1 012 628
inzerátov
Pridať inzerát

Volvo V50 - 3 valce

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volvo fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
mlsking
Založený: 13 august 2009
Príspevky: 42
Nabehané: 6 hod 52 min
Predmet: Volvo V50 - 3 valce PríspevokZaslal: 13.05.2017 17:50   
Zdravím Vás, potrebuje súrnu radu. Na začiatok nemám momentálne prístup k diagnostike. Nájazd 266 000 km, 2.0D 100 kW r.v. 2004
Dnes sa mi stala zaujímavá vec, kúpili sme v práci nejaký čistič na motor. Tak, že reku troška zneužijem a pôjdem si cel dlhú chvíľku opucovať motor, ešte som ho neumýval. Pred nejakým časom, som strhal už aj tak polorozpadnutý molitán z krytu motora. Takže drobné čiastočky na motore ostali. Všimol som si, že na konektore k vstrekovaču je kúsok molitanu prichytený a nešiel dole. Tak som len odpojil konektor, molitán odsekol a vopchal konektor zase naspäť. Samozrejme ako naschvál začalo pršať tak som išiel dať auto do garáže. Šok nastal, keď som naštartoval a auto išlo na 3 valce, samozrejme prvá vec čo ma napadla bolo, že som zle pichol konektor, tak som to šiel pozrieť a samozrejme som konektor za chodu motora odpojil a naspäť zapojil, no problém sa nestratil, skúsal som všetko, odvzdušniť, vystriekať kontoxom a neviem čo ešte. Proste auto mi ide na 3 valce a nepustí ho viacej ako na 1300 otáčok cca. Žiadna kontrolka, ani oznam na palubnom PC neukazuje. Viete mi povedať, čo mám s tým robiť? Pozeral som poistky, odpojil som na dve hodiny baterku a stále nič. Prosím o radu, ďakujem.
Citovať
karool
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 13 apríl 2009
Príspevky: 78
Nabehané: 6 hod 18 min
PríspevokZaslal: 13.05.2017 20:39   
Na žiadnom svojom aute som nikdy neumýval motor.NIKDY.no a nikdy som nemusel riešit taketo a podobne problemy
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (292)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3129
Nabehané: 11 dní 19 hod 0 min
PríspevokZaslal: 13.05.2017 20:53   
niečo podobné sa mi stalo na Nissane Primera, 2.0 , ale benzín, aktívny svokor mi ho vyumýval vapkou a motor kašľal a kašľal a nikto nevedel čo mu je.
až v MT vybrali sviečky , vyfukali vzduchom a dali druhé, NGK.

Ty máš HDi, takže síce neviem, ale cez diagnostiku by som zistil, ktorý je to valec a tam by som čistil, a vysúšal vlhkosť.

a možno je úplne inde chyba, možno si zaniesol špinu, či sa možno úplne náhodne stretlo umytie motora a porucha..
Citovať
mlsking
Založený: 13 august 2009
Príspevky: 42
Nabehané: 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 13.05.2017 21:00   
Počkať, aby sme sa nemýlili. Ja som ten motor nakoniec neumyval keďže som ho išiel presunúť pred tým než som sa chcel do toho pustiť. Jedine čo dom spravil je že som vytiahol konektor, odstránil molitan a konektor pichol naspäť. Voda ani nič iné sa toho motora nechytila.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (193)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5607
Nabehané: 2 mes 28 dní 4 hod
PríspevokZaslal: 14.05.2017 00:45   
na buduce ak budes odpajat konektor od vstrekovacov odpoj aj bateriu.robia to aj fordy taku vec motor skace ze skoro ho vytrhne no vacsinou to staci zobrat na cestu prebehnut 2-3km a zacne to fungovat.u volva asi to tak nepojde kedze nad 1300 otacok nepojde.cize diagnostika.
Citovať
mlsking
Založený: 13 august 2009
Príspevky: 42
Nabehané: 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 14.05.2017 04:17   
Hej no už viem, ale nakoniec sme auto odtiahli do servisu, kde ho v pondelok napichnu, tak hádam sa to podarí rozbehať a nebudem musieť vstrekovac meniť.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1823)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17041
Nabehané: 2 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.05.2017 06:55   
Ak im povieš čo si robil,vypinujú konektor vstrekovača,stlačia dutinky a znova pôjdeš.Konektor vstreku je háklivý na dobrý kontakt,ide tam až 80V ak je to Hdi takže aj malý prechodový odpor urobí svoje.Mohol si ho pokojne vypinovať sám hrubšiu ihlou,sú na to orig také sady nástrojčekov to by servis mal mať.Toto isté vidím že ľudia pomenia lištu elektriky pre vstreky aj na pumpáčoch za 80 e.- namiesto päť minút roboty čo sa vypinujú kontakty.Som schválne zvedavý či nebudú v servise vymýšlať.
Citovať
mlsking
Založený: 13 august 2009
Príspevky: 42
Nabehané: 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 14.05.2017 07:08   
Aha, toto má ale absolútne nenapadlo, že to môže spôsobiť zlý kontakt, pretože som si myslel, že to je Okej. Ja sa do elektrikarskych veci veľmi nevyznám, ale určite vymýšľať nebude lebo včera ked som mu to o 9 večer dotiahol pred servis a volal som mu, tak mi povedal že nemám stresovať, že som to len zle zapojil, ale vôbec som nechápal že čo som na tom mohol zle zapojiť. Tak ak máte pravdu tak budem len rad, povedal že v pondelok okolo obeda mi to spraví, tak dúfam že to bude len tým.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2678
Nabehané: 16 dní 20 hod 57 min
PríspevokZaslal: 14.05.2017 08:31   
To su tie zrady na el.inštalacii ..

mhlavaty to je ČO toto ,
že treba "vypinovať" konektor ???

Keď je vyrobený podľa ISO , tak musí fungovať a držať kontakt,takým sposobom,aby to bolo O.K.
nie aby si človek nebol istý,či tam je el.vodivé spojenie alebo nie, alebo to spojenie je len čiastočné...

Začínam mať podozrenie,že to tak robia naschvál, aby to raz fungovalo a inokedy zase nefungovalo ,
aby človek išiel z každou prkotinou do servisu, a tam ho ozbíjali...

Ja sa tiež nevyznám do elektriky, ale kvoli takýmto záležitostiam, som sa začal zaujímať o tuto problematiku a idem sa zdokonaľovať a školiť,
synovec práve skončil elektrotechnicku školu, tak sa budem školiť u neho.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1823)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17041
Nabehané: 2 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.05.2017 10:56   
Nie je to chyba výrobcu,ale uvolnenie zovretia pinov na kolíčkoch podlieha chveniu.Rezonancia zníčí čokoľvek,stačí že sa dotýkajú,káble sa prederú na meď vnútry tej krkovice v ktorej ju vedú.Ešte aj kovovú trubku hravo prederie.U PD je tlak zovretia pinu v konektore velmi silný a predsa povolí časom,vstrekovač tou rezonanciou vyderie šachty vstrekovačov,atd

laco vypinovať znamená takým nástrojčekom uvolniť blokáciu toho pinu aby sa dal z konektora vytiahnuť,stlačí sa aby viac svieral a vráti do konektora.


Naposledy upravil mhlavaty dňa 14.05.2017 11:17, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 84
Nabehané: 2 dní 5 hod 58 min
PríspevokZaslal: 14.05.2017 11:11   
No ono je to tak, ze najhaklivejsie a zaroven najslabsie miesto akejkolvek elektroinstalacie je prave spoj. Cize miesto, kde sa nieco s niecim spaja. A prave preto je potrebne, aby mal ten spoj co najmensi prechodovy odpor, lebo prave prechodovy odpor sposobuje straty, prehrievanie atd...zaroven je potrebne spomenut, ze elektricky spoj podlieha nevyhnutnych fyzykalnym zakonitostiam, ktorymi su napr. oxidacia, opotrebenie, opalovanie, unava materialu atd...cize tolko v kratkosti PS: Tieto spoje, ktore sa nachadzaju v kazdom konektore auta sa s vodou velmi nekamaratia :)
Citovať
mlsking
Založený: 13 august 2009
Príspevky: 42
Nabehané: 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 14.05.2017 12:06   
V každom prípade ďakujem za rady, zajtra dám vedieť či to naozaj stačilo len lepšie pripojiť.
Citovať
mlsking
Založený: 13 august 2009
Príspevky: 42
Nabehané: 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 16.05.2017 16:22   
Tak nakoniec auto vrci tak ako má. Museli sme cez diagnostiku vymazať chybu a auto hneď chytilo na 4 valce. Ale predsa len skákalo a zasa ho hodilo na 3. Tak môj servisom spravil to čo mhlavaty napísal, znova sme chybu vymazali a auto už 200km ide krásne. Tak ďakujem veľmi pekne.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volvo fórum