Strana 3 z 3

Napísané: 28.12.2019 10:27
od používateľa tonoaaa
Svetla s automatickou nivelaciou sa tiez nastavuju skrutkami na spravny sklon, ale castokrat je potrebne dodrzat servisny postup, kde byva aj to, ze auto ma mat predpisany objem paliva v nadrzi, zatazene sedadlo vodicom 75kg a diagnostickym pristrojom vyvolane zakladne nastavenie. Skrutkami sa prida offset, ale aby bol spravny sklon pre kazde zatazenie, cize funkcia prevodu zatazenia nameraneho nivelaciou v sucte s offsetom danym skrutkami predstavoval vo vysledku stale rovnaky sklon je potrebne splnit podmienky pisane vyssie. Servisy toto castokrat neovladaju. Nivelacie tak ako vsetko su zjednodusene, je tam silna nelinearita a aj jemne rozhasenie nastavenia sposobi pri inom zatazeni horsi sklon. V kombinacii so zastaralym regloskopom kde servis nevie ci ma sklon brat na modru ciaru rozhrania (sposobenu zas len lacnotou vyvoja, navrhu a vyroby svetiel), alebo bielu vznika odchylka a svetla uz nie su komfortne ani pre vodica, nie to este pre oprotiiduceho. Dalsi faktor preco LED je citlive na spravne nastavenie vyplyva z vysokej intenzity svetelnej stopy LED svetla na ceste a urcitym limitom dynamickeho rozsahu ludskeho oka. Totizto halogen svieti v podstate donekonecna v pravej casti ale jeho svetelny vykon je nizky, takze v tom "nekonecne" nema sancu oslepovat a vodicovi poskytuje jemne rozhrabie svetlo tma. Okrem toho mensie osvetlenie cesty umoznuje oku lepsie vidiet aj menej osvetlene objekty mimo hranice svetiel. Ked ale kukate na objekty nasvietene LED intenzivnymi svetlami, tak objekty v tme nevidite, lebo zrenicky su prisposobene na pozeranie na intenzivne osvetlenu cestu. Okrem toho taketo svetla maju ostre rozhrabie, castokrat s duhovym ci namodralym efektom. Jazdou cez nerovnosti roztyluju pri vnimani pohupujuceho rozhrania, oprotiiduci s takymi svetlami lahko oslepuju na horizontoch, pri nerovnostiach a pod. Ja osobne tam vnimam viac nevyhod ako vyhod. Zlate xenony.

Napísané: 28.12.2019 12:04
od používateľa metamor
zlata predposledna veta co si napisal... nehovoriac o novinke ze led svetla s obyc parabolou bez cocky v novych oploch.... uplne najvacsie zlo su tie svetla ked prsi....

Napísané: 28.12.2019 13:13
od používateľa bajo777
ja myslim ze v pripade tukesu aj skorej, vyvojari v depo uz makaju naplno :40bd:

Napísané: 29.12.2019 14:40
od používateľa YxoYpsilono
metamor napísal:zlata predposledna veta co si napisal... nehovoriac o novinke ze led svetla s obyc parabolou bez cocky v novych oploch.... uplne najvacsie zlo su tie svetla ked prsi....

Kefky sú lacnez lacnejšie ako halogeny, preto budú postupne všade.
Podobne aj displeje sú lacnejšie ako budíky.

LED v paranoid majú aj Scala aj Kamila aj golf 8 .

Aj Corolla nová myslím.

Skrátka každý nový model od 2020 už bude mať LED.

Lesectovsu lacné čínske LED.
Bez nastavenia výšky, bez ostrekovačov.
To preto, lebo majú nízky výkon,xtakze kto drahé veci nepotrebujú.

Treba začať rozdeľovať svetlá nielen na halogeny, dejiny a keď,ďalej aj na úroveň svietivosť i.
Tam sa láme chleba a nie je LED ako led.

Napísané: 29.12.2019 16:33
od používateľa keyzone
Ak sa navrhne dobre svetlo, nie je čočka nutnosťou. Šiel som s novým CXG s full LED a nie neosľnovalo.

Žiaľ, demencia v oblasti diazajnovania LED je naozaj príkladná, niečo ako foreground limiter im nič nehovorí.
Čo sa týka toho dažďa, je to svätá pravda, ale tieto neduhy sa postupom času budú eliminovať. Nová Hella Multibeam keď zaznamená že prší, tak stlmí svetlo presne pred vozovkou a teda zníži osľnovanie.

Takže, na lepšiu "dobu" LED si počkáme.
Aj xenónom dlho trvalo kým sa dostali tam kde sú dnes.

Napísané: 29.12.2019 16:35
od používateľa keyzone
lubos zimovcak napísal:Najhoršim " luxusným" vynálezom v oblasti svetiel je " automaticke" zhasinanie a zapínanie diaľkových svetiel :3c90: :3c90:

Ale tie LED budú fakt zaujímave na opravu, či výmenu po 10 rokoch... lol
Tí čo dnes retrofitujú xenóny :)