Strana 1 z 1

Oprava noznicoveho zdvihaku

Napísané: 15.05.2018 08:58
od používateľa pidizvi
ahojte, mam v garazi 2 pokazene noznicove zdvihaky (male zdvihaky z povinnej vybavy), jeden s ohnutou zavitovou tycou a druhy ma tyc s poskodenym zavitom aj s poskodenym zavitom tej matice.
Ak by som ich chcel opravit, ze vymenim zavitove tyce a matice, mohol by som pouzit zavitovu tyc s klasickym zavitom plus predlzenu maticu? Alebo je nevyhnutne (bezpecnost, odolnost?) tam dat tyc s trapezovym zavitom? O nizsiu rychlost dvihania pri mensom stupani zavitu mi vobec nejde.

Napísané: 15.05.2018 09:34
od používateľa bajo777
sroby sa netrhaju na zavitoch, ale v priereze, ked uz by si mal mat o nieco obavu, tak by to mal byt material srobu :41c2:, ale sa ti cudujem ze sa ti s tym chce zabavat, take zdvihaky su len nudzove, nikto to nebude pouzivat v dielni a okrem toho stoja par eur...

Re: Oprava noznicoveho zdvihaku

Napísané: 15.05.2018 15:16
od používateľa christiane
pidizvi napísal: ze vymenim zavitove tyce a matice, mohol by som pouzit zavitovu tyc s klasickym zavitom plus predlzenu maticu?
Zavitova tyc na zdvihaku je kalena a zavity valcovane.Ohnut sa dokaze ale nemala by sa zlomit alebo pretrhnut.
Klasicke zavitove tyze su z obycajneho zeleza a zavity narezane zavitnikom.

Napísané: 15.05.2018 15:29
od používateľa hjundai
Kto si chytil taku tyc do ruky uz tusi kam ju urcite nestrkat...

Napísané: 15.05.2018 15:42
od používateľa easyridersvk
...a matica plastová :40bd: lol pokial mate garaz poriadny zdvihak si zozente. som striedal tie tesco 2t zdvihaky ako ponozky, nakoniec som sa nasral a kupil poriadny zdvihak, teda aspon myslim....

Napísané: 15.05.2018 16:36
od používateľa pidizvi
tak aj zavitove tyce maju rozne triedy pevnosti a bral by som 10.9.
Zatial som pre zaujimavost vypocital, ze pri triede pevnosti 10.9, ak by som pouzil zavit M10, tak to pri zdvihani 1000kg dava koeficient bezpecnosti 5, co je prave odporucany tabulkovy koeficient bezpecnosti pre ocel. Ak by som dal zavit M12, tak to dava koef. bezpecnosti vyse 7. Koeficient bezpecnosti vraj udava, kolkokrat je material naddimenzovany pri predpokladanom zatazeni. Ak je pod 1, tak zlyha. Cize so silou tycky by nemal byt problem. Ale verim tomu, ze ked cinanovi staci tycka triedy 8.8, tak velmi rad usetri tych 20 centov na vyrobe.
Co som nasiel ako nevyhodu pouzitia klasickeho zavitu v tomto pripade, tak je haklivejsi na spinu, prach, potom by isla skrutka tazsie a skor by sa opotrebovala.

Napísané: 16.05.2018 07:53
od používateľa laco1871
Čo sa ja pamätám ako učni na strojarskom učilišti, sme vyrábali takýto podobný zdvihák,
bol riadne predimenzovaný vyrobený bol z pásoviny t-6

na skrutke bol jednochodový trapezový závit priemeru 16 mm ,
a matica bola mosadzna tuším...

Napísané: 16.05.2018 07:57
od používateľa laco1871
easyridersvk napísal:...a matica plastová :40bd: lol pokial mate garaz poriadny zdvihak si zozente. som striedal tie tesco 2t zdvihaky ako ponozky, nakoniec som sa nasral a kupil poriadny zdvihak, teda aspon myslim....
Pre nudzové použitie pri defekte postačí aj taký..nakoniec prave pre tento účel je ten zdvihak urobený a dimenzovaný,
malokto bude zo sebou vláčiť 15 kg hydraulicky pojazdný hever

Rada

Napísané: 16.05.2018 10:34
od používateľa tomcikivo@gmail.com
Tento problém som riešil aj ja, poviem ti tak nahoď tam pozdĺžné oceľové rameno ale nedávaj ho kolmo na osu ale trochu ho vyrež preglejkou, trapézové rameno zhoď dole a stĺpec daj priečne na osu protiľahlej nosnej tyčky. Mne to fungovalo.

Napísané: 16.05.2018 12:54
od používateľa pidizvi
hm asi som sa stratil, neviem si to predstavit co a kam myslis

Re: Rada

Napísané: 16.05.2018 20:31
od používateľa christiane
uwa0944398344 napísal:pozdĺžné oceľové rameno ale nedávaj ho kolmo na osu ale trochu ho vyrež preglejkou,
Si si isty o com hovoris?

Napísané: 17.05.2018 06:44
od používateľa VLADY
Taký zdvihák stojí koľko ? 10-12e to sú 3-4 krabičky cigariet. Ozaj toto dnes dakdo rieši? Jakože ja tiež opravujem kdečo lebo ak sa dá jednoducho opraviť tak to nevyhodím ale vždy je to o tom pomere práca a úžitok z toho. Ak nevieš z tých dvoch zložiť jeden dobrý tak to šmar do železného odpadu a viac nerieš.
A inak pre info závit na závitovej tyči sa robí tiež valcovaním a nie rezaním očkom jak tu dakto spomínal neviem kde to zobral takú info? ...vo výrobe vo fabrike sa všetky závity valcujú lebo je to jednoduchšie a lacnejšie a závit je pevnejší.

Napísané: 17.05.2018 14:11
od používateľa patko1
Ak pojdes niekedy cez Detvu tak sa ozvy a dam ti taky zdvihak novy za par plechoviek piva

Napísané: 23.05.2018 07:27
od používateľa pidizvi
nech to uzavriem, tak spravil som to uz v stvrtok, tyc s klasickym zavitom, ide to v pohode. Ale zabralo to dost casu, nebola to len rychla vymena tycky a matice. Totiz nova tycka nemohla ist len tak volne cez otvor povodnej, pretoze by sa zavit suchal a hned by sa znicil. Ani zvacsenie diery nepomohlo, lebo neviem tak presne do stredu privarit maticu. Takze som cely povodny zavit s okolim vyrezal karbobruskou, vlozil tam novu maticu a privaril.
Takyto novy pre SUV na 2t s vyskou 98-442mm som pozeral za 28eur, len nefajcim, takze na cigaretach neviem usetrit nic heh.
Patko1 diky za ponuku.