Nehoda - obhliadka, poistne plnenie - prosim o radu

PZP, havarijné poistenie, problémy s poisťovňami

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kurtas7626
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 11.12.2011 22:24
Zdieľať na Facebook

Nehoda - obhliadka, poistne plnenie - prosim o radu

Príspevok od používateľa kurtas7626 »

Dobry den chcem sa opytat ako je to po nehode kedy pridu z poistovne na obhliadku vozidla a ze ci pridu obhliadnut len vozidlo poskodeneho alebo aj vozidlo vinnika nehody a aky cas to trva kym pridu na tu obhliadku po nehode a potom ci treba auto opravit v servise a vystavit fakturu poistovni alebo je mozne aj svojpomocne zohnat diely a opravit ?? dakujem za odpoved na tieto 3 otazky

Raz uz som ti nazov temy menil. Ocenil by som, keby si to respektoval, nepisal nazvy velkymi pismenami a nedaval nic nehovoriace nazvy typu "poradte surne". Nazov ma vystihovat obsah toho, co si napisal, nie rychlost, s akou potrebujes odpoved ::: tu si na fore a nie v platenej poradni, takze sa moze stat, ze nikto z tych, co su prave online, ti proste poradit nevie. P.S.: ak sa ti nechce hladat odpoved na otazku, precitaj si zatial pravidla prispievania na fore... este jedno porusenie a bude karta... lukas.bubo
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Má to svoj poriadok.Ohlásiš škodovú udalosť a dostaneš základnéú inštrukciu,kedy,kde a kto vykoná obhliadku.Či bude prehliadané aj druhé kolízne vozidlo je otázka okolností,nejasností,a iných potrieb likvidácie škody.
Pri obhliadke treba myslieť na isté veci a konzultovať ich priamo a otvorene.napr. nie všetko býva do potrebných detailov jasné.Preto si treba vykonzultovať doobhliadku po rozobratí nejasných častí.Treba si ujasniť možnosť,hrozbu pádu do prílišnej škody (totálky) a taktiež spôsob na ktorý sa pýtaš,oprava svojpomocou.Nie je jedno či sa jedná o likvidáciu z titulu zákonného alebo havarijného poistenia.Preto si treba z obhliadajúcim technikom otvorene veci vykonzultovať.Voči poisťovni sa preukazujú výdaje na opravu zásadne faktúrou,výnimku činí iba likvidácia tzv rozpočtom kde sa oprava nedokladuje,ale samozrejme je finančne krátená nakoľko sa zohľadňujú inak nutné kritériá kvality práce a dielov ktoré v tomto prípade asi platiť nebudú.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Všímal by som si aj počet tém, nielen názvy...
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

bolo by dobre aj napisat o aku poistovnu ide, odpoved by bola relevantnejsia
nickita
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 21.01.2013 18:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nickita »

Dnes z vlastnej skusenosti napisem...


1. Po nahlaseni skodovej udalosi (neznamou osobou preliacene plechy na parkovisku + predne sklo od kamena na ceste) na cislo 0980 xxx xxx na linke nadiktuju cilo poistnej udalosti (ak sa jedna o havarijne poistenie a naslasovani viacerych udalosti) napr za zimu tukesy a cencule. Spise o kazdej skodovej udalosti, ak sa udiala v roznom case samostatnu skodovu udalost(po Vasom opise priebehu nehody). Dalej na linke (nie audiotexovej) ziva operatorka nadiktuje meno obhliadajuceho technika a vypyta si cislo mobilu na ktory ma technik volat...

2. Za zimu bol Preliaceny lem predneho blatnika L+R a predny naraznik + Prasnute celne sklo od kamena. "Likvidator" obhliadajuci technik volal uz rano slusne sa spyta na najblizsi volny cas nastavi termin ak suhlasis, nadiktuje adresu, umgebung, aj GPS suradnice mi dal dohodnute.

3. Pri stretnuti pan v strednom veku sediaci za pocitacom vypyta papiere, VIN, cislo karoserie, odfoti kazdu udalost zvlast a pocuva ako sestricka na obvodnom co poviete. Prekvapil ma vetou "teraz znehodnotim sklo diamantom" a vyril do skla grafit pred spolujazdca(vraj take su predpisy musim sa spytat klienta ze mu idem znehodnotit sklo a klient musi suhlasit).

4. Podava Vam protokol (ak ide o viac skodovych udalosti tak protokoly, kazdy ma na prednej strane cislo poisnej udalosti) a predbezne vypocitanu sumu za vymanu/opravu dielu. Sklo zaratal ako vymenu vlepenim + montaz spatneho zrkadla. Plechy nieco brblal pod nos ale je tam aspon plecharina + prelakovanie od zakladu. Podpisete skodove papiere (papiere poistovakov vyzeraju ako navod v IKEA) kopie si necha vlozi do zdravotnej karty Vasho auta a vy odchadzate domov.

howgh
Napísať odpoveď

Návrat na "Poistenie"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných