Volvo XC60 D5 - stúpajúca hladina motorového oleja.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpsajúca hladina motorového oleja.
S blbým starým krpatým peugeotom 206 som čakal pol roka na termín a auto stálo v servise. ZS kraj to len na okraj.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 372
- Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpsajúca hladina motorového oleja.
Predovšetkým by asi bolo dobré povedať, že ti nestúpa množstvo oleja, ale že sa ti nafta dostáva do oleja. Takže to je dosť veľký problém, ktorý nemožno riešiť odčerpaním oleja, ako tu ktosi napísal...
Tieto nové diesle, to je ako za trest.
Tieto nové diesle, to je ako za trest.
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 11.02.2010 18:03 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpsajúca hladina motorového oleja.
Forum ako lusk,
diesel -> chcel si usetrit tak ti treba
volvo po 2010 -> cina
WTF ,
som zabudol preco sem nechodim .
K teme, skoc na volvo forum tam ti poradia nezakomplexovani uzivatelia.
https://forum.volvoklub.cz/
Tiez sa nam to stalo na D5ke, nepamatam sa uz presne co to bolo ale tiez sa trocha odobralo a bolo dobre, keby to bola nafta v oleji tak sa ti to bude vracat aj po odsati.
diesel -> chcel si usetrit tak ti treba
volvo po 2010 -> cina
WTF ,
som zabudol preco sem nechodim .
K teme, skoc na volvo forum tam ti poradia nezakomplexovani uzivatelia.
https://forum.volvoklub.cz/
Tiez sa nam to stalo na D5ke, nepamatam sa uz presne co to bolo ale tiez sa trocha odobralo a bolo dobre, keby to bola nafta v oleji tak sa ti to bude vracat aj po odsati.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpsajúca hladina motorového oleja.
Tak to je hádam jasné, že olej sa netvorí navyše...vykopanafosilia napísal: ↑22.02.2023 00:17 Predovšetkým by asi bolo dobré povedať, že ti nestúpa množstvo oleja, ale že sa ti nafta dostáva do oleja. Takže to je dosť veľký problém, ktorý nemožno riešiť odčerpaním oleja, ako tu ktosi napísal...
Tieto nové diesle, to je ako za trest.
Nafta pribúda vďaka DPF. Niektoré značky majú vlastný systém, s nejakým vstrekovačom, Vaculik to veľmi dobre opisoval v autoojetinach.
Stále platí, že zatiaľ najlepši systém má PSA.
Preto treba čím skôr vymeniť olej, lebo stráca schopnosť mazať.
-
- Príspevky: 1263
- Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpsajúca hladina motorového oleja.
Toto nemalo chybu!
Hrdym majitelom:
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
W219 CLS63AMG 2010
W211 E55AMG 2005
-
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpsajúca hladina motorového oleja.
Základ u Volva je mať správnu diagnostiku, jedine Vida alebo Vdash. Skús kontaktovať niekoho z tohto zoznamu https://d5t5.com/dealers/
Ja som mal na D3 5 valec 120kW podobný problém, ale aj s chybou snímača tlaku v potrubí. Tiež mi pribudlo trochu nafty v olejovej náplni. Výmena snímača a oleja pomohla, od vtedy mám pokoj.
Ja som mal na D3 5 valec 120kW podobný problém, ale aj s chybou snímača tlaku v potrubí. Tiež mi pribudlo trochu nafty v olejovej náplni. Výmena snímača a oleja pomohla, od vtedy mám pokoj.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpsajúca hladina motorového oleja.
Dosť bežne nestačí ani diagnostika značky (ale je nutná) a treba použiť všetko čo sa zahrnuje pod pojem diagnostika.A toho je teda dosť,OBD je len maličká časť nutností.Jednoznačne je nutné čerpať z fóra značky,teda všetkých dostupných danej značky.Nikde inde nie je šanca získať aspoň nástrel možností.Pretože len náhoda pomôže tam kde nie je jasný mechanizmus procesu,teda riešiť to,čo je spúšťačom procesu.Ak raz je potrebné dosiahnuť teplotu zápalu sadzí (pri regenerácii) a tá je povyše 600°C tak musí byť aj laikovi jasné že RJ niečo asi urobí aby si ten proces zabezpečila.A tak vstrekuje palivo ešte v závere v čase keď sa už nedokáže zapáliť vo valci ale toto palivo (uhlovodík ) vo forme hmly prudko nažhavuje katalitickú časť DPF (katalizátor je tu ako horák) čím zdvihne teplotu vzduchu postupujúceho do DPF až o 200 °C.Kým je dobrý kat a RJ vidí že teploty je dosť,sadze sa zapálili a teplota horenia je zabezpečená,nemusí dostrek paliva vôbec spúšťať,alebo minimálne.To je príčina prečo palivo (nespálené) v určitej miere prejde dole a dvíha hladinu oleja.Takže problém môže byť v obrovskom rozpätí celého systému a teda aj vo veci ktorú si s tým nikto nespája.Je takmer nulová šanca vec riešiť bez vedomosti funkcie,v hre je ešte vytvorenie ďalších problémov z náhodných a nezmyselných krokov.Proces je ozaj veľmi zložitý,stačí sa zamyslieť a skúsiť si odpovedať na dve otázky ak si niekto myslí ako to ovláda....
ako môžu horieť sadze,ak na horenie je potrebný kyslík ? (výf.plyny sú inertný plyn,nereagujú,nehoria)
ako reaguje a riadi si proces RJ ak jej do toho vstupuje vodič zmenami ? (podmienky premávky)
Pokiaľ si to niekto zodpovie dobre a dostatočne,má cenu uvažovať a zapodievať sa vecou (a študovať ďalej)
Už som to písal...nepíšte kraviny ak nemáte poňatie o samotnom procese.Týmto iba reagujem na výtku že som tiež nič neposkytol.Ja poskytnúť môžem a viem čokoľvek,ale zároveň platí nulová šanca že sejem tam kde to má zmysel.Ak pre pochopenie treba 5 rokov makania teóriou aj praxou,je pár napísaných viet zlomkom z nula celá nula.Toto by si mal každý uvedomiť,kým sem niečo napíše,je férovejšie nenapísať nič než spústu nezmyslov
ako môžu horieť sadze,ak na horenie je potrebný kyslík ? (výf.plyny sú inertný plyn,nereagujú,nehoria)
ako reaguje a riadi si proces RJ ak jej do toho vstupuje vodič zmenami ? (podmienky premávky)
Pokiaľ si to niekto zodpovie dobre a dostatočne,má cenu uvažovať a zapodievať sa vecou (a študovať ďalej)
Už som to písal...nepíšte kraviny ak nemáte poňatie o samotnom procese.Týmto iba reagujem na výtku že som tiež nič neposkytol.Ja poskytnúť môžem a viem čokoľvek,ale zároveň platí nulová šanca že sejem tam kde to má zmysel.Ak pre pochopenie treba 5 rokov makania teóriou aj praxou,je pár napísaných viet zlomkom z nula celá nula.Toto by si mal každý uvedomiť,kým sem niečo napíše,je férovejšie nenapísať nič než spústu nezmyslov
-
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: 08.09.2009 10:53 Zdieľať na Facebook
Re: XC60 D5 stúpsajúca hladian mot.oleja.
lkopcansky napísal: ↑21.02.2023 22:41Skus sa dostat ku spomínanému chlapíkovi z MT. Je dlhodobo odporúčaný ako odborník na Volva. Radšej chvíľu počkaj ako ísť ku niekomu, kto sa nevyzna…
Ja sa len pridám k tomuto, keď si z MT. Skúšať, či to niekto vyrieši, lepšie počkať na odborníka. Pred rokmi som mal S60, tiež som bol u neho, kdesi v priekope to bolo, predpokladám, že je to stále on. Laci, či ako sa volal.
-
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpajúca hladina motorového oleja.
No ja ti neviem ci psa ma dobre vyriesene diesle... Nadrzka s cerinom kde sa to lubi kazit tak 1000+eur ked sa minie zalezi od jazd ma sa menit aj fap filter taky je oficialny pripis autorizaku. Samotny cerin tiez neni prave najlacnejsi...Inak 8 rokov a 250k by to dat malo potom je to pre psa mrtve auto a vrak ktory ma byt nahradeny novym. Ked poriadny diesel tak volvo 5 valec z cias milenia alebo hocijake JTD.
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpajúca hladina motorového oleja.
Nadrzka na eolys sa nekazi. To je naozaj ojedinele. Kazi sa nadrzka adblue ta stoji okolo 1000 eur, ale to sa kazi na kazdom.
Eolys powerflex stoji presne 43, eur, co je na tie kilometre naozaj smiesna suma.
Repsovany fapfilter z autorizovaneho servisu stoji 400-500 eur. Novy cca 700.
A teraz mi povedz. Ktora ina automobilka ma rovnako lacnu prevadzku fap filtra?
Eolys powerflex stoji presne 43, eur, co je na tie kilometre naozaj smiesna suma.
Repsovany fapfilter z autorizovaneho servisu stoji 400-500 eur. Novy cca 700.
A teraz mi povedz. Ktora ina automobilka ma rovnako lacnu prevadzku fap filtra?
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpajúca hladina motorového oleja.
Fap filter na 508 103 kW stojí 2.000 eur, v autorizovanom servise. Asi menia spolu s katalyzátorom.
A to je ešte systém bez ad blue.
Preto je dôležité tankovat plnu nádrž.
Mam ešte stále pôvodnú náplň aditiva, aj fap, cca 360.000 km.
Peugeot sa posledne roky regulerne zbláznil a už nevie co pýtať.
Mysli si, že bude odrazu "prémiou", keď vyženie ceny do neba.
Na 2.2 hdi 607 stal repas fap v of servise cca 10.000 SKK.
Spotreba oleja minimálna.
Netreba odlievat.
A to je ešte systém bez ad blue.
Preto je dôležité tankovat plnu nádrž.
Mam ešte stále pôvodnú náplň aditiva, aj fap, cca 360.000 km.
Peugeot sa posledne roky regulerne zbláznil a už nevie co pýtať.
Mysli si, že bude odrazu "prémiou", keď vyženie ceny do neba.
Na 2.2 hdi 607 stal repas fap v of servise cca 10.000 SKK.
Spotreba oleja minimálna.
Netreba odlievat.
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpajúca hladina motorového oleja.
Ale nie na 508 2.2 hdi 2014:)
-
- Príspevky: 1624
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpajúca hladina motorového oleja.
Nie. Je to citroen 1,6 hdi 88 kw.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo XC60 D5 - stúpajúca hladina motorového oleja.
Píšem o 508, 103 kW.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných