Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 04.05.2022 21:57 Zdieľať na Facebook
Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
Zdravim, renovujem motorík ZmZ 24D,mam tam založenú kľukovku (po štvrtom výbruse +1.00,ložiská hlavné +1,00 original ZMZ výroba,zotrvák,dotiahnuté na moment,kľuka sa krásne točila.Akonáhle som pridal a pritiahol zadné tesnenie kľukovej skrine (taká tá okrúhla šnúra,naklepaná,zarazená na doraz,všade pekne rovno,v správnom smere pletenie/točenie motora,namastená jemne olejom)-motor sa začal ťažšie pretáčať,ale predpokladám že si to "sadne" ? Ozajstný problém začal pri vkladaní piestov do nových vložiek (original zmz),Piest 4 OK,piest 2 OK,piest 1 a 3 akonáhle dotiahnem na moment motor sa prestane točiť,ak aj tak veeelmi ťažko.Ojnice majú samozrejme nové ložiská +1,00 originál zmz,ojnice boli na repase,nové puzdra,zuhlované,zmeraná (symetrickosť?),krúžky som predtým "naprázdno" dal do valca a zmeral medzeru v spoji (0,50 mm,ako v knižke)...Som v koncoch,myslel som do repasu ojnic že je problém tam,ale asi nie je,posledné čo ma napadá že ojničné ložiská sú proste tesné na klukovke lebo keď to pretočim nasilu pár razy vidno v nich jasné odreniny,ale kľukový hriadel brúsil odborník nepovedal by som že je to zlá robota,má niekto podobnú skúsenosť a vie riešenie?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 Motor Piesty/ojnice/kľukovka problém
Trocha údivu z mojej strany pretože sa to takto nerobí.Kým je blok volný sa do každého valca spustí piest a ten by mal naolejovaný a bez krúžkov pomaličky vlastnou váhou klesať dole,samozrejme sa očíslujú (spárujú) spolu s krúžkami pre každý valec.tie sa po kuse vkladajú a upraví sa im medzera v zámku.krúžok sa zarovnáva práve piestom aby bol v kolmici.
Kľuka kým je na stole sa páruje s každou ojnicou ktorá sa na svojom mieste nasadí a zatiahne logicky menšou silou.Po akože zatiahnutí ojničnej šálky musí dovoľovať axiálny pohyb na čape bez citeľnej radiálnej vôle. Prvá sa vkladá kľuka a overuje volnosť točenia postupným zaťahovaním jednotlivých hlavných mostíkov.Plne dotiahnutá kladie slabý odpor pred prvým odthnutím pohybu,potom už hravo.
Ojnice sa aj z piestami vkladajú keď už sú overené,zámky upravené a posledné je tesnenie tým ich ruským špágátom.
Dopíšem.Hodnotu čapov na brúsenie zadáva objednávateľ a teda pri preberaní zase meria dodržanie brúsenia.Tu kdesi sa stala zrejme chyba.
Kľuka kým je na stole sa páruje s každou ojnicou ktorá sa na svojom mieste nasadí a zatiahne logicky menšou silou.Po akože zatiahnutí ojničnej šálky musí dovoľovať axiálny pohyb na čape bez citeľnej radiálnej vôle. Prvá sa vkladá kľuka a overuje volnosť točenia postupným zaťahovaním jednotlivých hlavných mostíkov.Plne dotiahnutá kladie slabý odpor pred prvým odthnutím pohybu,potom už hravo.
Ojnice sa aj z piestami vkladajú keď už sú overené,zámky upravené a posledné je tesnenie tým ich ruským špágátom.
Dopíšem.Hodnotu čapov na brúsenie zadáva objednávateľ a teda pri preberaní zase meria dodržanie brúsenia.Tu kdesi sa stala zrejme chyba.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 04.05.2022 21:57 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 Motor Piesty/ojnice/kľukovka problém
Diky za odpoveď,
0.no ano nerobi asi,toto je moj prvý pokus o niečo takéto
1. Áno piest som dával ešte do vložiek keď boli mimo bloku,krásne bez krúžkov vpadol dovnútra až dole,bolo vidno ako vytláča svojou váhou vzduch spod seba
2.Krúžky som spároval presne ako ste písal,zhora zatlačil piestom aby som zarovnal po jednom a meral medzeru v zámku,na dvoch mazacích bolo treba upraviť
3.No kľuka kým bola na stole som nerobil nič,to je pravda,mal som zato že poradie ojníc sa musí dodržať tak ako boli v motore predtým 1,2,3,4, -tu som špekuloval raz a skúšal kde je problém tým že som piest zo 4. valca dal do 3. ktorý sa zadrhával,piest 4 vňom behal perfektne (takže to mám len kombinovať a znovu skontrolovať zámky krúžkov?piesty párovať znova asi nebude treba,tie som skúšal všetky všade a pasovali rovnako v každej vložke)
4.Voľnosť točenia som overoval po každom zatiahnutí každeho mostíka,zaťahoval som silou - prv len rukou s citom,potom 50 nm potom 80nm,po každom zatiahnutí skúška pretočením
5.Plne dotiahnutá nekládla takmer žiadny odpor,len ten prvý odtrh ako píšete,ten sa ale zosilil potom ako som pridal tú šnúru nepodarenú.
6.Hodnotu čapov som samozrejme zadal ja,a dodal ložiská,no nemam mikrometer tak som to nechal na dôvere,nemam dôvod pochybovať,odporučili mi chlapa známi a ti nedaju dopustiť na neho.Motor v minulosti pravdepodobne prebehol nejakou GO ale takou bez výbrusu čapov a asi dali nové ložiská, mala ovalitu 0,70 v najhoršom bode,nevyčistili mazacie kanaly v čapoch,tie boli zapchate v 4.tej ojnici a tá sa aj zadrela.
Takže zhrniem to - dá sa to spraviť tak že demontujem blok so šnúrou, budem kombinovať ojnice s piestami vo vložkách kam to sadne a potom skontrolujem vôle zámkov krúžkov ? Alebo je nutné celé rozobrať to a na stole s kľukou sa hrať?
0.no ano nerobi asi,toto je moj prvý pokus o niečo takéto
1. Áno piest som dával ešte do vložiek keď boli mimo bloku,krásne bez krúžkov vpadol dovnútra až dole,bolo vidno ako vytláča svojou váhou vzduch spod seba
2.Krúžky som spároval presne ako ste písal,zhora zatlačil piestom aby som zarovnal po jednom a meral medzeru v zámku,na dvoch mazacích bolo treba upraviť
3.No kľuka kým bola na stole som nerobil nič,to je pravda,mal som zato že poradie ojníc sa musí dodržať tak ako boli v motore predtým 1,2,3,4, -tu som špekuloval raz a skúšal kde je problém tým že som piest zo 4. valca dal do 3. ktorý sa zadrhával,piest 4 vňom behal perfektne (takže to mám len kombinovať a znovu skontrolovať zámky krúžkov?piesty párovať znova asi nebude treba,tie som skúšal všetky všade a pasovali rovnako v každej vložke)
4.Voľnosť točenia som overoval po každom zatiahnutí každeho mostíka,zaťahoval som silou - prv len rukou s citom,potom 50 nm potom 80nm,po každom zatiahnutí skúška pretočením
5.Plne dotiahnutá nekládla takmer žiadny odpor,len ten prvý odtrh ako píšete,ten sa ale zosilil potom ako som pridal tú šnúru nepodarenú.
6.Hodnotu čapov som samozrejme zadal ja,a dodal ložiská,no nemam mikrometer tak som to nechal na dôvere,nemam dôvod pochybovať,odporučili mi chlapa známi a ti nedaju dopustiť na neho.Motor v minulosti pravdepodobne prebehol nejakou GO ale takou bez výbrusu čapov a asi dali nové ložiská, mala ovalitu 0,70 v najhoršom bode,nevyčistili mazacie kanaly v čapoch,tie boli zapchate v 4.tej ojnici a tá sa aj zadrela.
Takže zhrniem to - dá sa to spraviť tak že demontujem blok so šnúrou, budem kombinovať ojnice s piestami vo vložkách kam to sadne a potom skontrolujem vôle zámkov krúžkov ? Alebo je nutné celé rozobrať to a na stole s kľukou sa hrať?
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 Motor Piesty/ojnice/kľukovka problém
Ja by som premeral mikrometrom to co je deklarovane vybrusom a co je realne. Tam asi bude zrada. Ten motor sklada dobre. Kombinovat mozee skusit, ale to bude hadanie " od oka".
-
- Príspevky: 349
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 Motor Piesty/ojnice/kľukovka problém
....-bud je zle obrusená kluka
....-alebo kedysi dávno v tom bloku zlomilo kluku a tak zostal pokrutený
....-alebo kedysi dávno v tom bloku zlomilo kluku a tak zostal pokrutený
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
Robiť to v praxi alebo tu niečo opisovať je vždy čosi iné.Neviem či sme nezabudli na vyuhlovani ojníc.Nevyuhlovaná vie priečiť piest,ale to sú dohady.Tá nešťastná upchávka mala byť každopádne nakoniec aby nekomplikovala život.Našťastie ruský stroj to je surové ako ich vojna,nie je potrebné meniť silové skrutky za nové (ak už raz sa utiahli a znova povolili)
Už si nepamätám či nemajú závlačky na poistenie odkrútenia,40 rokov som to nevidel,v danej dobe som robil veľa Gazikov ešte s SV motormi,občas Pobedu a Volgu.Je to z blata,des
Už si nepamätám či nemajú závlačky na poistenie odkrútenia,40 rokov som to nevidel,v danej dobe som robil veľa Gazikov ešte s SV motormi,občas Pobedu a Volgu.Je to z blata,des
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
ja si tiez robim jeden motor,na drifty cize je mi fuk kolko vydrzi,cize made in home go motora, a ked som daval piesty dnu tak som vzdy pretacal po vlozeni a zatiahnuti ako to bezi.
valce piesty a kruzky treba poliat olejom piestne capy tiez a aj ojnicne loziska sa musia klzat po kluke namastene.
dalsi motor na ktorom som spiekol olej a ten prilepil kruzky,tam som nerobil nic len rozobral blok odlepil kruzky vycistil piesty,kruzky.kompresiu to malo perfektnu len zral akosi vela oleja.vsetko som polial olejom a znova zlozil no kazdy kruzok uz siel na polohu v akej bol.a uvidime kolko to znesie.
valce piesty a kruzky treba poliat olejom piestne capy tiez a aj ojnicne loziska sa musia klzat po kluke namastene.
dalsi motor na ktorom som spiekol olej a ten prilepil kruzky,tam som nerobil nic len rozobral blok odlepil kruzky vycistil piesty,kruzky.kompresiu to malo perfektnu len zral akosi vela oleja.vsetko som polial olejom a znova zlozil no kazdy kruzok uz siel na polohu v akej bol.a uvidime kolko to znesie.
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 Motor Piesty/ojnice/kľukovka problém
K tomuto nie je co vytktnutmhlavaty napísal: ↑04.05.2022 22:47 Trocha údivu z mojej strany pretože sa to takto nerobí.Kým je blok volný sa do každého valca spustí piest a ten by mal naolejovaný a bez krúžkov pomaličky vlastnou váhou klesať dole,samozrejme sa očíslujú (spárujú) spolu s krúžkami pre každý valec.tie sa po kuse vkladajú a upraví sa im medzera v zámku.krúžok sa zarovnáva práve piestom aby bol v kolmici.
Kľuka kým je na stole sa páruje s každou ojnicou ktorá sa na svojom mieste nasadí a zatiahne logicky menšou silou.Po akože zatiahnutí ojničnej šálky musí dovoľovať axiálny pohyb na čape bez citeľnej radiálnej vôle. Prvá sa vkladá kľuka a overuje volnosť točenia postupným zaťahovaním jednotlivých hlavných mostíkov.Plne dotiahnutá kladie slabý odpor pred prvým odthnutím pohybu,potom už hravo.
Ojnice sa aj z piestami vkladajú keď už sú overené,zámky upravené a posledné je tesnenie tým ich ruským špágátom.
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 04.05.2022 21:57 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
ďakujem za rady,dám tú upchavku preč a uvidim.Ojnice sú uhlované,to bolo keď som myslel že problem bude tam,ale nebol.Skúsim pokombinovať ojnice ak je to teda OK dať v inom poradi ako boli a znova rozhodim kružky a pomeram zámky.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
Treba uznať že pokiaľ sa niekto odhodlá na sólo podobnú akciu tak dole klobúk,chce to aj trochu odvahy.Samozrejme že starý matador ktorý už je dávno mazaný všetkými mastami a ešte je vybavený nájde vždy nejaké výhrady čo sa malo a nemalo.každopádne treba oceniť aj snahu aj trpezlivosť a nenechať sa odradiť prípadnými komentami.Dôležitý je výsledok
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 04.05.2022 21:57 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
Tak tak, ide hlavne o to že kolko je vtom roboty a nechať to tak by bola proste škoda aj finančná,nakolko mi tam už zmizlo pár stoviek za roboty a diely a to som si robil všetko čo nevyžadovalo motorára sám,každá súčiastka nablýskana natreta,nekonečné colné konania skrz diely z ruska a tak,diky za povzbudzujuce slova,asi prvý človek ktorý ma nezkarhal že načo to robím ten starý cárach ale keď treba voziť drevo tak už by mi humplovali uaza.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 04.05.2022 21:57 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
No, tak som robil kombinatoriku v praxi na stole a podarilo sa mi napasovať a zatiahnuť na moment ojnice na 4. a 3. čape kľukoveho hriadela,zapasovali mi tam ojnice pôvodne z valcov 1 a 2 myslím,ale všeubecne tieto dva čapy mi vždy fungovali ako-tak dobre,prvé dva čapy proste už keď len zatiahnem zľahka rukou sa točia obtiažne až vôbec,pôjdem ich dať premerať asi...
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 04.05.2022 21:57 Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
Pripad uzatvoreny - robotčik odflákol robotu alebo pomiešal rozmery ložísk, zlá velkosť napriek označeniu +1 mm
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Volga 24 - motor , piesty , ojnice , kľukovka
Teraz si človek uvedomuje že vymreli starý odborníci u ktorých človek bral ako samozrejmosť že či kluky či bloky urobili doslova absolutne presne,že bolo aj zbytočné takmer po nich merať.Celá tá doba červených kmérov stála za velké H..ale odborníkov v remeslách bolo veľa,pritom sa nehrdili iným než učńovkami.Reálnych odborníkov,nie internetových,nie tej plejády bakalárov pofidérnych škôl a kúpených titulov,ešte keď si človek teraz umedomí cenu ich práce a porovná z cenou práce dnešného šuflikanta čo nevie kde je strop za tú trapošinu čo urobil...nuž posunuli sme sa len čo je pravda.Armáda nepoužiteľných ľudí
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní