Volvo V50 akceleracia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Volvo V50 akceleracia

Príspevok od používateľa mlsking »

Zdravím, mám problém s mojim Volvom V50. Je to 2.0D 100kW, 2004 ročník, najazdené 262 000 km.
Dnes sa mi vyskytla chyba, dúfam, že mi poradíte. Išiel som asi 300 km po diaľnici, klasická rýchlosť 110-140 km/h. Väčšina 130 na tempomate. Zastavil som na odpočívadle asi na 5 minút. Auto som nechal vrcat, ako som sa pripájal naspäť, všetko bolo v poriadku, mal som nejakú rýchlosť 70km/h a dosť. Auto nechcelo pridať, nereagovalo na pridávanie, motor neskackal, auto troska zadymilo, teda aby som pravdu povedal, auto zrýchľovalo ale asi ako nejaký jednolitrový motor v lietadle. Pustil som plynový pedál a stlačil ho znova a auto začalo zrýchľovať úplne bez problémov ako by sa nič nestalo a už to nespravilo kým som nezišiel z diaľnice a nešiel po meste. Mal som konštantnú rýchlosť a ako som začal zrýchľovať zas sa scenár zopakoval. Nikdy predtým mi nič podobne nespravilo a už mi to ani zvyšok cesty nespravilo.
Moje podozrenie padá na EGR ventil, mal som s ním asi pred 20000 km problémy - auto chytalo na 400 otáčok nešlo mu pridať - bol otvorený a nezavrel sa. Po precisteni to prestalo.
Všetky filtre som menil asi týždeň dozadu. Otázka je či hore popísanu poruchu môže ovplyvňovať egr ventil alebo je to predzvesť niečoho iného? Napríklad variabilita lopatiek turbo, dosluhujúce čerpadlo, vadny vstrekovac alebo plynový pedál? Za každý postreh ďakujem.
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Doplnenie:
Dnes ráno na ceste do práce mi palubný PC vypísal: "gestion moteur répar demandée" (riadenie motora potrebný servis, auto stratilo výkon ale vyšplhal sa až do červených otáčok pomáli, ale aj tak auto nezadymilo...
ešte poznámka, žiadna kontrolka sa mi nerosvietila, ukazuje mi to iba ako i (info) v správach od auta.. v tých správach sú len veci typu nezapnutý/zapnutý pás na zadných sedačkách, málo vody do ostrekovačov, vypálená žiarovka alebo pravidelná servisná prehliadka...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ano moze to robyt egr,ale je to nepravdepodobvne.Bohuzial bez diagnostiky nekracas dalej,su potrebne zive udaje z merania.Mali sme uz problem s takym motorom,ale ak sa dobre pamatam,tak tie priznaky produkovala klapka v sani.
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Vďaka za radu, každopádne večer s tým pôjdem na diagnostiku, ale nedalo mi tak som teraz počas kľudu v práci vymontoval tú trubku čo ide od EGR do sania, a samozrejme zase celá zahádzaná, ale ten zas.... ventil je otvorený! Dokonca som ho skúšal aj zavrieť ale nič, je v takej 3/4 polohe otvorenia, tak dúfam, že to bolo len kvôli nemu, idem naň hodiť plech (zaslepiť) aby som na tom mohol dnes a zajtra ísť a samozrejme vyskúšať či to bolo v ňom.. rátam aj s vyhodením kontrolky na prístrojovke, ale to nejako prežijem kým nekúpim nový, teda ak to bolo v ňom.. ale na tú diagnostiku zbehnem tak či tak, možno je príčina jeho zaseknutia iná, keďže je elektrický..
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Treba odstranit aj nadmerne zanesenie egr,a vycistit cely saci trakt.Vycistit egr nestaci.Ano je elektricky,ale kontrolku ak vyberies aj tak budes v nudzovom rezime.Vyradenie egr je blbost,ma svoju ulohu.
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Pravdaže, že ho nebudem z tadiaľ vyhadzovať, ale kúpim nový.. ale ako vravím tieto dva dni vydržím aj v núdzovom režime so zaslepeným, jedná sa len o 24 km denne a potom saa pustím do tej "super" roboty alá demontáž a montáž EGR ventilu :D.. každopádne napíšem večer čo povedala diagnostika a či sa niečo náhodou v chybe nezmenilo
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Cakam.nemyslel som vycistenie egr,ale celeho systemu.
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Tak diagnostika ukázala chyby EGR ventilu a plniaceho tlaku. Počas merania reálnych hodnôt to podľa mechanika ukazovalo nejaké divne čísla ohľadne vzduchu. Ale ked som mu povedal čo som spravil tak povedal že je to v poriadku teda a že sa teda v stredu pustime do výmeny EGR a kompletného precistenia. Tak ti ďakujem teda za ochotu pomôcť. Problém vyriešený.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Este nemas vyrieseny,ale si uz nasiel spravnu cestu.
mlsking
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 13.08.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mlsking »

Máš pravdu. Nekric hop kým nepreskocis.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked je sanie upne zanesene,odporucujem vycistenie aj ventilove kanaly,a lapovanie ventilov,samozrejme po demontazi hlavy.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných