VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peterosusky
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.11.2023 15:19
Zdieľať na Facebook

VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa peterosusky »

Dobrý deň, poprosím skúsených o radu mam passat b6 2.0tdi bmp s dpf a auto mi hodilo do nudzaku kvôli zaplneniu dpf. Auto dost dymilo a hodnota zanesenia dpf bola 45% tak som cez VAG spustil nutenu regeneráciu dpf ktorá prebiehala (teploty 800°) a pokiaľ som išiel na cca 1500 otáčkach tak zanesenie klesalo až na 20% po dlhej jazde ale akonáhle pridám a idem cez 2000 otacok tak mi zanesenie stúpa a neklesne.
Niekto nejaké rady? Je možné že ho zanaša turbo ktoré by mohlo prepúšťať olej? Turbo je menené za ine jazdene, nemá žiadnu vôľu na lopatkach.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW passat b6 2.0tdi upchaté DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak ste cez VAG vedeli spustiť a sledovať regeneráciu,prečo si nepozrete základné parametre práce systému ? Máte možnosť vidieť všetky dôležité veci,prečo si neurobíte log (nahratie) kde si v časovej ose môžete pozisťovať ako sa správa protitlak,ako nabiehajú teploty,ako je to s kyslíkom.Ale prvý úkol je vedieť všetko o stave všetkého v emisnom systéme.Pokojne si napíšte otázky a píšte k nim odpovede kedže to denne neriešite.Otázok je veľa,presne ako vecí ktoré na toto majú dopad.Pokojne si urobte zoznam.Do toho spadá momentálny technický stav,funkčnosť komponentov aj história.Kedysi v začiatkoch som taký mal pretože platí že buď viete zistiť pachateľa,alebo zistujete čo je z istotou dobré kým na zlé nenarazíte.V každom prípade je to detektívna práca na - viem odpoveď ? alebo ju neviem.Na každú činnosť a komponent.Nie je na svete taký diagnostický guru,čo vám povie v čom je problém ak vy už nemáte sto nameraných vecí a neviete základné veci a nemáte podchytené základné hodnoty. Nie je hanba si urobiť zoznam toho čo neviem,to je základ práce,v hlave či na papieri musíte to mať pred očami neustále.Môže to byť pokojne 20-30 parametrov,preto lepšie sú poznámky,diagnostiku máte.Treba si to ujasniť -technický stav teraz - práca komponentov - história práce emisného systému (tiež hodnoty)
peterosusky
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.11.2023 15:19
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa peterosusky »

Tak samozrejme základné veci mam skontrolovane, teplota chladiacej ok ( nový termostat ), korekcie na vstekovacoch tiež ok max do +- 0,20.
Na aute je hlava po repase, nová vačka, nové zdvihatka aj ložiská.
Chcel som robiť log na turbo ale keďže je auto v núdzovom a nejde do otacok, nevedel som ci to ma význam a zistím tým niečo.
Jedinú chybu ktorú auto hádže je to zanesene dpf q svieti kontrolka dpf a bliká žhavenie.
Toto dpf začalo už pred repasom hlavy
lubos zimovcak
Príspevky: 3436
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Mne robil jeden čas skazu senzor diferencnych tlakov, na 2,2 hdi.
S tým rozdielom, že som vymenil staré dobré turbo za úplne nové...A nepomohlo.
Takže, chyba môže byť niekde, kde ju vôbec nehľadate.
Aj keď, tá úvaha s turbom, nie je marna.

Ale, neexistuje, že by sa tak rýchlo zaplnil filter.
peterosusky
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.11.2023 15:19
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa peterosusky »

Ak by to bol problém niektoré snímača dpf tak by ho diagnostika možno aj ukázala konkrétne či?

Tiež mi to nejde do hlavy že keď tomu pridám tak sa percentuálna zaplnenost začne hneď zvyšovať ale pri plynulej jazde v nižších otáčkach dokážem pri regenerácii znižit zaplenost aj na 10% ale pri pridaní a jazde normálne tak to začne hneď stúpať.
Napadla ma dnes ešte jedna vec a to prepad turba ktorý musím nejak skontrolovať lebo jeho vrchná časť trúbky bola dosť skrutena a možno nevie dostatočne vytlačiť olej z turba a tlačí ho do vyfuku, či myslím si blbosť?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prepad oleja turbíny je trubka v trubka,velké prierezy,beztlakové.Neviem si predstaviť čo pokrútené...je to na to príliš jednoduché.
Snímače samozrejme diagnostika ukáže,vadu elektrilky alebo odpojenie vždy,úchylku od správnej hodnoty nie,na to je diagnostik aby určil či je správna.Rj podľa nej jednoducho počíta.
Chýba mraky informácií,doslova mraky.Len niektoré spomeniem.Dym má svoju farbu.
DPF má svoj stav zanesenia k nejakému stavu km,tak sadze ako popolček.Má nejeký priebeh km medzi dvoma regeneráciami.
hlava po repase....toto vidím sa mi panenky prevracajú,a to ich robím viac než tri okresy dokopy.Ak už taká potreba vznikne,muselo by to byť niečo nepredstaviteľné,to by som ja buchol šampus,lebo to je raz tak za desať rokov na niečom čo lezie k milionu km.
Už preto sa mi točia panenky,lebo polka mechanikov nevie anio to že DPF je iná vačka z iným charakterom,akurát vyzerá tak isto.Zámena by napr urobila presne taký efekt.
No ale,tu niet čoho sa chytiť.Info že..bolo skontrolované,nie je informácia.Informácia je - tlak 7 mBar/volnobeh a pod.Všetko ostatné len hmla,informácia máva číslo,hodnotu.
Ak máte stiahnutý celý blockmap spred opravy hlavy,sem s ním.Ak ho nemáte je to kolosálna chyba,je to nepísaná povinnosť mať všetko čo bolo v jednom protokole.Ani nehovorím že by mali byť tri,studený len zapalovanie,studený volnobeh,plne zohriaty volnobeh po jazde hneď.Jeden to je tak tri minuty kým sa načíta.Mať prístup,alebo vlastnú diagnostiku a nemať,no...radšej sa nevyjadrím nahlas..
peterosusky
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.11.2023 15:19
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa peterosusky »

Áno je to trubka v trubke a ta tenšia ktorá je hore a vychadza z turba ma ohyb a presne v tom ohybe to bolo stlačené a skrútené a aj keď som to vyrovnal, možno nie dostatočne.
Dpf je zanesene popolcekom len na 9.

Hlava bola prasknuta, tlakovala vodu a preto sa riešila nova "repasovana" a pri výmene sa už vymenila aj vacka a všetko ostatné a samozrejme viem ze dpf ma inú vačku a kupoval som správnu presne podľa čísla.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toho prepadu by som sa neobával. Zanesenie popolčekom 9 mg ...nejako málo.Koľko má km ?
Vačkovica...vieme ako vyzerá vačkovica pre DPF alebo je to spoľahnuté na predajcu ?
Ja tu končím,na tisíc otázok doslova nula odpovedí,to takto nejde.
peterosusky
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.11.2023 15:19
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa peterosusky »

Auto ma 260 tisíc aj podľa vcds to sedí ale tiež som bol prekvapený z takého nízkeho zanesenia popolčekom.
Hľadal som dnes log ktorý som mal uložený ale nenašiel som ho zatiaľ.

Áno viem ako vyzerá vačka na dpf a viem ich odlíšiť nieje to prve pd ktoré robím.

Dnes som s autom spravil 100km, auto nedymi len trochu pri štarte zadymi inak nie. Pozeral som tu trubku z prepadu turba zospodu a na jednom mieste je úplne stlačená tak sa ju chystám skúsiť vymeniť nejak bez demontaže turba a aspoň budem mat istotu ze to nebude nou
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Demontovať to ide aj samostatne,trocha vybraných slov. Je ťažké si predstaviť že je zablokovaný odtok a olej by nejakou uprávkou prechádzal či do DPF-ka alebo do sania.V saní to je celkom dlhá cesta cez IC dookola kým to motor dostane do valcov,to by bola dymovnica ako hrom a IC zachvílu plné oleja.Výfukom do DPF by bola podobná katastrofa,olej by dopadal na katalitickú vrstvu DPF a teplota by šla hore ako pri regenerácii plus by dymil ako ďas.
peterosusky
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.11.2023 15:19
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa peterosusky »

Tak sa mi to nakoniec podarilo vymeniť po pár vybraných slovách ako Ste aj hovorili a vyzerá že zmena žiadna, dpf sa stále zanáša a zanesenie klesá len ak idem v minimálnych otáčkach.
Dnes som zhodil hadice z intercoolera aj od turba a egr ale olej tam bol len minimálne, 2 kvapky vytiekli zo spodu z intercoolera takže si myslím že turbo asi olej nehádže.
Ešte ma napadli piestne krúžky ktoré by mohli prepúšťať olej a ten zanašal dpf? Pri otvorení viečka motor dosť "dýcha" a olejo viečko skáče pokiaľ je len položené. Chcel som dnes zmerať tlaky ale môj merač to už vzdal tak som a k tomu nedostal a musím kúpiť novy ale pátram ďalej
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To dýchanie a poskakovanie víčka je ok,je to vplyvom pulzácií ...viď snímok (naspodu zelený signál) osciloskopu. 2 otáčky motora 720°sú štyri pulzy
Obrázok
peterosusky
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.11.2023 15:19
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa peterosusky »

Aha tak to by mohlo byt v poriadku teda, zdalo sa mi to trochu moc ale každý motor to ma inak.
Hľadám teda ďalej chcem zmerat tie tlaky a uvidím co ďalej.
tatkotom
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Skús "DPFCC". S vysokou pravdepodobnosťou pomôže.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 2.0 tdi - upchaté DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

peterosusky napísal: 23.03.2024 00:04 Aha tak to by mohlo byt v poriadku teda, zdalo sa mi to trochu moc ale každý motor to ma inak.
Hľadám teda ďalej chcem zmerat tie tlaky a uvidím co ďalej.
Nechcem byť zlý,ale zmeriate prd.Tlak v klukovej skrini pulzuje,rýchlosť zmeny je dvojnásobok otáčok.Šancu máte datovým záznamníkom čiže oscolskopom a citlivou sondou,inak ani necvrnknete.
Pustili ste sa riešiť DPF,opätovne musím písať čo sa nebude páčiť.Ak nie ste mnohoročný dobre vykovaný diagnostik,máte minimálnu šancu.A naopak maximálnu že problém zhoršíte nakoľko nemáte predstavu čo a prečo robíte.K tomu aby to bola zdarná oprava,musíte ten systém poznať spredu zozadu ako malú násobilku.Môžem poželať štastie,ale reálne v takomto prípade nehrozí,90 % dielní na tom zhorí ako fakľa a jedine ak gazdovi vyplienia peňaženku.Nie je náhoda že každý druhý behá z likvidovaným systémom,v chlieve akým je slovensko to ide a pôjde ešte lepšie.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných