Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Moderátori: mhlavaty, foter, niner, Atlas, LOCHNESS
-
seven549
- Príspevky: 8681
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
je to skor gazdom.ludia sa v autach vrtaju nekupuju poriadne palivove filtre a ak si to menia aj doma tak nedavaju pozor na cistotu prace,tankuju si doma pancovane nafty bez lievikov kde nieje filter uzivaju stare kanistre --funguje to doteraz--lubos zimovcak napísal: ↑29.09.2025 10:19 607 s 2,2 hdi motorom mi stala skoro 2 roky pred domom.
Naskocila na prvy sup a nic motoru nebolo.
Mozno je to systemom odkalovania, filtrom nafty, konstrukciou vstrekov, neviem cim, ale niektore stroje mozu stat aj 3 roky a naskocia na,prvy pokus.
odide gazdovi podavacie cerpadlo v nadrzi robi to doma,kde co pozahyna,poskodi tam staci jedno smietko ze si vysokotlake cerpadlo scucne a uz to moderny dizel odpise.
mam doma jedno commonrail cerpadlo delphi rozobral som si ho a videl som ze to je velmi haklive na male smietko.spravi to jednu ryhu a uz straca tlak.nevyrobi potrebny tlak a motor je pri plnom plyne v nudzaku.
ten unikajuci tlak sa asi vracia do nadrze,filtra keby sa to meralo aky je tam prietok nove a pouzite dalo by sa urcit v ako stave je cerpadlo.
no a aditiva treba uzivat take ktore zvysuju mazivost aby to cepradlo vydrzalo co najviac.
3 roky a este to slo
-
mhlavaty
- opravy & diag
- Príspevky: 26126
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
seven...Delphi je kapitola sama pre seba,snažím sa jej vyhnúť lebo je to padlé na hlavu tak ako je.Ozaj sa človek čuduje aj ušami čo dokážu urobiť
-
tatkotom
- Príspevky: 3115
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Zopakujem, že "bežne" aditíva netreba pridávať (a už vôbec nie miešať rôzne hci som to robil aj ja), pretože je ich dostatok v kvalitných palivách, olejoch. Otázka je čo je "bežne" 
Seven - "opotrebenie je u mna vo vnutri trysiek.mechanicky sa opotrebovavaju" - keby si používal Megasel pri nafte a Megalene plus pri benzíne, opotrebenie trysiek by bol výrazne nižšie. Nepriamym dôkazom je napríklad, že na manželkinej Multiple trysky prežili 2,5 hodiny / 140 km jazdy na takmer čistý benzín - natankovala 60 litrov benzínu do 63-litrovej nádrže... Keď som to spomenul v inom vlákne nejakí páni tu robili zo mňa rozprávkara. Je mi to jedno - moje (manželkine) auto prežilo, na trysky od nova nikto nešiahol, nemusel. Odvtedy má ďaľších vyše 13000 km, celkovo vyše 320000. No tiež to auto nie je nezničiteľné, keď som to kúpil trnkalo čosi v prevodovke a horšie sa radilo. Dal som vymeniť olej, dačo doň a prevodovka prežila ešte ďalších 80 000 km no už päťka v sobotu cestou do Blavy "podala ruku" - začalo ju vyhadzovať, pri snahe zaradiť začala kopať, neskôr občas nešla vyradiť trojka a po návrate domov a zavezení k mechanikovi už ani zaradiť štvorku. Rieši sa "nová" čiže stará z iného auta. Nie nezaujímavé je, že som z letiska Bratislava domov po diaľnici atd došiel na štovrke s "obrovskou" spotebou 5,3/100 a to som nešiel pomaly.
Seven - "opotrebenie je u mna vo vnutri trysiek.mechanicky sa opotrebovavaju" - keby si používal Megasel pri nafte a Megalene plus pri benzíne, opotrebenie trysiek by bol výrazne nižšie. Nepriamym dôkazom je napríklad, že na manželkinej Multiple trysky prežili 2,5 hodiny / 140 km jazdy na takmer čistý benzín - natankovala 60 litrov benzínu do 63-litrovej nádrže... Keď som to spomenul v inom vlákne nejakí páni tu robili zo mňa rozprávkara. Je mi to jedno - moje (manželkine) auto prežilo, na trysky od nova nikto nešiahol, nemusel. Odvtedy má ďaľších vyše 13000 km, celkovo vyše 320000. No tiež to auto nie je nezničiteľné, keď som to kúpil trnkalo čosi v prevodovke a horšie sa radilo. Dal som vymeniť olej, dačo doň a prevodovka prežila ešte ďalších 80 000 km no už päťka v sobotu cestou do Blavy "podala ruku" - začalo ju vyhadzovať, pri snahe zaradiť začala kopať, neskôr občas nešla vyradiť trojka a po návrate domov a zavezení k mechanikovi už ani zaradiť štvorku. Rieši sa "nová" čiže stará z iného auta. Nie nezaujímavé je, že som z letiska Bratislava domov po diaľnici atd došiel na štovrke s "obrovskou" spotebou 5,3/100 a to som nešiel pomaly.
-
seven549
- Príspevky: 8681
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
nieje to take zle.je to jednoduchy commonrail.uplynuli uz roky ked to bola velka neznama pre servis.
prve pd tdi tiez nebolo pre slovenske servisy malickost.ved dodnes to vidis ako to nevedia robit.ani nastavit rozvody.
moj ujko mal jednu z prvych octavii 2.0tdi pd cena bola okolo 830000sk.ta octavia bola nabita dobrou vybavou. auto mal pre seba jazdilo na jeho podnikatelske ucely slovensko warsava slovensko munchen.
nikto nevedel preco to dava nudzaky.ani autorizaky u nas ani v cesku ani polsku.vzdy ked tomu stupil pri predbiehani plny plyn pri dlhsej jazde nudzak.odstavil pofajcil cigaretku a zase to slo tak 50-80km.
predaval ked mala 1.5 roka 35 000km.auto v zaruke.nemal v tej dobe inu moznost.
-
seven549
- Príspevky: 8681
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
poznam dvoch co natankovali do tdi benzin obaja uzviaju vifko a sli tiez dost km kym im tuklo ze sa nieco deje.obe auta potom jazdili dalej.tatkotom napísal: ↑29.09.2025 14:35 Zopakujem, že "bežne" aditíva netreba pridávať (a už vôbec nie miešať rôzne hci som to robil aj ja), pretože je ich dostatok v kvalitných palivách, olejoch. Otázka je čo je "bežne"
Seven - "opotrebenie je u mna vo vnutri trysiek.mechanicky sa opotrebovavaju" - keby si používal Megasel pri nafte a Megalene plus pri benzíne, opotrebenie trysiek by bol výrazne nižšie. Nepriamym dôkazom je napríklad, že na manželkinej Multiple trysky prežili 2,5 hodiny / 140 km jazdy na takmer čistý benzín - natankovala 60 litrov benzínu do 63-litrovej nádrže... Keď som to spomenul v inom vlákne nejakí páni tu robili zo mňa rozprávkara.
megasel aditivum musim pozriet kupim a porovnam mazivost.
vyskusal som asi este 3 ine aditiva kedysi v zaciatkoch najlepsie mi vyslo vifko mazivostou cena a aj dostupnostou.nie vsetke boli kedysi vzdy dostupne ako dnes.stalo sa ze jedno aditivum sa zrazu nedalo kupit.
preto uzivam vela veci ktore mam dostupne po ruke a su stabilne dostupne predaje.tankujem vzdy na rovnakej cerpacke uzivam stale rovnaky motorovy olej kupujem stale tu istu autokozmetiku atd atd.
-
Groopi
- Príspevky: 375
- Dátum registrácie: 19.09.2011 13:17
- Bydlisko: Jakubov Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Ja som neni experimentátor, používam naprieč
autami čo som doteraz mal okrem prvej škodovky (105L), a 208čky HDi na operák VIF už roky aj kvôli tomu ako píše Seven že ho kúpim hocikde doslova na pumpe a neriešim.
A či to pomohlo reálne neviem, ale jazdilo to bez najmenšej poruchy.
Ako stará Civica 1.5 VTEC, tak Octavia TDi AGR, a lejem to aj teraz do Hondy Accord 2.4 i-VTEC ale tú mám od apríla.
U Civica by som možno aj veril že možno to auto chodilo dlho a také km bez poruchy možno aj kvôli VIF kedže som ju mal 10 rokov, posledné tri ale jazdila minimálne a za tých 7 rokov som na nej robil v podstate spotrebné veci a jediné čo navyše tak čistil sanie, klapku ( nové tesnenia ), pretesnoval vaňu a klasicky rozvody a pod.
Vstreky napríklad boli pôvodné a nikdy som ich ani len nečistil. Auto chodilo bez najmenšieho zaváhania.
autami čo som doteraz mal okrem prvej škodovky (105L), a 208čky HDi na operák VIF už roky aj kvôli tomu ako píše Seven že ho kúpim hocikde doslova na pumpe a neriešim.
A či to pomohlo reálne neviem, ale jazdilo to bez najmenšej poruchy.
Ako stará Civica 1.5 VTEC, tak Octavia TDi AGR, a lejem to aj teraz do Hondy Accord 2.4 i-VTEC ale tú mám od apríla.
U Civica by som možno aj veril že možno to auto chodilo dlho a také km bez poruchy možno aj kvôli VIF kedže som ju mal 10 rokov, posledné tri ale jazdila minimálne a za tých 7 rokov som na nej robil v podstate spotrebné veci a jediné čo navyše tak čistil sanie, klapku ( nové tesnenia ), pretesnoval vaňu a klasicky rozvody a pod.
Vstreky napríklad boli pôvodné a nikdy som ich ani len nečistil. Auto chodilo bez najmenšieho zaváhania.
-
tatkotom
- Príspevky: 3115
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Groopi - opakovane píšem, že VIFy sú výborné až vynikajúce. Nie som predajca Metabondov (ako ma niekde obvinili). Som dôchodca. Riešim ho pre ľudí za nákupnú cenu, nižšiu o cca 25% aby si oni pomohli.
Seven - "poznam dvoch co natankovali do tdi benzin" no asi nie do takmer úplne prázdnej nádrže - 60 litrov benzínu ku možno necelým dvom nafty. Do pol na pol sa dá riešiť niekoľkonásobným predávkovaním VIFu v pohode. Do 95% benzínu isto nie.
Náš mechanik vravel, že mal v ruke desiatky zničených, zadretých, prepálených trysiek a čerpadiel po natankovaní benzínu a jazdde naň.
VIF kúpiš "všade", Megasel vo viac eshopoch vrátane Alzy, Olejcentra a tu napríklad aj v "naburalsom" kamennej predajni.
Závisí koľko toho človek minie - 250 mililitrov je na 625 litrov paliva. Kto potrebuje podstatne viac, berie v 5-lirtovkách ako jeden môj kamarát, má viacero osobných aj nákladných (ťahačov). Jemu (a viacerým) som vybavil jeho vlastný nákup za nákupnú cenu.
Seven - "poznam dvoch co natankovali do tdi benzin" no asi nie do takmer úplne prázdnej nádrže - 60 litrov benzínu ku možno necelým dvom nafty. Do pol na pol sa dá riešiť niekoľkonásobným predávkovaním VIFu v pohode. Do 95% benzínu isto nie.
Náš mechanik vravel, že mal v ruke desiatky zničených, zadretých, prepálených trysiek a čerpadiel po natankovaní benzínu a jazdde naň.
VIF kúpiš "všade", Megasel vo viac eshopoch vrátane Alzy, Olejcentra a tu napríklad aj v "naburalsom" kamennej predajni.
Závisí koľko toho človek minie - 250 mililitrov je na 625 litrov paliva. Kto potrebuje podstatne viac, berie v 5-lirtovkách ako jeden môj kamarát, má viacero osobných aj nákladných (ťahačov). Jemu (a viacerým) som vybavil jeho vlastný nákup za nákupnú cenu.
-
Groopi
- Príspevky: 375
- Dátum registrácie: 19.09.2011 13:17
- Bydlisko: Jakubov Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Viem, písali sme si o tom súkromne, a celkovo si tým známy už aj tu - na fóre…
A osobne na ten VIF nemôžem zlé povedať, ale zrejme vyskúšam aj Metabond.
Ale o tom potom…
EDIT: To má celkom slušné dávkovanie…
A osobne na ten VIF nemôžem zlé povedať, ale zrejme vyskúšam aj Metabond.
Ale o tom potom…
EDIT: To má celkom slušné dávkovanie…
-
tatkotom
- Príspevky: 3115
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
VIF má "úspornejšie" - je do 10 eur ak človek pohľadá a na 500 litrov paliva.
Megasel (Megalene) mám za 19,70 teda VIF je cenovo výhodnejší.
Metabondy sa od VIFov líšia okrem iného svojim vplyvom na mikroštruktúru povrchovej vrstvy kovov. Dokážu neuveriteľné aj na rezných nástrojoch a inom (nie tie do palív).
Megasel (Megalene) mám za 19,70 teda VIF je cenovo výhodnejší.
Metabondy sa od VIFov líšia okrem iného svojim vplyvom na mikroštruktúru povrchovej vrstvy kovov. Dokážu neuveriteľné aj na rezných nástrojoch a inom (nie tie do palív).
-
Groopi
- Príspevky: 375
- Dátum registrácie: 19.09.2011 13:17
- Bydlisko: Jakubov Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Výhodnejší je, to bez pochyby ale tak ked sa dá pomôcť motoru za tých par E, v dlhodobom význame je to podľa mňa zanedbatelné…
-
tatkotom
- Príspevky: 3115
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Dlho (roky) som dávkoval viac, než predpísané. Vlastne dávam lebo tankujem nie až keď je prázdna - napríklad 40 no dám akoby na 60. Rozumieš. Oleje dávam meniť po 12 (max13 tisíc) nie po 15 tisíc. Predpísané - značkové nie lacnejšie náhrady. A do nich tiež hoci to nieje nutné - lebo motory nešetrím, baví ma občas (skôr často) "dupnúť" - povymetať pavučiny. Odišla mi prevodovka no možno by bola dávno - boli nejaké "prejavy" najmä so zaradenou päťkou už keď som to auto kúpil. S vysokou pravdepodobnosťou pôvodný majiteľ jazdil ako prasa pod otáčky a dačo "rozklepal". Neviem, kamatát ju zrejme zo zvedavosti otvorí, zistí.
K tým správam - nevraciam sa k nim a najneskôr po roku mažem - robím si záznamy o viacero iných veciach (údržba, tankovania, financie atd) no o diskusiách na fórach nie.
K tým správam - nevraciam sa k nim a najneskôr po roku mažem - robím si záznamy o viacero iných veciach (údržba, tankovania, financie atd) no o diskusiách na fórach nie.
-
Groopi
- Príspevky: 375
- Dátum registrácie: 19.09.2011 13:17
- Bydlisko: Jakubov Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
V podstate to tak isto mám tak z VIFom. Dávam vždy množtvo predpísané, na litre ale na plnú nádrž a chodím tankovať niečo pod polkou kedže Accordík má vačsí apetít pochopiteľne než mala Octavia.
Olej nieje na škodu meniť skôr, ja sa napríklad chystám meniť teraz, mám tam nabehané 8000km kedže jazdím mesto,okresky:dialnica v pomere 70:30 cca… A vymetám pravidelne, treba tých 200 koní ( cca, mám tam reflash ) prehnať keď už tam sú.
A ked sa bavíme o tej prevodovke, kdohovie kolko by dala moja prevodovka v Civicu s použitím metabondu, hučala asi cca od 400xxx km ale inak nijak sa nejavilo nič iné, len bolo počuť ložisko…
K správam sa vrátim, prípadne kontaktu, chodím sem iba takto večer na skok, keď zaspí chlapák.
Inak nieje čas…

Olej nieje na škodu meniť skôr, ja sa napríklad chystám meniť teraz, mám tam nabehané 8000km kedže jazdím mesto,okresky:dialnica v pomere 70:30 cca… A vymetám pravidelne, treba tých 200 koní ( cca, mám tam reflash ) prehnať keď už tam sú.
A ked sa bavíme o tej prevodovke, kdohovie kolko by dala moja prevodovka v Civicu s použitím metabondu, hučala asi cca od 400xxx km ale inak nijak sa nejavilo nič iné, len bolo počuť ložisko…
K správam sa vrátim, prípadne kontaktu, chodím sem iba takto večer na skok, keď zaspí chlapák.
Inak nieje čas…
-
tatkotom
- Príspevky: 3115
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Ako správne kombinovať aditíva do nafty pre starší diesel?
Zabudol som dat echo - metabondaci maju stanok na autosalone v Nitre ;)
Mozno budu mat nieco za nizsiu cenu (kto chce, moze sa ma opytat mimo vlakno, spravou).
Mozno budu mat nieco za nizsiu cenu (kto chce, moze sa ma opytat mimo vlakno, spravou).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný