Studený štart a kompresia motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 05.03.2020 09:41 Zdieľať na Facebook
Studený štart a kompresia motora
Zdravím,
môže nižšia kompresia (6.8 baru, nový motor má 13-15 barov), ktorá je ale takmer rovnaká na všetkých valcoch spôsobovať kolísanie otáčok pri studenom štarte ?
Ventilové vôle boli nastavené a sú presne podľa špecifikácií.
môže nižšia kompresia (6.8 baru, nový motor má 13-15 barov), ktorá je ale takmer rovnaká na všetkých valcoch spôsobovať kolísanie otáčok pri studenom štarte ?
Ventilové vôle boli nastavené a sú presne podľa špecifikácií.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Môže.A je to prirodzené správanie.Menežment má svoje algoritmy pre situácie (štart,studený alebo teplý,akcelerácia/decelerácia) všetko ide podla nejakého plánu,predpisu (algoritmus)
Pokiaľ napr motor nemá síl udržať a dodržať volnobežné otáčky,menežment robí "záchranné" práce aby ho udržal - upravuje zmes,upravuje zápal v snahe udržať predpísaný stav.Tým že o kompresii nemá ani potuchy robí veci ktoré často chod ešte zhoršia.A ako to už býva,závada alebo problém nemusí byť jediný,v kombinácii z iným problémom vie vytvoriť podmienky na úplný kolaps,a nie iba tarokovanie volnobehu.Nie pre srandu sú hranice dané (zrejme schopnosť adaptácie) pokiaľ môže klesnúť parameter kompresie ale aj rozdiel medzi valcami.V danom stave je priamo nemožné aby motor spaloval (tvoril) správnu zmes,lambda tam nekope do lopty,nakoľko je celá daná zmes zápalná a ako zhorí sa dá úspešne domyslieť
Pokiaľ napr motor nemá síl udržať a dodržať volnobežné otáčky,menežment robí "záchranné" práce aby ho udržal - upravuje zmes,upravuje zápal v snahe udržať predpísaný stav.Tým že o kompresii nemá ani potuchy robí veci ktoré často chod ešte zhoršia.A ako to už býva,závada alebo problém nemusí byť jediný,v kombinácii z iným problémom vie vytvoriť podmienky na úplný kolaps,a nie iba tarokovanie volnobehu.Nie pre srandu sú hranice dané (zrejme schopnosť adaptácie) pokiaľ môže klesnúť parameter kompresie ale aj rozdiel medzi valcami.V danom stave je priamo nemožné aby motor spaloval (tvoril) správnu zmes,lambda tam nekope do lopty,nakoľko je celá daná zmes zápalná a ako zhorí sa dá úspešne domyslieť
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
UPS a je jasné, kde súdruhovia konštruktéri robia chybu.mhlavaty napísal:Tým že o kompresii nemá ani potuchy robí veci ktoré často chod ešte zhoršia
Ak sú tie motory také superinteligentné , prečo nerobia log po celý čas ako sú v chode? to čo tu spomínate , že treba ako výstup pre mechanika na 5 - 6 A4 strán - motor by to mal robiť trvale a okrem RJ doplniť aj kontrolnú jednotku, ktorá by porovnávala všetky vstupy a výstupy s požadovanými hodnotami.
Ja mám napríklad v robote pri priemyselnom zváraní online kontrolu asi nad 600 parametrami a aj tak tam dali ešte navyše kamery, ktoré znova vyhodnocujú zvary.
Čo takto domeriavať aj kompresiu , opotrebenie ventilov teploty na x bodoch motora, chem. zloženie oleja , chl. kvapaliny. Čo bráni aby v nádržke na chladiči bolo trvale čidlo na CO2 a tak podobne.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
* prečo nerobia log po celý čas ako sú v chode?
v podstate robia.Tam kde to je možné beží neustále vyhodnocovanie dát.Podstata je začiatok vety - tam kde to je možné.Pretože nie všade to možné je.Ak by sa to zaviedlo do všetkého,systém by hlásil poruchu pri každom zapnutí kľúča.
Aj o kompresii má drahší stroj napr v niektorých audinkách vedomosť pretože má jeden merací žhavič s kumulovanou funkciou piezo merania kompresného tlaku.Tu treba podporiť druhý dobrý dôvod ktorý spomenul mp3 a to je naozaj ekonomika.
Kým vieme urobiť tak blbú vec že niekomu napcháme do výfuku zemiak,tak nemôžeme chcieť aby nám to akýkolvek dokonalý systém nahlásil a vyhodnotil presne.Vtip je že on nám to nahlási ako sériu problémov naraz a z tých rozumný diagnostik odvodí problematiku,ale neviem si predstaviť systém ktorý odchytí a pomenuje presne veci ktoré sa dejú a len tam kde sa dejú.Je to nemožné už preto lebo spústa chýb je prenesená,tj odchytáva ich systém tam kde to možné je a vie hodnotove zrovnávať.
To je aj príčina toho,že v diagnostike je vela povolaných,ale minimum vyvolených.Ludského faktora sa to ešte dlho nezbaví.
v podstate robia.Tam kde to je možné beží neustále vyhodnocovanie dát.Podstata je začiatok vety - tam kde to je možné.Pretože nie všade to možné je.Ak by sa to zaviedlo do všetkého,systém by hlásil poruchu pri každom zapnutí kľúča.
Aj o kompresii má drahší stroj napr v niektorých audinkách vedomosť pretože má jeden merací žhavič s kumulovanou funkciou piezo merania kompresného tlaku.Tu treba podporiť druhý dobrý dôvod ktorý spomenul mp3 a to je naozaj ekonomika.
Kým vieme urobiť tak blbú vec že niekomu napcháme do výfuku zemiak,tak nemôžeme chcieť aby nám to akýkolvek dokonalý systém nahlásil a vyhodnotil presne.Vtip je že on nám to nahlási ako sériu problémov naraz a z tých rozumný diagnostik odvodí problematiku,ale neviem si predstaviť systém ktorý odchytí a pomenuje presne veci ktoré sa dejú a len tam kde sa dejú.Je to nemožné už preto lebo spústa chýb je prenesená,tj odchytáva ich systém tam kde to možné je a vie hodnotove zrovnávať.
To je aj príčina toho,že v diagnostike je vela povolaných,ale minimum vyvolených.Ludského faktora sa to ešte dlho nezbaví.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 124
- Dátum registrácie: 16.01.2020 18:32 Zdieľať na Facebook
No lenže tá linka vyrába peniaze a každá minúta odstávky sa počíta v tisicoh alebo desiatkach ... Keď sme robili servis na linkách vo výrobe a niečo sa pokazilo a musela sa odstaviť linka to si mal vidieť ten počet menezerov a pokuty pre firmu :D Zatiaľ čo už auto je iba konečný produkt konštruovaný tak aby vydržal záruku a spôsobil im čo najmenšie náklady na prípadnú chybu v záruke ideál žiadne ... Viac ich netrápi ...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných