Strana 1 z 2

Škoda 110r

Napísané: 17.04.2016 10:07
od používateľa patko1
Zdravim majstri. Zadovazil som si erku (Škoda 110r) v povodnom stave a aj ked je dost hrdzava tak sa na nej najde par kuskou ktore ked sa patricne osetria vydrzia este par rokov kym sa pustim do restaurovania. Moja otazka znie. Viete mi poradit nejaky postup a pripravky ako odstranit chrasty nasledne osetrit aby to nehrdzavelo dalej. Moj umysel je : ježom (droteny kotuc do flexy) vybrusit do kovu a nasledne nastriekat nejakym zinkovym sprayom. Vedeli by ste mi poradit nieco lepsie ako ten zinkovy spray? Tusim ked som s nim uz opravoval v minulosti nejaku koroziu vysla hrdza aj tak z pod neho. Sice je mozne ze som to pod nim az tak dokladne nevybrusil. A nebolo by po vybruseni este pred prestriekanim naniest nejaky odhrdzovac? Pripadne miesto toho zinku v sprayi nenatriet to radsej nejakym hemeraitom? Ide mi o to ze momentalne nemam cas pustat sa do restaurovania a chcem aby som na par rokov zachranil diely ktore su v dobrom stave ale uz nejaku tu koroziu maju.

Napísané: 17.04.2016 12:02
od používateľa mhlavaty
Rovno treba napísať,všetko čo je v spreji ale aj Hemerait je na motuky,tak maximálne.Musíš začať tým,že hrdzu pasivuješ,ona v póroch je a ostane,preto

Napísané: 17.04.2016 12:09
od používateľa patko1
motuky znamena na prd? A ako ju pasivujem prosim ta?

Napísané: 17.04.2016 18:41
od používateľa marko2
drot.kotuc v karbine je nic.obrusit brus. kotucom je lepsia volba ale ak to je viac hrdzave prebehne kotuč a mas dieru ak je už tenky plech.ak nie daj odhrdzovač pekne sa to sfarbi na fialovo a troska hrdzu zastavi.ak je raz nieco hrdzave je to aj v poroch v plechu a aj tak casom vyleze.najlepsie bud vymenit diel alebo vyvarit.potom to vydži dlhsie.ak tu dierku zamaskujes tmelom par krat zaprší a hned to robi bublinky no a mas po radosti. :3020:

Napísané: 17.04.2016 18:44
od používateľa nachtigall
existuje špeciálny epoxidový sprej brunox, penetruje to hrdzu. mám to vyskúšané celkom to funguje

Napísané: 17.04.2016 18:57
od používateľa patko1
dakujem za rady. Ano viem vybrusenie klasickym brusnym kotucom do cisteho plechu je samozrejme ucinnejsie len sa bojim aby sa to velmi neprehrialo zbytocne ale sice to by vadit nemalo hadam, a jasne ze je mozne prebrusenie ale to by tiez nemalo byt na skodu pretoze myslim ze radsej prebrusene do diery ale zbavene hrdzi ved aj tak sa to bude vyvarat potom. mozno najlepsie by bolo opieskovat ale to je uz kus viac roboty a musel by som to nakomplet rozobrat a tolko casu momentalne nemam. Obrusim to teda do ziveho kde je naznak korozii , natriem odhrdzovacoma a vyskusam tento pripravok http://www.dom-byt-zahrada.sk/brunox-ep ... 400-ml.htm Nasiel som aj test https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8 Takze asi dam pod ten brunox ten R-stop a malo by to nacas vydrzat podla mna http://www.smartrepair.sk/kategoria/tme ... ok-100-ml/

Napísané: 17.04.2016 20:21
od používateľa braga
Skus to tym Brunoxom je to taky ciry lak a nato nanes dalsiu vrstvu farby

Napísané: 17.04.2016 20:57
od používateľa patko1
ako moze povrchova hrdza ked ju odstranis a osetris odpadnut po roku uplne? ak by si to vybrusil do kovu tak podla mna neexist. Ci? Ma nestras

Napísané: 18.04.2016 09:14
od používateľa Factor
Mám pocit, že lakinovi to odpadlo celé-nie kvôli spodnej vrstve hrdzi (ktorá tam asi ani už nebola), skôr ten brunox nemusí mať takú lepivú vlastnosť, ako iné základové nátery. My sme používali vo firme na stroje ktoré boli vystavené extrémnym poveternostným vplyvom základ vo forme fosforečnanu zinočnatého (zink fosfat). Malo to veľmi hutnú- povedal by som ťážkú konzistenciu. Neustále to bolo treba pred nástrekom miešať, aj počas neho, lebo to rýchlo sadalo. Ale stroje vydržali dlho. Aby som nezabudol, stroje striekané týmto základom sa v zásade nedávali opieskovať, ale dávali sa otrieskavať kovovými časticami, pretože to bolo dôkladnejšie a išlo to hlbšie. Je to drahá metóda, ale ak zákazník chcel tak bolo tak. Druhá varianta zosilnenej ochrany bolo opieskovanie, následne epoxidový základ a na vrch akryl-uretánový nástrek. U prvej aj druhej varianty sa dutiny vystriekali tectylom.

Napísané: 18.04.2016 10:01
od používateľa theflyingdutchman
Zalezi na tom ci si kutil alebo nie. Ja osobne by som nasetril peniaze bokom a nechal to urobit profesionalom. Su firmy ktore robia renovacie Tatry 603, Skodoviek atd. Karoseriu vedia aj pozinkovat. Je to sice drahe, no tie auta pojdu cenovo uz len hore.

Napísané: 18.04.2016 19:35
od používateľa patko1
ved ja to aj dam casom spravit machrom na to ale ako som pisal len chcem dovtedy zachranit osetrit zachranitelne diely. Inak od rana som sa babral s motorom aby som ho spojazdnil, najprv iskru nedavalo potom benzin, natahovali sme to po dedine hore dole ako cicinu ale ked zvrčal ta radost stoji za to :2f93:

Napísané: 18.04.2016 20:04
od používateľa bajo777
To hej...aj ked antiskodovak, 110R ma cosi do seba, to sa musi nechat, sice verkel ako vsetky, ale jediny okridledny sip co bych sa obzrel za nim aj dnes, to musel vymyslet fanusik, zachran jeden kus, pre buducnost ked sa da :3035:

Napísané: 20.04.2016 22:48
od používateľa marek11111
bajo777 napísal:To hej...aj ked antiskodovak, 110R ma cosi do seba, to sa musi nechat, sice verkel ako vsetky, ale jediny okridledny sip co bych sa obzrel za nim aj dnes, to musel vymyslet fanusik, zachran jeden kus, pre buducnost ked sa da :3035:
Bajo ak niekedy zavítaš k nám na východ tak Ťa povozím :3035:
http://s31.postimg.org/f6figpsvv/P1290309.jpg

patko1 - hlavne zadné blatníky a zadnú kapotu treba zachrániť, ostatné diely sa dajú ešte zohnať za rozumný peniaz (pri troche šťastia). Aký máš rok výroby?

Napísané: 21.04.2016 05:49
od používateľa bajo777
Hraskovy cukrik jak z fabriky, Marek plati :2f93:

Napísané: 21.04.2016 21:34
od používateľa patko1
marek11111 napísal:
bajo777 napísal:To hej...aj ked antiskodovak, 110R ma cosi do seba, to sa musi nechat, sice verkel ako vsetky, ale jediny okridledny sip co bych sa obzrel za nim aj dnes, to musel vymyslet fanusik, zachran jeden kus, pre buducnost ked sa da :3035:
Bajo ak niekedy zavítaš k nám na východ tak Ťa povozím :3035:
http://s31.postimg.org/f6figpsvv/P1290309.jpg

patko1 - hlavne zadné blatníky a zadnú kapotu treba zachrániť, ostatné diely sa dajú ešte zohnať za rozumný peniaz (pri troche šťastia). Aký máš rok výroby?
Praveze zadna kapota a zadne blatniky su celkom ok tak ich chcem zachranit. Z prednych vela neostalo, su zozrate na max. Najvacsie obavy mam z predneho 4svetloveho cela , to je zhnite na mraky. Ak by niekto vedel o nejakom tak poprosim hlasit. Mam rok 1978 taky ako som presne zhanal nakolko som sa vtedy narodil. Zhanam veterany toho rocnika a nejak som spozoroval ze sakra napriklad 1979 ich je vela a 78 malo