Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veľa otázok,málo odpovedí.Chemickou cestou (mokrou) čistenie je často tá vec,ktorá filter definitívne zabije.Hlavne bezdemontážne čistenie je tak na 90% istota zabitia.Demontovaný ide čistiť velmi úspešne,je ale jedno ale.To je mnohohodinové vysúšanie,pretože musí byť miernou teplotou aby para tlakom nepotrhala voštinky filtra.odmerané...úplné vysušenie (už 1 hod neklesá váha) je aj 12 hodín !!!
Vstreky na stolici,čerpadlo na stolici atd. nepripisujem tomu žiadnu váhu.najlepšia testovacia stolica je auto samotné.Všetko bude pracovať v podmienkach konkrétneho motora,nie za ideálnych nejakej stolice.Čo je na stolici ok,nemusí byť na motore za úplne iných podmienok,takže beriem z obrovskou rezervou,v žiadnom prípade nie ako niečo spoľahlivé čoho sa dá držať.Na reálnom motore z neznámym stavom nemusia dobre pracovať ani nové,to už veľa ľudí zistilo.Na stolicu ide iba to,čo je v reálnej práci preukazateľne zlé a za podmienky že sú vonkajšie podmienky práce v poriadku.
Keď by chcel človek dostať mechanika do úzkych,dá mu jednoduchú otázku,koľko krát otvára vstrek a kedy sa to mení alebo posúva v čase pri bežnom chode a pri regenerácii.Pretože ak niekto chce robiť pribúdanie oleja alebo všeobecne problémy DPF a tieto veci nesype z rukáva,nemá sa toho chytať.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no vidim aj ja ze to v tomto pripade neprebieha uplne k spokojnosti nestastneho zakaznika.



>> začalo to kontolkou dpf na prístrojovke, jazdil som ďalších cca 300km v núdzovom režime
>> lebo som auto potreboval.

to sice nebolo najidealnejsie, ale nemuselo byt ani najhorsie : ide o strasne vela veci, napriklad aj o to, ake jazdy sa jazdili. Kratke kde sa motor nezohrial (povedzme 5km) a nedalo sa regenerovat ? "Stredne" cize povedzme 30-50km kde sa motor dokazal uplne zohriat (a dokazal ? termostat atd) cize by aspon teoreticky mohla prebehnut regeneracia ? Alebo to bola jedna 300km trasa napriklad z Tatier do Bratislavy ?

Takto, este predtym ako zabudnem : renegeracie nevedia prebiehat donekonecna. Regen neznamena ze sa absolutne vsetko z DPF dostane von, 100.0000%. Nie. DPF sa proste fyzicky ucpe, kazdemu, niekedy. Cize ani regeneracia nie je vsemocna.



>> Dpf bol chemickú cistene, po vyčistení nechcelo spontánne regenerovať

nevieme preco, neda sa poradit.




>> v Honde nič na diagnostike podozrivé nenašli, dali novší soft

ked nenasli oni, ako mozeme poradit my na dialku ? Chapes... k tomu novsiemu softu sa ani nevladzem vyjadrit, to je posledne roky metoda ako sa opravuju problemy. Lebo nevedia nic ine. Doteraz 10+ rokov fungovalo DPF aj so starym softom, dnes vsetky problemy minulosti zachrani novy. Jasne.




>> a reset snímača dif. tlaku

nic take neexistuje. Tento snimac povie rozdiel medzi tlakom vyfukovych spalin pred DPF a za DPF, preto je to snimac "diferencneho" tlaku. Nema sa ako resetovat. Teplomer nemas ako resetovat. Proste ti ukaze teplotu. Vahu nemas ako resetovat, ukaze ti hmotnost. Wattmeter nemas ako resetovat, ukaze ti energiu.



>> auto som dal do servisu neorigo kde vymení regulátor tlaku paliva lebo minule to jednému pomohlo.

ziadaj peniaze naspat. Ak sa nemylim, takyto regulator stoji okolo 300,- eur. Tiez by sme asi nechceli aby dochtor liecil rakovinu operaciou kolena, lebo minule to jednemu pomohlo.




>> Nové dpf stojí v Honde 1800 eur, inde origo dpf na internete som nenašiel. Ďakujem

na regeneraciu dpf su potrebne veci na aute (snimace, ich plna funkcia, prevadzkove podmienky) a DPF samotneho. Ktora firma ho chemicky cistila ? Co to znamena chemicky, mas aspon nejaku reklamu ako by to malo prebiehat ? Nedajboze nejaky protokol, uz som videl aj taku srandu ze chlapovi odvazili dpf pred cistenim, odvazili po cisteni a napisali ze dpf je o 69 gramov lahsi, takze vycistili 69 gramov sadzi. Smial som sa strasne, lebo dpf islo hnusne zahrdzavene tak ako bolo odmontovane z auta a prislo zvonku orajbane drotenou kefou.

Urcite mas od nich zaruku ze lalala my sme najlepsi na svete, 100.000km nebudete mat problem = skus im zavolat ze to nevycistili dobre lebo v Honde tak povedali. Ze ako sa zatvaria.


Olej v nafte ti pribuda preto, lebo sa auto snazi regenerovat DPF ==PRILIS CASTO==
udanych 300km sa mi nezda, ale to samozrejme nemam ako posudit takto na dialku, plus si nenapisal absolutne nic o tvojich jazdach : ak jazdis v meste a poskakujes po 9 kilometroch, tak by to bolo aj normalne pre stare DPF ktore uz ma zivotnost na háčiku.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa Emfo »

Turbo ono sa neresetuju snimace, neresetuju sa elektricky ovladane mechanicke prvky ale "resetuju", prisposobuju sa a nasledne adaptuju informacie v riadiacej jednotke ona je totiz to ucenliva a rada si veci pamata. Ak ti napr. umrie rj moze sa stat a mas tam DPF tiez sa nova rj musi naucit stav toho filtra aby s nim vedela pracovat ak dam novu rj prevodovky a neprenesiem do nej adaptacne udaje zo starej tak pravdepodobne radis strasidelne. Ak das nove vstrekovace a zapisu sa ich kody automaticky sa resetuju vsetky adaptacne udaje v rj a tie mozu byt na volnobehu na 600,800,1200,1600 a 1800bar dajme tomu, volnobeh a 600 mozes kludne citit statocne, ze aj s novymi to nie je ok kym ich znova neadaptujes uz opotrebenemu motoru lebo aj od toho zalezi praca vstrekovaca napr.

Updaty softverov niekedy riesia prave problemy, ktore tie problemy vytvaraju, niekedy doplnaju diagnosticke funkcie, niekedy aby vedeli pracovat s inymi inovovanzmi komponentami. Dnes uz napr. mozes mat na euro6tke kazdy jeden senzor na vyfuku samostanu riadiacu jednotku a kvoli tomu sa zaroven riesi po vymene aj novy softver do rj.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Honda CRV , 2.2 ictdi DPF - nespúšťa regeneráciu

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K veciam ako náhrávanie novších softov,čo je dnes prvé čo robia,je problém zaujať stanovisko lebo raz reálne pomôže,inokedy nie.Ale vždy sa od toho bodu začína.Výrobca vydá TPI,mechanik pohľadá či k závade ktorú rieši bolo áno /nie vydané.
Nulovanie snímačov ...tu pozor na zámenu z vecami ktoré sa kalibrujú a učia svoje hraničné polohy.Snímač typu tlak DTP sa kontroluje aby v základnom beztlakovom stave ozaj vykazoval nulu,prípadne ukazoval skúškou kontrolný tlak správne,čo robí asi každý desať tisíci servis.Iná je otázka resetu offsetu,čo je hodnota o ktorú sa počas funkcie hodnota posunula.Čiže po nahodení nového je rozumné túto učebnú hodnotu offsetu nulovať.To niekde ide,niekde ide iba určitými trikom,priamo nie,offset je len informácia.
Ako je to z kontrolou katalizátora ?! Rôzne,niekde sa robí (nedemontovaný DPF) ľahko,niekde ani nie je možný.Podľa umiestnenia otvoru čo býva najčastejšie otvor od lambdy.Využíva sa vlastné meranie teploty diagnostikou auta.Ale... je možný na demontovanom pokiaľ je možný pohlad na povrch katalitickej vrstvy alebo obsluha pozná hodnoty senzorov teploty z ktorých si teplotu odvodí. Že to učinnosť katu nerobí servis čistiaci DPF (neviem o takom) je asi chyba v programe.Ako to,že čistia,ale nedemontujú,po čistení nenamontujú aj zo všetkými prácami čo uvedenie do prevádzky vyžaduje aby sa dalo konštatovať že regenerácia je plne sfunkčnená.To je iba obdoba - iný murár múr,iný omietka.Nikdy nebude vinník prečo je stena mizerná.Prečo je to tak je asi jasné každému

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných