dôveryhodné informácie kto by mal viac najazdené na tomto aute na lpg, tak si nedovolím tvrdiť že to určite dá 200 000km....

Za tých 80000 km mám hrubým odhadom usetrenych cca 4000E na palive s čím som spokojný :). ...čiže ak by aj začalo zaklepavat ventily po tých 100 000km tak si myslím že oprava by sa zmestila do 1000e čo sa stále este oplatí riešiť opravou:) keď to napríklad porovnám s kamosovou audinou kde platil za opravu palivového systému 1600E - má diesel V6, tak asi nič neusetril voči benzínu + lpg...

Šetriť na prerabke takým spôsobom ako si to ty opísal by som si nikdy nedovolil, keďže som chcel z dlhodobého hľadiska naozaj ušetriť a byť maximálne spokojný s autom....

OCO aj ja som dával robiť hondu v Sturove, :) a vlastne vôbec som sa neponáhľa s prerabkou, asi rok som zháňal informácie a firmu ktorá mala už skúsenosti s týmto auto a dobre referencie, ochotu mi poslat fotky prerabky, atď....
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných