Strana 1 z 2

Modry dym

Napísané: 17.02.2017 14:27
od používateľa Schdrak
Mozte mi niekto prosim poradit" vcera som nechal auto cca pol hodiny bezat na volnobeh a potom ked som sa pohol pri pridani plynu isiel z vyfuku modry dym=asi 5km,zrejme olej vo vyfuku a kym ho nespalilo tak dymilo=si myslim.Dnes to iste. Ale normalne za jazdy nedymi vobec ani pri 5000 otackach= je to 2,3 disi turbo. Cym to podla vas je =turbo,alebo kruzky alebo nieco ine?

Napísané: 17.02.2017 17:55
od používateľa avelmak
Nemame vestecku gulu aby sme vedeli o ake auto sa jedna.

Napísané: 17.02.2017 19:36
od používateľa Schdrak
pisal som ze 2.3 disi turbo, ide o Mazdu cx7,neviem o tom zeby sa ten motor daval aj inam-iba ak mps 6 ,ale to je snad jedno,ved ide o motor,takze vestecku gulu netreba...ze dakujem za odpoved k veci.

Napísané: 18.02.2017 08:52
od používateľa laco1871
Take priznaky malo Espero, ked som išiel dole kopcom na volnobeh a potom som zaradil rýchlosť a pridal,

tak asi pol minuty išiel modry dym...

jednoducho do spaľovania sa dostava olej,
semeringy ventilov ???

Chcel som to dať opraviť , ale bolo mi vysvetlené,že treba robiť komplet repas hlavy valcov, tak som to nechal tak...

Napísané: 18.02.2017 09:09
od používateľa Schdrak
Hm, tak to ma nepotesilo,toho som sa obaval...dakujem

Napísané: 18.02.2017 09:24
od používateľa jaster-83
No ved ma to auto nejaku spotrebu oleja? Ak ma tak je to jasne, ak nie treba hladat inde, mne to robilo na starej almere ale ta mala snad 600000 za sebou, spotreba oleja jak dvojtakt ale 5km mi to nikdy nedymilo, vzdy sa rozkaslal, zadymil jak vyhrkane tdi a po par 100 metroch zas pokoj, tak ale zavisi asi aj od tvaru vyfukovej sustavy....

Napísané: 18.02.2017 09:46
od používateľa Schdrak
Auto je r.2007 , benzin. Ma elektronicku servisnu knihu a nabehane-zrejme realne 137000km. Mam ho len 2 mesiace. Ked som ho kupil,hned som menil olej+filtre+sviecky-auto bolo uplne ok. Preslo cca 2500km od vymeny oleja a zacalo mi to robit s tym dymenim. Tazko povedat ci presne 5km-poviem to takto,zhruba 3-4x som sa rozbiehal a vtedy zadymilo na modro+smrad,potom uz nie. Olej je zhruba tolko ako po vymene-teda aspon neberie tolko aby to bolo viditelne,nedolieval som este nic. Pozeral som chladiacu kvapalinu,ta je cista-nemiesa sa z olejom, ani na oleji nevidno zeby sa robila emulzia.Mal sim dole hadicu s turba,bola mastna,bola tam jemna vrstva oleja.Auto ma tah,ide normalne...

Napísané: 18.02.2017 09:49
od používateľa Schdrak
Je to priamovstrekovy benzinovy motor-vstrekovanie priamo do valcov,nie do sania-takze motor typu TSI a pod.


2.3 disi turbo 191kw , 4 valec

Napísané: 18.02.2017 11:14
od používateľa braga
Skôr by som povedal ak nezerie olej vstrekovac benzinu dobre nezatvara skus kúpiť čistič palivoveho systému zatiaľ naj. alternativa

Napísané: 18.02.2017 12:33
od používateľa stratenyvosvete
Turbo je na tom ako? Nemá už znaky únavy.

Inak najlepšie ak sa obrátiš na portál japonec.eu , tam je aj o týchto agregátoch popísané celkom dosť.

Napísané: 18.02.2017 13:26
od používateľa Schdrak
Dakujem,skusim ten cistic vstrekovacov, ja som zacal tankovat 99 oktanovy benzin-je tam predpisany minimalne 98,neviem co tankoval predchadzajuci majitel. Inak aj olej tam daval 0w-40 acea a2 a predpisany je 5w-30 acea a3[acea a3 by mal zabranovat karbonovym usadeninam]-neviem ci aj to mohlo mat vplyv. Pozeram fora na Mazdu aj Japonec,ale je tam mala navstevnost ,je tam dost tazko sa dopatrat odpovede. Hadica od turba bola mastna ,ale nie tak zeby odtial vytiekol olej.. Auto ma tah.zatial som nezbadal ziaden problem s turbom,zabera ako ma,netrha,necuka,nebadat ani ,,turbodieru,,. Nie je problem tahat ani do 5000 otacok,a auto nedymi,robi to len ked ho necham dlhsie na volnobeh...

Napísané: 18.02.2017 13:33
od používateľa stratenyvosvete
A teraz je tam olej aký? Aká viskozita? A aká špecifikácia? Minili sa sviečky, aké sa dávali?

Napísané: 18.02.2017 13:35
od používateľa Schdrak
Ja som dal predpisany 5w-30 acea a3, sviecky iridiove Denso + vsetky filtre vymenene.

Napísané: 18.02.2017 13:35
od používateľa avelmak
Odchadzanie gufera ventilov ma take priznaky.Na volnobehu je v sacom potrubi podtlak,teda vie nasavat cez gufera olej do valcov,ale pocas jazdy uz nema sancu,lebo v sacom potrubi je uz tlak!!! a olej cez gufera stlaci naspat ,nie do valcov.

Napísané: 18.02.2017 13:36
od používateľa Schdrak
Aha, a riesienie toho gufera? Co treba vsetko robit?