Vyvretá chladiaca kvapalina
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 04.12.2018 19:11 Zdieľať na Facebook
Vyvretá chladiaca kvapalina
Ahojte,
pred niekoľkými dňami som si do auta dolieval chladiacu kvapalinu (strácam cca 1-2 deci za dva mesiace) a zabudol som uzavrieť expanznú nádobu. Bohužiaľ sa to stalo, nie som za to rád, viem, že je to amatérska chyba, ale stalo sa. Dnes som s autom išiel dlhšiu trasu (s otvorenou expanznou nádobou) a po príchode domov, keď som zaparkoval, tak mi vyvrela voda z otvorenej nádoby na zem. Keď som vypínal motor bola teplota podľa ručičky okolo 95°C, zapla sa aj sahara. Po vystúpení z auta som pod autom našiel mláku, trošku sa parilo z pod kapoty a ozývali sa bubľavé zvuky (ako keď sa varí voda). Asi o pol hodinu som otvoril kapotu a zistil, že nádobka je otvorená, tak som ju zavrel. Po úplnom vychladnutí motora som pozrel stav kvapaliny - dolieval som cca pol litra vody. Večer som s autom prešiel krátku trasu, správalo sa normálne.
Moja otázka je: mohol som poškodiť niečo tým, že som uvaril chladiacu kvapalinu a došlo k jej vyvretiu? Ak áno, čo je najpravdepodobnejšie a ako to zistím?
Vopred ďakujem za odpoveď.
Auto: Fiat marea 1,6 16v rv 1997
pred niekoľkými dňami som si do auta dolieval chladiacu kvapalinu (strácam cca 1-2 deci za dva mesiace) a zabudol som uzavrieť expanznú nádobu. Bohužiaľ sa to stalo, nie som za to rád, viem, že je to amatérska chyba, ale stalo sa. Dnes som s autom išiel dlhšiu trasu (s otvorenou expanznou nádobou) a po príchode domov, keď som zaparkoval, tak mi vyvrela voda z otvorenej nádoby na zem. Keď som vypínal motor bola teplota podľa ručičky okolo 95°C, zapla sa aj sahara. Po vystúpení z auta som pod autom našiel mláku, trošku sa parilo z pod kapoty a ozývali sa bubľavé zvuky (ako keď sa varí voda). Asi o pol hodinu som otvoril kapotu a zistil, že nádobka je otvorená, tak som ju zavrel. Po úplnom vychladnutí motora som pozrel stav kvapaliny - dolieval som cca pol litra vody. Večer som s autom prešiel krátku trasu, správalo sa normálne.
Moja otázka je: mohol som poškodiť niečo tým, že som uvaril chladiacu kvapalinu a došlo k jej vyvretiu? Ak áno, čo je najpravdepodobnejšie a ako to zistím?
Vopred ďakujem za odpoveď.
Auto: Fiat marea 1,6 16v rv 1997
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 13.06.2016 10:40
- Bydlisko: Zvolen Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 04.12.2018 19:11 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za odpoveď. Je to moje prvé auto, tak sa celkom bojím a spravím takúto blbosť... Tesnenie hlavy sa prejaví aj stratou oleja, či? Lebo odkedy mám to auto (pol roka), tak hladina oleja sa ani nepohla. V utorok potrebujem ísť s autom na dlhú trasu znova (aj diaľnica), dá sa to nejako overiť doma bez servisu? Budem sledovať hladinu kvapaliny a oleja.
-
- Príspevky: 5453
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15 Zdieľať na Facebook
Špinavá chladiaca
Ahojte, keďže som menil rozvody a chladič nemá výpustný tak chlacič von a rovno som ho prepláchol kým neprestala ísť špinavá, to isté expanzka. Potom som ešte preštartoval zohrial niekoľko krát a znova vypustil a nalial G11 modrú. Po 200km opäť špinavá slabo hnedá Renault 1,4 MPI 55kW 92oookm 1.x som menil vodu pri 60oookm. Je niečo účinné na prečistenie kúrenia/celého chl. okruhu? Prípadne prečo sa špiní? Vďaka
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných