Volvo D5 - vstrekovače alebo hydroštely?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Volvo D5 - vstrekovače alebo hydroštely?

Príspevok od používateľa misoV50 »

Dobrý deň prajem, verím, že sa so mnou podelíte o skúsenosti, najmä tí, čo už nejaký kotor mali rozobratý.

Manželke som kúpil XC60 s motorom D5, 151 kW r.v. 2010, najazdené by malo mať 170.000. Je to zachovalý kus, aj keby boli tie certifikáty z belgickej STK zmanipulované tak sa nezdá, že by mal viac ako 250.000 alebo tak nejak.

Motor sa mi ale nezdá, ja mám D5 135 kW vo Volve V70, r.v. 2008, najazdené 250 tis a ten ide stále ako hodinky. Tento v XC60 má trocha taký typický kovový zvuk, akože dvadsaťročné Fiat Ritmo. Vo Volve im diagnostika načítaka chybu jedného vstrekovača (sú tam už piezoelektrické, to je rozdiel oproti tomu 136 kW). Teda objednali vstrekovač, ked príde, pôjdem na výmenu.

Nejako mi ale všetko skôr nasvedčuje tomu, že to asi počujem skôr ventily. Nezdajú sa mi minimálne dve veci:
1. za studena ide v podstate krásne, začne sa to prejavovaťaž po plnom zahriatí.
2. Ak idem povedzme na štvorku 60 km/hod ustálenou rýchlosťou po rovinke, tak ide pekne. Keď sotva postrehnuteľne pridám (5 - 10 mm plynu) tak začne zvoniť, keď pridám výrazne do výkonu, tak opäť stíchne, vtedy má úplne normálny zvuk motora ktorý je v zábere.

Rád by som sa teda opýtal - myslíte si, že na takom motore ako je D5 by bolo možné, že už pri takom nájazde odídu povedzme hydroštely? (prečo na jednom motore áno na inom ,rovnakom type nie?)

Ak by to boli hydroštely, ako sa to dá potvrdiť? Rozobrať celý vrch motora? Vidno na nich to opotrebenie, alebo ako sa dá zistiť, či potrebujú výmenu? Ako by ste postupovali vy?

Díky.
Naposledy upravil/-a misoV50 v 28.07.2016 20:02, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hydroštel je potvorka ktorá sa diagnostikuje trocha problematicky.Po otvorení motora ktorý bežal sa medzi vačku a hydroštel vkladajú lístkové mierky a ak vôjde hrúbka 0,20 (platí pre hrnčeky Tdi) je to na výmenu.Odmlka po vypnutí motora logicky na úrovni minima času.Kedže je množstvo rôznych typov,treba vychádzať z danej značky a ich predpisu.Pokiaľ konštrukcia dovaluje vidieť vačky,tak si treba všimnúť aké majú jednotlivé vačky bruchá,tj tá časť ktorá nedvíha,teda nie hrb.Ak má ryhy a pod chyby na povrchu,sú hydrá v čudu,nedokážu udržať nepretržitý styk vačky a hrnčeky devastujú postupne aj vačkovicu.U diesla ak mi na ňom záleží a chcel ho potiahnuť do aleluje km, by som pri 250 tis hydrá hneď vymieňal.Je to nepodstatná položka a motor je na ich práci v mnohých ohladoch závislý a ani na seba tak či tak zarobia v spotrebe.Pretože čo nejde tak ako má,ide kvapka po kvapke aj do nádrže,aj keď je zdanlivo všetko OK.Všetko má svoju životnosť, aj u Volva.Ja by som otázku teda vôbec nestaval či to hydrá sú alebo nie,išli by von lebo si svoju prácu odpracovali.
Za neochotu (nevedomosť ?!) riešiť hydrauliku už kvantum ľudí zaplatilo šialené peniaze u 2,5 TDi V6 motoroch.Tam to končí rozbitím vrchu a tam sú hlavy dve,takže takto sa stane z jedného motora postrach,legenda.Že je chyba len v majiteľovi si nik nepripustí.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Dakujem, co vsetko sa musi demontovat ked sa menia hyrdostely? Musi ist aj hlava von?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie nemusĂ­,ale rozvody idĂş dole.
SAMO1
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 12.12.2007 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa SAMO1 »

Ako ludia nechcem sa vás dotknúť ale prečítaj si druhú vetu čo si napísal čo si kúpil manželke takže auto na budíku má 170 ale ty si zmierený s tým že to može mať aj 250 :2f93: A ešte jednu vec mal si brať verziu D5 158kw ale tu robili tuším od 2011 s miernym faceliftom stred. konzoly ale spolahlivosť motora je úplne inde. Ak je to auto z Belgicka tam menia rozvody pri 150tis. km u nás kvázi odborníci vo volve 180tis.
host11
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa host11 »

najskor treba skusit vymenit ten vstrekovac az potom riesit ine veci. Hydrostely to aj tak nebudu, videl som tento motor po 350tkm s povodnymi a ziaden problem. Toto neni skodovka!!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak potom tam zvonia mince v popolníku ak to hydrá nemôžu byť lebo si jeden motor videl ktorý pred mesiacom niekto doviezol.Ak sa môžem spýtať z akého dôvodu si videl hydroštely ? Ty ako poznáš rozdiel medzi dobrým a zlým ? Pozrieš a vidíš ?
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Samo1 nijako si sa ma nedotkol, lebo ani netusim, co si tym vlastne chcel povedat.

Ja som vsetky auta v zivote kupoval pri najazde cca 150 tis (na tachometri) a jazdil som ich do cca 350 tis. V drvivej vecsine iba s beznou udrzbou, obcas nejaka nepodstatna oprava. Jedine auto som kupoval ako nove, ale to som olutoval, lebo to bol najvacsi srot aky som kedy vlastnil.

Toto Volvo som kupil so 166 tis na tachometri. Je to zvonka aj zvnutra zachovaly kus neburany, nezatopeny, nevyhoreny, ako kazde druhe, ktore sa predava u nas. Interier takmer ako novy, a to je co povedat, lebo je bezovy.

Ten najazd, tym si nikdy clovek nemoze byt isty, ale Volva robia milion, takze v tom nevidim problem.

Auto som kupil za 16900, nove stoji v tej vybave 50 tis a namiesto budikov uz ma dnes grc (v podstate vyherny automat), klasiku uz nekupis. Cize usetril som 33 tis EUR, co je pre mna slusny peniaz. Uz som dal do oprav asi 1500 Eur vstrekovac sa bude menit v piatok, ale aj keby som mal menit vsetky vstrekovace aj hydrostely, tak sa isto nedostanem ani na polovicu ceny noveho. Takze neviem, o com je tu debata. Zena jazdi 15 tis rocne, takze ked po nejakych drobnych opravach auto spravi este 150 tis, tak mame na 10 rokov vystarane.

Rozvody naozaj menili v Belgicku pri 158 tis, comu sa u nas vo Volve cudovali Ale nemyslim si, ze by si Volvo u nas dovolilo postupovat mimo pokynov od vyrobcu. Napokom, s tym kovovejsim zvukom to nesuvisi.

Inak - XC60 su vo vsetkych testoch kritizovane za hlucnost, ani protihlukova izolacia tam nie je ako v inych Volvach. Uz som sa dozvedel, ze tam hapruje elektrika kvoli poddimenzovanym kablom. Ked mi menili sklo, (iba doskriabane, na kazdom aute menim po 200 tis) tak vraveli, ze uz menili dve XC60, ktore mali zle nalepene skla z vyroby a do nich tieklo. Na internete v anglictine kopec staznosti od ludi, co kupovali nove, ze Volvo nikdy viac. Je to najziadanejsie Volvo kvoli tomu dizajnu, nestihaju to vyrabat a tak to aj vyzera. Lenze zena chcel auto s lepsim vyhladom a jedna stvorkolka sa nam zide, obcas ju vyuzijeme. Mercedesy predrazene, GLK iba s automatom, interier chaos, a ti Japonci ma nejako neoslovili. Keby mi niekto garantoval, ze sa mi nejaky Mitsubichi nikdy nepokazi, tak by som aj prehryzil ten dizajn...

Co sa tyka motora neviem aky rozdiel uz moze byt medzi 151 a 158 kW. Oba maju uz dve turba, oba maju rovnaky tocivy momment. To tych 7 kW vykonu v max. otackach si v pohode necham naccipovat, ked bude treba, ale nazoaj mi to nechyba.

D5 su vsetky verzie spolahlive uz 15 rokov, okrem par kusov, ktore museli byt komplet vymenene esta v zaruke. Ale je tu este jeden faktor, auto ma tazne zariadenie, takze za tym mozno niekto tahal nejaku lodku. Nemal by to byt prolem auto ma sily dost, ale mohlo sa tam zbehnut viac roznych faktorov, uvidime ked vymenim ten vstrekovac. Inak motor taha paradne a nezerie vobec olej.
host11
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa host11 »

host11 napísal:najskor treba skusit vymenit ten vstrekovac az potom riesit ine veci. Hydrostely to aj tak nebudu, videl som tento motor po 350tkm s povodnymi a ziaden problem. Toto neni skodovka!!!
sorry a ty si ten motor osobne pocul? myslim, ze pokial tu nebude aspon zvukovy zaznam tak tazko takto jednoznacne povedat. Moja zla formulacia - videl-som myslel som nie rozobraty ale v prevadzke, ze bol tichy bez akychkolvek prejavov zlych hydroslelov.
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Ani rakovina najprv neboli...
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Takze aspon strucne info, ako som zatial dopadol.

Vymena vstrekovaca subjektivne nezmenila nic, no (nastastie) trojnasobna davka cistica Liqui Moly do prvej nadrze a vacsia davka VIF spolu s Bezaromatik do druhej nadrze odstranila ten zvuk cca zo 75%. Este musim spomenut aj vymenu oleja, pretoze mam dojem, ze aj to pomohlo, hoci mi to nedava velmi zmysel (jedine, ze by som to kupil s olejom nejakej nestandardnej viskozity, ale nebolo na nom nic podozrive, ked vytekal z vane).

Teraz sa ten rusivy zvuk stal podstatne tlmenejsi, ako ked na radiu uplne stiahnete vysky a este aj trocha uberiete hlasitosti (za predpokladu ze si predstavime, ze by ten rusivy zvuk prenesal nejaky audiosystem).

Napriek tomu ze pomohlo cistenie vstrekov mam stale pocit, ze su to ventily, co stale este trocha pocujem (hoci iba v urcitych rezimoch).

Vo Volve sa boli previezt, vraj je to uplne standardny zvuk. Takze som to zatial uzavrel s tym, ze XC60 nedosahuje kvality V70 aspon co sa zvukovej izolacie tyka (aj kompresor klimy tam pocujem sposobom, na ktory nie som zvyknuty). Teda zatial to neriesim, su aj hlucnejsie auta, mna to prekvapilo iba vzhladom na premiovy segment, v ktorom sa tento model pohybuje a tiez v porovnani s mierne starsou verziou D5 v mojom V70. Budem to sledovat a zacnem to riesit iba ak by som pozoroval nejake zhorsovabie stavu.

Kazdopadne diky za postrehy.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní