Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

uwa421905796497
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 14.01.2022 19:34
Zdieľať na Facebook

Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa uwa421905796497 »

Dobry deň , viete poskytnúť info ohľadne výmeny rozvodov na danom motore.
Pri akom počte najazdených km je predpis meniť rozvody?
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Micra 0,9 benzin 66kW 2018 rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa achada »

Retaze zvycajne interval nemavaju dany.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Micra 0,9 benzin 66kW 2018 rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten motor má 100 Ps litrový výkon a rozvody také chatrné že by som to menil každých 80 tis km.Pre predstavu o čom sa bavíme,hnacie koliesko vôjde do zápalkovej krabičky a retiazka tomu primeraná
Obrázok
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa peterson999 »

Rozvody su retazove, bezne sa nemenia ani koli casu ani koli najazdu.
Motor je Renault a znie to neuveritelne ale je vydareny. Vseobecne zalezi od uzivatela a udrzby, v kazdom pripade by som ho SKONTROLOVAL po najazde 100tkm. Jednemu moze vydrzat 100tkm a druhemu aj cez 500tkm.
Velkost suciastok je umerna velkosti motora ale to NIČ neznamena, dolezitejsia je kvalita, presnost materialu, mazanie. V motorkach "pobehuju" podobne retiazky s tym, ze motorka leti do otacok rychlejsie, castejsie a u motorky je bezne vytacanie cez 10.000 otacok, Yamaha toci 18.000 co je 3 nasobok motora v aute. Ak by sa pouzila kvalitna retiazka z motorky, v aute pre bezneho cloveka by bola NESMRTELNA (urobila by milion km nakolko su motorky co bez jej vymeny prekonaju celkom bezne 200.000km). Pripomeniem fakt, ze opotrebenie retiazky nie je umerny vykonu auta ale skor napinacej sile (odpor ktory kladie ventilovy rozvod cize jeho vaha, odpor pruzin a dalsie napr.trecie straty), rychlosti zmeny otacok (hlavne smerom hore) vtedy ju napina najviac, obvodovej rychlosti (ako rychlo sa toci - je to umerne otackam motora), samozrejme ci je dostatocne v "cistom" prostredi s kvalitnym mazanim s minimom brusnej pasty zvanej karbon :-) Po turbe je to na kvalitu oleja casto hned druha "najcitlivejsia" cast motora, inak povedane kto ma retaz, nemal by na to zabudat (menit olej ako sa ma). Ked si predstavim sily ake posobia na retiazky pri prudkom pridani plynu na max a do obmedzovaca (18.000 ot.) pricom motorka to na volnobehu zvlada za sekundu tak ma tato technologia proste udivuje. Opacnym vyznamom ma udivuju motorkari predvadzajuci tento technicky pokrok niekolko minut nonstop hlavne na zrazoch a motory to bezne vydrzia :-)
Samozrejme ak je retaz dvojradova, pri rovnakom materiale a zachadzani vydrzi viac.
V casoch ked sa auta nerobili na 200tkm s umyselnym planovanym opotrebenim retaze vydrzali 1 az 10 mil.km a bezne sa menili a kontrolovali len napinaky (bezne az po stovkach tisic km)... Renault prekvapil ze sa vzdal zisku za vymeny retaze pri 0.9T (dlhodobo mu ide o krk a chce dokazat ze este vie robit motory a auta).
VW to ma premyslene viac strategicky, on dava zakaznikovi na vyber - bud ostava pri remeni ktory sa musi menit (zaraba na pravidelnej vymene) alebo urobi retiazku tak, aby velmi cez 200.000km nevydrzala a bola nutna jej vymena. Castokrat to "preženú" s planovanym opotrebenim az tak, ze RETAZ treba menit este na zaruku lebo sa nedozije 70.000km, ale aj to je premyslene - menej aut totiz najazdi tolko do casu zaruky - tuto fintu maju pre mensie auta ktore robia menej KM a tak tych par firemnych co prekrocia 70.000km pocas zaruky opravia zadarmo a stale im to prinasa OBROVSKE ZISKY lebo 90% zakaznikom menia rozvod az po zaruke. Je famozne ako to dokazu inzinieri vypocitat. Je na to specialny odbor a nerobia sa pokusy aby to vydrzalo viac, ale vyladuje sa to tak, aby sa veci pokazili pri urcitom najazde.
Snad si niekto nemysli ze auto z roku 1982 ma nesmrtelne suciastky a ze inzinieri po 40 rokoch uz nevedia navrhnut veci trvacnejsie :-)
A nie je pravda ani ze 3 valec maleho objemu nic nevydrzi !!!
Kto pozna Tico 800cm 3-valec vie, ze tento stary motor povodom Suzuki vydrzi strasidelny najazd oproti dnesnym motorom a aj keby mu dali dnes turbo a dnesne oleje, myslim ze by ich prekonal.
Uz aj japonske automobilky vyberaju lacnejsich dodavatelov napr podvozku, vyrabaju auta kade tade s roznou kvalitou spracovania, ale agregaty si nedovolia zamerne naplanovat tak, aby nevydrzali...
Priekopnikom planovaneho opotrebenia je VW group a preto tuto automobilku bojkotujem cca 20 rokov, radsej si kupim Renault lebo ten to spacka neumyselne :-)
Clovek ktory sa orientuje v modeloch, motoroch danej znacky si vie vybrat - nakombinovat aj Renault tak, ze bude celkom spokojny. Bude musiet pravdepodobne 2x navstivit servis necakane s nejakou vadou ale ked sa to "vychyta" moze sluzit. Taka Toyota to robi inteligentnejsie - ak zisti nejake neprimerane opotrebenie, zavola si tie auta na opravu zadarmo aj po zaruke, kto chodi do autorizaku, urobia mu to pri beznom servise. A preto Toyotu chvalim uz 20 rokov. V poslednom case ju aj hanim za podvod - informovali ze Yaris GR bude limitovanych 5.000ks a nakoniec ich vyrobia daleko viac - ojekabatili klientov a to sa nerobi a u mna ani neodpusta len tak... To len pre provokaterov z fora, ktori sa uvadia do mna lebo chvalim nieco ine co oni uznavaju. Snazim sa byt nestranny a ak by Sangyong ci Dacia ci cinska znacka urobila kvalitne auto tak ho nielen pochvalim ale aj kupim.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Píšeš veci a nedoceňuješ dopad.Reťaz...a to by som radil si každému kto má auto vyrobené v poslednom desaťročí aby si zapísal do pamätníka.Jej kvalitné mazanie je viac prianie ako skutočnosť ! Dlhodobejšie zotrvanie vo výkone a v otáčkách doslova nedovolí oleju aby to čo je najviac namáhané namazal.Oni síce už zavádzajú otvorčeky do puzdierok článkov,ale odstredivá sila pri obrovskej rýchlosti m/sec a malý polomer kolieska NEDOVOLÍ oleju prístup tam kde by byť mal.Máš potuchy vôbec ako vyzerajú tie kolieska a profil zubov ? Treba si zapísať naveky za uši,že u vyťahanej reťaze ťahá a silu prenáša iba zopár zubou z opásania.
Nebudem tu robiť školenie,idem do kolien čo musím čítať.Ešte aj romák má pevnejšiu reťaz na krku než má tá micra.Že starý medveď mal reťaz odolnú,treba najprv vysvetliť prečo.Reťaz je tá najukrutnejšia sprostosť v novodobých konštrukciách.Operuje sa doživotnosťou,ale nikto nedeklaruje koľko tá životnosť je.Že to je značne drahšie riešenie než remeňová klasika až násobne,to platí snáď úplne univerzálne.Asi ako fakt,že takmer každý motor po výmene je už iba olejnička,pretože vaňu dole sa nikomu nechce.

K tomu zbytku napísaného je zbytočné čokoľvek písať,vec názoru a tam nech si má každý tú svoju pravdu.Mne išlo iba o technickú časť čo sa týka reťaze.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa peterson999 »

mhlavaty napísal: 15.01.2022 12:36 Píšeš veci a nedoceňuješ dopad.
Co som nedocenil ?
Jasne pisem, ze DOPORUCUJEM ju po najazde 100tkm SKONTROLOVAT a to myslim KONKRETNE u Micry.
Pri urcitych VW budaroch by som ju pozrel snad po 30.000km ako sa ma a dufal, ze dalsich 30.000 km neriskujem privelmi...
Tie smiesne suciastky mam bezne aj v ruke, nielen na fotke. Skus mi odpovedat na konkretnu otazku :
Ako je mozne ze japonska retiazka v motorke toci 3x vyssie otacky a najazdi viac ako hnojwagen ?
Ako je "riesene" mazanie pri 18.000 otackach kde logicky je odstrediva sila UPLNE INDE AKO PRI beznom aute ?
Ako si prisiel na myslienku ze retazovy rozvod je nasobne drahsi ako remenovy ?
Vies kolko stoji velkoseriova vyroba v pocte kusov okolo MILIONA a viac ???

Moj nazor je, ze ty vychadzas z cien v cennikoch autodielov, kde sice vidis a teda vies porovnat cenu remenoveho rozvodu a retazoveho.
Len si pozabudol na fakt, ze v 99,9% pripadoch pri remenovych NEMENIS OZUBENE KOLESA !!! Ale tie v prvovyrobe trebalo nielen vyrobit ale aj zaplatit. Naopak pri retazovych sa v 99% pripadoch doporucuje vymenit aj tie kolesa. Dalsia vec je, ze remenove sa menia PRAVIDELNE a tym padom sa tocia v inom mnozstve ako ked vyrobca urobi kvalitne retazove ktore nevymeni ani 1 zo 100 aut za CELY ZIVOT AUTA !
Bezny zivot TDi konci pri 500.000km, cize vyrobca predal cca 6 kompletov, zatial co vyrobca Toyota pri VVTi predal jednu vodnu pumpu, mozno dve.
Kto zarobil VIAC ? Moze Toyota pytat za vodnu pumpu 500 eur len preto lebo to by bolo umerne zisku LEN NA ZISKU ROZVODOVYCH SAD na TDi ?
No vlastne by to bolo SPRAVODLIVE a ferove aby Toyota opytala 500e za vodnu pumpu :-)
Ale neopyta. Opyta o 30% viac ako pyta za pumpu VW a potom Slovak povie ze diely na Toyotu su drahe - vtedy idem do kolien :-)
Slovak nespocita ze TDi ho stalo len za rozvody s pracou MINIMALNE 1200 EUR u kamosa Jozka... Ze vymenil pol auta za 8000 eur ani to nevidi a argument je, ze to zerie 4.5 :-) Hej na palubaku a pri 80km/h mimo mesto :-)
Kebyze ti napisem kolko stoji vyroba celeho komplet rozvodu, tak ti vypadne telefon z ruky a mozno aj odpadnes.
A pre tvoje zdravie radsej len naznacim ze vyrobna cena (stale sme radovo pri milion ks a cene za cely komplet) je pri remenovom a retazovom rozvode otazka ROZDIELU niekolko malo EUR. Samozrejme neporovnavam najjednoduchsi najlacnejsi remenovy s najkomplikovanejsim dvojradovym a najdlhsim retazovym...
Velmi rad si precitam odpovede a budem nad tym premyslat.
Len dodam (pre lepsi obraz) ze "masovy" telefon iPhone ktory stoji novy 700 EUR ma vyrobnu cenu do 35 EUR... Mozes si to preratat.
Ludia to asi bezne ani nevedia a celkom logicky ked to teraz citaju tak ani neveria.
Kolko si mysli ze je REALNA VYROBNA CENA celeho auta ???
Myslis ze je vo VYROBNEJ CENE velky rozdiel medzi Daciou dajme tomu Duster 1.5dci 4x4 a rovno Mercedesom triedy C alebo E ?
Vysledne ceny vidime ale co tak sa zamysliet nad tymi VYROBNYMI ? A pripadne co asi tak robi ten rozdiel v cene. Ludia keby vedeli vyrobne ceny vyrobkov, myslim ze znacna cast konzumnych obyvatelov Zeme by sa poriadne zamyslela a niektore veci by uz ani nekupila. Ja to volam psychologicka hra mocnych sveta. Medzi ludmi sa najcastejsie pouziva termin Biznis ci Obchod. Obchoduje sa so vsetkym vratane strachu, zdravim, organmi .... A preto sme tam kde sme a ak sa nestane ZAZRAK, tato civilizacia ma velmi kratku "životnosť". Myslim ze teraz mi oco13 rozumie asi najviac :-)
Naposledy upravil/-a peterson999 v 15.01.2022 13:58, upravené celkom 1 krát.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
danopassat
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 02.07.2021 15:34
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa danopassat »

Si uveril ze Yamaha točí 18000rpm lebo si to uvidel na otáčkomeri ? :3dcline:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa oco13 »

My objektívnu realnu výrobnú cenu výrobkov ani len nedokážeme určiť - na každom kúsku plechu čo vypadne Vodražkovi z lisu je nabalená obrovská cena práce ludí, ktorí ani len netušia, že ich fabrika ten plech vyrába. Zainteresovaní vedia o akú pozíciu ide - ak si fabrika s 1000 luďmi dovolí držať troch "kaizen-managerov" s cenou ich práce 4nasobok priemernej mzdy - tak kolko musia učtovať za svoje výrobky.
Za posledných 200 rokov europani prešli z ludí čo naozaj aj niečo robili a vyrábali, k luďom čo oebávajú a predstierajú umelo vymyslenú prácu. :..:
Na manželkinej Corse dávnejšie umrel motor, tak som tú reťaz z neho vydoloval - ako dieťa som sa hrával so stavebnicou Merkur - a tam boli silnejšie retiazky. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa peterson999 »

danopassat napísal: 15.01.2022 13:46 Si uveril ze Yamaha točí 18000rpm lebo si to uvidel na otáčkomeri ? :3dcline:
Pre passatistu TDi je to neuveritelny vesmir, to ti verim :-)
Ja by som si najskor overil info napr. Google a to skor ako zo seba urobim debila.
Ale mam pochopenie aj pre blbych a blbejsich, je ich velmi vela, bohuzial ...

Pre normalnejsich citatelov upresnim ze otackomer bezne ukazuje velmi presne ( odchylka bezne 1-2%), tzv. tachometer ukazuje viac o cca 10% a pri rychlosti v meste (do cca 60km/h) je to bezne az 15%, ukazovatel prejdenej vzdialenosti je velmi presny - ukazuje velmi presne (pokial niekto nezmeni obvod kolesa) a samozrejme obvod kolesa sa malicko zmeni ojazdenim pneumatiky ked sa zmeni dezen z 10 mm na 2 mm ale to sme dokopy v toleranciach 1%.
Najviac vam klamu merace spotreby a to zamerne aby ste uverili ake usporne mate auto. Vyrobca ich dokaze nastavit s presnostou na 1% ale to by ste videli skutocnost. Realita je taka ze bezne vas klamu a ukazuju zhruba 10-15% menej ako je realita, aby ste si aj nabuduce kupili VW TDi lebo je uspornejsie ako usporne. Skratka VW vitazi nad beznym zakaznikom v kazdom ohlade. Ved je to Ludove auto a oebat masu ludi to je ciel :-)
Pri meraniach na Toyotach som videl bezne presnost na 0.05 lit./100km (yaris corolla prius) a jedina ktora klamala skoro ako VW bol Avensis benzin T25 (mozno klamu aj ine modely, vsetky som nemeral).
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa peterson999 »

oco13 napísal: 15.01.2022 14:09 My objektívnu realnu výrobnú cenu výrobkov ani len nedokážeme určiť :..:
Na manželkinej Corse dávnejšie umrel motor, tak som tú reťaz z neho vydoloval - ako dieťa som sa hrával so stavebnicou Merkur - a tam boli silnejšie retiazky. :40bd:
Ako vzdy oco pobavil :-) Retiazka zo stavebnice Merkur :-) Ja ta normalne žerem :-)

K tym kinderpovalacom atd. - ano aj to umelo zvysuje cenu vyrobku, cim sa vlastne o taketo polozky vysledna predajna VO cena navysuje a aj preto sa cenovy rozdiel medzi komplet rozvodom remen vzs. retaz ten % rozdiel v cene znizuje az natolko, ze sa zhruba vyrovna.
Keby som to myslel len cisto materialovo a energeticky tak tam nejaky rozdiel bude - vyrobit kvalitnu ocel na retaz je proste drahsie ako gumu s vyztuzou. Ale ked zahrniem vsetky tie ceremonie od strojov, ludi, haly, prepravy, dane atd.tak sa cenovy rozdiel rovna zhruba nule. A preco ? No lebo material stoji 1 euro a ceremonie 3 eura. Cize ked materialovo retaz stoji 1 euro a remen 0.50e tak pri vystupe s ceremoniami je to 4 eura proti 3.50 co nepovazujem za rozdiel resp. je to rozdiel 10% vo vysledku...
A samozrejme az potom to "pride".
Same marze, dane, naklady
Remen na pulte pre servismana po zlavach s dph zrazu stoji 10 eur a ked pride clovek "z ulice" tak stoji 15 eur aby automechanik mal pocit ako lacno kupil a samozrejme od svojho zakaznika nezabudne opytat okrem ceny za pracu aj 15 az 50 eur za ten isty remen (podla odvahy, drzosti ci chute zarobit).
Taka retaz uz stoji zhruba 3x az 10x tolko. Nie preto, ze materialovo je drahsia o 0.50 oproti remenu, ale preto ze servisman odoberie 100 remenov ale len 1-2 retaze. A zarobit je potrebne podobne na jednej aj druhej polozke. A samozrejme kedze retaze sa kupuju oproti remenom doslova malokedy, tak ani nie je zaujem retaz vyrabat a niekedy sa oplati viac retaz kupit "original" v cine a iba ju zabalit do inej krabicky. Vrchol je ked vidim normalne manualne obrusene znacenie vyrobcu aut a je to z tej istej linky v tej istej kvalite akurat bez znacky a samozrejme bez "original" krabice ale hlavne ze za lepsiu cenu.
A to sme pri rozvode.
Najviac sa mi pacia polozky ako nedavno - plastova klapka ktorej materialovu cenu vidim pod 1 euro, cenu z fabriky tipujem do 5 eur. Ja som ju kupil za 100 eur s tym, ze mechanik si opytal 560 eur za to iste (bavime sa o originale a presne tom istom vyrobcovi). Este bol mily a ked som sa zasmial tak mi velkolepo oznamil ze neoriginal sa da za iba 380 eur. Samozrejme na nete svieti original za 200-220 eur, cize ak je mechanik normalny, za tolko by ju kupil bezne a ak by bol kamarat tak u mna za 120.
A takto funguje konzumny svet....
Z vyrobnej ceny 5 eur je 560 eur a vsetci su spokojni... To je ten Matrix, to su ti bioroboti co musia mesiac robit za pasom aby videli 600 eur na ucte a za to si mohli kupit tuto 5 eurovu klapku do svojho stareho vraku lebo na nove nemaju (pocitam ze 40e si opyta mechanik za jej vymenu).
Tomu hovorim svet v p.c. a niekedy rozmyslam ze ci nie je lepsi rezim na Cube kde jazdia tie iste auta 60 rokov a urcite na jednej kktinke mechanik ani obchodnik ani nikto nezarobi mesacny plat suseda .... Ved vies ....
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa oco13 »

O tej Kube som to tu už viac krát písal.
Akurát mi nikto ešte neposkytol nejaký protiargument k otázke ako mohlo ludstvo žiť 1800 rokov bez elektriny a ropy??? Boli menej šťastní ako my teraz?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa peterson999 »

oco13 napísal: 15.01.2022 14:59 O tej Kube som to tu už viac krát písal.
Akurát mi nikto ešte neposkytol nejaký protiargument k otázke ako mohlo ludstvo žiť 1800 rokov bez elektriny a ropy??? Boli menej šťastní ako my teraz?
Ludstvo tu zilo OMNOHO dlhsie bez elektriky a ropy ako 1800 rokov
Narodenie Jezisa v tej rozpravke nema vela spolocne s ludstvom ako takym. Ale koli tej rozpravke zomrelo par milionov ludi, cize dost tragicka rozpravka na moj vkus.

K otazke - najprv by sme si museli rozobrat co je stastie, laska a hlavne ILUZIA.
Dnes je vsetko iluzia. Az taka, ze natocili filmovu seriu Matrix, tusim 4 diely ? Ale aj tak 80% ludi nepochopi o com je film, tesia sa z nasilnych scen, strielaciek, efektov a mozno nejakej lubostnej zapletky.

Zacalo to postupne a nenapadne. Snad uz pouzitim kolesa si clovek vsetko postupne zjednodusoval.
Je domorody kmen ktory navstivili "nasi moderni" ludia s kamerou (ako ina) a pri otazke preco nepouzivaju furik (denne vlacili bremena) im bolo odpovedane ze by narusili prirodu. To je taka hlboka mudrost, ze to nasinec nepochopi.
No a samozrejme ze priemysel, parny stroj, elektrika atd to bol zaciatok rychleho konca.
Ludia obdivuju Ford lebo seriova vyroba, Teslu lebo lepsia elektrika (striedavy prud generatory motory atd.). Ja hovorim ze ti ludia keby vedeli co sposobia svojim dobrym umyslom, asi by si tie myslienky zobrali do hrobu. Ano chceli ludstvu pomoct. Len zabudli ze ohen je dobry sluha ale zly vladca....
Kazdym rokom to bolo horsie a horsie.

Ti ludia bez ropy a elektriky ziju dodnes, sice planete neublizili az tak ale zomru pravdepodobne s nami (co toto sposobili) nakolko je tu prostredie uz dnes zamorene, nase vycinanie mas vo vzduchu, pode, vode, proste vsade. Stav je alarmujuci viac ako 50 rokov, nezvratny zhruba 20 rokov.
My tu uz len tak dozivame po desiatkach tisic rokov sa blizi koniec. Niektori experti vidia riesenie v znizeni potentnosti cim sa obmedzi rozmnozovanie, ini by chceli vyhladit cim skor hlavne neuzitocnych - chorych, starych. Hitler a spol mal svoju metodu ale dnes je to uz prepracovanejsie. Nemozem napisat lebo mentalni atleti by explodovali :-)

Dnes je sloboda iluzia hlasana v mediach, skutocna sloboda to uz ani 90% ludi nevie co to je.
Konzum prehlusil VSETKO
Jednoducho postupne ludom davali vsetko, samozrejme nie zadarmo. Za ich čas. Taka hra. Budes mať plnu riť - dom auto teplo elektriku zabavky ako telefon, milion zbytocnosti vid cinske eshopy, sikovnejsi dokonca to vsetko vzdy nove a najnovsie. A co za to ? Tvoj čas. Budeš makať a makať a makať. A my rozhodneme co budes robit vo svojom volnom čase. Po novom sediet doma a kukat do bedne ci uz TV alebo tej mobilnej v ruke. Zahltime ta informaciami, budeme ti ukazovat len zlo, vrazdy, smrt, nasilie... Budes sa bat. Dokonca cez media spropagujeme virus, obmedzime ta na volnom pohybe !!! a budes chodit iba do prace a z prace domov. Aby si nahodou nezmudrel colen v krcme s kamosmi (aj to male zmudrenie, vymena nazorov ci radost stastie z blizneho ti zoberieme). A uz ani mrtvych predkov ti nedovolime navstivit, idealne ked zabudnes ze ta niekto splodil a o chvilu si budes mysliet ze si sa tu len tak ocitol v jednom z 50 pohlavi. Ide o rozvrat rodin, znepriatelenie ludi - rozhadanie medzi sebou. Ved pozri len tu na fore. Nie je ziaduce aby som sa s niekym stretol osobne, ukazali si suciastky, nieco zmajstrovali sami. Nie. Konzum. Pokazi sa, zahodis. Hitlerwagen ma dodnes energiu svojho spolutvorcu, skoro az zakladatela...
Ludia dnes uz vlastne ani nie su ludia. Sam vies. Riesenie je komunita. Nie virtualna ale realna. Hladam aj tu spravnych ludi. Velmi tazke je najst. Nikto nechce opustit svoj konfort. Ci z pohodlnosti, strachu, obav pochybnosti ....
Ludstvo zabudlo, osprostelo a to za posledne 2 roky odkedy im vymyvaju mozog media koronou vidim dramaticky rozdiel. Sprostych bolo vzdy dost ale dnes je uz problem stretnut normalneho.
Doba egoisticka. Pod tlakom ludia robia nenormalne veci. Na povel bez rozmyslania. Roboti.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa oco13 »

Vidíš ja už som lenivý aj mlátiť do klávesnice , ale napísal by som to rovnako :300f: :300f: Palec hore. :3dcline:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Všetko je to síce pekné.., na prvý pohľad.
Na druhy :
Vidim veľkú falosnost : napríklad v turizme : /analógia s motorizmom/

"zbožňujem", keď sa niekto nadchýna obyčajným, ťažkým životom domorodca, vidiac, ako sa lopoti na poli, či plantazi.

A s pocitom dobrodinca , až sa musí obdivovať, dá pár cukríkov bosým deťom, či s odporom zaplatí 1-2 doláre za obed..

Aby potom išiel do klimatizovaneho hotela /autobusu, večer si vyberal z 10 jedál a na toho chudáka a bose deti daaaavno zabudol.

A ešte si večer, aby bola komédia úplná, si pri vine vzdychne, ach, ako je tým domorodcom dobre, aký majú kľud..., že jeho čaká opäť dlhý let domov a potom do práce...

Nuž, každý má možnosť výberu.
NIKTO nikoho nenúti kupovať auta, môže chodit pešo.
NIKTO nemusí chodiť do práce, stačí, keď sa uživí doma, na poli, s kravkami..

Podľa mňa, už sa mame tak dobre, že poniektori nevedia co od " rozkoše "..

Trochu skromnosti nezaškodí..., nie?? :41c2:
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Nissan Micra 0,9 benzin , 66 kW , 2018 - rozvody typ K14/B

Príspevok od používateľa peterson999 »

Ono clovek prechadza vyvojom
Proste sa narodi do nejakeho systemu, rodiny, od malickeho decka zije vlastne nie svoj zivot ale zivot rodicov, ucitelov, okolia.
Az casom zbada, ze to cele je nejako inak, mozno nie tak spravne ako si najprv myslel.
Vela robi "rodovy program" je to nieco ako fakt ze sa podobame fyzicky na svojich predkov (ak casto nechodil postar, vodar, kurenar).
No a mame nielen fyz.podobu ale kopirujeme aj tie "sprostosti" z rodu...
Nieco v style historia sa opakuje.
Vzdy som hlavne pozeral co dokazem urobit a nie ako sa to neda. Poznam aj obdobie workoholizmu. Opat program nahrany a ciastocne zdedeny.
Niekedy az zasnem o ake dokonale kopie ide :-)
Zalezi samozrejme od jednotlivca a jeho vnimania. Ak je jednoduchsi, tak bez velkeho pemyslania sa necha viest niekym a odovzda svoj osud vlastne inemu. Malokto sa vzoprie systemu. Kolko som sa napocuval - mal si sa zamestnat (v nejakej firme). No robit otroka na jednom mieste 50 rokov a potom sa dockat dochodku 450 eur na par rokov pokial nevyvratim kopytka - to nebola nikdy moja predstava :-)
Nikdy som nic od nikoho nedostal, nezdedil, nenasiel, nevyhral a tak trebalo pracovat. Hlavou, rukami, nohami :-) A potom plnit si sny samozrejme, ved som to videl okolo seba ako sa to ma robit. Az clovek pride do bodu kedy zisti, ze ak by mal komunitu ci rodinu kde by byval, stacilo sa nikam neponahlat, v klude si zasadit, vychovat zvieratka aj deticky a prezit tak plnohodnotnejsi zivot. No nenarodil som sa do komunitnej rodiny ani na dedine kde je zivot v mensom strese ako v meste. Ked vleziem do BA a vidim tych vystresovanych ludi ktori si kupili panelovy bytik o velkosti garaze pre auto za 100.000 alebo ti majetnejsi maju byt ako dvojgaraz za 200.000 eur na ktory si zobrali hypo so splatkou 500-1000 eur masecne na cely zivot, ani neviem ci mam plakat ale sa usmievat... A ten byt ked o 30 rokov dosplacaju tak budu radi aby tam vobec dozili a ze ich nebudu sanovat .... Vizia ako oči. Bublina.
Preto hovorim, riesenim je komunita, samozrejme v prirode ( nie kočikaren v Petrzalke ).
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných