Volkswagen Sharan - je to stále dobré auto?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

volkl
Príspevky: 486
Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16
Zdieľať na Facebook

Volkswagen Sharan - je to stále dobré auto?

Príspevok od používateľa volkl »

Ahojte všetci, som na tomto fóre už dlho, avšak viac čitateľ ako písateľ.
Preto som si k Vám prišiel po radu. Zvažujem výmenu svojho aktuálneho Fordu Mondeo MK4 s motorom 1,8 TDCi za niečo trošku ešte väčšie a o niečo novšie. Vždy sa mi páčili autá typu MPV a kedže budem mať už čoskoro 40 rokov, chcel by som si konečne spraviť takýmto autom radosť. Veľmi sa mi páči aktuálna verzia Sharanu s posuvnými bočnými dverami, mám pocit že sa robia od roku 2011. Kedže som odchovaný na dízloch tak aj toto by mal byť diesel avšak chcel by som si tu radosť spraviť aj automatickou prevodovkou, takže by to bol diesel s DSG. Môžno si teraz poviete že vražednejšiu kombináciu som si už vybrať ani nemohol. Ja by som však rád automat a myslím že k takémuto typu auta sa to aj celkom hodí. Nie som žiadny závodnik, skôr pre pohodovú jazdu.
Aj tu na fóre som veľakrát v minulosti čítal že sú to dobré autá, takto tomu bolo pri predošlej verzii. Preto sa chcem poradiť, je Sharan stále dobré auto? Motory sú tam 2,0 TDi vo viacerych výkonových verziách. Je niektorá verzia ktorej sa radšej vyhnúť či sú to stále rovnaké motory iba s iným naladením? Najviac rozšírená je 103 kW verzia, avšak su v ponuke aj 85 kW či 125 kW. Plánujem kúpiť jazdenku, od toho roku 2011 či 2012. Samozrejme už niesom malý a na rozprávky o dedkoch v kostole už neverím, takže rátam že tie autá budú už mať okolo 200tkm. Môže aj takéto auto nejaké tie roky poslúžiť? Ak si pamätám, tak niektoré z tých prvých 2,0 TDi neboli až tak podarené. Nikdy som žiadne auto z koncernu VW nemal, takže sa v tom až tak neorientujem. Vďaka za všetky odpovede k veci.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ta ne ??

Je to vynikajuce auto,hlavne to po FL s okruhlymi zadnými svetlami.

Dnes som videl ako nachipovaný GOLF TDi nedokazal predbehnuť ten Sharan 130 km/h +

samozrejme musí byt aj dobrý PILOT :40bd:

Ale robiť si radosť práve Sharanom ??? Kus nudné auto na nejaky požitok s jazdy...

Pre požitok s jazdy boli robené
benzinové 6-valce a 8-valce :300f:

prip.ľahke auta s vykonným motorom ako napr. Focus ST, Megane RS , a p.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ako píšeš,vražedná kombinácia pre kúpu auta čo už má svoje ako tak bezproblémové obdobie za sebou.To už nie je ten Sharan ktorého sa dodnes nechcú vzdať majiteľia čo sa o auto starali.Dnes majú hlavu v smútku,lebo vedia že za svojho miláčika nemajú náhradu ktorá by sa aspoň na dostrel priblížil k tomu starému dožívajúcemu (aj to takmer vždy pre hrdzu).Ani jediný starý majiteľ nepresedlal do nového a ver tomu že sakra dobre vedia prečo.
volkl
Príspevky: 486
Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa volkl »

laxo1871 - facelift ma okrúhle svetlá? Myslíš aktuálnu verziu Sharanu?

mhlavaty - tvoje názory beriem vždy naozaj velmi vážne, je vidno že si človek z fachu, možem však vedieť aj nejaké bližšie info čo je na tom také zlé? Povedzme bez DSG je to lepšie ale v čom konkrétne je ten najväčší zádrhel? Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tam je zádrhelov viac.Nová platforma motorov CR priniesla síce veľkú kultúru,ale za cenu násobne zložitejšej techniky.Logicky už úplne automaticky osádzaná filtrom častíc.Motor je riešený dosť komplikovane,to ešte berie čert v nejakej osobnej audine kde je to akotak prístupné.Ale tolkoto techniky nahádzanej na sedem poschodí na seba utopiť v motorovom priestore Sharana,no to je požehnanie.
Ani starý nebol ktovie ako prístupný,ale bol aspoň nesmierne jednoduchý.Tu platí...Sharan do dielne - sekera do ruky
K automatu ?..akoby zlého nebolo dosť.
Dôležitejšie je,že nové pohony to už nie je tá unikátne jednoduchá diagnostika,ale ďaleko na znalosti náročnejší nový systém.Ten hravo zdôvodňuje že sú opravy drahé a ešte drahšie.To auto je báječné za jediného predpokladu,že je všetko dobré a funguje.Akonáhle sa niečo zomelie,je to násobne drahšia oprava než u starého predchodcu.U tohoto k tomu istému úkonu treba násobky času,a to nie je vec čo šetrí majiteľovu peňaženku.A postrach CR motorov (palivový systém) je zase tam kde hrozí infarkt.Ak sa niečo zomelie,tlačia majiteľa do výmeny všetkých komponentov,už sú tu zase špóny vo filtry a ich rozptýlenie po celej sústave.Je jedno nakoľko to zodpovedá skutočnosti,tlak na zárobok urobí svoje.Neprestalo platiť - čím menej tomu rozumieš,tým viac vecí vymeníš.
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Rozpraval som sa s chlapikom co mu na jeho novuckej Vw Caravelle 2015 odisla automatika ani nie pri 50tis km...vramci zaruky mu ju nastastie vymenili :3020:
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ak uz niekto ide do dsg tak do noveho.ale 6 rocna jazdenka ostan radsej pri forde.s max neni spatny stale to vyzera moderne.po roku 2011 2.0 2.2 tdci dobre otukane motory
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

myslel som Sharan typ 7 M

s poslednych rokov vyroby 2008-2010

ked presiel miernym faceliftom

zadné svetla ma podobne s Passatom B 6

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... lights.jpg

Sučasna verzia Sharanu ma označenie 7 N
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

volkl - radšej zober 1,9 tdi 2008 - 2010 manuál

je tu na fore veľa tém o nových CR motoroch , dokonca som aj zháňal informácie od majiteľov či má niekto nájazd nad 300 tis km s CR motorom 1,6 tdi alebo 2,0 tdi, no nikto nič , tema bola ukončená príspevkom že jednoducho tieto motory sú stavané na 5 rokov alebo 300 tis km a koniec šup pod lis
Aprox
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 07.10.2008 10:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Aprox »

slaja:

Ja mám na firemnom 2.0 TDI CR za 2 roky a 4 mesiace nalietaných 175000 km a ide čoskoro preč. Začali sa kopiť problémy s chladením - konkrétne vodná pumpa a KO tesnenie - toto sa stalo komplet na všetkých 2.0 TDI vo firme v rozmedzí 140000 - 150000 km.
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

Podla mna su vyjadrenia o tom, ako tie CR motory nic nevydrzia, dost na smiech. Netvrdim, ze ja viem, kolko vydrzia (samozrejme neviem). Tvrdim, ze nikto z vas nevie, kolko vydrzia a preto je to na smiech.
Uvedomte si toto. Po svete tych motorov behaju stovky tisic (alebo skor miliony, co ja viem). Pri tak obrovskom pocte je absolutne nevyhnutne (statisticka istota), ze sa najdu nejake problemove kusy. A kolko z majitelov takychto aut ma tendenciu sa chodit vykecavat na fora ? Uplne nepatrne minimalne mnozstvo. A ked uz sa niekto rozhodne vypisovat, tak su to hlavne ti, ktori maju problem. Takze od nich potom citame tie negativne nazory. Ti co maju pozitivne skusenosti su vacsinou ticho ako vos pod chrastou (mozno az na par vynimiek). Ved preco by nieco vypisovali, ked nemaju ziadny problem a nic nepotrebuju ???
Z toho vyplyva jedno... zakladat globalne hodnotie nejakej veci na tom, ake su nazory na forach a pod. je uplne k nicomu.
To neplati len o CR motoroch ale o comkolvek.

To co pise mhlavaty o zlozitosti oprav a podobne, to je zase uplne ina tema. To nespochybnujem ;)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak,techniku spochybňovať ad hoc alebo iba upozorniť že komplikovanejšia technika si vyberá vyžšiu daň v servise a údržbe,to nie je to isté.Málokedy zaznie A ale aj Z problému.Že leví podiel na tom stave je úbohosť servisu,zneužívanie zložitosti na inkasovanie neoprávnených nákladov.Hmlový opar okolo dovoluje robiť kadečo čo sa formou kritiky potom pretriasa a robí nesmierne zlé meno novej generácii.Je to tak zložitá téma a zabieha do takých spojitostí,že ani nemá zmysel sa do nej púšťať.Tomuto fóru nie je zrovna vlastná debata a rešpektovanie iného názoru,schopnosť ostať vo vecnej rovine a bojovať iba silou argumentu.
Ale danosť slovenského motoristického neba nič nezmení na fakte,že nákupom poslednej generácie je všetko inak,a drahšie než bolo doteraz.Komu je to jasné od prvej myšlienky o kúpe,ten by nemal byť zaskočený.
Jednu vec by ale trebalo zvýrazniť,a to je skladba trhu.Ĺudia ktorý kúpia nové za 35 tis nemávajú problém ani zo servisom a jeho pokrytí.Ibaže obrovské percento sú autá dovezené,kde sú úplne iné nadobúdacie náklady a tak sa majiteľmi stáva kvantum ľudí čo majú hlboko do vrecka aby zabezpečili potrebné zdroje aj na servis.Ten nie je o nič lacnejší než u prvomajiteľov,rozdiel je že táto skupina tie autá neservisuje rovnako.V autách sa kutre kadekto,vady sa neodstraňujú ale kopia.Nie je jasná servisná minulosť,a k autu ani nie je ten istý vzťah ako u prvomajiteľa.Kilometre u dovozov radšej ani neriešme.A toto všetko sa podpisuje pod chýr o ktorom sa bavíme.Čas od času sa stretnem z neuveritelne dobrým stavom pri vysokom nábehu km.Asi je paradoxom že tie autá nepriniesla odťahovka,ale potreba zabezpečiť servis z titulu km.A to otvára cestu k ďalším BEZPROBLÉMOVÝM km.Takže by som rozhodne spojil spokojnosť s prístupom majiteľa.Kto hasí vždy a zásadne už horiaci dom,tak nikdy slovo spokojnosti nevysloví.Dobre sa býva tomu kto si veci ošetrí tak,aby "nehorelo"
zofre78
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 13.09.2007 20:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zofre78 »

caves, takze takto, vo firme iba nemame tri ani styri...Mame ich cez 50, vacsinou 103-110 kW, trosku este posilnene chipom. Ja mam 500 000 km o chvilu, viem ze chalani maju cez 800. Menil som spoojku raz, brzdy, rozvody, inak len olej a filtre a naftu. Sorry, prednedavnom suciastky na prednej naprave. Je to o majiteloch...vela stastia
fafo8
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22.01.2007 22:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fafo8 »

Sharan diaľničných takmer 800 tis. km. Motor 103 kW a DPF OK. Viac potrápilo AD BLUE čidlá, predohrev a čo ja viem čo všetko komplet cca 800 €. Inžinieri z DE museli byť po opici, keď dali plniaci otvor do kufra. Problémy s klímou ako aj s kúrením dozadu opravy 500-800 €. Inak super zvezenie hotový diaľničný koráb. Na údržbu určite lacnejší predchádzajúci model.
volkl
Príspevky: 486
Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa volkl »

Ďakujem všetkým za názory.
Ja mám Mondeo z roku 2008 a menil by som ho z dôvodu kúpy novšieho. Čiže meniť Mondeo 2008 za Sharan 2008 je pre mňa bezpredmetné. Chcel som ho tak na 4-5 rokov a zase posunúť ďalej. Avšak vyslovene na tom netrvám, mne sa to auto páči, vždy sa mi Sharan páčil. Niekto má rád športové autá, niekto limuzíny, niekto SUV. Mne sa páčia autá typu MPV. Rozmýšľal som aj nad Zafirou Tourer, avšak nemám až takú dôveru k značke Opel. Francúzske MPV zase nechcem kvôli strate hodnoty a horšom opätovnom predaji. Tieto Sharany či Alhambry si hodnotu držia a SK národ ich ma stále rád, takže by som ho v budúcnosti zrejme ľahšie predal.
No nič, nechám si to ešte prejsť hlavou, hlavne treba všetko riešiť s chladnou hlavou a nie zbrklo.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných