Strana 3 z 4

Napísané: 15.12.2012 13:01
od používateľa rudolfo63
tych aut bolo viacej nostalgickych..,ja s laskou spominam na Tatru 111-stku,ci uz valnik,alebo tahac,ci ako poziarnicke...Ako decko si pamatam madarsky autobus,mal vypukly zadok,ale nepamatam znacku...,vie to niekto?

Napísané: 15.12.2012 13:03
od používateľa mhlavaty
Bez stresu...no asi pre tých,čo si urobili svoju prácu a nestrkali nos do ničoho,nevystrkovali rožky a nepolitizovali a držali sa ďaleko od politických všivákov.Dalo sa to,vtedy bol život velmi pokojný,povedal by som neskutočne pokojný.A potom,my sme mali v rukách všetku moc,boli sme robotníci a teda vládli sme.Vlastnili sme všetko,fabriky,hute,bane,všetko nám patrilo.Samozrejme že sme nepoznali stres.
Druhá vec že ak sme "šahli" na toto spoločné bohatstvo hoci iba v hodnote dnešných 3,30 eura,bola to defraudácia a basa.Bože zlaté časy

Napísané: 15.12.2012 18:41
od používateľa bombalino
A spomínate si na rumunské nákladiaky zn.ROMAN?Ako decká sme sa na nich smiali,pretože každý mal kabínu naklonenú do jednej strany.A IFA to boľa kráľovná. :d :D

Napísané: 15.12.2012 18:44
od používateľa jonathan104
hlavne ľudia ľudsky mali k sebe hoooodne bližšie. Nekastovali sa toľko a mali spoločného nepriateľa čo ich zase spájalo.

Dnes je to naopak, kastuje sa podľa penazí a postavenia, a všetcxi všetkým sú nepriatelia.

Až toľkí sa nehrali na nenahraditeľných a málo kto používal "nemám čas".

Napísané: 15.12.2012 18:59
od používateľa bombalino
Ja to vidím tak,že Štb-áci potrebovali nežnú revolúciu viac ako ľudia.Pretože dnes sú z nich véééľkí podnikateľia.To že generál Lorenc šéf celej ŠTB v ČSSR robí seniormanagera v Pente je jeden z milióna výsmechov a pľutia do ksichtu obyčajným ľuďom.P.S Obyčajnými ľudmi som myslel fakt obyčajných nie tých čo obyčajným ľuďom kradnú ešte aj označenie.

Napísané: 15.12.2012 19:05
od používateľa jonathan104
preto tak rád píšem o Lowenskej krajine, krajine zázrakov, kde sa peniaze ulievajú a stále to sype!!
A ten pocit, že sa to zmenilo preto, aby súdruhovia mohli ukázať svoj majetok verejne, mám aj ja a čoraz viac.

Napísané: 16.12.2012 00:08
od používateľa jergusko
Sranda, koľko to malo názvov... :d :D My sme tomu hovorili "fazuľkáč" alebo "ponorka" :3035:

Napísané: 16.12.2012 09:38
od používateľa mhlavaty
Ešte chvílu sme sa hrabali,kto si to pamätáte...Bucegi a Carpatia ani neviem či som to dobre napísal.Benziňáky s V8 motorom a nekonečnou spotrebou. A jasne že Garant z benzínom aj naftou,to som mal rád.maličký čiperný nákladiačik.Chvílu ešte išli velké Škoda R z obrovským dlhým nosom,a kormidlom ako koleso bycikla. T 111,no nádhera. A bolo by zaujímavé vedieť,či sa z tohoto dedičstva našich otcov niečo uchovalo.Doba nepraje aby sa čokolvek "zabudlo" kdesi v šope a potom našlo o pol storočia.Našich 150 dementom v parlamente sa postaralo.Nikto nemá aby platil poistné a STK na odloženom nejazdiacom aute.Alebo platil pokuty že ich nemá,len preto aby plynuli do kasičky peniažky práve týmto zlodejom,sa uchylujú k takýmto idiotizmom.

Napísané: 16.12.2012 11:58
od používateľa jonathan104
MIlan bola to Škoda RN A RND ľudovo eReNa. Potom prišli Avie ako licencia Saviem z Francúz. A akosi nik nespomenul Tatru 138 - budovaeľku pokroku a socializmu.
Do hotho obdobia patrila aj Škoda RTO akopredchodkyňa LIAZu.
InáčGarant bol sviňa autiak, S5T mi prišla na tú dobu ako lepšie vozidlo aj nosnosťou aj spoľahlivosťou. Je pravda, že ako brigádnik som v pekárňach cez prázdniny dostával squosty Garant a Ifu-nemecké pomsty. :42f8:

Napísané: 16.12.2012 12:48
od používateľa mhlavaty
To som zle skrátil a malo to byť RT (RTO ?)a nie Praga RN,RND
to boli prdúse,tá Škoda bola celkom velká
No 138 som ešte na chvílu zažil,to bol neskutočný krok dopredu v porovnaní z T111, hlavne poludštila prácu vodiča.Inak sa úplne fantasticky opravovala,motor von bola max hodina.Prešla detskými chybami,trhala unášače poloosí,často sa vyberali dupla dvojčatá diferákov,praskali predné torzné tyče pruženia
IFUW50L som pár rokov vlastnil a zamestnával na zvoz zelininy,bola spolahlivá,minimálne nároky udržby,len hlučná a triasla sa,teda až do času kým mala štvorvalec.Nemám na ňu zlé spomienky.

Napísané: 16.12.2012 14:36
od používateľa jonathan104
raz som zažil aj toto na koľjniciach Waršava-70 roky
[img]http://blog.sme.sk/blog/6114/151896/drezina.jpg[/img]

najväčší zážitok som mal ale s parnej lokomotívy-nebolo ani vidieť, otom ma fascinoval zvuk T111 ale ťahač

[img]http://www.oblibene.biz/userdata/shopim ... e/T141.jpg[/img]

Napísané: 25.12.2012 08:18
od používateľa foter

Napísané: 25.12.2012 18:49
od používateľa jergusko
Na Ikarusy sme nadávali, lebo sa nám nesnívalo, že všetko čo príde po nich bude oveľa, oveľa horšie :40bd:
Teraz, keď máme SOR, tie somariny ktoré sa nakúpili len preto, lebo tam má peniaze J&T, v dobrom spomíname na tie zlaté časy, keď sme mali staré zlaté Kádary..... :300f:

Napísané: 08.08.2013 09:29
od používateľa foter
Obrázok

Napísané: 23.08.2014 07:30
od používateľa foter
Škoda RTO Dumpling: Legendárny autobus inšpiroval dizajnéra

http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/32 ... dizajnera/

[img]http://i60.tinypic.com/24gmx3d.jpg[/img]