Ford Focus - vysoká okamžitá spotreba
Napísané: 10.01.2022 14:03
Dobrý deň ,
Nedávno som zakladal tému na vstrekovače paliva motor 1,6 TDCi. Teda aby bolo na začiatok jasné. Všetky 4 vstreky sú komplet nové a majú nabehaných cca 1000km(teda zvýšenie spotreby a výkon nebude spôsobený vstrekmi). Ako napovedá predmet tohto vlákna mám na aute vysokú okamžitú spotrebu. Podľa palubného počítača pri akcelerácii z 1 a 2 prevodového stupňa ukazuje spotrebu 31,5 litra , následne sa ustáli spotreba a je v normále. Avšak priemerná spotreba stúpa taktiež a to z pôvodných 4,2-4,3 na nejakých 4,7 - 5,0l. Primer je z cca najazdených 500km. Mám pocit že výkonovo to taktiež nie je ono. Tento problém nastal po tom ako mi motor vyhodil "engine failure" no kontrolka okamžite zhasla. Na odporúčanie známeho som navštívil originálny FORD servis kde na diagnostike nič nevideli avšak po prezretí motora zistili že je zlé "tesnenie" na Turbe. Respektíve pri pridaní plynu unikal prúd vzduchu(spalín) od Turba smerom hore na kapotu. Podľa mechanika čo ma zarazilo je to zatiaľ OK a nechal by to tak ??.
Otázka na vás keďže neviem ako veľmi bol vyškolený technik.... , je možnosť nejakej vážnej závady turba prípadne poškodenia motora následkom zlyhania Turba ?? Nevyznám sa v motoroch no asi to celkom nebude s kostolným poriadkom...
Ďakujem za všetky odpovede
Nedávno som zakladal tému na vstrekovače paliva motor 1,6 TDCi. Teda aby bolo na začiatok jasné. Všetky 4 vstreky sú komplet nové a majú nabehaných cca 1000km(teda zvýšenie spotreby a výkon nebude spôsobený vstrekmi). Ako napovedá predmet tohto vlákna mám na aute vysokú okamžitú spotrebu. Podľa palubného počítača pri akcelerácii z 1 a 2 prevodového stupňa ukazuje spotrebu 31,5 litra , následne sa ustáli spotreba a je v normále. Avšak priemerná spotreba stúpa taktiež a to z pôvodných 4,2-4,3 na nejakých 4,7 - 5,0l. Primer je z cca najazdených 500km. Mám pocit že výkonovo to taktiež nie je ono. Tento problém nastal po tom ako mi motor vyhodil "engine failure" no kontrolka okamžite zhasla. Na odporúčanie známeho som navštívil originálny FORD servis kde na diagnostike nič nevideli avšak po prezretí motora zistili že je zlé "tesnenie" na Turbe. Respektíve pri pridaní plynu unikal prúd vzduchu(spalín) od Turba smerom hore na kapotu. Podľa mechanika čo ma zarazilo je to zatiaľ OK a nechal by to tak ??.
Otázka na vás keďže neviem ako veľmi bol vyškolený technik.... , je možnosť nejakej vážnej závady turba prípadne poškodenia motora následkom zlyhania Turba ?? Nevyznám sa v motoroch no asi to celkom nebude s kostolným poriadkom...
Ďakujem za všetky odpovede