718 350
inzerátov
Pridať inzerát

Volvo V70 - DPF

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volvo fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
Predmet: Volvo V70 - DPF PríspevokZaslal: 16.08.2018 20:29   
Volvo V70, motor D5 r.v. 2009 ale to asi nie je dolezite. Kupil som pri 140.000, teraz mam 301.000. Do 299.000 DPF absolutne bez toho aby som o nom vedel. Cakal som, ze by aj mohlo odist, lebo najazd mam znacny. Jazdil som iba dlhe trasy, tak to asi prispelo o tomu, ze fungoval tak dlho bezchybne.

Teraz odisiel, na com by nebolo nic cudne, ale zahadne je, ako odisiel. Ja som si vzdy myslel, ze DPF odide tak, ze sa zapcha sadzami alebo popolom a ze sa stane tazko priechodne, teda motor nevie pretlacit plyny, tak vypisuje rozne hlasky, padne do NR a pod. Tiez som si myslel, ze DPF uz z principu nemoze prepustat sadze, moze sa akurat tak zapchat a nevypalit.

Lenze tento odisiel tak, ze odrazu prestal plnit funkciu, ako keby ho niekto prevrtal. Auto zacalo dymit, nie nejako brutalne, ale ako kazde z prevrtanym DPF.

Pravdepodobne k tomu prispelo aj to, ze pri 299.000 mi praskla hadica od turba, takze kym som sa dostal 250 km domov tak to muselo nehorazne dymit do filtra. Za autom ziaden dym, ale po 200 km sa mi po prvy raz zjavila hlaska o puchatom filtri. Tak som preradil zo sestky na stvorku a filter sa hned zacal vypalovat, auto zacalo mierne trhat a hlaska zmizla. Nasledne zalozili novu hadicu od turba, a este som sa potesil, ze sa ten filter podarilo regenerovat a ze neodisiel.

Teda iste ma pravo odist pri takomto najazde, ale ako som uz pisal, dost ma prekvapilo, akym sposobom odisiel. Pri 301.000 zacal dymit, pritom nevypisal ziadnu hlasku, nic... Uz ste sa stretli z miecim takym?
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 16.08.2018 20:35   
všeobecne je volvo s D5 veľmi tolerantné k DPF filtrom :) mal som pár D5tiek ktoré čmudili ako lokomotíva a ecu v pohodičke.

Tak isto majú chalani po pol melone na DPFkach, ktore su uz isto pred vraždou a chodí to.

motor DPF pretlačí kým môže...potom to dymí. Tak isto DPF zabíjajú opotrebované vstrekovače, ktoré už neprášia, turbo, ktoré papá olej, motor ktorý papá olej.

Vyber DPF, pošli na čistenie...motor daj dokopy a jazdis dalej.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2070)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18665
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 16.08.2018 20:57   
Ten dojazd bez preplňovania má svoju cenu.Stalo sa to,že Cat ktorý je pred filtrom dostal obrovskú dávku uhlovodíkov.A kedže Cat je ako horák viem si predstaviť ako žhavil a predpokladám aj dožhavil.To prvé zdvihnutie (brutálne) teploty pomohlo prvej regenerácii,ale ak pri nej Cat dodýchal,už ´dalšie nezvláda a teplota nevie dosiahnuť bod horenia sadzí.A čo to vtedy robí ? no predsa dymí Kefalíne
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 07:14   
midnightman napísal:
opotrebované vstrekovače, ktoré už neprášia, turbo, ktoré papá olej, motor ktorý papá olej.

Vyber DPF, pošli na čistenie...motor daj dokopy a jazdis dalej.


Motor je v excelentnom stave, nezerie aki kvapku.
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 07:23   
mhlavaty napísal:
Ten dojazd bez preplňovania má svoju cenu.Stalo sa to,že Cat ktorý je pred filtrom dostal obrovskú dávku uhlovodíkov.A kedže Cat je ako horák viem si predstaviť ako žhavil a predpokladám aj dožhavil.To prvé zdvihnutie (brutálne) teploty pomohlo prvej regenerácii,ale ak pri nej Cat dodýchal,už ´dalšie nezvláda a teplota nevie dosiahnuť bod horenia sadzí.A čo to vtedy robí ? no predsa dymí Kefalíne


