Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

david066
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.06.2022 16:50
Zdieľať na Facebook

Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa david066 »

Dobrý deň.
Chcel by som sa na vás obrátiť, s mojím problémom.
Ešte v decembri som si kúpil Hyundai i20 ročník 2015 najazdené okolo 40000km.

Po pár mesiacoch sa ale začalo správať divne počas dažďa. Ak jazdím dlhšie v daždi, alebo pršalo v noci stáva sa, že mi zasvieti kontrolka motora a auto postupne stratí výkon. Musím ho odstaviť a chvíľu počkať. Potom v nejakom núdzovom režime dôjdem na parkovisko alebo domov. Stalo sa mi to už asi 5 krát, z toho raz tesne pred diaľnicou. Museli ma odťahovať. V autorizovanom servise zo záznamu vyčítali jedine chybu plynového pedálu, ktorý mi vymenili, no problém sa neopravil.

Minule sa mi to stalo ráno. auto šlo max 40km/h s plynom na podlahe. Chvíľku som postál na parkovisku a potom vyrazil do servisu. Keď som tam došiel, na palubnej doske síce stále svietila chyba no auto sa už správalo normálne. Čiže chyba sa zase nenašla. Dohodol som sa v servise na kontrolu elektroniky ale pochybujem, že to pomôže.

S autom som ináč veľmi spokojný. Neviete mi nejako poradiť? Neviem čo mám robiť.
Ďakujem.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa Pilotek »

Vysoká vlhkosť by teroreticky mohla zvýšiť prebíjanie niektorej z VN zapaľovacích cievok (na moderných autách DOHC bývajú 4 valcovité nasadené priamo na sviečkach) na kostru auta. Ale to by v RJ motora museli byť zapísané chyby typu "zlé spaľovanie na niektorom z valcov".

A keď je to horšie, auto ide chvíľami na 3 valce a potriasa motorom aj celým autom.
david066
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.06.2022 16:50
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa david066 »

@Pilotek

Ked sa to stane, tak autom netrasie. Ono len jednoducho zacne spomalovat. Ked som takto isiel do kopca a este prsalo tak som postupne zacal spomalovat s plynom na podlahe. Len som podradzoval a nastastie sa mi podarilo auto odstavit. Minule zase ked mi nabehla ta chyba ale nebolo tak vlhko, tak sa mi podarilo udrzat "az" na styridsiatke a dojst do ciela. Riadiaca jednoka vypisuje iba chybu snímača plynoveho pedála. Ale chyba bude zrejme niekde v elektronike.

Uz som bol ukludneny ze to musi byt nejaka hlupost, ktoru ked nenajdu v autorizaku, tak by mal najst nejaky sikovny autoelektrikar. Dufam ze to tak aj bude.
Dam potom vediet ako to dopadlo.

Zatial dakujem.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa Pilotek »

Tak chyba snímača plynového pedála je dosť dôležitá stopa, keď auto spomaľuje. A tá vlhkosť vzduchu to môže zhoršovať. Pozrel si na pedál, či sú káble a konektor na ňom v poriadku?

Ešte ma napadlo - nemenilo sa čelné sklo? Nezateká do auta?
david066
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.06.2022 16:50
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa david066 »

V čelnom skle chyba nebude. Pár krát som auto pred autom "osprchoval" a šlo bez problémov. Skúšal som ho nechať hodinu bežať an voľnobeh kým pršalo a tiež nič. Auto je zase v servise, povedali, že skontrolujú poriadne elektroniku. Pôvodne chcel som odpísať až keď budem vedieť čo mu bolo.
david066
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.06.2022 16:50
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa david066 »

Nikdy by som nebol povedal kde bola chyba. Nakoniec to ani nesúviselo s vlhkosťou. To, že mi zdochýnalo iba počas dažďa bola náhoda.

Po tom ako mi v autorizovanom servise vymenili plynový pedál, po tom ako mi tam niekoľkokrát kontrolovali elektroniku, mi švagor poradil aby som zašiel k jednému jeho známemu.

Po desiatich minútach diagnostiky povedal: "škrtiaca klapka". Objednal súčiastku, vymenil a odvtedy mi auto ide ako hodinky. Záhada je teda vyriešená.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak vysoký ročník má v menežmente nie iba nejaký kód chyby,ale aj podporu pre hladanie problému a volá sa to zmrazené hodnoty.V momente keď riadiaca jednotka ukladá chybu tak spolu zapisuje aj hodnoty súvisiace ktoré boli v daný moment.Silne predpokladám že ten známy bol kúsok zbehlejší v diagnostike a pozrel sa na vec. Otázkou ostane to,čo už asi nezodpovie nikto,že či sa toto samé nedalo dosiahnuť aj bez výmeny.Škrtiaca klapka sa v mieste štrbinky pri zatvorenej klapke (malej medzery) proste zanáša a pre udržanie chodu núti rj viac pootvoriť štrbinku.Táto schopnosť rj robiť offset končí v momente keď sa uhol pootvorenia dostane do uhla,ktorý už rj neprijme,pretože pedál hlási volnobeh,a klapka hlási čiastočné zaťaženie nakoľko z oblasti volnobehu je už preč.Ak si myslí že nesúlad spôsobuje pedál,vyznačí pedá,neláme si hlavu.na to je diagnostik aby tieto veci domyslel.Po vyčistení sa klapka vráti kam patrí,ale vznikne potreba urobiť jej nové základné nastavenie (naučenie polohy) To sa už nedozvieme. Kedže zmrazené hodnoty zaznamenané sú,je bežne v niektorej z tých hodnôt vidieť chyba,tj nenáležitá hodnota ktorá aj bola dôvodom.Vyzerá to jednoducho,lenže nie je,pretože užitočnosť hodnôt je podmienená tým ako vie obsluha rozlíšiť čo je a nie je správne.Často je nutné robiť konverziu na iné jednotky,kedže výrobcovia neudávajú jednaké parametre,raz kg,potom lt/sec alebo hod alebo mg/zdvih a pod.je to už len o obsluhe
tuninka
Príspevky: 855
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa tuninka »

Super, že sa o doriešení problému dozvieme skoro po roku a pol. Teraz mi tak napadlo, že či by nebolo dobré zakaždým keď napríklad kúpim auto a ešte ide dobre dať vyčítať diagnostikou všetko čo sa len dá, pri vypnutom motore, pri zapnutom na voľnobehu a pri jazde a uložiť ten súbor (súbory dát) a potom neskôk ak sa vyskytne problém, tak zase spraviť to isté aby bolo s čím porovnávať a ľahšie by sa hľadalo, keď by boli pre riešenie problému dve hodnoty.... v čias keď to fungovalo a z času keď to začína blbnúť. Ozaj, je medzi diagnstikmi nejaká databáza, kde by sa takéto súbory dali získať, stiahnuť, pre konkrétne autá a motorizácie?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Správne.Bolo by. ja to napr robím,akonáhle sa tvoje auto dostane ku mne sa to robí hneď tri razy.Väčšina aut prichádza neskoré poobedie,takmer vždy z dialky.Plne teplé po veľa km.
Často prvé stiahnutie databloku (všetko) sa urobí ešte za jeho prítomnosti,hlavne pokiaľ je zvedavosť (vedieť aspoň čosi).Práca začína ráno,ide datablok len na zapalovaní bez chodu motora. potom pride ďalší datablok po štarte a ustálení volnobehu. Pri prvých návštevách sa stahuje aj celý súbor všetkých rj v auta pretože chyby jednej rj sa často nájdu aj v inej a treba vedieť ktorá je príčinná a ktorá dôsledková.Takže 4 x stahuješ tisícky hodnôt.Vlastne piaty je kod readiness a šiesty je záznam do protokolu o chybových hláseniach. Toto je bežne na pol hodinu len a len archivačných prác.Ísť sa kutrať do motora a tieto veci nemať zálohované je mne nepochopiteľné.Ak sa počas opravy vyskytne otázka,máš kam pozrieť ako to k tebe prišlo.Všetko končí záverejným blokom kde je poznámka - po oprave.Ak máš v počítači tisíc logov,zo štartu zo záťaže atd samozrejme že vieš zistiť čo kde "nepasuje" hodnotove.Všetok čas stratený týmito plus vecami nájdeš stakrát.plus máš dobrý základ riešiť aj problémy posielané kolegami.Tiež na nich minieš trochu času,lenže občas aj ty potrebuješ ich,z hlupákmi nediskutuješ takže sadíš do úrodnej zeme.debatovať treba z najlepšími.
Auto dostáva svoj obal a do neho všetky protokoly,logy grafy atd.Príde o štyri roky,pozrieme do toho,tým sa začína že je na stole,ešte auto je len na ceste.
samozrejme že je bežné,že ak riešiš problém tak si preštuduješ množstvo tých istých...velká pomoc.Pozn....datablok sťahujem aj ak sa robia napr len brzdy....sranda.Oscilo je samostatná kapitola,tam sa max vecí ukladá záznam z toho čo funguje,robia sa vzorové diagrami pretože je ich aj po profesných fórach veľmi málo.Myšlienka jednoduchá...nevieš kedy je čo správne,nikdy nemôžeš vedieť kedy je už nesprávne,alebo v čom je tá nesprávnosť.Tu by sa hodila tá prastará reklama na nejaký prací prášok...maminka,musím sa ešte veľa učiť !
tuninka
Príspevky: 855
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa tuninka »

Veď a tomuto sa hovorí diagnostika.... nie ako mnohé servisy si to zamieňajú len s napichnutím na OBD konektor a vymazaním chýb bez toho aby si ich aspoň zapísali, alebo vytlačili. Zaujímevé že pri sumách čo si jednotliví výrobcovia diagnostík účtujú za licencie už nie je reálny diagnostický program napríklad naprogramovaný tak, aby to vyhľadal namiesto mechanika, stiahol podľa VIN reálne dáta, čo by ten motor, alebo auto malo z výroby mať, a potom vyčítaním aktuálnych dát vypichnúť, alebo vyznačiť odchýlky a mechanik bez veľkého rozmýšlania a hľadania vo svojej databáze, alebo databáze na nete by sa vedel odraziť od doporučenia tej diagnostiky, lebo tu sa bavíme o kvante dát, tisíckach údajov každú minútu z desiatok riadiacich jednotiek a desiatkach čidiel. Niečo také, že by si priebeh testu riadila diagnostika sama, aby vznikli rovnaké podmienky.... viem že sa to nedá, ale aspoň niečo by nasimulovať napríklad na stojacom aute v garáži pri teplote vzduchu 20 stupňov a teplote motora 80 stupňov vedela. Ja sa tým nezaoberám, ale takto nejako by som si to ja predstavoval, keby som bol diagnostik aút ja.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Hyundai i20 2015 - nízke otáčky počas dažďa

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hmmm,celkom dá zabrať podobná myšlienka,pretože diagnostika má kolosálny rozsah.Nemá šancu obsiahnuť všetky možné scenáre ktoré vie život nastražiť.Jednak je to dané tým že už križovanie dvoch závad dáva nekonečný počet možností.Mechanické závady sa ťažko pretavujú do klasickej diagnostiky pretože vyvolávajú dôsledkové závady.Tu asi dlho bude ľudský faktor nevyhnutný.Hold práve to je najslabší článok a výrobcovia to prekrásne vedia.A riešia.samozrejme po svojom na čo môžeme mať kadejaké názory.na jednej strane prechádza diagnostika do on line priestoru,čo má dobrú aj zlú stránku.Žiaľ motív toho nie je záujem zákazníka,ale špinavá snaha zlikvidovať konkurenciu.Alebo aspoň veľmi obmedziť.Oni dobre vedia že len minimum servisov bude vedieť splniť predpoklad práce v takom režime.
Uvediem len jeden príklad kde je nutný ľudský rozum a nemôže sa to v plnej miere zveriť rj.
Výpadok signálu vačky je pre rj to isté ako zapnuté zapalovanie a stojaci motor.Toto do chýb z toho dôvodu nemôže dať. To sú aj rôzne stavy kde niečo pracuje v rozsahu od - do,v tomto rozsahu sa stále nachádza,napriek tomu je hodnota nesprávna na daný režim práce.To bývajú EGR ká,tlaky turbín,niektoré teploty.Pokiaľ výrobca nechce aby si rj v jednom kuse na niečo sťažovala,musí veľmi rozumne voliť rozsah a pracovať aj z časovým faktorom trvania stavu.Takže chyba tam už vlastne je,ale neprešla doba "trpezlivosti" rj,jednoducho čaká odozvu na reguláciu.Kým slučka neprebehne.Rj vidí (málo či veľa) tak dáva príkaz ktorý má chybu napraviť,zdvihnúť či znížiť atd.a čaká na reakciu,a prípadne robí ´dalšiu korekciu. Ponechať úplne všetko na úsudok rj,aj vyznačenie závady už konkretizovaného člena je ťažký,ak nie nemožný úkol.
Pokiaľ napchám krumpel do výfuku,celkom by som sa zabával ako sa s tým rj vysporiada v takom režime ak je všetko ponechané len na jej úsudok.Dnes viem čo urobí,a to takmer okamžite po prečítaní freeze frame.Takže určite nebudem vymieňať dvadsať vecí ktoré vyznačila.Ale zase je to len pre ľudský faktor v hre.No pokiaľ je ten slabý,môže to byť pohroma.Akosi sa predpokladá,že kto už si vypíše na dielňu diagnostika,tak je aspoň diagnostický škôlkar.Pri dnešných menežmentoch kde sú nároky veľmi vysoké je to tak tragický stav nevedomosti,že to fabrika týmto aspoň takto vyberie z rúk,proste im znemožní všetko.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: foter a 14 neregistrovaných