Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Diskusia ohľadne vozidiel značky Chrysler

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jednoducho nezvažovať čo sa stane ak sa stane ...vymeniť tak poctivo ako sa dá.Aj za cenu že sa použije logicky viac oleja.Vždy lepšie ako starosti neskôr.Na juhu slovenska tieto výmeny robí aj pán ktorý u mňa pracoval,je tam plnička a Voy-e robil vo velkom.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tieto prevodovky mali vzdy predpisane oleje ATF+4 normy, takze je absolutne zarazajuce ze po 20 rokoch [!!!] existencie modelu nejaky blbecek nevie co tam patri.

Ja by som to vymenil. Nakrutit 500km / 5 dni nie je smrtelny hriech aj keby tam bol Madit Turbo Plus v tej prevodovke, ale nechces skusat kolko vydrzi. V Bratislave mi za 300,-eur ponukali vymenu oleja tak, ze sa pouzije 12 litrov - do prevodovky ide dohromady daleko menej, pri vymene sa preplachuje prevodovka cize zospodu kvára von, zvrchu sa leje. S postupnym preradovanim, auto je zdvihnute zo zeme a musi byt do roviny (nesmie sa zdvihnut len pohanany predok).

Nikdy nestaci vypustit olej, naliat novy. Takto sa nevymeni objem hydromenica.

Olej treba menit pri predpisanej teplote a kontrolovat na ryskach. Su tam. Uplne jedno ci sa bavime stary alebo novy model pred/po 2008, cize 4kvalt alebo 6kvalt automat.

ATF+4 olej nie je zlty, samozrejme pri oleji nezalezi na jeho farbe. Avsak jeho farbu urcuju primesy ktore sa tam nachadzaju takze tento zlty olej podla mojho nazoru musi von. Isiel by som to reklamovat tam kde ti olej naliali - je to zle, nemalo sa to stat.





>> Podľa záznamov sa dával od nova olej Shell plus 10W-40.

mimochodom ani toto nie je zdaleka ideal. Ked sa nachadzas v studenej casti Slovenska, rozhodne pouzivat oleje 5W-xx alebo veselo 0W-xx, motor nema ziadne specificke naroky. Original oleje su Mopar 5W-30, kedze Mopar ziadne oleje nevyraba tak je to Mobil1. Original katalogove cislo hovori ze je to Mobil1 ESP Formula ale to je nepodstatne. Kedze na Slovensku teploty v lete veselo prekracuju 30 stupnov a v Bratislave pod -10 nepadaju, ja osobne pouzivam 5w-40 oleje.

Osobne si pamatam tu situaciu kedy v Chrysleri na Zlatych Pieskoch mali vsetko na policke Mobil1... potom o rok,dva bolo vsetko Shell. Asi prisiel sikovnejsi predajca.

Jedna sranda : ATF+4 oleje pouzivali PetroCanada. Neviem preco. Roky rokuce. Ked uz budes robit tu prevodovku, tak ATF+4 olej ide aj do SERVORIADENIA. Ano, bez srandy. Je tam par deci, vymen, nikoho sa na nic nepytaj, zle tomu autu urcite urobit nemozes.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Oleje do toho majú priaznivé ceny,ozaj škoda špekulovať u ATF ka.Do motora ja dávam 0W30 orig.určený pre VW z normou 50700 a intervalom 10 tis. Ale to nie je návod,každý nech ide podľa seba
Ing.Lukas Hajicek
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa Ing.Lukas Hajicek »

Veľmi pekne ďakujem za promptné odpovede. Ešte sa opýtam koľko litrov mám potom kúpiť aby bola v automate vymenený olej ako má? Samozrejme plus to servo. Čo sa motorového oleja týka tak to som riešil presne tak že som tam chcel dať 5W-40. V Košickom Chrysler Jeep mi bolo povedané , že tam mám dať to čo bolo. To isté mi povedal predajca ND čo mi mimochodom dal tento super olej ktorý tam nemá ísť ,že z hustejšieho do riedkého by radšej nešiel. V servise kde ma ani neupozornili ,že do prevodovky má ísť iný olej mi povedali, že motorový olej by už radšej čo sa týka viskozity nemenili z dôvodu uvoľnenia karbónu a to že by mohol byť problém a ak tam bol od nova taký tak to netreba meniť. Inak interval výmeny oleja bol 20000km čo je pri takej kvalite oleja už dosť na hrane a chcem prejsť na 10000km. Ak mi poviete , že môžem bez obáv prejsť na 5W-40 tak to urobím pri ďalšej výmene pri 170000km. Ďakujem za ozaj rýchle predchádzajúce odpovede.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som menil olej keď mal motor vyše 200 tis a menil som za olej ktorý je známy tým že karbon rozpúšťa ale udržuje v objeme a tak ide z motora von výmenami.Preto som ho aj volil.V podstate bez vedomosti čo vôbec v motore bolo predtým.Ak menil oleje tak ako nemrzku že som také blato v obehu vody ešte nikdy nevidel,to nechcelo tiecť vôbec.Tak sa celé rozobralo a vypláchol motor celkovo.
Obrázok
Ing.Lukas Hajicek
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa Ing.Lukas Hajicek »

Čo sa týka výmeny chladiacej kvapaliny ná tú sa chystám po doriešení automatickej prevodovky a pri výmene rozvodov ktoré sa podľa mojej knižky menia na 200000 km ale z inej literatúry a po konzultácii v autorizáku vraj pri 160000km a vtedy je aj predpísaná výmena chladiacej kvapaliny. Tá moja je po 15 rokoch určite nevymenená a bude vyzerať ako tá vaša na fotke. Sklamaný som trochu , že človek čaká keď auto bolo servisované v autorizáku že už len kvôli naháňaniu peňazí za úkony budú akčnejší a dôslednejší . Majiteľ určite nešetril lebo to bola akciová spoločnosť a ak by im povedali že treba tak by to zaplatili. Inak termostat je org. stále a plne funkčný teplota sa zohrieva ukážkovo. Aká tam ide chladiaca kvapalina? Som zvyknutý z VW group na ružovú G12 ale tu bude určite niečo iné.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ešte sa opýtam koľko litrov mám potom kúpiť aby bola v automate vymenený olej ako má?

dvanast. Priblizne styri sa minu pocas toho procesu. Dalsi liter pre servo, tam treba par deci.




>> Čo sa motorového oleja týka tak to som riešil presne tak že som tam chcel dať 5W-40. V
>> Košickom Chrysler Jeep mi bolo povedané , že tam mám dať to čo bolo. To isté mi povedal
>> predajca ND čo mi mimochodom dal tento super olej ktorý tam nemá ísť ,že z hustejšieho do
>> riedkého by radšej nešiel.

jeden debil, druhy debil, kazdy debil. Oleje mozes beztrestne menit, karbon v motore nema co robit pri normalnom gazdovi a pri nenormalnom to nicim ajtak nezachranis.

Co sa tyka riedkeho oleju, na to tu mame jednu velku temu aj s vysvetlenim - by sa to uz mohli ti automotive debkovia raz naucit. preco-pouzivat-hustejsie-oleje-pri-vyss ... 24987.html
hlavne si pozri zaver, kde podla technickych listov jasne ukazujem ze rozlicne oleje rozlicnych vyrobcov 0w-40 a 15w-40 maju pri normalnej pracovnej teplote teda 100 stupnov UPLNE ROVNAKU viskozitu cize cerpatelnosti (co sa nespravne nazyva hustotou).

"Husty" olej 15w-40 ABSOLUTNE NAHOVNO maze prave vtedy ked je ho najviac treba cize v krutej zime, a pri pracovnej teplote ma rovnaku "hustotu" ako riedky olej. Co si teda dosiahol ? Gulove, akurat si celkovo likvidujes motor. Studeny ho nedokazes namazat ako treba, a teply nema rozdiel ziadny. Parada.



>> V servise kde ma ani neupozornili ,že do prevodovky má ísť iný olej mi povedali, že
>> motorový olej by už radšej čo sa týka viskozity nemenili z dôvodu uvoľnenia karbónu a to
>> že by mohol byť problém a ak tam bol od nova taký tak to netreba meniť.

Ako sam vidis, henti chlapci budu na oleje najvacsi majstri na svete. Preto niekomu Voy vydrzi milion kilometrov bez zadychania, a inemu zdochne pred dovrsenim 300.000. Preto sa niekomu dogabe automat a niekto nataha pol miliona s vozikmi a autom na nich z Nemecka po dialnici.

TITO ODBORNICI DALI TOTALNE ZLY OLEJ DO TVOJEJ PREVODOVKY == UTEKAT OD NICH DALEKO PREC, NASRAT DO RUK A OBALIT IGELITOVYM SÁČIKOM ABY SI NEMOHLI UMYT.

Vedia o olejoch gulove hovno.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Ing.Lukas Hajicek
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa Ing.Lukas Hajicek »

Čo sa týka výmeny chladiacej kvapaliny ná tú sa chystám po doriešení automatickej prevodovky a pri výmene rozvodov ktoré sa podľa mojej knižky menia na 200000 km ale z inej literatúry a po konzultácii v autorizáku vraj pri 160000km a vtedy je aj predpísaná výmena chladiacej kvapaliny. Tá moja je po 15 rokoch určite nevymenená a bude vyzerať ako tá vaša na fotke. Sklamaný som trochu , že človek čaká keď auto bolo servisované v autorizáku že už len kvôli naháňaniu peňazí za úkony budú akčnejší a dôslednejší . Majiteľ určite nešetril lebo to bola akciová spoločnosť a ak by im povedali že treba tak by to zaplatili. Inak termostat je org. stále a plne funkčný teplota sa zohrieva ukážkovo. Aká tam ide chladiaca kvapalina? Som zvyknutý z VW group na ružovú G12 ale tu bude určite niečo iné.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemrzka ...po výplachu som si dal G12 a neviem si predstaviť z akého dôvodu by to mohol byť problém.Mám ju teda už nejaký ten rok a...dobre.Už mám menený termostat,u tohoto sa mení už spolu z obalom pri rozvodoch preventívne pre pomerne zlý prístup.Keď sú rozvody preč je to prístupnejšie.Ak je správny,motor sa zohrieva doslova ukážkovo rýchlo.To bola prvá vec z ktorej som bol vyvalený.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa oco13 »

TITO ODBORNICI DALI TOTALNE ZLY OLEJ DO TVOJEJ PREVODOVKY == UTEKAT OD NICH DALEKO PREC,
Turbo - rýchlo nazad nohami na zem
Na celom tomto fore sú (možno) traja automechanici čo vedia vo co go. Ako v realnom živote ako rozoznáš debila od odborníka napríklad ty konkretne v oblasti výroby bryndze??(to je príklad)
Máme v práci kolegu, že hned po nástupe z neho chceli urobiť predáka , také mal referencie.
Po skoro roku jeho pôsobenia sme zistili, že každý mu dal super najlepšie referencie preeto aby sa ho zbavil.
Vieš aké dám referencie na servis kde ma dobre ojebali??? najsamlepšie aby som si ulavil a zo zlomyselnosti.
Chápeš vo co go v tejto spoločnosti????? :42f7:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ne, nechapem. Taku spolocnost si pestujte vy, ja chcem inu.

Lukas : https://i.postimg.cc/WzfSvhGp/chrysler- ... palina.png
nie su tam ziadne specialne poziadavky, maju na nu svoju vlastnu normu MS9769 ale o nic prakticky nejde. Potrebuje nejake inhibitory korozie a bujnenia mikroorganizmov, to maju vsetky. Nenarocne vozidielko.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa oco13 »

Taku spolocnost si pestujte vy, ja chcem inu.
Tak mu poraď v Košicoch nedebilov :300f:
Ja by som písal p.Jaroslavelektro - lebo predpokladám že dobrý mechanik aj pozná iných dobrých mechanikov a Prešov je len 30km od KE.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Ing.Lukas Hajicek
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa Ing.Lukas Hajicek »

Bohužiaľ na ten servis som bol až v PO lebo som sa spoliehal na referencie . Bohužiaľ asi automaty robia ako klasickú výmenu. Bolo mi divné že len necelých 5 litrov do automatu ale uistil som sa že keď mi povedali aj v obchode v KE kde som kupoval kvapaliny , že 5l tak som to neriešil. Škoda moju nevedomosť to neospravedlňuje ! Urobil som chybu len ju musím urýchlene napraviť už len nájsť spoľahlivého človeka čo sa špecializuje na výmenu v automatoch aj s preplachom. Filter som kúpil po zľave za smiešnych 7,5e po zľave. Akurát 50e za olej zamrzí ale radšej 50e alebo ďalších 200e ako automat za 2000e.
Ing.Lukas Hajicek
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa Ing.Lukas Hajicek »

Ešte dotaz k tej výmene chladiacej kvapaliny rozvodom a termostatu. Chcem meniť preventívne aj vodnú pumpu čo je pri iných typoch áut súčasť rozvodov. Rozvody išiel by som do značky INA či odporúčate niečo iné. Neviem či INA robí aj vodnú pumpu lebo v sade ju nevidím keď pozerám na nete. Termostat naozaj stojí 170e? :..: to je príšerné veľa. To by som možno nemenil a dal tam potom dodatočne ak začne robiť problém ten dorábaný za 12e do hadice. Začína sa to inak pekne nabaľovať a to som myslel že keď dám za voya 5000e po prvom majiteľovi a serviskou z autorizáku tak to bude relatívne bez investícií ale fakt je ,že som trafil také km že práve teraz treba robiť predpísanú údržbu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Voyager 2,8 CRD - výmena oleja v automatickej prevodovke

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No ale ...veď preto sa auto dostalo na predaj.Treba to zobrať tak nejak rozumne.Je to klasická a normálne vec obmeny vecí ktoré majú svoju životnosť.Niet na svete auto ktoré pod tieto zákonitosti techniky nespadajú
Ten termostat sa nemení preto lebo je zlý,ale pre príležitosť že je k nemu slušný prístup kedže sa práve robia rozvody a teda zabezpečený prístup.Ak si niekto na A6 -ke 2,5 tdi toto dovolí že nevymení termostat ktorý je pod rozvodmi,tak ho raní mrtvica a bukvicu si otrepe o prvý dub,lebo bude o pár tis.km platiť nie výmenu termostatu,ale presne to akoby mu robili aj rozvody.Ak je to cena ktorá kazí Vianoce,bola kúpa nevhodná a malo sa ísť do lacnejšieho auta.Takto napnutý rozpočet do budúcna nebude robiť dobrotu.Teraz ide o drobné,sú iné veci a čo potom,príde automat,príde emiska just prinesie niečo čo sa nečaká

Návrat na "Chrysler fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný