Strana 1 z 2

Alfa Romeo 159 - tazky start

Napísané: 07.01.2018 20:42
od používateľa miko130
Zdravim pani.potrebujem od vas radu ohladom startovania.jedna sa o alfu 159 2.4 147kw.problem je v tom,ze motor tazko startuje a je jedno ci za tepla alebo za studena a to nie vzdy.niekedy chyti hned na prvy krat,niekedy na druhy a niekedy az na cca dvadsiaty.vzdy pri startivani motor brnkne akoby chcel naskocit,ale hned zhasne.aj ked dlhsie podrzim startovanie,proste len brnkne a dalej nic.starter toci,ale motor uz nenaskakuje.je to nieco,akoby tam bolo urcite mnozstvo nafty,ktore sa zapali a potom uz len pretaca cez starter.diagnostika pise P0016 synchronizacia casovania.vymenil som snimac vacky a kluky,premeral kable az po RJ,vymenil som uz aj rozvody a stale nic.ked motor naskoci,nema ziadne vedlajsie pazvuky,proste ide pekne,takze rozvody by nemali byt rozladene.problem nastal od vymeny vaciek.nemenil som len samotne vacky,ale komplet ako to bolo vo vicku ventilov.vsimol som si pri demontazi remenice z vacky je klin,ale pri nasunuti remenice tam je urcita vola.myslite,ze by bolo mozne tou volou nastavit vacku?ta vola je cca 2 zuby

Napísané: 07.01.2018 21:51
od používateľa avelmak
147KW verzie su aj benzinove aj dieselove.Aspon to dopln.Ak je problem od vymeny vacky,vackoviek,tak chybu treba chladat tam.

Napísané: 07.01.2018 22:16
od používateľa miko130
Treba podrobne citat a clovek sa dozvie,co to je za motor.

Napísané: 07.01.2018 22:28
od používateľa avelmak
Treba citat podrobne pravidla fora a dozvies,ze aspon zakladne udaje auta treba dat hned na uvod,a nie do stredy "besedy".K..a clovek chce pomoct a este ja ostanem blby kvoli takym arogantnym.Mas problem s nastavenim rozvodu.

Napísané: 07.01.2018 22:52
od používateľa miko130
Pri rozladenych rozvodoch by mal motor ostrejsi zvuk a tazke startovanie by bolo stale.niesom arogantny a ani z teba nerobim blbca.toho zo seba asi robis sam.myslim,ze je dost dolezite si precitat cely urivok ak chces niekomu poradit a nie len cast z neho.okrem toho,ak vies ze 147 kw su aj v benzine a aj v diesli,tak zrejme vies aj to,ze 2.4 je diesel a v benzine je 1.8TBi. nechcem sa tu s nikym hadat,tak prosim ta neryp.ak vies poradit,kludne porad (budem rad)

Napísané: 07.01.2018 23:16
od používateľa avelmak
Este raz,ak mas problem od vymeny vaciek,tak tam musi byt pes zakopany.Vackovky medzi sebou su v sulade?nemyslim len samotny rozvod.

Napísané: 07.01.2018 23:38
od používateľa miko130
Ano,su.ak by bola niektora vacka skocena,klepala by o ventily.v tomto pripade nieje mozne aby vacky medzi sebou skocili.museli by sa zuby vylamat na kolieskach

Napísané: 08.01.2018 07:36
od používateľa pacok
Necuduj sa ak sa tu zopar znalych ludi nevyjadri k problemu kvoli neuvedenemu typu motora.Nie vsetci poznaju co sa davalo do alf v tej dobe.Kedze tipujem ze je to rok 2016 tak kompresia vo valcoch po tych km je urcite mensia a teraz si to este zhorsil nastavenim vacky.A tu je vysledok.Tazsi start.Kedze RJ odpaluje bude to mechanicka chyba.

Napísané: 08.01.2018 09:21
od používateľa mhlavaty
Začnite konečne dodržiavať Červeným písané zásady.Je to dôležité hlavne pre vás,potom netreba čítať x príspevkov kde sa vyjasńujú základné veci.Potom by nemusel jeden z málička mechanikov na fóre hladať najzákladnejšie informácie.Pretože pokiaľ má ten mechanik len o gram menej času,tak nebude tu robiť detektíva ale opustí tému.Snáď nasilu radiť ľudom čo sami neurobia ani len to minimálne nikto nebude.Prečítam a ak sa to tak vyvíja...idem preč

Napísané: 08.01.2018 09:47
od používateľa miko130
V poriadku.ospravedlnujem sa.tak este raz.je to alfa romeo 159 2.4 diesel 147 kw rok 2006 260 000 km.pri nizsej kompresii by nebol zly start pravidelne?motor niekedy naskoci hned na prvy krat a to aj za studena

Napísané: 08.01.2018 10:05
od používateľa mhlavaty
U Alfy stačí nezaskočený konektor na váhe vzduchu a nenaštartuje,stalo sa mi žiaľ,nebol konektor dotlačený a velmi ma prekvapilo že na neprítomnosť váhy tak reaguje.pPre istotu preveriť či to nie je vaklavé.
Rozvody majú tú medzerku na malom koliesku práve pre potrebu presného nastavenia rozvodov.Dotiahnutie skrutky potom už nastavenú polohu zafixuje.Osobne si myslím že môžu byť rozvody na hrane toho,čo RJ vie poznať ako jasne definovaný signál.Zosynchronizovanie vzájomnej polohy kľuka/vačka je pre štart kľúčové a pokiaľ to pre RJ nedá vždy jednoznačne rozpoznateľné pozície môže byť príčinou problému.

Napísané: 08.01.2018 10:24
od používateľa miko130
V tom nieco moze byt.je pravda ze alfa nemusi naskocit pri odpojenej vahe vzduchu.mam s tym tiez skusenost.pred vymenou vackoviek bola zasuvka prilepena o snimac vacky.ja som ju potom uz len nasunul,ale neda sa zacvaknut.skusim este dnes zohnat druhu zasuvku a vymenit ju.dnes som bol u znameho na diagnostike a jemu vypisalo synchronizacne casovanie-nizky signal,tak asi to bude v tej zasuvke.sranda je,ze pri uplnom odpojeni snimaca,motor startuje lepsie.

Napísané: 08.01.2018 10:28
od používateľa tomket11
Pokiaľ máš automat, tak u talianov je dosť bežné, že pokiaľ nekomunikuje tak RJ motoru nepovolí štart. Taktiez mame obdobie dazdov a vlhkeho vzduchu tak moze byt problem s elektronikou, nejaky navlhnuty kontakt a je to.
Bolo to poriadne zdiagnostikovane ? Pocas prevadzky uz nenastava ziaden problem?
V poslednej dobe nejaky zasah (dpf/cat off, chip,atd..)

Napísané: 08.01.2018 10:45
od používateľa miko130
Prevodovka je manualna.pri prevadzke niesu ziadne problemy.motor ide bez problemov.ma tah,optimalnu spotrebu,proste vsetko ide,ako ma.

Napísané: 08.01.2018 10:48
od používateľa miko130
DPF je odstranene uz par rokov.kupil som auto uz bez.