VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa easa »

Pekný deň,

Vlastním auto Seat Exeo ST, vybavené motorom 2.0 TDI CAHA 125kW CR, rok 4/2010. Auto mám od prvého majiteľa, aktuálne má 181t km, vlastním ho od 179t. Po kúpe auta som sa rozhodol nechať urobiť celkový servis, kde sa menili všetky náplne, žhaviče a brzdy, nakoľko to bolo potreba urobiť.

Mechanik zhodnotil, že podľa diagnostiky je na výmenu aj nejaký snímač diferenčných tlakov DPF alebo niečo také, podľa toho že to na voľnobehu ukazovalo nekorektnú hodnotu. Okrem toho sa zistila na diag vada dvoch žhavičov, inak nič.

Nakoľko sa už auto dostalo na interval, nechal som vymeniť aj rozvody, vodnú pumpu, remeň alternátora, no skrátka všetky tieto záležitosti. Po výmene rozvodov ide auto pocitovo o niečo menej za plynom, resp. reakcia na pedál na podlahe nie je tak výbušná aj keď bezproblémovo akceleruje aj nad 150. Hlavný problém však tkvie v tom, že spotreba šla citeľne hore - diaľničná jazda LM KE LM, predpisových 130 tempomatom bez klímy si zobrala 6.8 litra. Dnes ráno kontrolná jazda LM RK LM rovnako. Pri jazde mestom (mestom typu LM, nie zápcha v BA) to žerie 8-10l.

Mechanik a pár ďalších ľudí mi tvrdí, že je to pri týchto motoroch normálna spotreba, resp. že rozvody si "sadnú" / RJ sa prispôsobí. Mne sa to však nezdá, Superb bývalej priateľky s týmto istým motorom, dokonca s DSG jazdil o min. liter úspornejšie, tak isto kamarátova Octavia II RS (tam je to tuším motor CEGA) jazdila pri predpisovej jazde okolo 5l.

Auto som už samozrejme objednal na riadnu diagnostiku do iného servisu v pondelok ráno, rád by som však počul tunajšie osadenstvo. Je možné, že sú tie rozvody zle nastavené, príp. že tam nehrá niečo iné? Auto inak štartuje i zhasína bez problémov, zvuk aj chod motora subj. rovnaký ako pred výmenou.

Alebo som len ja chorý, spotreba je normálna a za tých 2000km som nemal dostatočnú štatistickú vzorku?

Ďakujem za postrehy.
easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa easa »

Ešte jeden drobný technický problém. Pri rozjazde, ale len z 1 kvaltu a väčšinou len pri pohýňaní sa z miesta, pomalom pohýňaní sa príp. prejazde cez retardér auto jemne ale citeľne cuká, šklbe, je to podobný pocit ako keď sa na benzíne chcete pohnúť bez plynu, alebo ako keď niekoho ťaháte za sebou a šponuje Vám lano. Keď sa ale rozbehnem pod plynom a cez preklz spojky, neurobí to. A ani v žiadnom inom prevode, pri rozbiehaní sa z 2 stupňa tiež v poriadku.

Neviem či to s tým súvisí, ale ďalej potom pri jazde sa deje to, že pri preraďovaní už akéhokoľvek stupňa na akýkoľvek okrem neutrálu (pri prechode z a do neutrálu sa to nedeje) ide spojkový pedál počas záberu akosi inak, nemyslím to tak že by bol problém v mechanizme pedálu, ale skôr pocitovo cítiť na tom pedáli ako keby ten prítlačný tanier alebo mechanizmus vypínania spojky nejak drhol, ťažko sa to opisuje no to vytlačenie spojky nie je tak hladké, je tam cítiť akýsi drsnejší chod, nikdy som sa s týmto nestretol.
easa
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa easa »

Auto bolo na diagnostike v ďalšom servise, tam mi bolo povedané, že autu nič nie je, hodnoty sú všetky dobré a všetko pracuje korektne. Na diagnostike bez jedinej chyby. Regenerácia DPF neprebieha nijako často (neviem presne ale na diagnostike svietilo že od poslednej reg. je to >600km)

Spotreba aktuálne 6.3-6.5l trasa LM mesto => diaľnica RK => nemocnica RK a naspäť. Predpisová jazda, bez kolón, nie brzda plyn.

Tak ja už neviem. Auto má nahraný Dieselgate SW ešte od prvého majiteľa, dostal som odporúčanie vrátiť tam pôvodný továrenský SW.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tých otázok je celkom dosť.K spotrebe ako takej sa nevyjadruje ľahko,len samotná spotreba je pre zrovnanie málo.Preto pokiaľ už sa tým zaoberať tak v kontexte z údajom ako je priemerná rýchlosť za sledované obdobie.Vyjazdeného vodiča ale určite neoklame že auto ide inak,nemá potrebnú živosť a pod.Podozrenie že došlo k zmene po rozvodoch je plne legitimné pretože taká je odozva na zle urobené rozvody.Je úplne bežné vidieť že sú urobené nesprávne,problém je kým to rj strpí bez zápisu tak to väčšina servisov odpinká že je všetko ok.Nie je,nie je to problém truhlíkom preukázať,problém je že samotný majiteľ s tým nemá šancu.Diagnostika je 90% servisov jednoducho totálna španielska dedina a obslúžia iba základné veci a to je trocha málo.Vidieť pofixkované rozvody je celkom bežná záležitosť,už z toho vidieť čo za rychlovky sa robia.A že by majiteľ dostal výstup (protokol) z hodnotami a to by mal dostať hneď dva,jeden pred a jeden po ukončení opravy.Čo ani nehovorím automaticky by u vysokých emisných systémov mal byť priložený výpis readinessu ako dokla že je ozaj všetko ok,a hoci aj túto sekundu môže na emisku a z istotou prejde.okiaľ nie,majiteľ musí dostať omáčku,čo je problém a že sa veci nachádzajú v takom a onakom stave.
Kedže žiaden výstup nie je,je to o tvrdeniach v ktorých sa utopí každý problém.Logicky je to výhodné iba pre servis ak neostáva po oprave nič podložiteľné akýmkoľvek argumentom.Veď preto sa to tak aj robí.
Dieselgate.Množstvo ľudí ho bolo nútené odpratať,čiže urobiť Downgrade pretože v kuse mali problémy práve emisného systému.Sťažnosti na otupenie ťahu,zmenu k horšiemu v kadečom dokopalo veľa ľudí žiaľ až k DPF off kedže chodili od jednej dielne ku druhej a platili a platili.Bez reálneho výsledku.
Ku spojke sa vyjadriť nedá,spojitosť k základnemu problému vcelku vylúčiť nejde.
Rada pre tento ale aj pre iné podobné prípady je jednoduchá...vždy si žiadajte výstup z diagnostiky pred aj po oprave,je to banálna záležitosť niekoľkých minút ho zákazníkovi vytlačiť.Pri rozvodoch by malo byť samozrejmým.Nežiadate - nedostanete.Žiadate,aspoň sa dozviete že ste trafili do zlých dverí a urobíte otočku.
noha1991
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 10.04.2021 11:07
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa noha1991 »

Rád by som sa pridal k tejto téme, Audi A6 2010, 2.0TDI 125KW CAHA 300K+ km, po výmene rozvodov cca 1000km (na prípravky), po výmene spojkovej sady, dvojhmoty, hlavného spojkového valca (údajne tiekol) 120km.

A teraz čo sa mi nezdá, auto má slabší ťah, zvýšenú voľnobežnú spotrebu (1,5 - 2l /h), aj normálnu (7-8l/100km), vodič stále ten istý, trasy približne podobné, na voľnobehu s autom trasie, jemne, ale trasie, pri zošlapnutí plynu počuť ešte niečo iné ako len motor, jemný kovový zvuk ako by sa niečo roztáčalo, pri zaradenej 3ke klepnem po plyne a rana do riadiacej páky, dieselgate nemám, mám to od nova, dostalo čo potrebovalo, mechanicky na motore nebolo nič okrem rozvodov v intervale, náhonu na olejové čerpadlo (vraj tým trpeli), a termostatov menené, všetko pôvodné.

Varianty ako že si spojka musí sadnúť som už vylúčil lebo vraj sú to bludy.... budem rád za akúkoľvek radu..pridávam aj nejaký log, keďže nie som mechanik neviem moc čo tam sledovať, budem rád ak sa niekto fundovaný vyjadrí....Ďakujem.

https://uloz.to/tam/5e8a59f3-69c2-45e1- ... 993bb00e88
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa martincichy »

Vsetko je pritiahnute skrutkami. Co si ma sadnut? Jedine, co potrebuje par km na to, aby fungovalo poriadne je nova sada brzd. Tam vyslovene musi dojst k odstraneniu antikorozneho nateru, ak je nim kotuc osetreny na aktivnej ploche a musi dojst k nanosu ciastociek z brzdovych dosticiek do porov kotuca.
fzubaty
Príspevky: 1563
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa fzubaty »

Jedine co si po oprave musi sadnut je majitel za volant.

Vsetko ostatme je na servise.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A teraz čo sa mi nezdá, auto má slabší ťah, zvýšenú voľnobežnú spotrebu (1,5 - 2l /h), aj normálnu (7-8l/100km), vodič stále ten istý, trasy približne podobné, na voľnobehu s autom trasie, jemne, ale trasie, ............

Pozrel som priložený log a z neho je vidieť že prvý valec má zvýšenú korekciu,tj valec je pomalší a prepad sa zvyšuje smerom k nízkym otáčkam,k vyžšiemu zaťaženiu sa znižuje.Nič viac sa k tomu povedať nedá bez ďalšej diagnostiky ktorá by rozlíšila nakolko je to dôsledok mechanického problému alebo problému samotného vstreku.Vstrekovač pridáva na dávke predlžovaním času,nijak inak to riadiť nevie.pokiaľ ide na výpočet dlhší čas tak aj prepočet posunie na viac.RJ je sprostá,nemá potuchy o reálnej spotrebe,všetko je výsledok výpočtu. Je logická otázka či je to vec ktorá prišla po rozvodoch.Vcelku môže sedieť aj pozícia kluka /vačka,ale mnoho mechanikov nearetuje CR čerpadielko (veď tomu je to jedno) No žiaľ nie je,pretože čerpadielko vyrába tlak pulzujúci,ktorý narastá a klesá nárast musí byť v synchrone z potrebou tlaku pre vstreky. Pokiaľ by sa oscilom napichla kluka/vačka/tlak rampy (senzor) aby boli pulzy priraditeľné polohe kluky tak by to šlo zistiť bez rozoberačiek.Jednak presnosť vzájomnej pozície kluka/vačka,jednak či je aj čerpadielko voči nim správne.
Pokiaľ je oscilo,hneď sa môže urobiť relatívny test kompresie.Je dostatočne výpovedný na odpoveď ok alebo nie ok,čiže valce vzájomne vyrovnané.Pokiaľ sa urobí hneď aj analýza efektívnosti práce valcov,asi by bol jasný obraz a odpoveď že v čom je príčina. Z toho čo je k dispozícii nejde viac vyťažiť,boli by len ničím nepodložené špekulácie
Do pozornosti dávam si vyhľadať čerpadlo CP 4 a čím sa vyznačuje a čo vie vyprodukovať
noha1991
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 10.04.2021 11:07
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa noha1991 »

V poriadku, ďakujem za odborný výklad, akurát mi nastala otázka kde v okolí Levíc je človek ktorý by mi takúto diagnostiku dokázal spraviť, keďže to znie ako raketová veda....budem vďačný za nejaké odporúčania...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VAG 2.0 TDI CR CAHA, 7l spotreba po výmene rozvodov?

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veda to nie,je paralelná diagnostika ktorá dopĺňa sériovú vo veciach kde je tá slepá.Kedže je trocha náročná je zastúpená v málo servisoch nakoľko je to o ochote nad tým tráviť veľa času učením,v podstate neustálym.Najbližšie k Leviciam je dielňa môjho niekdajšieho spolupracovníka,treba ho skúsiť osloviť ...tu je aj kontakt https://www.facebook.com/garantautoservis/
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: foter a 13 neregistrovaných