Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

DP02
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.12.2020 08:40
Zdieľať na Facebook

Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa DP02 »

Zdravím páni, mozno tu táto tema uz niekde je no nenasiel som. Dobre k veci .
V sobotu po asi 15km mi prestalo auto kúriť. Vsimol som ze voda bola hlboko pod minimum, vodu som dolial a vracal som sa domov auto kurilo ale neprehrievalo sa tak som si myslel ze je to v poriadku ale skontroloval aom vodu a uz tam bola emulzia. Skontroloval som olej a voda uz bola v oleji. Mam pocit ze je to tesnenie hlavy valcov alebo hlava. .. dufam len tesnenie.
Ale dnes som hovoril s mechanikom a on mi odporučil ešte skontrolovať vymennik tepla vraj sa s tym uz stretol. Chcem sa opytat aka je súvislosť s vymennikom tepla, vodou a olejom. A ci je vobec mozne aby vymennik tepla púšťal vodu do bloku.
A este jedna podotazka, kde mam ten vymennik tepla hľadať ani neviem ako vyzerá ale typujem ze je to niečo ako chladič.
Dakujem vsetkym za kazdu radu dakujem
db69
Príspevky: 920
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa db69 »

vadný výmenník tepla by ti puštal olej do vody,olej má väčší tlak ako voda . to isté aj pri hlave a tesneni pod hlavou.Väčšinou prepuštajú gumičky na vložkách.ale môžeš mať "suché" vložky a ja sa mýlim. Hovorím len o svojich skúsenostiach
PROCHY603
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

:40bd: :28b7: To je co za mechanika. :d :D :40bd: tak nech to skontroluje. Prasknuta hlava alebo tesnenie pod. :41c2: :41c2: :41c2:
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa seven549 »

DP02 napísal: 13.10.2023 17:01 kde mam ten vymennik tepla hľadať ani neviem ako vyzerá ale typujem ze je to niečo ako chladič.
tak je to olejovy chladic nazov vymmenik zie tak odborne.vacinou je to cela cast kde je olejovy filter a idu do toho hadice na vodu.ale moze to byt aj osobitne umiestnene.

ale ak by bol zly tak voda by sa nestracala.

auto je z roku 2005.to uz je cas aby sa tesnenie pod hlavou porucalo.kedysi to davali auta az 20 rokov kym tesnenie pod hlavou odide.a tie nove bohvie co nastane.

ja mam to iste na starom forde mondeo z roku 2006 2.2 tdci.vzdy tam bola len origo napln.zacalo to minuly rok v maji.voda sa zacala stracat vsetko slo ako ma byt hadice netlakovalo a ani test spalin nic neukazal.odvtedy sa na tom nejazdilo len sem tam bez termostatu aby sa cele auto trochu prebehlo.teraz je v servise a robi sa to.
DP02
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 20.12.2020 08:40
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa DP02 »

Dakujem vam
milkoTT
Príspevky: 439
Dátum registrácie: 13.03.2007 09:06
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa milkoTT »

Pravdepodobne to bude to tesnenie pod hlavou. Ale moc sa neteš, to tesnenie je sice lacné, ale keď chceš mať auto poriadne spravené, tak robota naokolo bude stáť oveľa viac ako to tesnenie. Ale dáš to spraviť poriadne a máš pokoj zasa na roky.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa seven549 »

tak dufajme ze servis mu to spravi dobre ze to nebude robit niekto kto nerobi bezne motory.

ja som dal poziadavku kedze to stare mondeo ma uz 466000km aj vybrat piesty,vycistit piestne kruzky ak budu nepruzne a zanesene.ak budu ok tak to znova nahodit.prefukat olejove kanaly na ojnici a piestoch + zmerat zhavice ci su este funkcne ak nie tak nove original.13 euro kus od fordu nieje vela.no a novy retazovy rozvod.preplatim hodnotu toho stareho auta.

ci to spravia dobre ukaze az dialnica.zaruka je pol roka a plati sa az po odskusani auta do 5 dni no a hlavny mechanik musel s tym suhlasit robit taky stary motor.preto som mal cakaciu dobu kym to servis vezme cez jeden rok.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No nie som si istý či a čo sa dosiahne týmto spôsobom.Lebo
Pokiaľ pán motorár je to čo by mal byť,tak pri vyberaní pistov musí dávať pozor na polohy krúžkov.V tom čase ešte nevie či pôjdu späť alebo nie.Stačí že majiteľ cvrkne zo sumy opravy.A kedže nevie to musí urobiť.Musí zistiť ovalitu valcov,ovalitu klukovky,rovinatosť aj bloku aj hlavy,tesnosť,vôle všade kde sa niečo hýbe točí,použiť nové skrutky,nové tesnenia,predpísané momenty.To problém nie je,ale nechcem sa zamýšlať koľko ľudí sa nájde ochotných to zaplatiť,resp počúvnúť toho motorára a ísť do nutného rozsahu takej práce.Aby mohol akúkoľvek garanciu vôbec dávať.
Pokiaľ sa urobí cigánska robota,piesty von,po očistení dnu,krúžky halabala ani bohh nevie ako boli predtým...je prakticky rozhodnuté o kvalite motora v budúcnosti.Pri vysokom nájazde je ovalita už istá,aj keď môže byť v prípustnej toleranci,ale zmena vzájomných polôh...
Až bude hotové...zatmav ceny a daj rozpis dielov,potom sa dá presnejšie k veci čo to povedať celkom presne.Ale najviac by ma zaujímali nemerané miery,predsa ich musia mať zaprotokolované pri danom rozsahu práce
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa seven549 »

v pohode to da sroby ojnic netreba nove.daju sa 2x pouzit.aj sroby hlavy valcov sa daju 2x pouzit.ale posledne dotiahnutie uz sa nerobi napr ze otocka 90 stupnov ale da sa len 45stupnov.no a predtym precistit zavity. lepsie povedane aj ked idu nove sroby a niektora nejde zatiahnut na posledne dotiahnutie tak ako treba tak mechanik musi mat cit v ruke ze ak to nejde tak viac netaham.

mechanik je dobry vymenu dvojretazoveho rozvodu pred 2 rokmi zmakol na tom motore na jednotku.a je upovedomeny ze kruzky stare idu naspat a musi si pred demotazou poznacit povodnu polohu.zaklad je vybrat len piest do ktoreho sla voda.tam mozu byt kruzky prilepene. alebo az zahrdzvene.to auto mi stalo viac ako rok z tou vadou a len sem tam sa prebehlo tak 5km bez termostatu.motorovy olej bol tam novy nenechal som to stat zo starym vypalenym.

--ak to bude ok --- piest zalozit naspat a ostatne sa neriesia.je to len kontrola.

fordy maju valce z dost silneho matierialu.aj po 600 000km u benzinoveho motora je tam stale fabricke frezovanie a ovalita valca bez zmeny.samozrejme u motora ktory nebol tyrany lakomym majitelom.

zajtra tam zavolam ci sa nezlakol a pozrel ten piest.ak sa zlakol tak asi ma caka ze to spravim sam.vezmem si monterky a vyberiem sam ten piest.

--bola by to skoda neskontrolovat ked ide hlava valcov dole---

ak su kruzky uz zanesene nemusia dobre pruzit motor viac huci v otackach a citit z vyfuku smrad ako zo starej vyzmykanej tdi octavie.ako stara avia.uz aj superby 2 take vidim na cestach.

vstrekovace som dal kontrolovat + nove kody v marci toho roka.a auto sa vytiahlo z spod plachy a garaze tak raz za 5 tyzdnov a prebehlo 5km.ten co robil vstreky pozeral do valcov endoskopom a vodu tam nevidel ono to hltalo vodu len ak sa zahrial motor.2 alebo 3 valec.tie na fordoch su najkritickejsie ci dizel alebo benzin.tam bud padne tesnenie alebo praskne hlava valcov.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa fzubaty »

seven549 napísal: 17.10.2023 21:30 v pohode to da sroby ojnic netreba nove.daju sa 2x pouzit.aj sroby hlavy valcov sa daju 2x pouzit.ale posledne dotiahnutie uz sa nerobi napr ze otocka 90 stupnov ale da sa len 45stupnov.no a predtym precistit zavity. lepsie povedane aj ked idu nove sroby a niektora nejde zatiahnut na posledne dotiahnutie tak ako treba tak mechanik musi mat cit v ruke ze ak to nejde tak viac netaham.
:::

Materialove inzinierstvo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hej,len z nesprávneho konca.Keby toto tresol na technickej mechanike tak ho aj zo školy vyrazia a nie že neurobí zápočet či skúšku.Dostal by zákaz pre celú EU

celkom by zaujímalo dotiahnutie vstrekových skrutiek PD čka...12 Nm + 270 ° a hlavne použitie pôvodnej skrutky.
Keby tento človek pracoval v dielni,iné by dielňa nerobila len reklamácie.Ak je to humor ok,ale malo by do inej sekcie na to určenej
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa seven549 »

pre vas dvoch nepochopitelne ale u mna auto musi makat na nemeckej dialnici.a ked to skladam tak viem ci to da alebo nie.ved sledujem stav kazdeho dielu.

vazne som uz tak dal dve auta to prve slo prec jazdi dodnes.

momentalne jazdim autom kde som tiez pouzil sroby ojnic povodne a sroby tesnenia hlavy tiez.kazda sroba aj na vackach skontrolovana aj stifty aj matice kazdy detail prejdeny vsetko dotahovane na moment podla dielenskej knihy.motor som skladal na stole 5dni po 10 hodin denne.pekne pomaly.vedla na regali som mal tri take motory rozobrate na diely.pretoze vzdy sa nieco stane.

a aj stalo. pri dotahovani vaciek nevydrzali 2 matice predpisany moment.vytiahlo z nich zavity.to akoze mhlavaty otazka na teba ty davas nove sroby na vacky ked niekomu robis motor????

auto bolo otestovane po zlozeni motora tak 50km vsetko slo ako ma nalozil sa plny kufor a hajde do nemecka na dialnicu.ale kym dostalo prvu kladu jazdil som stym 10 000km jemne normalne 130km/h dialnicou ziadne nahanacky.10000km trvalo az sa motoru zmenil zvuk a zacal spravne dychat. uz to ma za sebou 42000km bez jedinej vady jedineho cuknutia.

vy si myliste ze kazda dielna dodrziava to co by mala? :40bd: :40bd: :40bd:

mhlavaty moja druha otazka na teba.ak davas na aute dole vyfuk od zvodov alebo vyfukove zvody od hlavy valcov pouzijes nove matice urcene na vyfuk?
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 b7 , 2.0 tdi , 2005 - voda v oleji

Príspevok od používateľa seven549 »

mhlavaty napísal: 18.10.2023 08:59

celkom by zaujímalo dotiahnutie vstrekových skrutiek PD čka...12 Nm + 270 ° a hlavne použitie pôvodnej skrutky.
ak nieje ina moznost ze je problem to zohnat a sroba je perfektna tak by som ju pouzil.ale nepritiahne sa to 12nm + 270 stupnami.dotiahne sa len 180.ved tam je citit ze sroba je natiahnuta uz nepruzi.cize nezvladne 270stupnov.

aj zapalovacie sviecky u benzinaku maju podlozky jednorazovky.vyberies sviecku koli kontrole a uz treba novu podlozku.

commorail dizel kde idu z cerpadla kovove trubky na vstrek tak tie su tiez jednorazovky to tiez nedava nikto nove ak tesni.ale malo by sa.ci si myslis ze majitel bude suhlasit + 90 euro za tie nove trubky?lebo tolko stoja na stare mondeo tdci delphi vstrekovanie.ani ked tie auta boli ako ---5 rocne--- nikto to nedal nove.

predavaju sa v baleni po 2kusy balenie 45 euro vo forde.1+3 2+4 valec su rovnake.

ja nepoznam dielnu ktora sklada motory a da vsetko nove.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty, jariko01, qwertrq a 53 neregistrovaných