VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tatkotom
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

peterosusky - čítaj aj súkromné správy.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
maly-vlk
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 07.03.2022 23:06
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa maly-vlk »

Ahojte, nechcem zakladať novú tému, tak sa skúsim spýtať tu. Riešili by ste predčasné čistenie DPF filtra, keď by podľa diagnostiky mal byť stav jeho naplnenia už na 100%, hoci ešte nezasvietila kontrolka?
Jedná sa o Peugeot 508 2.2Hdi, najazdené 230 000 km.
Keď som bol na diagnostike v 190 000 km, vtedy bol stav naplnenia na 92%.
A zdá sa mi, že teraz začína regenerovať častejšie, možno každých 200 - 250 km, tak či náhodou nemáte skúsenosť, že práve toto môže byť indikáciou jeho blízkeho úplného upchatia?

Čo poviete, nechať vopred vyčistiť alebo na to nešahať, až kým nezasvieti kontrolka? Nerád by som, aby ma to postretlo dakde v zahraničí.

Vďaka
fzubaty
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa fzubaty »

PSA ma zivotnost filtra naprogramovanu na kilometre. Ak nesvieti kontrolka neries.
maly-vlk
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 07.03.2022 23:06
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa maly-vlk »

OK, vďaka, potom mi napadá doplňujúca otázka, ak zasvieti kontrolka, automaticky padá auto do núdzového režimu? Alebo dá sa vtedy ešte jazdiť aspoň niekoľko stoviek km, kým sa dostanem do servisu?
tuninka
Príspevky: 899
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa tuninka »

na koľko km má naprogramovanú životnosť?
fzubaty
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa fzubaty »

V diagnostike to pise…
tuninka
Príspevky: 899
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa tuninka »

No hej, ale na koľko ? Približne, či sa to mení podľa obsahu motora?
fzubaty
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa fzubaty »

To neviem. Na 1,6 to bolo myslim 190 tis km…
tatkotom
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Asi by stálo za to testnúť "DPFCC".
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
lubos zimovcak
Príspevky: 3436
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Mám pôvodný fap, 383.000 km, eloys sa dolieval asi liter pred 5.000 km, preventívne.

Z PSA diagnostiky si nič nerob, ukazuje čo chce.

Pri cca 220.000 km bol fap údajne na 99% plný, pri vyše 300 na 40, či koľko.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

malý vlk......drž sa vlastného rozumu a logiky veci. Samozrejme že sa nečaká na problém,žiadny problém.Ak už niekto vie a teda sleduje si vývoj zaplnenia urobí najrozumnejšiu vec že si filter dá vyčistiť v čase keď je všetko aj z menežmentom plne funkčné.Stav zaplnenia na 90% je už čas kedy by som veci plánoval.Menežment všetko čo tvorí údaje ktoré sledujeme proste počíta.Má na to celkom zložitý algoritmus v ktorého výpočte sú veci ktoré viac či menej údaj zvyšujú.RJ nemá poňatie čo je reálny stav,počíta a z toho odvodzuje všetko.Ak je vo vzorci akákoľvek nezodpovedajúca hodnota,celý výpočet môže byť skreslený.Mimo iné znamená to aj toľko,že zaplnenie sa môže zrychliť spôsobom že do problému sa motor dostane skôr než si majiteľ myslí.Preto nepovažujem za správne ťahať to do konca.Funkčný systém ostane funkčný,ak nikto ten filter nedokatuje nejakým hlúpym spôsobom.Ja riešim autá VW grupy,tá sa dá veľmi dobre diagnostikovať aby sa zistil vstupný stav a získal dobrý prehlad o tom ako teraz pre čistením veci fungujú,čiže treba mať jasno v końkrétnych veciach,tlaky teploty lambda progres plnenia a štatistika regenerácií. Jednak bude treba systém obnoviť (parametricky) u niektorých urobiť vyučenie nových hodnôt.Rozum velí aby to robil jeden subjekt všetko až po odovzdanie,inak hrozí že jeden sa bude vyhovárať na druhého kto čo zbabral.Preto jasná vedomosť o terajšom stave (protokolovane)a preto to má jeden aj odovzdávať na hotovo a tiež plne funkčné. Protokol pred a po. Pozor,celého systému cakomprask ! Výpis tlaku pred a po čistení nestačí,v podstate ho aj tak pozná diagnostik lepšie pretože ho meria na motore a s tým pracuje menežment. Po odovzdaní je nutné z posunom nejakých tisíc km kontrolu systému opakovať,auto možno považovať za úspešne zvládnuté až budú plne samostatne pracovať všetky jeho systémy a pri kontrole bude mať čistý register emisného systému
Vidím čo písal Luboš...neviem sa vyjadriť či Peugeot takto funguje alebo skôr či môže vôbec tak fungovať,grupa ide v režime ako som písal.Sledujem synov Citrón C4 Gr Picasso (+ močovina) a tam to vidím ako schopný a aj parametricky dobre oblúžený menežment z veľmi podrobnou a obšírnou diagnostikou,plne poravnateľnú z grupou.Trocha inak riešená,ale vcelku dobre prehladne usporiadaná,takže aj grupák je za pár minút plne zorientovaný a v obraze
lubos zimovcak
Príspevky: 3436
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Mne niekedy pri cca 320-330.000 km zasvietila kontrolka Fap, prvý krát v živote som ju videl, akurát, keď som si to hasil hore stúpaním v Čiernej Hore.

Až som si cvrkol do plienky.
Zaujímavé, že nepadol do núdzového režimu, hneď som ubral plyn, po pár km pianko jazdou, okolo 80-90, kontrolka zmizla.

Po roku na diagnostike, zaplnenie Fap asi 80 %, pričom 2,alebo 3 roky dozadu na 99...

A teraz, nech sa človek vysomari 🙈
tuninka
Príspevky: 899
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa tuninka »

maly-vlk napísal: 25.03.2024 09:32
Jedná sa o Peugeot 508 2.2Hdi, najazdené 230 000 km.
Keď som bol na diagnostike v 190 000 km, vtedy bol stav naplnenia na 92%.
neviem či to bude úplne rovnaké, ale popíšem čo sa dialo, keď sa mne zapchal FAP na Ulysse s 2,2JTD, čo by malo byť v podstate to isté ako hdi od Peugeotu, aj elektronika a manžment motora je Peugeoťácky.

nezasvietila žiadna kontrolka, iba na displeji vyhodilo hlášku air pollution fault. Auto skočilo do núdzového režimu, čiže dalo sa vytočiť do max 3000 otáčok, čiže v pohode by sa dalo ísť do 135-140km/h. Po ďalšom naštartovaní auto išlo normálne, časom zase vyskočilo air pollution fault.... a takto sa to opakovalo a stále častejšie sa to objavovalo, až začalo auto dusiť a začal pribúadť olej a FAP filter bol upchatý, tak som kúpil druhý, vymenili sme ho a odvtedy sa hláška už nikdy neobjavila. Auto malo vtedy asi 160000km, kupoval som to z vedlašej dediny a oni na tom jazdili len krátke trasy.
fzubaty
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa fzubaty »

Psa s eolysom to ma inak ako zbytok. Eolys sa vo filtry uklada, nespali sa…
maly-vlk
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 07.03.2022 23:06
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa maly-vlk »

lubos zimovcak napísal: 25.03.2024 14:32 Mne niekedy pri cca 320-330.000 km zasvietila kontrolka Fap, prvý krát v živote som ju videl, akurát, keď som si to hasil hore stúpaním v Čiernej Hore.

Až som si cvrkol do plienky.
Zaujímavé, že nepadol do núdzového režimu, hneď som ubral plyn, po pár km pianko jazdou, okolo 80-90, kontrolka zmizla.

Po roku na diagnostike, zaplnenie Fap asi 80 %, pričom 2,alebo 3 roky dozadu na 99...

A teraz, nech sa človek vysomari 🙈
A od tých 320 - 330 000 km už kontrolka nezasvietila, len ten jedenkrát? resp. padlo ti odvtedy niekedy do núdzového režimu?

A ďakujem všetkým za názory a skúsenosti, pre mňa je hlavné, aby ma auto niekde nenechalo, keď to fakt nebudem potrebovať, preto ma aj zaujímalo, či je vtedy aspoň pojazdné.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných