Hrebeň servoriadenia

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

st170
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 19.09.2013 21:28
Zdieľať na Facebook

Hrebeň servoriadenia

Príspevok od používateľa st170 »

Dobrý deň, mojim problemom je servo v ktorom slabo praska, take akoby vrzganie/cvakanie... prejavuje sa to len pri prvej polootacke volantu do lava aj prava hlavne pri pomalom toceni no pri vyšších rýchlostiach to nieje počuť. Ono to ani pri stati nieje nejaký hrozivý zvuk ale na zdvihaku to jasne počuť zo strany vodiča teda z ľavejstrany servoriadenia kde sa nachadza hrebeň, otrasy sa prenášajú len na ľavú tyčku riadenia. Aby som vylúčil všetko ostatné odpojil som aj spojovačky. Robí to na zdvihaku aj na zemi, pri nastartovanom motore aj pri vypnutom. Piestnica je vporiadku olej nikde nemizne a manžety sú v poriadku a suché. Tak že si myslím že ide o uvoľnený hrebeň riadenia. Moja otázka teda hlavne znie : NACHADZA SA NA SRVORIADENI SROB/MATKA NA VYMEDZENIE VÔLE NA HREBENI? Ak ano tak kde? Musí ísť dole servo z pod napravnice alebo sa dá dotiahnuť bez demontáže?

Je tu ešte jede sprievodný faktor ale ten bol badatelny aj pred tým a to: keď švihnem volantom, teda napriklad sa potrebujem rychlo vyhnut cyklistovi, ucitit vo volante odpor akoby čerpadlo nestihalo pretlačiť dostatok oleja v systéme. Opakujem oleja je dosť a mal som ho aj v skumavke a vvyzerá byť v pohode no samozrejme sa ho chystám spoločne s ventilom vymeniť a skontrolovať hadice ale chcem vedieť čo s tým hrebeňom keď už to budem mať na zdvihaku...

auto: vw golf4/bora 1.9tdi 4motion Ďakujem.
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

dostelovat hreben sa asi neda ako klasicky box. mozno su zatuhnute kardany, mozno nasledok po buracke. z vrakoviska dat druhy (zdravy) alebo rozoberat a maturovat preco zaco.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z druhej strany hydraulického rozdelovača je velký skrutkový štupel na závit z vnútorným imbusom velkého rozmeru cca (17 ??) to je opera na hrebeň
st170
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 19.09.2013 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa st170 »

Ďakujem mhlavaty, presne toto som potreboval vedieť. Teraz už viem ako dalej postupovať a ak to nepomôže, vymení sa za druhe...no nechcem hned vymieňať... to vie každý...

Sbf taktiež ďakujem ale auto určite nieje po buracke a riadenie nemá žiadnu neprimeranu vôľu. Vybitý hreben som už videl a bola citit vola plus to na nerovnostiach trošku buchalo no mne nič len ten skripot...tak uvidíme, napíšem ako som dopadol...
st170
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 19.09.2013 21:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa st170 »

Zdravím opäť. Tak , že hreben sa dal dotiahnuť presne ako vravel mhlavaty. Moj problem to ale nevyriešilo lebo keď sme ho dotiahli, cvakanie zmyzlo ale to už išiel volant pekne ztuha tak že servo na výmenu. Chcem sa ešte opýtať. Repasovat, či kupit nové? Ak repas tak koho by ste odporučili v okolí BA?A ake mamáte skúsenosti s repasom, môže sa porovnávať s novým? Ked že repas stojí podstatne menej ako kvalitný nový diel. Nasiel som aj lacnejšie nové ale to bude určite Vika a podobné blato. Tak čo by ste odporučili? Ďakujem.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Ahojte, využijem túto tému o prosbu na kontakt na servis, ktorá mi vie pomôcť s únikom oleja zo servoriadenia. Ideálne v Košiciach, pripadne radius do 50km.

Je tam už vymeneny repasovany hrebeň riadenia (meneneny pred 18mesiacmi) a evidentne tato snaha ušetriť má práve teraz dohnala. Diel bol vymenený v dielni v Prešove (PéEsTé) a aj napriek záruke 6 mesiacov na diel mám pocit krivdy, že vydržal len tak málo. Odmietam tam odniest auto. Po odkryti manžety som si našiel únik kvapaliny. Riadenie je tuhé, nebucha, len evidentne simering povolil.

A teraz keď pozerám Google recenzie na spomínaný servis, nie som jediný. :(

Hľadám na internete čokolvek a zisťujem, že ako málo dielni sa tomu venuje, mám chuť to odniesť do autorizaku.

Dakujem.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
Viki39004
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 22.03.2007 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viki39004 »

mhlavaty napísal:Z druhej strany hydraulického rozdelovača je velký skrutkový štupel na závit z vnútorným imbusom velkého rozmeru cca (17 ??) to je opera na hrebeň
Trocha to oživým. Čiže stačí tým imbusom len potočiť?
Viki39004
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 22.03.2007 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Viki39004 »

Treba to len primerane pritiahnuť ,aby to nebolo príliš voľné ,alebo zas príliš tuhe riadenie a nebude sa vracať volant. V mojom prípade dotiahnutie nepomohlo len výmena za nový kus (12eur original peugeot diel) a pri výmene z toho olej nevytečie zo serva. Zvládne každý kto má doma jamu ,17 imbus a trocha maziva.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných