Strata vykonu Octavia 2 2006

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

slaff
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 01.06.2015 21:27
Zdieľať na Facebook

Strata vykonu Octavia 2 2006

Príspevok od používateľa slaff »

Zdravim,
vlastnim octaviu 2, r.v. 2006, typ motora BXE, VIN: TMBGS61Z962246096. Stalo sa, ze som stratil vykon. Zasiel som na diagnostiku, kde nasli chybu P0234 regulace tlaku preplnovani (nad hranici regulace). Predpokladal som,ze to bude ventil casto oznacovany ako N75. Chcel som ho objednat, ale na moje pocudovanie mi z jedneho internetoveho obchodu napisali, ze ja takyto ventil NEMAM!!! Viete mi poradit? Moze to byt vaha vzduchu? Alebo nebodaj odchadza turbo? Lebo piskanie turba zatial nepocujem. Stalo sa mi,ze som zase stratil vzkon. Tak som vypol motor a znova nastartoval a auto fungovalo normalne (malo tah).
Poradite niekto?
Vdaka
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nebol si na diagnostike ale u blba čo vie prečítať register chýb.
N75 máš,ale je integrovaný do spoločného bloku z ventilom EGR a ventilom klapky,tj taký blok z ktorého ide tuším šesť hadičiek.
Máš z veľkou pravdepodobnosťou variabilu zapečenú a uviazne v polohe plného výkonu.To by ten "diagnostik" odhalil za dve sekundy.Treba ale povedať že v hre je aj N75 pokiaľ je netesný môže nútiť variabilitu neustále otvorenú.Navštiv normálneho mechanika lebo už máš našlapnuté na robenie nezmyslov.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Najprv by si mal vyskusat podtlakovu hadicu ze ci nie je dierava od toho spominaneho bloku/cierna krabica/,s vakuovou pumpou.S tym vyskusas aj membranu turba.Najvatsou pravdepodobnostou bude zaseknuta variabilita,ako uz pisal mhlavaty.Rozobrat vycistit,a jazdit.
slaff
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 01.06.2015 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaff »

Dakujem za odpovede. takze az taka velka zavada by to nemala byt?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Podobnú vec rieši takmer každé TDi po určitom nábehu kilometrov,urobí sa kompletná "očista" veci dajú do poriadku,všetko skontroluje,premeria,nastaví ak treba,majiteľ dostane vysvetlenie ako nemá jazdiť a väčšine sa to už nestane,kedže tomuto stavu dopomáha nesmierne zlý spôsob jazdy.Takže porucha to je aj nie je,pri 90% je to iba vec práce
slaff
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 01.06.2015 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaff »

Zdravim,
takze spat k problemu. Vymenil som filter, vycistil vahu vzduchu a cuduj sa svete auticko taha ako nove... (skoro). A tom som ani na diagnostike nebol. Uz som myslel, ze to bude turbo a pod. vecicky okolo toho. takze zatial auto slape.

A este jedna otazocka:
Mozem kupit vaha vzduch z Ciny? Vyjde okolo 40 eur lacnejsie. Ved keby nebola dobra, auto by padalo do nudzaku. Ci moze sa stat nieco horsie?

Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nerob to,na podobnú "úsporu" už doplatilo kopec ľudí.Budeš kupovať dva razy.Nikdy tam nedávaj iné než originál Bosch,skôr hladaj kde ho zožežieš za lepší peniaz,prípadne dielňu ktorá ju posunie zákazníkovi za nákupnú cenu.
Ale ani to by som nerobil bez overenia aké hodnoty váha dáva,je to na pár minút vybehnúť z diagnostikou na cestu a je zoppovedaná otázka áno/nie.
Nesmieš zabudnúť že váha môže dávať nízke hodnoty naprieť tomu že je bezvadná príp.nová,tj riešenie problému nie je vo výmene váhy ale napr tuhej variabilite alebo prasklej membráne v banke turba,vadnej hodičke,dokonca v úniku podtlaku v spleti hadičiek atd
Pozor na núdzový stav,pri prvej príležitosti ťa pokojne zabije.Je nutné pochopiť (je to doslova životný záujem každého majiteľa Tdi,Hdi,Jtd) príncíp na základe čoho vlastne funguje.Ale tu na fóre už boli dané detailné informácie,treba si to prečítať.
filmydavid101
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 28.04.2022 12:52
Zdieľať na Facebook

Re: Strata vykonu Octavia 2 2006

Príspevok od používateľa filmydavid101 »

vie mi niekto poradit co to znamená táto chyba (vyrobce byl definovan-monitor ID Mid $31
Component Id $01
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: cofffee124 a 14 neregistrovaných