Lepidlo na pevnostne skrutky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Lepidlo na pevnostne skrutky
Ahojte,
na skrutkach, ktore drzia poloosi, byva originalne nanesene zlte lepidlo.
Nedari sa mi vygooglit, aku pevnost by to lepidlo malo mat, existuje nejake univerzalne pravidlo?
Dakujem
na skrutkach, ktore drzia poloosi, byva originalne nanesene zlte lepidlo.
Nedari sa mi vygooglit, aku pevnost by to lepidlo malo mat, existuje nejake univerzalne pravidlo?
Dakujem
LS600h
XC90
XC90
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3414
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
ziadne, byva zaklepana matica alebo je tam prevlacka, ak je zavit prevrtany.
Inac loctite 278, cize najsilnejsie. Pretoze matica na poloosy bude minimalne zavit M20.
Ked das modry loctite 243, tak pre dobry pocit to bude v poriadku tiez, hoci vyrobca hovori o zavite max M20.
Nejake pravidlo tam nebude, treba pozriet popis od vyrobcu. Prilis slabe lepidlo = akoby si nedal ziadne (ked chces nasilu davat), prilis silne = problemy pri uvolnovani.
Inac loctite 278, cize najsilnejsie. Pretoze matica na poloosy bude minimalne zavit M20.
Ked das modry loctite 243, tak pre dobry pocit to bude v poriadku tiez, hoci vyrobca hovori o zavite max M20.
Nejake pravidlo tam nebude, treba pozriet popis od vyrobcu. Prilis slabe lepidlo = akoby si nedal ziadne (ked chces nasilu davat), prilis silne = problemy pri uvolnovani.
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3414
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Tiež je dôležité,či ide o skrutkový spoj , pravý závit na pravej strane,na strane spolujazdca,
ten sa počas jazdy sám uťahuje.
Na rozdiel od všetkých pravotočivych skrutiek na ľavej strane,na strane vodiča
tie majú tendenciu pri jazde dopredu sa uvoľňovať,preto šoférovú stranu ,kontrolujeme častejšie..
ten sa počas jazdy sám uťahuje.
Na rozdiel od všetkých pravotočivych skrutiek na ľavej strane,na strane vodiča
tie majú tendenciu pri jazde dopredu sa uvoľňovať,preto šoférovú stranu ,kontrolujeme častejšie..
-
- Príspevky: 350
- Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15 Zdieľať na Facebook
.....nedáva sa tam žiadne lepidlo,tá diera je aj tak vždy zababraná vazelínou takže lepidlo by ti neplnilo účel ani len minimálne.Skrutka so stúpaním závitu 1.5mm má pevnostnú triedu 10.9 takže sa uťahuje momentom 71nm ale ak nemáš momentový klúč tak ti je tento udaj platný ako mrtvemu zimník.Utiahni to pol metrovou pákou ako vládzeš,v živote som nevidel aby sa tak dlhý závit povolil ....a ak by sa aj povolil,tak sa nič také hrozné nestane,skrutka ložisko nesťahuje....drží len homoklb aby sa nevysunul z drážok
-
- Príspevky: 447
- Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6, vavrov a 56 neregistrovaných