Hyundai i20 1.2i - výmena prevodovky doma na dvore , da sa aj spojka potom
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 25.08.2006 19:07 Zdieľať na Facebook
Hyundai i20 1.2i - výmena prevodovky doma na dvore , da sa aj spojka potom
Ahojme,
kedze som mal auto s dierou v prevodovke po nabehnuti na suter schovany v kope snehu, trebalo vymenu prevodovky. Povodne som chcel obal prevodovky zvarit pod AC argonom, ale kedze vnutornosti boli v pochybnom stave, prisla na rad vymena. Postup je podobny aj pri vymene spojky (teda dostat sa k nej).
Ide to prekvapivo dobre, treba odmontovat najprv:
- vzduchovy filter,
- teleso vzduchoveho filtra,
- baterku,
- drziak baterky,
Vsetko preto, aby sa dalo dostat k prevodovke zhora. Dalej zhora:
- hadraulicky spojkovy valec,
- senzor otacok,
- spinac spiatocky,
- bowdeny ovladania prevodovky,
- drziak bowdenov,
- uzemnovaci kabel,
- zvysne konektory pripevnene na prevodovke,
Zdola:
- plastovy kryt motora (par skrutiek a plastove klipy),
- tiahlo reakcie krutiaceho momentu,
- odpojit tlmice od tehlice loziska kolesa na oboch stranach a s tym suvisiace drziaky kablov ako aj brzdovej hadice, aby bola dostatocna vola pre vytiahnutie poloosi,
- vycvaknut obidve poloosi a zabalit ich kvoli prachu (toto moze byt vyzva),
- olej v prevodovke treba vypustit, u mna uz nebol skrz dieru
Nasledne sa motor a prevodovka podlozia, demontuju sa vsetky sroby, ktore tie dva kusy spajaju, demontuju sa 4 sroby drziace prevodovku na jej silentbloku zhora a prevodovku viete vlastnymi rukami vytiahnut, nie je vobec tazka.
Je dobre pred montazou nahradnej prevodovky vymenit simeringy za OEM, su specialne a nedaju sa dostat inde. Pri demontazi hrozi ich poskodenie a je dobre mat to v poriadku.
Po montazi druhej prevodovky treba tuto naplnit olejom. Na to sa pouziva rucna pumpa, ktora precerpa olej do prevodovky. Je dobre nechat prebytocny olej odtiect, nech je po spodnu hranu plniaceho otvoru.
Poloosi sa nakliknu naspat a proces montaze je opacny ako pri demontazi...
Dobre je, ze sa nemusi manipulovat s napravnicou, je tam dost miesta. Neviem teda, ci to u inych aut je potrebne, hadam nie, potom by sa podobny postup dal pouzit aj u inych aut. Ale to uz kazdy zvazi sam.
Video:
Prosim Vas, kto nie je fanusik DIY oprav doma a auta dava zasadne do servisu, nech nepozera a nenadava. Naozaj sa to zle cita... Dakujem
Krasny den prajem
kedze som mal auto s dierou v prevodovke po nabehnuti na suter schovany v kope snehu, trebalo vymenu prevodovky. Povodne som chcel obal prevodovky zvarit pod AC argonom, ale kedze vnutornosti boli v pochybnom stave, prisla na rad vymena. Postup je podobny aj pri vymene spojky (teda dostat sa k nej).
Ide to prekvapivo dobre, treba odmontovat najprv:
- vzduchovy filter,
- teleso vzduchoveho filtra,
- baterku,
- drziak baterky,
Vsetko preto, aby sa dalo dostat k prevodovke zhora. Dalej zhora:
- hadraulicky spojkovy valec,
- senzor otacok,
- spinac spiatocky,
- bowdeny ovladania prevodovky,
- drziak bowdenov,
- uzemnovaci kabel,
- zvysne konektory pripevnene na prevodovke,
Zdola:
- plastovy kryt motora (par skrutiek a plastove klipy),
- tiahlo reakcie krutiaceho momentu,
- odpojit tlmice od tehlice loziska kolesa na oboch stranach a s tym suvisiace drziaky kablov ako aj brzdovej hadice, aby bola dostatocna vola pre vytiahnutie poloosi,
- vycvaknut obidve poloosi a zabalit ich kvoli prachu (toto moze byt vyzva),
- olej v prevodovke treba vypustit, u mna uz nebol skrz dieru
Nasledne sa motor a prevodovka podlozia, demontuju sa vsetky sroby, ktore tie dva kusy spajaju, demontuju sa 4 sroby drziace prevodovku na jej silentbloku zhora a prevodovku viete vlastnymi rukami vytiahnut, nie je vobec tazka.
Je dobre pred montazou nahradnej prevodovky vymenit simeringy za OEM, su specialne a nedaju sa dostat inde. Pri demontazi hrozi ich poskodenie a je dobre mat to v poriadku.
Po montazi druhej prevodovky treba tuto naplnit olejom. Na to sa pouziva rucna pumpa, ktora precerpa olej do prevodovky. Je dobre nechat prebytocny olej odtiect, nech je po spodnu hranu plniaceho otvoru.
Poloosi sa nakliknu naspat a proces montaze je opacny ako pri demontazi...
Dobre je, ze sa nemusi manipulovat s napravnicou, je tam dost miesta. Neviem teda, ci to u inych aut je potrebne, hadam nie, potom by sa podobny postup dal pouzit aj u inych aut. Ale to uz kazdy zvazi sam.
Video:
Prosim Vas, kto nie je fanusik DIY oprav doma a auta dava zasadne do servisu, nech nepozera a nenadava. Naozaj sa to zle cita... Dakujem
Krasny den prajem
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Re: Hyundai i20 1.2i - výmena prevodovky doma na dvore , da sa aj spojka potom
Existuje DIY a "DIY"....
Nehnevaj sa,ale kto potrebuje čitať o tom,čo potrebuje odmontovať aby sa dostal ku prevodovke,nech sa radšej do žiadnej DIY opravy nepúšťa.
Ono ide o to, aj to poskladať naspäť,aby to fungovalo...
A zaujimalo by ma ako a s čím si montoval naspäť OEM simeringy...
Nehnevaj sa,ale kto potrebuje čitať o tom,čo potrebuje odmontovať aby sa dostal ku prevodovke,nech sa radšej do žiadnej DIY opravy nepúšťa.
Ono ide o to, aj to poskladať naspäť,aby to fungovalo...
A zaujimalo by ma ako a s čím si montoval naspäť OEM simeringy...
-
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Hyundai i20 1.2i - výmena prevodovky doma na dvore , da sa aj spojka potom
Smiešna kritika a otázky od niekoho, kto tu svoje DIY predviedol už niekoľkokrát. Všetky boli na zaplakanie.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Re: Hyundai i20 1.2i - výmena prevodovky doma na dvore , da sa aj spojka potom
Zdravím opäť skalných členov mojho anti-fan klubu tu na fore.
Akékolvek krčovité snahy ma zhovadiť sa celkom míňajú účinkom.
Moje Orlando má doteraz nabehané 260 000 km s toho 230 000 vylučne na LPG.
Prešlo uspešne viacerými periodickými povinnými kontrolami STK a EK.
Je plne spôsobilé na jazdu a spoľahlivé.
S Orlandom som bol v Budva (MNE) Burgas (BG) Katerini (GR)Torino (IT) Frankfurt ,Berlin (DE)
Gdyňa, Gdaňsk ,Warszawa (PL) Amsterdam (NL) vždy som v pohode došiel do cieľa mojej cesty a aj sa vrátil späť výlučne po vlastnej osi.
Viac k tomu nemám ,čo dodať.
Akékolvek krčovité snahy ma zhovadiť sa celkom míňajú účinkom.
Moje Orlando má doteraz nabehané 260 000 km s toho 230 000 vylučne na LPG.
Prešlo uspešne viacerými periodickými povinnými kontrolami STK a EK.
Je plne spôsobilé na jazdu a spoľahlivé.
S Orlandom som bol v Budva (MNE) Burgas (BG) Katerini (GR)Torino (IT) Frankfurt ,Berlin (DE)
Gdyňa, Gdaňsk ,Warszawa (PL) Amsterdam (NL) vždy som v pohode došiel do cieľa mojej cesty a aj sa vrátil späť výlučne po vlastnej osi.
Viac k tomu nemám ,čo dodať.
-
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Hyundai i20 1.2i - výmena prevodovky doma na dvore , da sa aj spojka potom
S tými tvojimi vyslovene nebezpečnými radami a postupmi si mal viac šťastia ako rozumu. Čo zasa nie je až taký problém keď toho rozumu je len za necht. Ale aspoň si sa pochválil kde všade si sa terigal autom kde ostatní lietajú...
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 25.08.2006 19:07 Zdieľať na Facebook
Re: Hyundai i20 1.2i - výmena prevodovky doma na dvore , da sa aj spojka potom
Ahojme, len pre info, auto nejaky ten piatok funguje v pohode. Len pre doplnenie temy.
Tie simeringy su OEM, lebo su specialne, aspon sa mi tak javi. Ak niekoho zaujima ako som ich po sarlatansky montoval DIY, tak tu je video:
Samozrejme odporucam kupit OEM naradie na montaz tychto veci (zartujem).
Pekny den
Tie simeringy su OEM, lebo su specialne, aspon sa mi tak javi. Ak niekoho zaujima ako som ich po sarlatansky montoval DIY, tak tu je video:
Samozrejme odporucam kupit OEM naradie na montaz tychto veci (zartujem).
Pekny den
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný