Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

db69
Príspevky: 925
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa db69 »

vykopanafosilia napísal: 08.12.2023 14:11 Baterka musí vydržať ďaleko ďaaaaleko viac, ako len niekoľko dní... Batérie urobili veľký pokrok oproti dobám dolievania elektrolytu. Motorku naštartuješ na jar po celozimnom státí bez problémov na prvý pokus a to sú prťavé baterečky, hoci v garáži. Keďže máme viac áut ako členov domácnosti, stáva sa pravidelne, že nejaké auto dlho stojí - zimné autá v lete, kabrio a splnený sen cez zimu. NIKDY nebol problém s vybíjaním baterky, s výnimkou auta, ktoré má namontované sledovanie, ktoré si z baterky niečo scucne.

Máš tam niekde problém v elektrike, toto nebude vec alternátora. Alternátor nemá nič spoločné s tým, že sa baterka vybije po týždni státia.
to hej baterie sú lahšie( realne) a vykonnejšie(papierovo) 🤷‍♂️
tuninka
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa tuninka »

tiež mám odsledované z aút čo som kedy v živote mal, že väčšinou nebol žiadny problém, ale bývam na dedine, čiže po každom naštartovaní nasleduje 20km cesta do mesta. So skrytým odberom nebýval nikdy problém okrem Fiat Stilo, to keď som nezamkol, tak stiahlo baterku do týždňa, ak som ho zamkol, tak nestiahlo vôbec. Iné autá nezamykám okrem jedného čo má keyless a sa zamkne samo aj vo dvore. Čiže všetky tie veci na zvýšenie komfortu v aute sú ak to je zle od výroby nastavené aj pekní žrúti, veď načo je dobré zakaždým keď prejdem okolo auta a mám kľúč vo vačku, že mi zažne svetlá na privítanie a zavrčí čerpadlom a predhreje žhavičmi motor? Niektoré autá to tak robia, tvoja mazda asi nie...
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa seven549 »

durin napísal: 05.12.2023 19:55

No a teraz dôvod prečo toto všetko píšem - kúpil som novú batérku (70Ah, 640A) a po cca 2 dňoch statia som zo zvedavosti skontroloval napätie - 12.37V.
Auto síce stojí vonku a v tie dni a noci bola temperatúra okolo a pod 0 ale nemala by (nová) batéria aj vtedy držať napätie približne 12.5V?

Budem vďačný za každú odpoveď/radu kedže sa mi na internete zatiaľ na tú otázku ohľadom mA nepodarilo najsť konkrétnu odpoveď.
ja osobne si dam novu bateriu tiez zmerat a hoci v predajmi povie ze je ok aj tak ide na nabijacku a ta do nej dava aj 26 hodin kym je podla nabijacky plna.

mas to auto odnova ???????
nieje tam nic bastlene dorabane??????

to dobijanie treba premerat aj pri zapnutych spotrebicoch svetla hmlovky ohrevy okien kurenie klima vsetko zapnut ci ju dobija aj pri vacsom odbere.
3dfxman
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 23.01.2017 09:57
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa 3dfxman »

50mA je veľmi veľa na auto z roku 2011... Odber prúdu by sa mal pohybovať od 1mA až 3mA. Pri nových autách by som dal max hranicu 10mA.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa oco13 »

Nám toto na firme raz robili megany s tým idiotskym kartovým systémom. Skladník nosil karty po vačkoch a ako chodil po dvore a nakladal autá , tak sa megany odomykali a zamykali. Čistá blbosť, a karty mal po vačkoch preto, lebo každý kto prišiel do dvora mu ju podal, že Jožko odtiahni si to ak by ti to zavadzalo. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
durin
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 07.12.2019 13:48
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa durin »

Tuninka -
10km na max 2 štarty, doteraz to nebolo málo, ako píšem auto stálo aj po viac než týždeň alebo 2 bez problemov predtým a teraz aj nová batérka ukáže 12.20V po 3 dňoch (najazdil som asi 400km za jeden deň a o 3 dni bola baterka späť na 12.20V)
Z tých "komfort" vecí by odber počas pokoja mali robiť iba keyless, senzor alarmu/alarm a to iba minimálni.

Vykopanafosilia -
Asi hej, ešte raz namerám odber a potom ho zaveziem elektrikárovi

Seven549 -
kúpil som ho od prvého majiteľa pred cca pol rokom, nič nieje dorábane, alternátor dobíja správne
3dfxman napísal: 08.12.2023 20:45 50mA je veľmi veľa na auto z roku 2011... Odber prúdu by sa mal pohybovať od 1mA až 3mA. Pri nových autách by som dal max hranicu 10mA.
Badal som že to bude veľa, ale keď som to prepočítal na Ah tak sa mi nezdalo že 50mA by batérku vybilo za 5 dni, či? Je možné že je tam aj väčši odber než 50mA, meral som ho cca 20 minút iba, skúsim ho zapojiť zase na multimeter a nechať hodinu, možno ukáže aj vyššie hodnoty.
tuninka
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa tuninka »

tak už ostáva len jedna možnosť, napojiť multimeter, pozrieť akú ukazuje hodnotu odberu a postupne vyťahovať poistky, začať s tými čo nie sú až také dôležité, ako vyhrievanie zadného skla, vyhrievanie zrkadiel, nejaké poistky komfortu, rádia, zosilovača a pod. a sledovať multimeter, potom pokračovať s relátkami a sledovať kedy po vytiahnutí čoho ten odber viditeľne klesne
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa Moonshine »

V kufri nieje náhodou svetlo a dá sa zvlášť zapnúť bez otvorenia dverí?
Alebo takáto blbosť?
Raz som nachal 3 dni takto svietiť v kufri a 40ah baterka KO
3dfxman
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 23.01.2017 09:57
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 6 GH 2011 - vybijanie baterky

Príspevok od používateľa 3dfxman »

durin napísal: 08.12.2023 22:29 Badal som že to bude veľa, ale keď som to prepočítal na Ah tak sa mi nezdalo že 50mA by batérku vybilo za 5 dni, či? Je možné že je tam aj väčši odber než 50mA, meral som ho cca 20 minút iba, skúsim ho zapojiť zase na multimeter a nechať hodinu, možno ukáže aj vyššie hodnoty.
Problém je v tom, že je to štartovací akumulátor nie je trakčný... Štartovací akumulátor ti dá do skratu šialené vysoké prúdy - tam je doma, ale ak sa jedná o malé prúdy, tak paradoxne kapacita už nie je 50Ah, môže byť 20Ah alebo 10Ah a menej..... Toto čo mňa stále hnevá, keď idem kupovať baterku, nikto mi nevie poskytnúť relevantný graf - vybíjací prúd v čase a do koľko percent je tá "štítková" kapacita na baterke vytlačená... Je rozdiel napísať 50Ah do vybitia na 50%, iné to bude ak do 75%... U trakčnej máš inú stavbu elektród/platní (štartovacia je ako veľmi pórovitá huba - zväčšuješ tým aktívnu plochu, ktorá sa podiela na elektrochemickej reakcií - čím väčšia plocha, tím väčší prúd dokáže odovzdať do obvodu/skratu), u trakčnej máš buď to kombináciu pórovitej huby a perforovaného olova v tvare malých kapslí, kde je natlačený aktívny materiál..Trakčná nebude mať problém dodávať malý prúd niekoľko dní až týždňov a však veľký prúd zbytočne zaťažuje a ničí trakčný akumulátor. Olovený akumulátor je veda sama o sebe... Napr. by ho trebalo aspoň raz za mesiac vybiť a nabiť, aby sa doslova "prečistili" póry v aktívnom materiále a dokonca aj tie čo dlho stoja na predajni sa dajú takým spôsobom, aspoň čiastočne znovuzrodiť...

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: minac a 62 neregistrovaných