Strana 1 z 1

Škoda 1203: ‘Trnavská pomsta‘ má 50.

Napísané: 05.08.2018 12:46
od používateľa foter
Škoda 1203: ‘Trnavská pomsta‘ má 50. Trápila sa 31 rokov. Najdlhšie zo škodoviek

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/4 ... -31-rokov/
Stará bola už vtedy, keď zišiel z liniek vo Vrchlabí prvý sériový exemplár. Nakoniec však vydržala vo výrobe presunutej do Trnavy viac ako tri desaťročia. Najdlhšie zo všetkých škodoviek. A napriek nedostatkom odviedla kus roboty. Jednu generáciu odviezla z pôrodnice až na cintorín. Dnes má Škoda 1203 päťdesiat rokov. Jej príbeh sa však začal oveľa skôr.
Obrázok

Napísané: 05.08.2018 13:28
od používateľa trucker694
Už len v dobrom. Zostane v našich spomienkach, ja som bol škôlkar, keď na služobnom dvore postáli nove dvestotrojky, a vyraďovali firemné estéwečky, barkasy, žuky, a poslednú nysu.
Bola to novinka, ale po určitom čase sa ukázali všetky nedostatky, tak šoféri po úsmevoch na tvári mali slzy v očiach. Toľko nedostatkov, to nepoznali, hlavne posledné žuky boli vysoko kvalitou nad dvestotrojkou. Výkon,nič; spotreba vysoká, ac pumpa neťahala, prázdna sa nevedela rozbehnúť do kopca za mokra, nestabilná na ceste, v zákrute len von z cesty naložená bola vždy safety car prvá v kolóne. Barkas rýchly, nízke ťažisko, jednoduchá konštrukcia. Ale bola dôležitý članok v bývalom režime v autodoprave po boku avie.

Napísané: 05.08.2018 13:44
od používateľa laco1871
Š 1203 bola ukažkovým prikladom socialistickej konštrukčnej školy a povrchných riešení nedotiahnutých do uspešneho konca...

Stačilo tam nainštalovať dieselovy motor a jazdila by o 100 % lepšie.

Napísané: 05.08.2018 14:54
od používateľa bajo777
otazkou je, ci nema vo funkcii RZP viac obeti, jak obidve svetove vojny...ale v tej dobe to tak nevadilo, rodili sa deti!, taketo sanitky zabezpecovali okrem ineho prirodzenu selekciu slabych

Napísané: 05.08.2018 15:15
od používateľa pedro727
hneď včera som si to prečítal,nakoľko som kedysi ešte ako učeň strávil pár dní na linke a aj v motorárni.
@laco1871 veď ku koncu ho aj dostala, ako posledný výdych :)

Napísané: 05.08.2018 15:52
od používateľa wilz
laco1871 napísal:Stačilo tam nainštalovať dieselovy motor a jazdila by o 100 % lepšie.
To kde zase chodíš na takéto názory.
Motor nie je auto, len jeho časť, aj s dieslom to bol drek.
V súvislosti s jazdnými vlastnosťami mi nedá nespomenúť si na to, keď som si po prevrate doviezol z rakúska Ford Transit. Po nejakej dobe som šoféroval 1203-ku a v prvých zákrutách som skoro vyletel z cesty, ako som už bol navyknutý na čitateľné jazdné vlastnosti toho Forda.

Napísané: 05.08.2018 17:24
od používateľa keyness
Chcel som k tomu nieco napisat ale nakoniec mi neostalo sil.. skoda slov tento ,,skvost,, komentovat

Napísané: 05.08.2018 17:24
od používateľa easyridersvk
to bola 1202 ka v inej kasni....ta s korbou bola naj zo vsetkych. az take zle to nebolo....znami ked sa stavali kupili jednu skrinovu 1203ku ktora uz mala jeden dom za sebou, postavili svoj a predali dalsiemu co sa staval...
..k jazdnym vlastnostiam...keby ste po roku jazdenia na niecom inom ako felda presadli do feldy 1,3ku vam zarucim ze prvu krizovatku neubrzdite a prvu zakrutu nevyberiete.... :40bd:

Napísané: 05.08.2018 17:46
od používateľa trucker694
laco1871 napísal:Š 1203 bola ukažkovým prikladom socialistickej konštrukčnej školy a povrchných riešení nedotiahnutých do uspešneho konca...
A prečo sa takmer tridsať rokov /rozumej JEDNA GENERÁCIA politikov/ po revolúcii vezie na tých socialistických konštrukčných školách a povrchných riešeniach a stále majú čo rozkrádať. Celé mestá a obce sa učia v školách postavených v zlých časoch. :4012:

Napísané: 06.08.2018 08:32
od používateľa Dep
Podla mna je jedno aky rezim funguje na Slovensku, my si proste nevieme vladnut. Vacsina ludi tu na Slovensku ocakava spasiteľa, nejakeho ochrancu, ktori ich povedie za rucicku od narodenia az do smrti.
Treba na sebe makat a neobvinovat inych za svoje neuspechy.

Ta 1203, nie je sa cim chvalit, skor klobuk dole pred vtedajsimi inziniermi, ze z nicoho dokazali konstruovat nieco. Zapad v tych rokoch vyrabal uplne ine auta. Bodka.

Napísané: 07.08.2018 09:37
od používateľa karci123
Napada ma:)


Napísané: 07.08.2018 10:51
od používateľa keyness
Moze byt rad ze sa nezabil

Napísané: 07.08.2018 12:15
od používateľa oco13
Ja sa tu vrátim k spomínanej 1203ke. Prešlo mi cez ruky velmi vela traktorčekov a skoro všetky mali prevodovku z práve spomínanej 1203ky.Pri týchto konštrukciach sú použité dve prevodovky za sebou kvoli spomaleniu a zvýšeniu sily. Takže druhá prevodovka prenáša asi 4 násobný krútiaci moment ako v aute. A predstavte si ony držia , bez oleja , bez podopretia predného hriadela , dlhé roky bez údržby a fungujú. Rovnako ako aj iné komponenty z tohto auta- motory, diferáky riadenia. Každé samostatne drží a vo výsledku to bol črep??? to mi nejako nesedí, hlavne preto lebo som s tými autami jazdil.Skôr by som videl problém v medzikusoch ,čo tie autá šoférovali. :40bd: :40bd: :40bd:

Napísané: 07.08.2018 13:30
od používateľa Cham
Na 1203-ke som jazdil ako sofer sanitky, ta moja mala asi cca 20 rokov a bol to totalny srot, hlavne z dovodu, ze tie auta sa neopravovali, ale len doslova lepili. Raz neboli peniaze, potom sa nove diely niekde stratili, stale nieco.


Kazdy, kto nema v hlave nasrate, vie kam to bolsevik dotiahol a na akej zivotnej urovni bol vychod a zapad, ked sa nam ta "fungujuca" komunisticka zdechlina v r. 89 rozpadla. Ked sa otvorili hranice tak sme len neveriacky cumeli. Len tot v Rakusku, co vybudovali bez komunistickych sracov.

Napísané: 07.08.2018 20:20
od používateľa Aprox
Mne sa v spojitosti s 1203-kou zjavia spomienky "starych", ked spominali na krasne casy, ako si doma z najkradnutych dielov stavali rozne pojazdne strojceky. Dalsou best story bolo, ako na prvom zeleznicnom priecesti za TT, 1203-ka zrazu spadla o dobrych 30 cm z dovodu chybajuceho pruzenia nahradeneho drevenym kolom. Takze tolko k tomu skvostu :4012: .