Výmena zapaľovacích sviečok - Užitočné rady a skúsenosti
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
Takže sviečky vymenené až dnes, cez týžden som nemal čas čakať na vychladnutie motora
Otázka... Je možné, aby sa "čerstvo nové" sviečky výrazne podpísali ma chode motora??
- kultivovanejší chod
- hladší štart
- hladší chod
- o poznanie lepší výkon pri zošliapnutí plynu - predtým sa mi zdalo, že sa motor o niečo lenivejšie šplhal do otáčok
Alebo som si to všetko len vsugeroval?
PS: Natankoval som plnú, som zvedavý, čo na to celé spotreba
Otázka... Je možné, aby sa "čerstvo nové" sviečky výrazne podpísali ma chode motora??
- kultivovanejší chod
- hladší štart
- hladší chod
- o poznanie lepší výkon pri zošliapnutí plynu - predtým sa mi zdalo, že sa motor o niečo lenivejšie šplhal do otáčok
Alebo som si to všetko len vsugeroval?
PS: Natankoval som plnú, som zvedavý, čo na to celé spotreba
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
Fúha, neviem si vybrať
Žiaden z tých extrémov to nebol... Možno akurát tie sadze... Ale v oveľa menšej miere...
Sadze boli v podstate len na tej zemniacej elektróde a na špičke sviečky... Izolátor bol takej tehlovej farby... Možno stačilo očistiť, no sviečky stoja pár korún, radšej som menil..
Keď tak, skontrolujem po pár tisíc km, či nebudú rovnaké, ako tie predtým
Žiaden z tých extrémov to nebol... Možno akurát tie sadze... Ale v oveľa menšej miere...
Sadze boli v podstate len na tej zemniacej elektróde a na špičke sviečky... Izolátor bol takej tehlovej farby... Možno stačilo očistiť, no sviečky stoja pár korún, radšej som menil..
Keď tak, skontrolujem po pár tisíc km, či nebudú rovnaké, ako tie predtým
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Myslím,že možem sem prispieť,
takže poporiadku,
sviečky treba dávať také aké sú predpísané pre daný motor a danu značku,
aj ked moj sused z paneláka je nadmieru spokojný so sviečkami BOSCH,vo svojej Felde, mne moje Daewoo s tými sviečkami nechcelo dobre ist, lebo pre Daewoo/Chevrolet/ su predpísané
zap.sviečky NGK.
Mne sa osvedčila vzdialenosť medzi elektrodami 0,7 mm resp.nejakých 0,75 rozhodne nie viacej ako 0,8 !!!!
Pri vzdialenosti medzi elektrodami 0,9 až 1 mm je motor HLUČNÝ a zle sa vytáča.
Ďalej k tomu či povoĺovať, alebo uťahovať sviečky za tepla alebo zastudena,rozhodne je ľahšie sviečku povoliť na mierne teplom motore,
K uťahovaciemu momentu: 25-30 Nm je trochu malo , ja som to robil vždy tak,že som sviečku utiahol nadstavcom a račňou
do tej miery až sa zdeformovala /vyrovnala/ podložka pod novou sviečkou,jednoducho som sviečku utiahol s citom ,toĺko koľko to šlo utiahnuť , ale podotýkam ,BEZ NASILIA !
Obavy zo strhnutia závitu v hlave netreba mať nakoľko sviečky maju dosť dlhý zavit,rádovo okolo 2 cm , a strhnuť 2 cm závitu,na to treba naozaj brutálnu silu spolu s nepovoleným náradím /nadstavená páka/
Oveľa väčšie obavy treba mať zo zle zaskrutkovanej sviečky tzv.cez závit,predchádzam tomu tak,že na izolátor sviečky nasuniem asi 20 cm gumenej hadičky a sviečku zaskrutkujem tak,že ju držím za tu hadičku a skrutkujem dovtedy kym hadička neprešmykuje,potom nasadím nadstavec a sviečku dotiahnem.
To je najlepší sposob zaskrutkovania sviečky,s tou hadičkou
mimochodom aj vzhľadom na zvýšenú hlavu valcov.
takže poporiadku,
sviečky treba dávať také aké sú predpísané pre daný motor a danu značku,
aj ked moj sused z paneláka je nadmieru spokojný so sviečkami BOSCH,vo svojej Felde, mne moje Daewoo s tými sviečkami nechcelo dobre ist, lebo pre Daewoo/Chevrolet/ su predpísané
zap.sviečky NGK.
Mne sa osvedčila vzdialenosť medzi elektrodami 0,7 mm resp.nejakých 0,75 rozhodne nie viacej ako 0,8 !!!!
Pri vzdialenosti medzi elektrodami 0,9 až 1 mm je motor HLUČNÝ a zle sa vytáča.
Ďalej k tomu či povoĺovať, alebo uťahovať sviečky za tepla alebo zastudena,rozhodne je ľahšie sviečku povoliť na mierne teplom motore,
K uťahovaciemu momentu: 25-30 Nm je trochu malo , ja som to robil vždy tak,že som sviečku utiahol nadstavcom a račňou
do tej miery až sa zdeformovala /vyrovnala/ podložka pod novou sviečkou,jednoducho som sviečku utiahol s citom ,toĺko koľko to šlo utiahnuť , ale podotýkam ,BEZ NASILIA !
Obavy zo strhnutia závitu v hlave netreba mať nakoľko sviečky maju dosť dlhý zavit,rádovo okolo 2 cm , a strhnuť 2 cm závitu,na to treba naozaj brutálnu silu spolu s nepovoleným náradím /nadstavená páka/
Oveľa väčšie obavy treba mať zo zle zaskrutkovanej sviečky tzv.cez závit,predchádzam tomu tak,že na izolátor sviečky nasuniem asi 20 cm gumenej hadičky a sviečku zaskrutkujem tak,že ju držím za tu hadičku a skrutkujem dovtedy kym hadička neprešmykuje,potom nasadím nadstavec a sviečku dotiahnem.
To je najlepší sposob zaskrutkovania sviečky,s tou hadičkou
mimochodom aj vzhľadom na zvýšenú hlavu valcov.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 07.12.2006 15:04 Zdieľať na Facebook
vymena sviecok- problem je ich vytocit
Zdravim skusim takto cez net hladat pomoc, chcel som vymenit sviecky no ani jedna z nich nebola nejak dobre zatiahnuta len tak slabo, po akoze prekonani povolovacieho momentu sa sviecka nedala normalne odtocit,teda takmer bez odporu,ten odpor je dost velky ,samozrejme ze kazda sviecka je na tom rovnako,doplnim ze sviecky nemenim prvy krat,menil som ich uz dvoch motoroch takehoto typu , dalsich od inych vyrobcov aut. Asi sa dostal karbon do zavitu tym ze neboli spravne utiehnute,netusim vsak kedy boli menene ,a hlavne ako postupvat,ci sa da vyhnut tomu ze pojde hlava dole a bude treba dat 4 nove zavitove vlozky. Napadlo ma povolit ich len trochu teda to minimum a skusit naliat nejaky pprostriedok ktory by pomohol uvolnit ten povolovaci moment,ak by to pretieklo pomedzi zavit co je asi skor nerealne. Ono to cloveka este viac potesi ked vymenil rozvody, olej ,chladiacu filtre a ostavalo uz len sviecky.. Poprosim ako postupovat.. pripadne aj odhad ceny opravy hlavy(nove zavity)..
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
Viem, že sa jedná o dvojročnú otázku, ale pre prípad že by niekto narazil na podobný problém ako tuto Vulkán, je jasné, že sa jedná o poškodený závit. V tom prípade máte najväčšiu šancu sviečky dostať von pomocou rázového uťahováku a dobrého orechu, ktorý sviečky podrží, prípadne nejakými kliešťami. Ak je hlava hlinníkova (čo asi je) tak ju netreba dávať dole. Stačí si len kúpiť opravnú sadu na závity sviečok (asi 6€) a s ňou spraviť nové závity na sviečky.
Naposledy upravil/-a whiskeY11 v 29.04.2021 23:47, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
whiske, prosim ta, nepis tu nezmysly. Asi netusis, co je strhnuty zavit. A vies aj vysvetlit, preco by boli strhnute vsetky styri???
Ak boli sviecky slabo dotiahnute, logicky sa do zavitu dostal karbon a zapiekol ich, ako spravne pisal Vulkan. Treba ich povolit kolko idu bez nasilia, a nastriekat k zavitu nieco co rozpusta karbon. WD40 je ok. A cakat, hodiny a hodiny. Potom skusit utiahnut a zase povolit, kolko pojde. A opakovat postup do aleluja, kym nepôjdu sviecky bez pouzitia neprimeraneho nasilia vysroubovat uplne.
Pouzitie razoveho utahovaku je nejlepsia cesta ako vytiahnut sviecku aj s nezvratnym poskodenim zavitu v hlave.
A dalsia hlupost: opravovat/vlozkovat svieckovy zavit bez demontaze hlavy je pekne diletanstvo. Co napriklad tie piliny, co napadaju do spalovacieho priestoru. Nechas ich tam a startujes. Motor ich vyfuka, ci ako????
Niekedy je lepsie nenapisat nic, ako poradit taketo hluposti
Ak boli sviecky slabo dotiahnute, logicky sa do zavitu dostal karbon a zapiekol ich, ako spravne pisal Vulkan. Treba ich povolit kolko idu bez nasilia, a nastriekat k zavitu nieco co rozpusta karbon. WD40 je ok. A cakat, hodiny a hodiny. Potom skusit utiahnut a zase povolit, kolko pojde. A opakovat postup do aleluja, kym nepôjdu sviecky bez pouzitia neprimeraneho nasilia vysroubovat uplne.
Pouzitie razoveho utahovaku je nejlepsia cesta ako vytiahnut sviecku aj s nezvratnym poskodenim zavitu v hlave.
A dalsia hlupost: opravovat/vlozkovat svieckovy zavit bez demontaze hlavy je pekne diletanstvo. Co napriklad tie piliny, co napadaju do spalovacieho priestoru. Nechas ich tam a startujes. Motor ich vyfuka, ci ako????
Niekedy je lepsie nenapisat nic, ako poradit taketo hluposti
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39 Zdieľať na Facebook
zsvatos, netreba byť hneď ješitný. Napísal, že sa mu sviečka nedala normálne odtočiť, z čoho som pochopil že ju nevie povoliť. Ak sa to nedá normálne povoliť je takmer isté že ten závit je už aj tak v prdeli, nezáleží pritom či je strhnutý, alebo zakarbonovaný. Možno by mal štastie a nebol by, ale oveľa rýchlejšie riešenie je sviečky vybrať a prosto závit opraviť opravnou sadou. Ohľadom triesok a pilín, na internete máš XY videí kde to ľudia robili s nasadenou hlavou a auto im normálne funguje, je rozdiel či to robíš na železnej alebo hliníkovej hlave Taktiež väčšina odporúča na zachytenie triesok použiť veľa maziva.
//Je jasné, že je lepšie hlavu demontovať, ale dá sa to aj bez toho
//Je jasné, že je lepšie hlavu demontovať, ale dá sa to aj bez toho
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných