Strana 1 z 3

Citroen CX Prestige r.v. 1977 na veteránske značky

Napísané: 12.10.2018 13:46
od používateľa copy
Stal som sa majiteľom auta s r.výroby 1977 a chcem ho prihlásiť na veteránske značky. S autom budem jazdiť výhradne na veteránske zrazy (prípadne občas nejaký nedeľný výlet po okolí) a auto budem udržiavať v takom stave, ako vyšlo z výrobnej linky.
Vysvetlí mi niekto ochotný, ako mám postupovať? Auto má teraz nemecké doklady, v Nemecku je odhlásené.

Napísané: 12.10.2018 21:34
od používateľa trucker694
Daj to na normálne EVC, veterán spz je pakaren, buzeracia, a nakoniec zistíš, že a bolo správne.

Napísané: 12.10.2018 21:46
od používateľa copy
je to štvrtý veterán, tie prvé 3 sú na normálnych bielych značkách. Pakáreň je, presviedčať technika na STK, že nie, naozaj nebude pri emsinej vytáčať motor až do maxima a že nie, naozaje nebudem montovaať pod nárazník hmlovku a cúvačku. A že naozaj, čestné slovo, nemusím mať vzadu pásy..

Prečo je to pakáreň? Prihlasoval si veterána? Ako dlho to trvalo?

Napísané: 12.10.2018 21:50
od používateľa martincichy
Pokial to auto malo doteraz evidencne cislo, tak ho nechaj na normalnom cisle. Ak je to dovoz a mas doklady, tak ho normalne prihlas. Ak auto bolo docasne odhlasene, tak ho prihlas opat na normalne cisla.

Veteranske tabulky ries ako posledne. Auto ma vacsiu hodnotu s normalnym evidencnym cislom.

Napísané: 12.10.2018 21:54
od používateľa copy
tie veteránske značky predsa boli kvôli niečomu zavedené.
ja nebudem predsa platiť zákonnú za všetky autá, a chodiť s nimi na STK každé 2 roky, keď najazdia tak 1000 km za rok.

Napísané: 12.10.2018 22:16
od používateľa martincichy
80 eur pzp raz rocne pri prevadzke veterana sa strati... ak si uvedomim, co stoji vracanie auta povodneho stavu. Je to len o opici a bananoch.

Ta cuvacka a hmlovka tam je kvoli bezpecnosti. Tvojej a inych. Nebud sebec. Kvoli pasom vzadu som nikdy nemal problem.

Napísané: 12.10.2018 22:29
od používateľa copy
auto je v povodnom stave. Absolutne nic nie je zmenene. Dokonca je v originalnom laku, jedina hrdza na lemoch dveri zvnutra - aj to uz je spravene.
Pre koho tie veteranske znacky teda su? Ked ma tu od nich odhovarate?

Napísané: 12.10.2018 22:33
od používateľa bajo777
mozno do spolocnosti "veteranistov", by si v konecnom dosledku ani nechcel patrit

Napísané: 12.10.2018 22:41
od používateľa copy
z akého dôvodu? to je nejaká sekta?
Ak to bude na Slovensku neriešiteľné, tak pôjde na české, rakuúske alebo nemecké veteránske značky.
Zaujíma ale normálny, oficálny postup pridelenia slovenskej veteránskej značky.

Napísané: 12.10.2018 23:42
od používateľa hjundai
veď si to nájdi, info je dostupné na nete...v princípe ti niekto kto má pečiatku musí zhodnotiť stav auta v zmysle pôvodnosti... a samozrejme že tie značky a registrácia majú zmysel.

Napísané: 13.10.2018 07:19
od používateľa copy
práveže som nenašiel, kto má tú schvaľovaciu pečiatku pre značku Citroen.

Napísané: 13.10.2018 07:38
od používateľa menonque
Tej emisnej by si sa vyhol, pretože podľa novej metodiky vozidlá z pred roku výroby 1981 nemajú povinnosť absolvovať emisnú kontrolu. Tak mi bolo povedané, keď som v lete bol na kontrole s nákladiakom a že je to čerstvo zavedené. Pravda napadlo ich to až potom, keď motor absolvoval vytáčaciu emisnú tortúru. Ale aspoň mi ju neučtovali.

Napísané: 13.10.2018 17:06
od používateľa seven549
ak chces veteran spz musis byt v klube ako clen klubu a platit poplatky.rocne clenske je 100 euro.ten klub treba zivit nepatri statu ale ludom veteranistom.oni maju licenciu a povolenie ti dat papiere na veteran spz.a potom pridu dalsie vydaje.je to 3x drahsie ako platit stk ek a obycajnu pzp len koli tej veteran spz a auto ktore vytiahnes z garaze tak 10x do roka.ak sa rozhliadnes v lete jazdi kopec starych aut z 50 60 70 rokov a vsetci maju obycajnu spz.

Re: Citroen CX Prestige r.v. 1977 na veteránske značky

Napísané: 13.10.2018 19:07
od používateľa christiane
copy napísal:Stal som sa majiteľom auta s r.výroby 1977
Mal som Mercedes zralok 220 D 1971,otec Mercedes kratas 200 D 1969 a nikdy som nemal na stk problem z pasmi a vselicim inym.Netusili kde su cisla a nemali o autach ani sajnu.Na kazdom som domontoval len hmlovku.Vzdy som im povedal ze ja nemozem zasahovat do konstrukcie ako sa jednalo aj z tretim brzdovym svetlom,hmlovkami a podobne.Ani vzadu neboli pasy.Mali sme ich od 1990 do cca 2015.Ale bolo im jasne ze na kazdodenne chodenie do roboty tie auta neboli.

Re: Citroen CX Prestige r.v. 1977 na veteránske značky

Napísané: 13.10.2018 19:29
od používateľa wilz
copy napísal: a auto budem udržiavať v takom stave, ako vyšlo z výrobnej linky.

Keď píšeš niečo o ďalších 3 veteránoch, tak zrejme nie si laik, ale potom by si nemohol napísať že „auto budem udržiavať v takom stave, ako vyšlo z výrobnej linky“.
Každý ti môže veriť že „auto budem udržiavať“ ale zase u 40 ročného auta sa niektoré veci jednoducho len snažíš držať aby fungovali, nie že aby boli ako nové (a zvlášť teda CX).
A čo sa týka tých značiek, spiatočky a hmloviek, mám kamaráta čo má 4 veterány a okrem jedného z 30 rokov, má ostatné na normálnych značkách a nedávno hovoril že si na Austin-Healey namontoval pod nárazník (dosť hlboko, tak aby to bolo vidieť iba zozadu) spiatočku, ledkové brzdové svetlá a tie kvalitné zadné odrazky, pretože vraj mal hlavne večer problém aby mu niekto jazdiaci za ním nenabúral kufor, lebo originálne zadne svietidlá sú slabo viditeľné.