Strana 1 z 1

žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 22.09.2022 13:21
od používateľa uwa0917346248
Zdravím,

cchcel by som sa opýtat či nemá niekto skúsenosť so žblnkotajúcim radiátorom a stratou vody raz za 6 mesiacov. Chladiaca zmes vyzerá byť čista, veko oleja je čisté.


Ďakujem za každé info :)

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 22.09.2022 19:24
od používateľa db69
Áno. mal som to isté. Tesnenie pod hlavou v prdeli

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 22.09.2022 21:47
od používateľa martincichy
Pricin moze byt viacero. Tesnenie pod hlavou je ta drahsia pricina, ale 100 % potvrditelna alebo vyvratitelna testom za par eur.

Spoje hadic su tesne? Mne napriklad jemnulinko rosil chladic - voda sa stihala odparovat a dolieval som len sem tam.

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 22.09.2022 21:56
od používateľa mhlavaty
Prvý úkon musí byť kontrola prítomnosti CO aby sa vylúčilo alebo potvrdilo tesnenie.Má to ale malý zádrhel.Tento motor má vodou chladený intercooler uložený vnútri sacej komory.Tým je znemožnené vidieť únik,maličké množstvo proste motor nasaje.Ale väčší problém je že touto cestou sa do vodného okruhu vie dostať CO a mechanik rieši tesnenie pod hlavou na základe prítomnosti CO v chladive.A urobí logicky nepotrebný a celkom drahý úkon.Takže platí...tri krát merať (kým sa demontuje hlava)
Žblnkot sa v týchto autách niekedy vyskytne vtedy,keď je časť radiátora kúrenia nepriechodná tj nekúri celou činnou plochou.Tieto mašiny majú fabricky ako nemrzku G13 a v nádobke silikátové vrecúške.To je celkom nebezpečná vec ktorú je rozumné riešiť včas,prv než príde prvý problém ktorý riešenie neskutočne predraží.Treba G13 von,prepláchnuť dôkladne všetky okruhy a naplniť G12++ samozrejme plniť pod vákuom aby sa predišlo problémom.
No a vrecúžko von,samozrejme

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 23.09.2022 11:36
od používateľa uwa0917346248
Diky za odpoveď/e,... ono problem je ten že mam aj trochu mastnejšie čelné sklo pri spodnej hrane. aaa stala sa mi tiež taka anomália, že ako som doplnil vodu do nádobky tak zrazu jej bolo prebytok.

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 23.09.2022 12:29
od používateľa martincichy
urob, ako pisal mhlavaty.

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 23.09.2022 12:46
od používateľa mhlavaty
Určitý pohyb (stúpanie a klesanie) je prirodzené,stúpa tlak a jemne sa mení objem v hadiciach.Výrazne ak sú olejové a zmäknuté. Pred radiátorom kúrenia je el.článok prídavného rýchloohrevu.Oplatí sa ho vytiahnuť a medzerou si pozrieť ohrev (termovízia) a isté je tým končia otázky či a ako je (nie je) pripchatý radiátor. Ak je,hoci len čiastočne znamená že G13 je v stave ukladania a upchávania uzučkých prechodov radiátora.Kedže odstraňovanie problému tam kde proces začal je zložitý proces aj celkom drahý,treba vec riešiť z rozmyslom

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 27.09.2022 17:39
od používateľa uwa0917346248
Update*
Ahojte mam prasknuty radiator nakoniec… Vedeli by ste mi povedat nejaku pricinu preco mohol prasknut? Radiator ma cca asi rok… Servisak sa chysta skontrolovat EGR ventil, Tesnenie pod hlavou, čo moze vytvarat vysoky tlak v systeme…

Re: žblnkot radiátora/strata vody v kond. Seat Leon 2,0 TDi;110 kw;2015

Napísané: 27.09.2022 20:00
od používateľa jurajjanosik
Kupovat VW po roku 2010 je loteria. A vzdy to zaplati majitel. Ale neda si nikto povedat. Tieto pseudopredlzovaky su na zaplakanie.