Pozor na vodu v nafte !
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 06.11.2014 11:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 25.04.2017 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 28.11.2014 08:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 27.04.2017 14:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 16.01.2022 13:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Re: Pozor na vodu v nafte !
Vačší problém ako je voda v nafte je aktuálne vysoký podiel biozložky v nafte. Dealeri nových áut už min rok dostali inštrukcie čo s naftou v skladových autách, ktoré stoja myslím 2+ mesiace. Úplný zákaz štartovania, naftu vytiahnuť, palivový systém vyčistiť prípravkom ktorý automobilka dodáva (ja si z času na čas vyčistím systém prípravkom TEC) a až potom natankovať čerstvú naftu. Inak je takmer isté poškodenie palivového systému. Automobilka ani neuzná záruku, ak bol palivový systém poškodený starou naftou. Ja, dlhoročný odporca drahých palív, posledný rok tankujem výlučne prémiové palivá a raz ročne aplikujem do prázdnej nádrže TEC.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Pozor na vodu v nafte !
V žiadnom prípade chybu nerobíš.Ale pokiaľ sa teda bavíme o nafťáku tak sú aj účinnejšie spôsoby ako si palivový systém udržať v zdraví.Až dám dokopy aj vhodnú fotodokumentáciu tak k tomu dám tému.Možnosti sú aj na úrovni toho čo priemerný motorista zvláda vlastnými silami a vybavením,chce to minimálne náklady.
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Re: Pozor na vodu v nafte !
O chvilu niekto do aua namontuje aj TF1 od Fernoxu.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Re:
Žial, opak je pravdou https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... zka-utoci/
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Pozor na vodu v nafte !
Nekvalitna nafta v SR ?
Neverim. Citam forum a bezne ludom vsade odchadzaju vstreky 1.6tdi siemens po najazde 200tkm (D A H PL CZ proste vsade) a len u nas na fore (asi od slova fór) vsetci lietaju 2-3 nasobne najazdy teda podla sektarov TDi
Len neviem preco mne zakaznici tcrdia okolo 200tkm asi maju vsetci poztacane tacho zo 600 na 200...
K teme, do vsetkych dieslov VIF a v case tvorenia kondenzu este proti vode v palive pre diesel, nemat prazdnu nadrz tankovat do plna a zbytocne neotvarat nadrz (napr. tankovanim po 10e atd.).
Vacsina vody by sa mala zachytit v paliv.f. a niektore hlavne dodavky a stare auta maju vypustanie vody.
Mp3turbo dobre pisal o kvalitnych filtroch, najcitlivejsie su Delphi, tam okrem originalu je na zvazenie vymena cerpadla preventivne na 200tkm aby nestihlo urobit piliny a zatrepat vstreky lebo tie ventilceky sa nedaju vycistit, pri repase kto je seriozny da original Delphi cize zivotnost je rovna novemu. Plati pre VSETKY Delphi okrem Mercedes a najnovsich mozno cize ako mp3 pisal Ford motory 1.8 2.0 tdci renault 1.5dci terracan+carnival 2.9crdi treba pri 200 repas cerpadla...
Je taka finta pridavat olej do nafty ale to bezny uzovatel nebude robit, ale vtedy aj Deplhi natoci ovela viac...
A nielen Delphi samozrejme , piliny su aj v CR Bosch najcastejsie 1.6tdi niektore 2.7+3.0tdi V6, semtam sa zadari aj BMW 3.0d ...
Oprava po pilinach je ovela drahsia ako prevencia, chce to okrem cistenia pal.systemu par drahych veci ako sada vstrekov ...
Modernejsi diesel je po najazde cca 200tkm bezodna studna. Neplati pre 1.9JTD, ten urobi 200 a nejake malickosti vyskocia a zabava zacina ked ma cez 400. Par Mercedesov stoji za to, ale to uz treba vediet ktory... Celkovo ked to clovek ma zhodnotit, diesel je proste ako jazdenka drahy špás.
Ked uz diesel tak novy/zanovny a podla typu pri 150 az 300tkm predat....
Neverim. Citam forum a bezne ludom vsade odchadzaju vstreky 1.6tdi siemens po najazde 200tkm (D A H PL CZ proste vsade) a len u nas na fore (asi od slova fór) vsetci lietaju 2-3 nasobne najazdy teda podla sektarov TDi
Len neviem preco mne zakaznici tcrdia okolo 200tkm asi maju vsetci poztacane tacho zo 600 na 200...
K teme, do vsetkych dieslov VIF a v case tvorenia kondenzu este proti vode v palive pre diesel, nemat prazdnu nadrz tankovat do plna a zbytocne neotvarat nadrz (napr. tankovanim po 10e atd.).
Vacsina vody by sa mala zachytit v paliv.f. a niektore hlavne dodavky a stare auta maju vypustanie vody.
Mp3turbo dobre pisal o kvalitnych filtroch, najcitlivejsie su Delphi, tam okrem originalu je na zvazenie vymena cerpadla preventivne na 200tkm aby nestihlo urobit piliny a zatrepat vstreky lebo tie ventilceky sa nedaju vycistit, pri repase kto je seriozny da original Delphi cize zivotnost je rovna novemu. Plati pre VSETKY Delphi okrem Mercedes a najnovsich mozno cize ako mp3 pisal Ford motory 1.8 2.0 tdci renault 1.5dci terracan+carnival 2.9crdi treba pri 200 repas cerpadla...
Je taka finta pridavat olej do nafty ale to bezny uzovatel nebude robit, ale vtedy aj Deplhi natoci ovela viac...
A nielen Delphi samozrejme , piliny su aj v CR Bosch najcastejsie 1.6tdi niektore 2.7+3.0tdi V6, semtam sa zadari aj BMW 3.0d ...
Oprava po pilinach je ovela drahsia ako prevencia, chce to okrem cistenia pal.systemu par drahych veci ako sada vstrekov ...
Modernejsi diesel je po najazde cca 200tkm bezodna studna. Neplati pre 1.9JTD, ten urobi 200 a nejake malickosti vyskocia a zabava zacina ked ma cez 400. Par Mercedesov stoji za to, ale to uz treba vediet ktory... Celkovo ked to clovek ma zhodnotit, diesel je proste ako jazdenka drahy špás.
Ked uz diesel tak novy/zanovny a podla typu pri 150 az 300tkm predat....
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Re: Pozor na vodu v nafte !
tankovanie za 10€ je cesta do pekla. Moja žena je taká. A hovorím jej, nehanbíš sa prísť s upravným LandRoverom D4 na čerpačku a natankovať za 20€. Okrem toho, že je to blbosť, tak by som sa blbo cítil. Som chronický tankovač do úplne prázdnej a do totál plnej. Jazdám do výparov a potom musí pretekať. Pracovná mám P407 a pravidelne tankujem 70l, pritom podľa TP by mala mať nádrž 65l. Tankoval som aj 75l. Do auta, ktoré nejazdí často, tankujem prémiovku. Síce nikdy nevydrží viac ako mesiac no pre istotu.
Pokial ide o vstreky, nikdy som na žiadnom aute nemenil ani jeden.
Pokial ide o vstreky, nikdy som na žiadnom aute nemenil ani jeden.
-
- Príspevky: 749
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Pozor na vodu v nafte !
1.9JTD je asi naozaj trochu iná kategória.
Mňa nafta z mizerných čerpačiek dva krát za tie roky stála DRV ventil no inak - zlatý motor.
Dvojkového Punta som sa zbavil so stavom cca 250000 km (korózia karosérie) a až na ten DRV ventil (filtre, rozvody nepočítam) sa nič nemenilo.
Multipla mala prvú výmenu rozvodov pri 248000 (tak som ju kúpil), spojka s dvojhmotou sa menila pri cca 270000 (predchádzajúci majiteľ jazdil na klobúka), teraz má 305000 km a prežila aj manželkino natankovanie benzínu do takmer prázdnej nádrže s prejazdom takmer 150 km (píšem inde).
Alfu som kúpil so stavom 189000 km, po roku a pol mám 215000 a motor je tichší, než na mnohých podstatne novších dieseloch (aj spotreba).
Mňa nafta z mizerných čerpačiek dva krát za tie roky stála DRV ventil no inak - zlatý motor.
Dvojkového Punta som sa zbavil so stavom cca 250000 km (korózia karosérie) a až na ten DRV ventil (filtre, rozvody nepočítam) sa nič nemenilo.
Multipla mala prvú výmenu rozvodov pri 248000 (tak som ju kúpil), spojka s dvojhmotou sa menila pri cca 270000 (predchádzajúci majiteľ jazdil na klobúka), teraz má 305000 km a prežila aj manželkino natankovanie benzínu do takmer prázdnej nádrže s prejazdom takmer 150 km (píšem inde).
Alfu som kúpil so stavom 189000 km, po roku a pol mám 215000 a motor je tichší, než na mnohých podstatne novších dieseloch (aj spotreba).
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných