Autá z najhoršou a najlepšou ochranou proti korózii

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

hjundai napísal:Ale dajme ekonomicku rozvahu... Napr. auto stoji 10-15000e zato mam slusne male auto,povedzme planujem ho podrzat 15 rokov cize tak do 150-200000km. Cena ochrany? Bude stacit raz za ten cyklus ci viackrat? Tych 15rokov da bez toho ci neda? Problem je ze niet dielni kde to robia....niet dopytu niet ponuky niet moznosti....
pre mňa sú to úsmevné číslá km,pretože servisujem povedzme hlavne PD-čka a veľa zahraničných chodí raz za 2 roky na rozvody a na odometri majú tri razy viac km.Autá chodia stále v plnej kondícii,a tu už majiteľia začínajú premýšlať úplne inak,už im je dávno jasné že ak predĺžia život aj karosérii a podvozku tak ešte obídu zo desať ráz zemegulu,čo už raz majú za sebou...to ide rýchlo.Väčšinou rozladuje to čo vidieť,to je niečo čo hrozí že ich vystaví "obdivným" pohľadom.A tiež ich stanice technickej kontroly nemajú zrovna chápavé oči ani pre povrchovú hrdzu podvozka,ani keď technicky nemá jedinej chyby.
Práca v dielni je malá katastrofa,rozprach ktorý vzniká je šialený,používa sa pomerne vysoký tlak a to vytvorí doslova hmlu čo zabezpečí že to nasadá všade či už to zasiahne hubica priamo alebo je to iba rozprach.A tak sa auto zabalí celé a tesní na prahoch.Zdvihne do výšky a z prahov sa spustí ďalšia fólia po zem takže sa človek pohybuje v uzavretom priestore.Ak to neurobí bude konzervovaná celá dielňa od podlahy po plafon,bude to úplne na všetkom.Takže zrovna radosť to nie je a aj ja ak už také zoberiem tak nikdy si nenaplánujem jediné,ale nech je viac aut po sebe.Ale to musí byť starý a trvalý klient komu to človek urobí za "vernosť" inak je to nezmysel robiť sporadicky tu a tam lebo práve lukratívna práca to nie je vzhlľadom na čas ktorý potrebuje tancovať okolo toho a ako obmedzí dielňu.Na druhej pozícii proste nemôže nič stáť
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

V roku 1993 otec doniesol Peugeot 309 klasika 1.9 d,r.v 1991 a auto malo okolo 100 000 km,auto slúžilo dennodenne do roku 2007 a predalo sa s 540 000 km a hrdza ale že vôbec nikde,momentálne s hrdzou bojujeme pri každej dodávke najprv citrón Jumper ten zhnil neskutočne teraz fiat ducato r.v 2004,auto dovezené z belgická v 2014 v ukážkovo stave ako zvonku tak aj zvnútra a zospodu a bum 3 roky zimy na Slovensku a lemy hniju opäť. ..neviem čím sa tu solí ale asi s kyselinou :41c2:
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

u nas mal jeden chlap zigulaka rok 1990.kupil ako nove.nic neosetroval neriesil ziadne vosky len to stale ked dosiel domov v zime vytiahol z garaze hadicu ostriekal to cele vodou aj zo spodu kam sa dostal a sup ho pod pristresok.podlaha kde auto parkovalo bola z dosiek.auto za 20 rokov nic.ako sem tam na naprave nejaka bodka hrdze o velkosti hlavicky spendlika no karoseria nic.o lak sa staral asi tak ze to 2x rocne obehol nejakou lacnou lestenkou cize farba vyblednuda a auto umyval len vodou.ziadne sampony.ani disky nemal hrdzave.potom co ho predal za 1000 euro auto uz stalo na sidlisku na hline,bolo na jar po jednej zime rokvitnute ako jeden kvet :d :D nechapal som normalne to dobehlo svoj vek.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

cobo77 napísal:momentálne s hrdzou bojujeme pri každej dodávke najprv citrón Jumper ten zhnil neskutočne teraz fiat ducato r.v 2004,auto dovezené z belgická v 2014 v ukážkovo stave ako zvonku tak aj zvnútra a zospodu a bum 3 roky zimy na Slovensku a lemy hniju opäť. ..neviem čím sa tu solí ale asi s kyselinou :41c2:
treba to nastriekat voskom a poriadne nech s toho tecie a vydrzi.aj rakuske dialnice su take iste no nase cesty su pecka na hrdzu.mame vela blata na cestachja musim po zime dat dole kolesa a rucne umyvat vnutro blatnikov a srobovakom vyberat blato z tych tanierov na tlmicoch kde je pruzina a niekedy musi dat aj dole plastove podblatniky proste to blato je vsade.u nas som to este nevidel no vo svicarsku su umyvarky kde si clovek auto zdvihne na rampe aj dodavku {auto stoji na kolesach nieco ako rampa na geometriu no v strede je len hruby hydraulicky stlp cize da sa okolo toho behat} a zospodu si to cele clovek umyje vapkou.a je to riadne po zime vytazene.treba si zobrat gumaky a prsiplast lol ono pod tou rampou je aj 3cm mokreho blata z aut ale ide to.
vpeto
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 20.11.2009 20:30
Zdieľať na Facebook

Nastrek dutin

Príspevok od používateľa vpeto »

Dobry den, mame 2013 dodavku Master, kedze viem ako vyzeraju dodavky ktore nemaju ani 10 rokov chcel by som urobit pred zimou nastrek dutin, prahov, vnutier dveri a tych najviac postihnutych miest. Ake pripravky by ste mi doporucili? Aky je postup pri praci atd. Dakujem
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

na taku dodavku pojde aj 100 euro za vosk.predavaju sa hocijake spraye alebo take tuby na pistol cize treba aj kompresor.ja uzivam spraye od den braven ochrana dutin 5 euro jeden 400ml.no je to na osobne auto a robim si to sam postupne stale pocas nejakej udrzby napr vymena oleja prezuvanie auta.starline tiez nieco predava alebo liqui molly https://www.autostore.sk/liqui-moly-ochrana-dutin/ .farba je svetlohneda,alebo priesvitna ale su aj take maglajzy ktore ani koleso zo zasterky neda dole ked na to frka vodu v rychlosti.kedysi mali reklamy aj firmy ktore to robia.kedysi bola cena 2000sk za osobak.odporucalo sa to kazde 2 roky no na nase cesty to treba pred kazdou zimou.
carlosMT
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 23.09.2007 15:27
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa carlosMT »

66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

https://postimg.org/image/l29puelx1/

https://postimg.org/image/8owvnhw8l/

https://postimg.org/image/kfat4vp11/

https://postimg.org/image/4v3fecewl/

https://postimg.org/image/nop8bcd4l/

https://postimg.org/image/ofhyh4fhx/


Posielam Vám pár foto pre ilustráciu, takto som robil auto rodičov, je toho viac ale pre ilustráciu stačí, všetko čo píše mhlavaty platí, počnúc tým že je to totálne nevďačná robota, viac x som tu písal o tom ako som to robil, používal som resistin, vo vhodnej kombinácii pre dutiny a podvozky... cena vosku na auto typu octavia je cca 100€ (treba rátať 10x pixla , nejaké tie pásky atď). Ale robota to je tak na týždeň ak to má byť poctivé, navyše pre 2 autách som išiel do extrému - išla von aj prístrojovka, a komplet interiér, nepolámať polovicu platov znamená opatrne sa hrať s niektorými dielmi...a za takú prácu by som chcel aspoň 400€, čo samozrejme každý okašle, spomínal som tu že som chcel urobiť aspoň pár áut nech sa mi vráti na kompresor a vybavenie no dopyt bol prakticky 0, takže som porobil autá v rodine a bolo, teraz po dlhšej dobe mám 1 jediného človeka ktorý čaká na výmenu auta a okamžite ide ku mne na 1-2 týždne lebo chce primitívnu techniku čo sa zgenerálkuje a má slúžiť až do elektromobilov..., najideálnejšie je robiť to keď je auto úplne nové ( odpadá prácne čistenie a sušenie). Ľudia pre to nemajú pochopenie, boja sa ´´pokaziť ´´ si nové auto... na stk som so 4 ročným bezchybným autom dostal sfuka že čo za lepkavý sajrajt tam mám skoro ma zato chcel vyhodiť technik z STK.... a najpodstatnejšie... ideálne je to robiť ak auto nie je hrdzavé, ak už hnije je problém tam sa to musí ošetrovať a je to na zblbnutie, a aj tak sa už tá hrdza spomalí, pri ošetrení nového auta je to viac menej dlhé roky beznáznaku, a verím že to bude ok aj po 20 rokoch..( poviem potom- nateraz mám prvé auto ošetrené asi 3 -4 roky ...
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Krásny výsledok poctivej roboty. Ľudia majú úplne pomýlené rozmýšľanie, keď si myslia, že týmto auto "pokazia". Práve týmto ho zachránia do budúcnosti !
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

66QUATTRO človeče to treba pochváliť,ozaj pekná práca a takto ošetrené auto bude treba zlikvidovať nasilu,to prežije aj tie elektrá.Ja som odbehol dnes pozrieť auto na kúpu pre otca pána Nagya a moja radosť z inak pekného auta (a vychváleného do tel) bola do prvého zohnutia pod auto.Naštvaný som odišiel cca po 20 sekundách preč.Auto z nekonečnou technikou niekto nechá takto zkorodovať. až do nosných častí.Dovoz...no načo to ten človek sem ťahal ?! Už naozaj nepôjdem pozrieť nič čo nemá prvého majiteľa,to sú také hnilé tieto navláčené šunty.Do telefononu každý ospevuje,to je ako u bláznov
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Ďakujem, dobre je občas počuť pochvalu, hlavne keď pre všetko okolie som bol blázon čo kazí nové autá.... s tým stavom áut na predaj som si tiež vypracoval určitú teóriu, niektorí ľudia samozrejme dobre vedia čo za šrot predávajú ale dúfajú že natrafia na naivného....ale veľa veľa z nich tvrdí top stav lebo tomu naozaj veria... jednoducho nikdy nemali auto v dobrom stave, nevedia čo je to ´´nepoškvrnené´´ auto neodbornými zásahmi po šuflikantoch, nevedia že sa o auto dá starať na inej úrovni.... a tak proste pre nich je auto top stav ak nemá diery v kasni veľké ako pomaranče, ak sa hýbe a trochu brzdí..... a potom vzniká problém ak dojde človek čo naozaj vie a začne ich doradu likvidovať... a zrazu je pre nich magor čo iba vymýšľa - ak čo auto sa hýbe tak aký problém?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

r.v.2002
[img]https://s26.postimg.org/6n9rj4qed/DSCN7126.jpg[/img]
Z pohladu chodiaceho človeka je auto celkom pekné
Ani prémiovky a o dosť mladšie nie sú imúnne,a to je pozink,len treba vedieť kde hľadať
[img]https://s26.postimg.org/915hfd8yt/DSCN7113.jpg[/img]
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Podobný pohľad som mal naposledy na nissan primeru ročník myslím 2003, predná priečka medzi nosníkmi ako chrumkavý chlieb.... najhoršie je že až teraz v takom štádiu by boli majitelia ochotní pristúpiť na podobnú ochranu..akurát v takomto štádiu to nemá viac menej vôbec význam....

https://postimg.org/image/qut8n21gl/

https://postimg.org/image/pwhgyidid/


Dohodil som ešte foto, pre spokojnosť, ten štítok v kufri je prelepený priesvitnou páskou a odfotený do zálohy....
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Pokračujem ďalej v téme, cez víkend som robil ďalšie auto, ako som sľúbil tak sem dávam foto, automobil je Lada Vesta, majiteľ sa dal celkom rozumne presvedčiť aby sa auto ošetrovalo nové ( v čase keď bolo u mňa bolo ešte na prevozných značkách ), čo výrazne znížilo čas potrebný na ošetrenie - odpadla potreba umývania a sušenia, ak by to tak nebolo nie je šanca stihnúť to za jeden víkend... aj tak to bolo na 2 dni práce, ošetroval sa len vonkajšok t.j. prahy, nosníky, dutiny, podlaha, podbehy, nápravy, kosti, pružiny... a kapoty predná a kufor. Dvere a prípadne interiér sme dohodli prípadne na neskôr, nakoľko tie už nie sú závislé od vonkajšieho znečistenia. Verím že samotné rozhodnutie ošetriť auto hneď bolo viac než rozumné, nakoľko predpokladám že Lada ako taká zvlášť nedbá na ošetrenie proti korózie. Potvrdzuje to aj fakt že auto bolo ošetrené ako keby dodatočne - pravdepodobne importérom alebo predajcom na niektorých najkritickejších miestach - foto, tieto fľaky boli čerstvé a preto predpokladám že to bola práca nie z fabriky. Bol to taký nutný základ, no z môjho pohľadu aj tak nedostatočný, hlavne prahy boli nedotknuté. Minul som 7 pixlí resistinu, čo ma trochu zaskočilo, nakoľko som počítal tak s 5, pri zháňaní bol trochu problém, už ich nemajú v každej predajni.


https://postimg.org/image/5ouysvj73f/

https://postimg.org/image/1o8i6tjz2j/

https://postimg.org/image/1dn2wvcv0b/

https://postimg.org/image/29jkcbr97f/

https://postimg.org/image/60lhbqu4qz/

https://postimg.org/image/7i4dro1caz/
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lada ako taká zvlášť nedbá na ošetrenie proti korózie......

Robil som Grand Picasso hneď po kúpe,a ani to veľká sláva nie je.Spústa dielov nemá farbu vôbec,len u nového sa všetko jagá a človek si to neuvedomí.Po pol roku už je to úplne iný pohlad a líška je na kadečom.A tie pretŕčajúce závity skrutiek,to tie dva centimetre hrzdze po rokoch je radosť.keď sa ošetria,idú hravo rozoberať aj po rokoch.Aj prémiovky použijú skrutky z blata,po rokoch už to nemá ani šesťhran,veľmi vedia šetriť tam kde by nesmeli.Japonci to majú úplne vymakané,utrhne sa každá malá skrutka a ..a je to ! Potom šetria hajzlíci na káblikoch,tie napnú tak že sa z konektora nedá stiahnuť.Je to celé na hlavu.Naháňajú halier tam kde je to vyslovene hlúpe,potom dávajú tisícové zľavy na celok,no to už je iba férové.Radšej by všade dali čo to potrebuje a nie takéto okefy

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných