VW Passat B8 - štartovanie

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - štartovanie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ide práve o tie súvislosti.Jeden zemiak do výfuku a nabehne dvadsať chýb...sú reálne ? Nie sú,lebo rj ako kontrolný orgán nemá rozum ale algoritmi a teda vyznačí len veci kde ich "načapá" a ako ich vidí.Takže vždy len a len dôsledok.Príčinu vidí len v prípadoch kde má priamy dohlad na prítomnosť nejakého napätia alebo inej elektrickej veličiny,tam vidí výpadok atd. Je úlohou obsluhy diagnostiky aby domyslela veci,spojitosti,vzájomné súvislosti.Má to maličký háčik,treba poznať algoritmy práce toho ktorého menežmentu plus tie spojitosti.Takže sme hneď doma prečo je diagnostika taká bieda ako je.Menežmentov (systémov) je milion jedna,vyvíjajú sa a menia z generáciami daného auta.Nie je šanca u dnešných aut obsiahnuť kvalitne viac ako jednu značku príp grupu (VAG..PSA a pod) Robí sa všetko bez ohladu značky,a všetko mizerne.Pri základných a triviálnych poruchách to ešte ide,pri poruchách v hĺbke menežmentov,komunikáciách,palivových alebo emisných systémov to je katastrofa.Preto je veľká pomoc pokiaľ pracuje servis z oboma diagnostikami OBD aj parelelka (oscilo) lebo oscilu je jedno či Trabant alebo Maserati.No a teraz si dajte dokopy dve a dve,99% sú chlapci ktorý porobili učňovky a už tam išli ako štvorkári.K tomu pridajte odbornosť učitelov a máte vymalované a už ste blízo že začnete chápať.Ak k tomu dáme "ťah" na bránu (rozumej zárobok ako priorita) čo znamená nulová chuť sa učiť (to sa neplatí ale za to sa platí) máte slovenský servisný obraz.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - štartovanie

Príspevok od používateľa oco13 »

máte slovenský servisný obraz.
Milan - ktorá europska krajina je na tom výrazne lepšie? Kde nie sú automechanici učňovkári? Ktorý inžinier pôjde robiť túto profesiu. Nie na SVK, celoeuropsky. Jednotky kusov nemajú šancu zachrániť miliony automobilov.
Konkretne u nás je volných 60 miest rozdelených asi do 15tich pracovných pozícií - od inžiniera zvárania, cez referentov až po operátorov - neobsadené dlhodobo, napriek doprave, strave, náborovým príspevkom.... atď.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - štartovanie

Príspevok od používateľa autolaik »

0-1 som narazal len na to ze je to princip prace kazdeho "pocitaca" ,triedicky nula jednotiek ..uz od cias vynajdenia elektronky... tranzistora...integrovaneho obvodu az po dnesne moderne "čípy"
das
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 09.06.2022 23:00
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - štartovanie

Príspevok od používateľa das »

Ja len chcem povedat, ze bez obd diagnostiky to jednoducho nejde. Ona toho vie velmi vela, vie ovladat suciastky a cele systemy viem si nastavit otacky motora ake ja chcem a popritom ovladat pracu turbin, viem sledovat tlak v raily a viem v intervaloch akych je chcem ovladat regulacne ventily, viem cez nu elektronicky mrtvy piezoelektricky vstrekovac priviest naspat k zivotu a odvtedy urobil 100tis km bez problem, viem cez nu robit milion veci cez fabricku, ktoru ovladam, v ktorej som doma a ano v jednej znacke a este v jednej. Viem cez nu cez obd odsledovat pracu lambdy, viem ze nie je problem v zapalovani ale viem cez nu zistit, ze za studena po urcitu teplotu robi problem davka benzinovych vstrekovacov, ktore su zalepene nedavkuju dobre lebo auto urobilo za 3 alebo 4 roky 900km, vstrekovace vyriesim a davkuju krasne ale stale je v rj ten isty problem a rj ich jednoducho nepusti k spravnej praci a mam stale ten isty problem, studene auto neudrzi volnobeh nevie fungovat. Chybu mam na lmabde zmes prilis bohata ale ja musim vediet, ze zmes prilis bohata a prisposobenie zmesi 0,600 nie je ze zmes je bohata ale praveze rj tam benzin tlaci lebo je ho malo. Velmi lahko sa da pochopit naopak. Vstrekovace vyriesene auto nie je schopne volnobehu, nevie ist. Musi prist zasah cez diagnostiku akoby reset alebo inak nova rj t.j. vsetko sa nauci neutralne hodnoty a v tej sekunde krasny start a chod motora ako novy. Auto z roku 2000 a nic na tom motore nie je dokopy ziadna elektronika ani vaha vzduchu ani nic blby motor s paru kablami a pritom ma 10-12 moznych suvislosti kedy lambda to alebo ine ci je chyba ale poziadavka rj ze ju odstavuje a cez to obd to vidim na historickom aute.

Ano ja sa nepustam do VW, Audi atd. ani nechcem ale ked nikto nevie najst problem preco zhadzuje hadicu od turba A6 C6 3.0 tdi a lamu hlavy a pritom je upchate dpf tak to je uz moc, toto ma ku.va clovek najdene za obrazne 3 sekundy.

Auta ale nie su len motor a prevodovka maju kopec inych problemov a kopec inych systemov, ktore tiez treba opravovat. Maju napr. problem, ze radio ma problem chytat frekvenciu 96mhz a okolo a ludom to vadi. Koho sakra napadne len tak, ze tento problem robi rj ESP a je nutne ju vymenit za inovovanu lebo to neprestane. ESP jednotka rusi frekvenciu 96mhz.
ramairn
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 23.11.2021 13:42
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B8 - štartovanie

Príspevok od používateľa ramairn »

Zdravím po dlhšej dobe. Problém vyriešený. Zlý žhavič ale neukazovalo chybu na diagnostike po výmene štartuje na brnk.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0905863206 a 11 neregistrovaných