Skoda Octavia II 2.0 tdi , CFHC - trhá motor pri 2500 ot./min.

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

alex2000
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.12.2023 15:32
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II 2.0 tdi , CFHC - trhá motor pri 2500 ot./min.

Príspevok od používateľa alex2000 »

Dobrý deň ,

Ospravedlňujem sa ak už tu taká téma bola ale prešiel som velmi vela fór a nenašiel som nikde podobný problém.

Auto je Octavia 2 2.0tdi CR,kód motora CFHC, nájazd 340 000 km a rok výroby 2010, DG SW.

Problém s autom je ten že, v rozdmedzí otáčok 2500-až cca 3000 autom trhá ako keby sa dusil motor.Niečo ako keby ste jazdili na vysokom zaradenom stupni a na nízkej rýchlosti. Prbolém som začal pozorovať po SW odstavení egr a zaslepení.Mechanici tvrdia že to s tým spojitosť nemá,tvrdia že za to môžu vstrekovače.Auto neukazuje žiadne chyby na diagnostike. Občas sa stane že,ráno horšie štartuje ked sú nízke teploty. Auto je čerstvo po výmene oleja a filtrov cca 1000km + žhavičov. Zatiaľ sa vstrekovače nevytahovali ani neskúšali. Chcel som sa radšej skúsiť opýtať vás pred venovaním sa vstrekom.

Ďakujem
fzubaty
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Octavia 2 2.0tdi CFHC trhá motor pri 2500ot.

Príspevok od používateľa fzubaty »

Je neviem. Ked to zacala po odstaveni egr…

Treba ist tam kde to odstavovali.

Inak mozem vediet co ta viedlo k odstaveniu egr? Mal si malo problemov?
alex2000
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.12.2023 15:32
Zdieľať na Facebook

Re: Octavia 2 2.0tdi CFHC trhá motor pri 2500ot.

Príspevok od používateľa alex2000 »

Ďakujem bohužial dotyčná firma už viac so mnou nekomunikuje kde to robili asi vedia prečo..

Áno bol problém s Egr a v servise mi bolo odporučené takéto riešenie vraj lepšie a lacnejšie ko výmena dielu. Stálo ma to450€.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Octavia 2 2.0tdi CFHC trhá motor pri 2500ot.

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba začať tým že pri 340 tis km je úplne normálne pokiaľ si EGR povie že končí.Je to tak normálne ako odchod 90 ročného zo života,je to proste normálne.Čo normálne nie je je odstávka EGR,a ešte si toto zbojníctvo nechať zaplatiť 450 e.- je non sens kedže ani riešenie bez jeho likvidíácie by nevyšlo viac.O potrebe alebo nutnosti je navyše oprávnená pochybnosť kedže servisy až na výnimky nemajú potuchy ako ich testovať a vychádzajú len z chybovej hlášky čo je max hlúpe. Súvislosť z EGR (nepriama) byť môže,nakoľko EGR môže byť výsledkom totálneho naloženia sacích ciest dehtom a v podstate to mohla byť príčina aj problému EGR.Proste mantáctvo ako vyšívané. Druhá varianta problému je tá že ani vstrekovače vylúčiť nejde.Zato ich ide diagnostikovať v podstate veľmi dobre na samotnom vozidle.Určite nie vymontovaním a posielaním na skúšku ktorá vonkoncom nezohladnuje podmienky ich práce v konkrétnom motore.Ale je aj ďalší variant pre podobné správanie,to sú problémy z dodávkou a tlakom paliva.Ten navyše môže byť tak v okruhu vysokého taku ako aj nízkeho,navonok sú nerozoznateľné.Preto sa robí komplex diagnostika - nízky tlak,vysoký,vstrekovanie resp práca vstrekov.Zjednodušene povedané,bez jasnej správy sa nerobí nič.
Téma na podobné problémy na fórach je mrte,len to nie sú fóra kde môže ktokoľvek tresnúť čokoľvek ho napadne.na verejnom to zmysel nedáva,ľudia hladajú pomoc typu - vymeň XY a finito.A pritom je to úplne bežná vec ktorá príde z prebehom km ako sneh v zime.Práve to že príčin môže byť mnoho a s tým istým efektom od prťavých o veľké,to je materiál na jeden vyučovací rok výučby za automechanika.Isteže sa to aj na nete dá riešiť,a aj sa rieši,ovšem všetko je k dispozícii,dáta,merania logy,diagramy ...tak sa dá všetko.Ale na to nie je takéto fórum.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 63 neregistrovaných