1 014 043
inzerátov
Pridať inzerát

Volvo XC70 T5 manuál - skúsenosti

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volvo fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
calkirk
Založený: 13 november 2017
Príspevky: 2
Nabehané: 16 min
Predmet: Volvo XC70 T5 manuál - skúsenosti PríspevokZaslal: 13.11.2017 05:31   
Zdravím volvákov, potreboval by som trošku pomôcť, mám záujem o Volvo xc 7O všeobecne, no našiel som vhodný model XC70 T5 s 2.5 motorom 154kW, neriešim prečo práve XC, ja viem prečo, no potreboval by som vaše skúsenosti s tým, že aký je to motor, toto auto je manuál, plná výbava, no a chcem ho dať na plyn. Viem že musím doplatiť za prihlásenie, lebo nie je tento motor schválený..poprosil by som osobné skúsenosti a naj skúsenosti s LPG ak niekto má. Budeme jazdiť cca 90% dialnice, 5%mesto a 5% okresky. Prečo pohon 4X4? lebo človek nikdy nevie kam sa dostane a minimálne pár x do roka sa dostaneme aj na nespevnené cesty. Tak že chlapi...diky za rady, skúsenosti, prípadne dobré servisy, alebo montáž LPG...
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2698
Nabehané: 17 dní 1 hod 17 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 09:05   
Dialnice a LPG nejde velmi spolu dokopy...

Vysoká spotreba a trvalé prehrievanie spalovacieho priestoru z dovodu vysokej teploty horenia LPG.

LPG je idealné prave na okresky ,tam sa dá dosiahnut maximalna uspora.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8935
Nabehané: 3 mes 4 dní 3 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 13.11.2017 09:24   
laco uz prosimta prestan tarat...

najvacsia zloba je zle nastaveny/namontovany plyn !!! chuda zmes nici motor, sira v plyne nici motor, sofer nici motor ked je tela, dialnica nenici ziaden motor !

1. kolko potrebujes vykonu na MPR ?? 154 kW motor na tento ucel je tak 3x predimenzovany zhruba ?, nehrajme sa na detaily, cize ma adekvatne chladenie k tomu maximalnemu vykonu
2.ked sme uz pri tom chladeni, kedy bude tepelna bilancia lepsia ? ked stojis v zacpe a posunujes sa mestom, alebo ked valis 130 ? mozes skusit merat v motorovom priestore schvalne...
3. vysoka spotreba coho ? litrov, kilogramov ? lebo penazi bude dramaticky ina za plyn jak za benzin, myslim ze v podobnom aute s naftou porovnatelna v kazdom jednom rezime v peniazoch

pre zadavatela - netusim ci je vhodny teunto motor na montaz/prevadzku v plyne, odporucam obratit sa z otazkami na montaznu dielnu

ja som trebars konkretne spokojny s Hatiarovcami vo Zvolene, mam len prve auto na plyn + 100 000 odbehnute, este dobre meno maju v Sturove, na vychode Korejovce tusim ? tuto chodi na forum uzivatel stagba z BA /raca ?/, zda sa ze tiez rozumie remeslu, az som nieco zabudol, urcite ma doplnia dalsi

PS: dal som si tu namahu, XC70 sa robila s fabrickym plynom , ovsem bez turba 2,4 103 kW, kup si rovno take a nemusis spekulovat...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
karci123
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 20 máj 2010
Príspevky: 184
Nabehané: 2 dní 2 hod 19 min
Bydlisko: KE - okolie
PríspevokZaslal: 13.11.2017 10:50   
Ahoj, mam presne take bez plynu. Motor B5254T2.
Do XC70 po FL sa davali iba dva motory, dieslova 2.5 a benzinova 2.5 T 154kw. O inych neviem. Ziadne T5....s 186 kw a podobne tam nebolo.
Osobne LPG nemam ale poznam cloveka co ma v tom lpg, pravda je ze ked to mas na plyn tak to netreba prehanat velmi. Motor ma vsak dost sily takze ani nie je treba.
To auto je super, ale ma svoje zakutia (rozumej opravy ktore skor ci neskor pridu a niesu lacne). Neskor ti mozem skusit napisat, ale teraz sa neda.
Citovať
Matulkoo
Nová tvár - Trabanto (17)
Založený: 27 február 2012
Príspevky: 180
Nabehané: 1 dní 1 hod 0 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 11:40   
Skus volvoforum, tusim, ze tento motor nie je vhodny pre plyn z dovodu vysokeho zdvihu a nejakych suvislosti s tym spojenych... uplne bezproblemove nasadenie plynu je vsak v atmosferickych 2,4 140 ci 170 hp alebo V8 4,4... skus sa tam chalanov popytat...pokial to auto este nevlastnis, ale chystas len kupu, tak najprv postuduj
Citovať
lkopcansky
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 25 február 2013
Príspevky: 123
Nabehané: 1 dní 5 hod 9 min
Bydlisko: Levice
PríspevokZaslal: 13.11.2017 11:55   
nezabudni na dôkladnú prehliadku 4x4 pohonu....môžeš sa tam dosť popáliť....tipujem, že vravíš o platforme P2, čiže do roku 2007. Najviac presných info nájdeš tu: http://www.volvoklub.sk/
Citovať
Aprox
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 07 október 2008
Príspevky: 271
Nabehané: 3 hod 59 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 12:29   
Budem pokračovať v myšlienke Herr. Kopcanskeho:
- jednoznačne skontrolovať uhlovku,
- tisíchran ak je NOK, treba vždy repasovať aj hriadeľ v uhlovke,
- ak sa vymení len spojovací krúžok, tak to nebude na dlho a 4x4 je znova nefunkčné,
- v prípade nefunkčnosti si priprav cca 1200 € aj s prácou,
- o výmene oleja v haldexe sa nemusíme asi baviť - nutnosť,
- pri P2 padajúce budíky - CEM,
- diagnostika LEN VIDA,
- ako bolo povedané, T5 sa nikdy do XC70 P2 nemontoval - asi to predáva človek Volva neznalý,
- manuál - skontrolovať dvojhmotu - ak je NOK výmena cca 1000 €,
- servis v SK - Nitran, borec z Volvoklubu - nick Kwiko,

Paušál rada na záver - radšej investuj nejaké to € do prehliadky s ORIGO diagnostikou a človekom čo sa Volvám rozumie, pretože v konečnom dosledku Ťa to može výjsť poriadne draho.
Citovať
dudikopf
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 29 január 2013
Príspevky: 123
Nabehané: 2 dní 2 hod 4 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 12:34   
Turbo a lpg neni najšťastnejšia kombinacia...ak tak rozhodne treba dobry lpg system (prins,brc) a nastavit lpg aby sa vypinalo pri vyssich otackach. S lpg sa jazdi skor dedkovsky...(ziadnych dlhodobych 180 po dialnici...)
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2698
Nabehané: 17 dní 1 hod 17 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 14:48   
to:bajo777

Som presvedčený,že vo svojom vehykli mam DOBRE nastavené LPG

montoval mi ho p.Hatiar resp.jeho ludia v jeho servise.

Avšak pri jazde po dialnici trvalých 150 km/h vidim na ručičke teploty,že teplota ide hore...
vtedy zvolním na cca 120 km/h

U Volva to bude to isté..aj keby mal akokolvek vynikajuco nastavenú zmes...
Citovať
Aprox
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 07 október 2008
Príspevky: 271
Nabehané: 3 hod 59 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 15:27   
to Calkirk: Možno pre Teba nepodstatná info, ale aj ja ako Volvo fanúšik som uvažoval o kúpe XC70 v benzíne, ale po zhodnotení všetkých +/- som skončil v Subaru Outback 2,5i. A som vysmiaty . . .
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8935
Nabehané: 3 mes 4 dní 3 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 13.11.2017 15:41   
laco len tak pre info, mozes aj vyskusat a potom napis...na benzin ked prepnes ide teplota dole :) ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2698
Nabehané: 17 dní 1 hod 17 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 16:12   
Ked prepnem na B, VŽDY ide teplota dole.

Ale u mojho auta to znamená vychylenie ručičky o 1 mm.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8935
Nabehané: 3 mes 4 dní 3 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 13.11.2017 16:50   
clovek sa uci cely zivot..., klobuk dole pred GM koncernom ze ma takto vyspickovane veci, jak F1 presne naladene chladenie motora na palivo, k tomu supercitlive budiky

toten pridrbany fiat vyleze na stred stupnice a tam drzi jak hluchy dvere, nech robim co robim, je mu jedno plny vykon, leto zima, aj ked diagnostikou meram rozdiel teploty +10C ta rucicka sa nepohne ani bohovi...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2698
Nabehané: 17 dní 1 hod 17 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 18:05   
Moderne auta majú 2 snimače teploty ,

jeden DOLE na spodnej strane chladiča,hneď vedľa vývodu vodnej pumpy a druhý na spätnej vetve z chladiča HORE,

LPG ma brať signal z toho prvého.

Druhý snímač spúšťa ventilator chladiča /saharu/

Kedže je to uzatvorený okruh ,teplota chladiacej kvapaliny je okolo 105 °C /podla diagnostiky/

TU je popisane o motore viac, všimni si hlavne odstavec

"IMPROVED LUBRICATION"

"ADVANCED COOLING SYSTEM"

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/luw/
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (292)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3134
Nabehané: 11 dní 19 hod 19 min
PríspevokZaslal: 13.11.2017 18:55   
až to nemusí byť 4x4, na benzínke som kvákal s Cechom, ktorý mal fabricke LPG vo Forde Mondeo,2.0 motorm, vyše 200.000 km a v prepočte to žralo menej ako HDi.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volvo fórum