Strana 2 z 5

Napísané: 02.02.2019 12:36
od používateľa xentry
S Odisom vznikne ten problem pre doast vela ludi, ze skonci podpora windows 7 a prejdu cisto na windows 10. Odis bezi na 10tke uz teraz akurat uz tam nie je podpora pre este stale velmi vyuzivanu hlavicu VAS 5054 a je tam podporovana uz len posledna /nova/ VAS 6154. Nie je problem pouzivat aj starsi Odis len tiez mu jedneho dna skonci licencia a mozno budu mat vsetci na haku ju predlzovat pre staru verziu. Cinan sice predava za stovku VAS 6154 ale to je odrb original to nevidelo ani z lietadla. Uz v podstate aj pre terajsie verzie /posledna je 5.0.6/ sa musi robit maly odrb na firmver hlavice aby sa vedela spojit so softverom. Na cinana treba dat teraz bacha lebo velmi odrbavaju s hlavicami a ono sa to tvari super ale v dolezitej chvily sa to sekne a moze sa stat, ze to zrusi nejaku rj lebo pri nejakej praci a bude vybavene lebo ta hlavica jednoducho nema v sebe bud nejake protokoly alebo nema rychlost alebo jednoducho je zlozena tak, ze co ma prebehnut v originalnej jednotke vnutri v komunikacii medzi chipmi tak to s tym cinskym odrbom nema prebehnut ako.

Napísané: 02.02.2019 13:35
od používateľa mhlavaty
Človek z toho nemá najlepší pocit.OBD diagnostika bola vo všetkých podobách aj tých starších akože známych využívaná neskutočne biedne,ako čítačka chýb,čo je tisíca z vecí ktoré ponúka.Tie vyspelejšie diagnostiky z obrovskými schopnostami to je už úplná bieda kedže vyžaduje skutočne veľa od obsluhy.Popravde ani nepoznám dobrého (ozaj dobrého) bez VŠ.Asi to bude niečo v zmysle že bez základov barák je ťažko postaviteľný.Ten kto začína ako mechanik a vniká do tajov elektroniky,programov atd. to má ťažké pretože nevie pri potrebe zarábať vydeliť dostatok času na učenie.A nemá ani z koho ťahať rozumy,aby aspoň čosi získal "lacnejšie" teda rýchlejšie.
Špičkový to je opačný postup,najprv sú to VŠ vzdelaný technici,programátori a pod. a následne k tomu naťahajú znalosti z mechaniky,čo je celkom schodná cesta bez väčších problémov.
Ak si teraz predstavím novú situáciu ako ju xentry opisuje,no to bude iný tanec.Život ďalej pôjde...tak budeme platiť za prístupy na servre a ideme ďalej,drahšie ale ideme.Ale čo s tými čo už aj doteraz sa v problematike stratili ako sivý somár v hmle ?

Inak FCD.eu (české diagnostické fórum) práve začína spúštať jednotlivé typy diagnostík teda zoznamovanie z možnosťami,začali práve s Launchom.

Napísané: 02.02.2019 14:14
od používateľa xentry
Pristupy na servre sa najprv musia financne oplatit mala dielna si ich dovolit v niektorych pripadoch nemoze lebo su drahe a druha vec je, ze casto je akykolvek pristup na servre limitovany jednoducho autorizovanym partnerom to znamena, ze napr. dovolia nezavislej opravovni mat pristup ale obmedzeny a plny ma autorizovany partner alebo jednoducho nepustia vobec kym nedostane peciatku ako partner a to uz sme zase pritom, ze ak je to aj mozne musi to byt rentabilne.

Napísané: 02.02.2019 14:36
od používateľa mhlavaty
Uvidíme kam až dôjdu v tej likvidačnej politike konkurencie,každopádne isté je jedno,servis podraží,o tom niet pochýb.Bežný servis sa bude živiť tým čo oni nerobia vôbec,to je servis dielov kde oni menia celky.Proste malým ostane práca a velkým zárobok.
Oni sú už dnes kilometre pred nami,prístup k informáciím a podpore je priepastný.Smiešne je,že čo je troch problém,nikdy ho neporieši autorizák,práve odtiaľ už ľudia prídu po ťažkých výdajoch aby potom dostávali infarkt aké prťavé problémy vlastne v skutočnosti mali a ako ich oholili a okefovávali.Videl som to keď švagor kúpil nové...vždy odchádzal s tým že "prehrali sme soft" a "malo by to byť dobré" ..ibaže nebolo.Nie každá choroba sa dá liečiť Hašlerkami

Napísané: 02.02.2019 17:21
od používateľa xentry
Tazko povedat ci to je likvidacna politika treba to brat, ze to je jednoducho aj ich posun vo vyvoji k nejakym technologiam, ktore su pre nich vyhodne alebo potrebne alebo podobne, ze niekedy je cesta takto lepsia. Je pre nich jednoducho vyhodne napr. urobit to, ze vsetko co bolo doteraz na nosicoch cd, dvd, bluray, trebalo to objednavat, skladovat a podobne a teraz to pekne spravia na jeden velkokapacitny server, ktory je spojeny s diagnostikou a odtial sa to bude preberat. Na server sa to bude stahovat automaticky v noci dajme tomu aby ak pridu rano do prace nemuseli sa nijako zapodievat podobnymi vecami ale vsetko je k dispozicii. Co sa tyka updatu softverov, tiez je to niekedy cesta ako jednoducho opravit problem ale vtedy ak ak sa tento update priamo vzniknuteho problemu tyka vtedy to pomocou tohto riesenia opravim. Update je tiez vydany k tomu aby nieco riesil ale nikde nie je napisane, ze tym budem opravovat poruchy na aute.

Napísané: 02.02.2019 17:39
od používateľa mhlavaty
Súhlasím,ak sú dôvody tak,ako píšeš.Prišlo sa na to že máme problém,urobíme k nemu nápravu...to všetko sedí.Ale ono s tým hrajú full extra slepú babu.Než by povedali že sorry,sme z toho úplne sprostý,tak riešia takto.Raz dva a hoci aj do súdneho dňa budú hrať túto hru na blbý a blbejší.
Že ide o peniažky až v prvom rade,by som sekundu nepochyboval.Inak povedané,každý kto nám berie zo zisku nemôže byť náš kamoš,a nejako ho musíme dostať z hlavnej cesty.My zase nerobíme x vecí,aby sme si paprčky nepošpinili,prípadne neuseli si namáhať maozgy,to nech si robia neznačkový,omrvinky im musia stačiť.Oni dobre poznajú posratosť ľudí zo záruky,idú na istotu a tento biznis model im iba nahráva

Napísané: 02.02.2019 20:45
od používateľa martinsm
...clanok o buducnosti diagnostiky, aj ked uz 2roky stary.
Rozmyslam, ze aku znacku auta si kupit v buducnosti aby som nebol odkazany na autorizaky.

https://qz.com/1054261/the-connected-ca ... pair-shop/

Napísané: 02.02.2019 21:07
od používateľa dusane03
Dobre rozobrata tema ale ja to vidim na celu väčnost študia.Odis som začal študovat to je tak do Vianoc.A tie kable čo dali k tomu tak asi zapadnu prachom.Bude to tažka cesta ale človek sa uči cely život.

Napísané: 02.02.2019 21:16
od používateľa xentry
Martinsm ano boli nejake plany ohladom zrusenia obd a podobne ale napr. unia to vyrobcom zatrhla a musi stary dobry konektor ostat. O tom uz boli debaty. Ale oni to vedia spravit hravo aby zatrhli pristup alebo resp. aby ho tak stazili, ze bude treba mat velmi dobre naradie.

Napísané: 02.02.2019 21:19
od používateľa xentry
Dusane03 ked s tym nebudes vediet si dat rady tak sa mi ozvi a skusime sa na to pozriet. Pozeram, ze si Ke-okolie, ja som KE. Mas k tomu nejake recovery DVD?

Napísané: 02.02.2019 21:46
od používateľa mhlavaty
Ak už je program funkčný,ostáva iba trpezlivosť a vybudovať si (aspoň pre začiatok) nejaký systém.Ak je jazyk ktorému dobre rozumieme tak už sa dá použiť veľa z logiky ktorá sa sama núka.
Nechcem nad tým mudrovať,ja k týmto veciam pristupujem cez akýsi plán nutnosti.Ak je jasné čo potrebujem,a to by jasné byť malo, tak pátram ako sa k tomu dostať.U Odisu je akýsi strom ktorý sa vetví,a tak som prvé zistoval k čomu sa v jednotlivých vetvách dostanem.Potom či nepotrebnú vetvu môžem preskočiť a pod. a teda z toho vzniká plán ako sa k čomu dostať.Čo sa ale nedá,je robenie diagnostiky bez jasnej vedomosti prepojenia funkcie motora (iného) a častí a spojiť si to z funkciou diagnostiky.Len ako príklad uvediem že kým jeden nepochopí že EGR má niečo z váhou vzduchu spoločné,je mu zbytočné sa trápiť.Vždy treba vedieť že čo je tá konkrétna hodnota ktorú mi ukazuje,a čo presne znamená.Napr. aj to či je reálna z vyhodnotenia nejakého čidla,alebo je to hodnota ktorá by len byť mala.Ale jasno čo potrebujem vedieť (vidieť) to a hento v prípade že riešim tento problém,a iných desať hodnôt ak riešim niečo iné,ale to platí,že vždy musí byť jasná volba...pri tomto probléme musím vidieť to a to a to.A to musí byť jasné prv,než niekto dá prvé peniaze za diagnostiku.

Napísané: 02.02.2019 23:05
od používateľa xentry
Inak ked su k tomu VAS5051B vsetky kable cele co ma byt tak to je celkom dobre lebo to obsahuje aj zaroven v sebe zabudovane multimeter, osciloskop a vlastne vsetko co by malo byt k tymto meraniam, nemalo by to potrebovat nic externe.

Napísané: 03.02.2019 08:21
od používateľa dusane03
Mam DVD Version 075-2013,Volkswagen PKW,Softwareanpassung fur Steuergeräte,Basic CD ab Version V14.00.00.

Napísané: 03.02.2019 08:59
od používateľa xentry
Basic CD je zakladny program pre VAS PC program /ten je potrebny v jazyku aky clovek chce pouzivat/, posledna verzia pre VAS PC je 19.01, Wolkswagen PKW bude marken CD/DVD to su data pre konkretnu znacku, kazda ma svoje Audi, Skoda, Seat atd. tiez musi byt v jazyku ako ma zakladny program a v rovnakej verzii, Softwareanpassung fur Steuergeräte bude cd so softverom pre riadiace jednotky, akurat neviem co je to prve. Preto sa pytam na recovery DVD lebo moze byt ak by sa chcela prehrat novsia verzia softveru tak bude treba akoby novy windows a to recovery dvd je presne pre tento VAS specificky windows nie ako pre bezny pc.

Ja tom mam sice na vmware ale toto by malo byt posledne

Obrázok

Obrázok

Napísané: 03.02.2019 09:37
od používateľa dusane03
PKW su osobne auta,LKW nakladne.