No dobre, ale predsa mi to nejde do hlavy. Kad nastane to, co popisujete "Teplota nevie dosiahnut bod horenia sadzi" tak by sa mal zapchat a nie prepustat sadze. Ked vedel chytat do seba tu obrovsku davku sadzi ked netlacilo turbo (auto nedymilo) tak preco nechyta teraz pri normalnej prevadzke? Ved uz z principu tie dlhe a extra uzke kanaliky (ta spongia z toho porcelanu, ci co je to tam), su tvarovane tak, ze cez ne nemozu prejst sadze, pri tej dlzke kanalika sa vzdy usadia na stene. Chapal by som teda, keby sa zapchal a viac sa dedal regenerovat. Ale ze by odrazu prestal chytat sadze? Co sa mohlo stat s tou porcelanovou spongiou ze sadze lietaju von, ako keby tam nic nebolo??

V podsate mne je jedno, "ako" filter odisiel, pretoze tak ci tak musim kupovat novy. Len to celkom odporuje tomu, co som o filtroch doteraz vedel. Nejake uvahy o odbornom cisteni ai vobec nepripadaju do uvahy. Cistit evidentne nie je co, lebo nic tam nie je zapchate.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 08:04   
daj dole hadice od EGR, plastové sanie dole, swirl klapky...

ešte som nevidel D5 ktorá by nebola plná karbónu a nemala urvaté swirl klapky..

3 dni dozadu sme jedno riešili.

Všetko so všetkým súvisí....
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (85)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1959
Nabehané: 11 dní 13 hod 40 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 08:40   
S odpadnutou hadicou od turba som isiel cez 1000 km a DPF to prezilo, uz je tomu 2 roky, odvtedy najazdene cca 100 000 km, nedavno emisna, dymivost ak si dobre spominam dakych 0.12.
DPFko je v spolocnom obale s katalizatorom, no Volvo to neni… Ale koncovku vyfuku nemam cistu, avsak to nebola nikdy…
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 08:55   
misoV50, keď vyberete DPF budete múdrejší čo sa tam stalo.

Podľa toho sa potom treba zariadiť pri montáži nového..

Nezabudnúť jednotku informovať o tom, že dostala nový DPF.
Citovať
lkopcansky
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 25 február 2013
Príspevky: 146
Nabehané: 1 dní 9 hod 6 min
Bydlisko: Levice
PríspevokZaslal: 17.08.2018 10:39   
midnightman napísal:
daj dole hadice od EGR, plastové sanie dole, swirl klapky...

ešte som nevidel D5 ktorá by nebola plná karbónu a nemala urvaté swirl klapky..

3 dni dozadu sme jedno riešili.

Všetko so všetkým súvisí....


Swirl klapky má 136kw verzia, 120kw ich nemá...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2070)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18665
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.08.2018 11:45   
Otázka ľahká,odpoveď ťažká.Veci nie vždy fungujú podľa predstavy,dám iba jeden príklad ktorý len zdanlivo nemá vysvetlenie.
2,0 Tdi začalo chodiť ako trojvalec,km tesne pred 400 tis.A motor získal hneď po otvorení a prvej diagnostike prvenstvo - najhorší stav aký som kedy videl.Motor abnormálne karbónový,jeden vstrekovač mimo miery,vačky zodrané (až - 3,5 mm)hydrá zodraté do lavórika (- 1,3 mm) čiže ventili otvárali iba polovicu zdvihu.Turbína posekané nábehy lopatiek (ale tlak plnila) a čo bolo úplne neuveriteľné tak zaplnenie DPF popolčekom 106 gr (prípustné max 60 gr)
Posledná regenerácia filtra pred 40 km prebehla,a tiež nebol záznam v RJ o vynechanej alebo nedokončenej regenerácii.Vtedy som si povedal že to sa asi sníva.
Motor sa urobil iba čiastkovo aby bol používania schopný,dostal vačku hydrá a vstrek čistenie v ultrazvuku.Motor po štarte nabehol krásne,korekcie ukážkové a ostatné sa neriešilo.
Po cca 100 km nabehla regenerácia a nie a nie skončiť. A tu príde hladanie tej logiky...prečo sa toto stane vtedy,keď motoru sa zlepší život a začne normálne pracovať ?!
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 13:36   
lkopcansky napísal:
midnightman napísal:
daj dole hadice od EGR, plastové sanie dole, swirl klapky...

ešte som nevidel D5 ktorá by nebola plná karbónu a nemala urvaté swirl klapky..

3 dni dozadu sme jedno riešili.

Všetko so všetkým súvisí....


Swirl klapky má 136kw verzia, 120kw ich nemá...
to ano :) nenapisal pán ze ktora to je verzia a na dvore mi stoji 136kw :D tak uz automatika.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 13:40   
mhlavaty, isto na to existuje odpoveď....a ja viem, že ju nájdete hh. ked nie u vas :) tak uz neviem kde.

Otazka je ktore 2.0tdi to je...

a čo teda znamena to neskončenie regenerácie..z čoho to súdite, su nejake zavady...

ak je to PD, tak všeobecne PDčka nemajú radi DPF.

Nachytro ma napadá, či vačka ktorú ste založili je pre PD s DPF? regenerácia začala? dosiahnutá požadovaná teplota?

atď...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2070)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18665
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.08.2018 15:01   
2,0 Tdi BMM (103 kW) Regenerácia nabehla a nechcela skončiť (majiteľ na telefone) Vačka je pre DPF samozrejme.Majiteľ to sledoval na nejakom programe na telefone,to neviem aký parom je,ale vraj teplota 650 ° čo by malo v pohode stačiť.Na druhý deň to bol prebehnúť poriadne,potom mu v BA niekde urobili DPF off a vykuchali.Ale to je dlhý príbeh a toto sú len črepinky z neho.Každopádne je to posledný prípad kde som tak zanedbaný motor vôbec prijal,pretože ten motor je už odsúdený len a len na problémy,majiteľovi som to skúšal vysvetliť.Návrat do slušného života nemožná,resp za cenu ktorá sa vzhladom na cenu auta nedá prijať.Posledný raz som prijal čiastkové riešenie.Ale toto si ľudia neuvedomia,že kým ja o motore viem doslova všetko od A po Z,je v štádiu že je v tom kopec práce a stupeň rozobratia ktorý vytvorí čistú stratu,ak sa všetko uzavrie,zloží...že teda nič sa robiť nebude.Blbosť,už je toho urobeného priveľa a to zadarmo nie je.Čiže platil by a odchádzal tak ako prišiel.To je jeden z dôvodov prečo nikdy nerobím samotnú diagnopstiku,tj zistím čo tomu je,a my už potom s tým niečo porobíme.Urobte...ale to čo si sami zistíte.Vychcaných je na SVK mrte,sem to snáď exportoval celý svet.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 204
Nabehané: 1 dní 2 hod 2 min
PríspevokZaslal: 17.08.2018 15:06   
Jak pán vedel, že regenerácia prebieha? sledoval merané hodnoty kde sú switche signalizujúce prebiehajúcu regeneráciu? Alebo malo auto informačnú kontrolku? Niektoré verzie softwaru vyžadovali aby hodnota zaplnenia filtru spadla napr pod 15% atď...to trebalo sledovať.

Niektoré prípady človek oľutuje, že vôbec začal. Ak si človek môže vyberať....treba vyberať. Diag nie je problem :D ukážem pamat zavad, odfotte si, zaplatte. Ak cítiš špekulanta, nemáme kedy...

Niet horšieho ako dávať dokopy skapatú PD...tobôž s DPF! Posledne som tu mal majstra, ktorý silno nechcel vstrekovače poslať na repas...po 3tej sade ktorú si doniesol z bazosu to vzdal a auto predal.

V každej sade bol 1-2 ks KO.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2070)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18665
Nabehané: 3 mes 10 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.08.2018 15:53   
:D ukážem pamat zavad, odfotte si, zaplatte.

Ibaže to nie je diagnostika.Príde majiteľ auta že má problém,a ja mu mám ukázať pamäť závad že tam nič nie ? alebo aj ak je...to v žiadnom prípade.To robia v každom servise kde tabuľa hrdo hlása- robíme diagnostiku.Akoby lekár napísal...liečime
Ak bude na dielni opravíme a u lekára vyliečime,to bude o inom.Tu sa to robí inak...pozrieme sa na to...
Pozri sa starej pod sukňu,ja potrebujem opraviť
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volvo fórum