Strana 1 z 2

Konzervácia pneu po sezóne

Napísané: 26.04.2018 18:21
od používateľa Atavius
Zdar,
potreboval by som poradiť s čím zakonzerovať pneu po sezóne pre uskladnenie. Skúšal som hľadať, ale vyslovene podľa označenia som našiel jedine:
SONAX Pena na konzerváciu pneu
Prípravok na konzerváciu pneumatík Pneubel

Z popisu mám však pocit, že je to isté ako všelijaké výrobky pre tzv. tire dressing tj. len aby pneu dobre vyzerali. Otázka teda znie či niekto netuší čo na konzerváciu používajú v pneuservisoch respektíve čo použiť na ošetrenie pneu pri uskladnení.

Diky

Napísané: 26.04.2018 18:57
od používateľa FERO 321
Stačí pneumatiku očistiť vodou, povyberať kamienky z dezénu a uskladniť na tmavom mieste.

Napísané: 26.04.2018 19:37
od používateľa bajo777
chystas sa ich po 15 rokoch este predavat ? nekupujte sunty co su riedke + tvrde jak stolveka po 3 rokoch a nebude im treba riesit kozmetiku...

Napísané: 26.04.2018 20:49
od používateľa hjundai
V pneuservise pouzivaju taky balzam...vonavucky jemny... Maju jedneho manika ten gumy pekne okupe,vysusi fenom a potom natiera tym olejcekom. Ale pozor,jemne aby sa to pomaly absorbovalo. Chce to cas. Potom ulozenie, specialny stojan a raz za tyzden ich ten manik pootoci vzdy o 10stupnov v smere hodinovych ruciciek. Nikdy nie naopak!!! A co je dolezite - hovorit na nich,aby mimo sezony neosiveli. Chce to kvalitny servis. Poslem ss kto by chcel vediet kde.

Napísané: 26.04.2018 22:22
od používateľa arnie191219
Poprosim o kontakt :-D

Napísané: 27.04.2018 00:11
od používateľa seven549
konzervovat zimne pneumatiky???radsej si daj auto po zime vystriekat
odspodu od blata a naplnit dutiny voskom.zimne kolesa sa maju len umyt aj disky,nechat to oschnut a odchod do tmavej pivnice aby nezacitili teple slnecne luce.nic ine im netreba ani ich otacat prehadzovat kazdy tyden.a az pride zase ich cas dofukat vyvazit a uzivat si dalsie km.

Napísané: 27.04.2018 01:07
od používateľa mastik29
Normalne som na pneu naflakal ten silikonovy olej :40bd:
Inak, Zimne Barumky sa mi naramne osvedcili, ako jejich vlastnosti, tak jejich ekonomicka stranka, kedze su lacne a vydrzia fakt skvely najazd. Druha sezona, najazd cez 50 000 km a este stale maju (odhadom) cez 3mm. Ale to je mimo temu...

Napísané: 27.04.2018 11:47
od používateľa carlosMT
kupujem v Lidli.

Napísané: 27.04.2018 14:34
od používateľa andre.x
Na konzervaciu a osetrenie pouzivam Carpro P.E.R.L, urcite je viac takych prostriedkov, aj ked niektore su vyslovene asi len aby guma "ziarila", co na spinavej bude vzdy do hneda. Tento PERL je ako vosk a sposobuje, ze voda bude perlit podobne ako karoseria osetrena voskom.

Kazdopadne nic z toho nepomoze pokial ostane pneumatika spinava. To je ako voskovat auto bez pripraveneho podkladu.
S gumami je to ine ako s lakom a nepouzivam ziadne drahe a specialne vyvinute prostriedky, ale obycajnu kefku na ruky (ale jemnejsie vlakno), kupis v roznych velkostiach takze prisposobis podla vysky profilu nech sa co najmenej natrapis. Velke profilove cislo vacsia kefa, mensie profilove cislo staci mensia kefka. Cistiaci prostriedok pouzivam tiez obycajny cif, nic drahe a specialne.

Takto prebehnem gumu par krat, necham posobit a opat predrhnem, oplachnem a zopakujem este raz (resp. kym je pena biela a nie hneda). Tymto sa da dole brzdovy prach a ine zazrate necistoty. Potom sa aplikuje ten osetrovaci pripravok, ktory bude aplikovany na gumu a nie spinu.

Pre tych co nechapu naco - na veterana, na zrazy a ine prilezitosti kde nejde o auto na bezne jazdenie ale o nieco viac. Zaroven ale guma vydrzi podstatne dlhsie makka a vlacna, co viem potvrdit na tesneniach okien, hadiciach a inych gumenych prvkoch kde napriklad guma celneho skla opat tesni lebo je pruzna, tak ako tesnenia dveri neprimrzaju a neostavaju cierne cmuhy na laku dveri lebo su stale vlacne a pruzne alebo aj manzety poloosi, riadenia a podobne ktore dufam vydrzia o par rokov dlhsie ako neosetrovane a budem musiet neskor riesit kde ich dam vyrobit.

Na bezne auto sa priklanam prvej odpovedi - po sezone umyt, vybrat kamienky, uskladnit na tmavom mieste - akurat by som pridal, ze dofukat a ulozit tak aby sa pneumatika nicoho nedotykala. Cize najlepsie na stojan. Ale ked uz neni stojan tak urcite polozit bocnicou na zem, nenechat stat na profile.

Napísané: 27.04.2018 16:46
od používateľa tomket11
Kup stojan na kolesa, na ktory ich das a zakryjes plachtou. Tym sa im odvdacis najviac. Ked nebudu stat na gume.
Pokial nemas komplety(guma a disk) tak je zbytoce aj nejaku starostlivost riesit.

Napísané: 27.04.2018 17:31
od používateľa laco1871
SONAX všeobecne je nemecka qualita, nie TOP qualita , ale qualita.
Ak tam piše,že je to prostriedok na konzervaciu pneu, použil by som ten a kolesa poukladal na plocho na seba alebo na stojan.

Napísané: 27.04.2018 19:56
od používateľa cobo77
Ludia tie pneu nejako prezivate...olejovy kupel +bahno z cierneho mora :40bd: ja ich umyjem wapkou plus pristriedok na umytie diskov mam komplety necham uschnut a naukladam na seba na lezato ... nemam ani stojan a zakryjem plachtou a odkryjem v novembri :4012:

Napísané: 27.04.2018 20:21
od používateľa bajo777
vzivote som nikedy nicim nerobil kuzla s gumama a nikdy problem...ale laki dobre hovori, treba dat umyt auto pred prezuvanim, nebudes taky zasvineny po manipulacii s nimi, to je tak vsetko co by som bol ochotny spravit...inac mam stojan z lidla, kola su v pivnice pol roka, ale uz som to aj mal prigulane vedla seba, alebo nahadzane nalezato na sebe a nikdy sa nic nicomu nestalo, samozrejme vzdy mam komplety, to je zaklad ! je rozdiel ci je 350 kilo na kolese, alebo vaha kolesa sameho, trosku rozmyslajte...

Napísané: 27.04.2018 21:45
od používateľa marikapu
Dávam biely čapovaný silikón priamo z gumárni potom nepraskajú bočnice

Napísané: 27.04.2018 22:02
od používateľa alterego
Silikón na gumu nie je vhodný (pneu ani tesnenia dverí pred zimou), treba si v lekárni kúpiť glycerín keď už.